به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 881
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,818
بازدید ماه: 118,324
بازدید کل: 23,780,121
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
3590 - حادثه تروریستی دوباره در شاهچراغ/ یک شهید و هفت مجروح ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

حادثه تروریستی دوباره در شاهچراغ

 یک شهید و هفت مجروح

 داعش مسئولیت عملیات را به عهده گرفت

تروریست مهاجم دستگیر شد

اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ 

  ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

تصویری از خادم شهید غلامعباس عباسی در حرم شاهچراغ - خبرآنلاین

تصویری از شهید غلامعباس عباسی

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۳
 
یک فرد مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می‌شود.
 
به گزارش جهان نيوز، غروب امروز حادثه تروریستی دیگری در شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست.

طبق گفته استاندار فارس در این عملیات ترویستی یک نفر شهید و هفت نفر مجروح شدند.

شبکه خبر از پذیرش مسئولیت این عملیات توسط گروه تروریستی داعش خبر داد.

چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت 13 نفر از هم‌وطنانمان شده بود.
 
دقایقی پیش در یک حمله تروریستی، یک فرد مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می‌شود.

منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود.

منابع غیر رسمی به خبرنگار فارس در شیراز گفته‌اند که در جریان این حادثه یک تروریست که اسلحه به همراه داشته است دستگیر شده و تروریست دیگری متواری شده و نیروهای امنیتی و پلیس در تعقیب او هستند. 


اولین تصویر از تروریست دستگیر شده
 
مشرق نیوز - اولین تصاویر از تروریست دستگیر شده در شاهچراغ
 
محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما در خصوص تیراندازی در حرم شاهچراغ با تایید تروریستی بودن این حادثه گفت: از یکی درهای ورودی حرم شاهچراغ تروریستی که دستگیر شده تیراندازی کرده که طبق اطلاعات اولیه که تایید نشده است منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن 4 تا 5 نفر شده است.

جزئیات حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به روایت فرمانده سپاه فجر
عکس سردار بوعلی - عکس نودی
فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز اظهار کرد: تروریستی مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد.

به گفته یدالله بوعلی تروریست مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.
 
رئیس دادگستری فارس: حضور فرد دوم اثبات نشده، در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم
رئیس کل دادگستری فارس: فرایند تأسیس ۲۴ دفتر جدید خدمات الکترونیک قضایی در  استان آغاز شده
 
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پس از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)، به همراه ۲ نفر از بازپرسان ویژه به منظور بررسی حادثه در حرم حاضر شده و در حال رصد موضوع هستیم.

وی ادامه داد: در این حادثه ۸ نفر زخمی شدند.

به گفته وی؛ دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل حادثه و رسیدگی به پرونده صادر و تاکنون یکی از تروریست‌ها دستگیر شده است.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد:  همچنین در خصوص حضور فرد دوم در این حادثه اظهار کرد: تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجوبی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است.

آخرین جزئیات از شهید و مجروحان حادثه ترورستی حرم شاهچراغ

یک منبع آگاه در گفت و گو با فارس گفت: شهید حادثه تروریستی امروز از خدام حرم مطهر بوده و پس از برخود تیر به ناحیه کتفش به شهادت  رسیده است.

۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان در اتاق عمل هستند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

دستورات وزیر کشور به استاندار فارس در پی حمله تروریستی به شاهچراغ در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه بعمل آورند.

وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

چهارم آبان سال گذشته نیز در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ 13 نفر شهید و 25 نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال اعدام شدند.

اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ به این شرح است:

اسماعیل مقدس 39 ساله
محمد حسین زارع 25ساله
عباس عباسی 69ساله
علی کاظم کرم علی 54 ساله
غلامعباس عباسی
محمد جهانگیری
امیر زارع 23ساله

 

امیرعبداللهیان: عاقبت دردناکی در انتظار عاملان، آمران و پشتیبانان عملیات تروریستی شاهچراغ خواهد بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (یکشنبه) ۲۲ مرداد ماه عملیات تروریستی در شاهچراغ را به شدت محکوم کرد.

در پی عملیات تروریستی امشب در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز یک نفر شهید و هفت تن نیز مجروح شدند.

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان گفت: ‏عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت ⁧‫شاهچراغ‬ ⁩(ع) به شدت محکوم است.

وزیر خارجه در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» با بیان اینکه عاقبت دردناکی در انتظار عاملان، آمران و پشتیبانان این جنایت خواهد بود، ضمن تسلیت شهادت یکی از هموطنان، از خداوند متعال سلامتی و بهبود مجروحان این حادثه تلخ را مسئلت کرد.

دستور ویژه دادستان کل کشور در خصوص حادثه تروریستی شاهچراغ

در پی وقوع حادثه تروریستی عصر امروز‌ در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهادت یک نفر از هموطنان و زخمی و مصدوم شدن ۸ نفر دیگر از زائران و خادمان آن حرم مطهر، دادستان کل کشور در پیامی، ضمن تسلیت به خانواده شهید این حمله تروریستی، خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس دستور رسیدگی ویژه به پرونده و برخورد قاطع با عامل یا عاملان این جنایت را صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد با تأکید بر تشکیل سریع و‌ تکمیل تحقیقات و شناسایی همه ابعاد حمله تروریستی شامگاه ۲۲ مردادماه در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، گفت: بار دیگر تروریست‌های زبون، ضعف و استیصال خود را با حمله به زائران و خادمان بی دفاع حرم‌مطهر شاهچراغ (ع) به اثبات رساندند.

وی با بیان اینکه طی شدن روند قضایی در دادسرا و دادگاه و مجازات سریع عامل یا عاملان این حمله ناجوانمردانه التیامی بر زخم مجروحان حا‌دثه و خانواده شهید این حادثه خواهد بود، گفت: مجازات و برخورد قاطع با جنایتکارانه باید سخت و عبرت آموز باشد.

وضعیت سه مجروح حادثه تروریستی شیراز وخیم است

دکتر بابک یکتاپرست رئیس روابط عمومی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تعداد کل آسیب دیدگان حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ که بوسیله اورژانس به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند ۱۰ نفر است.وی افزود: از این تعداد یک نفر به دلیل شوک و ترس و یک نفر دیگر به دلیل گرفتار شدن در ازدحام جمعیت دچار آسیب شدند که بصورت سرپایی درمان شدند.

رئیس روابط عمومی اورژانس کشور گفت: هشت نفر دچار عارضه اصابت گلوله شدند که متاسفانه یک نفر در بیمارستان مسلمین به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه سایر مجروحان در بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز تحت درمان هستند، ادامه داد: وضعیت سه نفر از مصدومین وخیم گزارش شده است. دو نفر به دلیل اصابت گلوله به ناحیه شکم و سینه در اتاق عمل هستند.

بابک یکتاپرست تصریح کرد: مصدوم دیگر به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر و صورت دچار آسیب شد که هم اکنون در حالت کما قرار گرفته و اینتوبه شد.

وی بیان کرد: وضعیت سایر مصدومان پایدار است و تحت درمان قرار دارند.

رئیسی: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دست‌های آشکار و پنهان جنایت حرم شاهچراغ (ع) را شناسایی کنند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پی وقوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) طی پیامی این حادثه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حمله تروریستی کور به سومین حرم مطهر اهل بیت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران این حرم مطهر شد، بار دیگر قلوب ملت ایران را اندوهگین و داغدار کرد.

دشمنان ایران عزیز نا امید و ناکام از مقابله با اراده مقاوم ملت بزرگ ایران، با ارتکاب جنایت خونین دیگری چهره پلید خود را نمایان کردند.

اینجانب ضمن تسلیت این حادثه هولناک به خانواده شهدا، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و قضایی باید با سرعت و دقت، دست‌های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی و به سر پنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند.

یقینا ملت عزیز ایران با غلبه بر توطئه خباثت‌آمیز دشمنان، بار دیگر آن‌ها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند گذاشت.

سیدابراهیم رئیسی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس: تروریست به صورت بی‌هدف تیراندازی کرده است/ غلام‌عباس عباسی شهید حادثه تروریستی

اسماعیل قزلسفلی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، درباره جزئیات حمله تروریستی به حرم شاهچراغ اظهار داشت: ساعت ۱۹ امروز ۲۲ مردادماه عنصر تکفیری تروریستی از درب دارالشفا قصد ورود به حرم شاهچراغ را داشت که موفق نشد و بلافاصله پس از خروج از بازار شروع به تیراندازی کرد.

قزلسفلی افزود:  تروریست اصلا نتوانسته وارد حرم بشود و به صورت کور شروع به تیراندازی کرده که هشت نفر شامل یک زن و هفت مرد مجروح می شوند و  متاسفانه یکی از خادمان حرم به نام غلام عباس عباسی به شهادت می‌رسد.

وی گفت: دو نفر از مجرومین در اتاق عمل هستند، حال بقیه مجروحین مساعد است.

معاون استاندار فارس افزود: عامل تکفیری تروریستی یک نفر بوده که توسط عوامل حرم دستگیر  و تحویل مامورین امنیتی داده شده است.


معاون امنیتی سیاسی استانداری فارس با اشاره به اینکه خادم حرم، غلامعباس عباسی شهید شده است، اسامی مجروحان که اکنون در مراکز درمانی شیراز بستری هستند را اعلام کرد:

علی کاظم کرم علی(مسلمین)
زهرا جاوید(مسلمین)
محمد حسین زارع(نمازی)
عیسی قدرتی(نمازی)
محمد جهانگیری(نمازی)
امین زارع(نمازی)
مریم دادی(نمازی)
اسماعیل مقدس(رجایی)

الهیان: مجلس پیگیر مجازات عوامل حادثه تروریستی شاهچراغ خواهد بود

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با فارس، در واکنش به حادثه تروریستی شاهچراغ، گفت: حادثه تروریستی شاهچراغ نشان از اوج هراس دشمنان این مردم نسبت به آرمان‌های انقلاب و ایستادگی ملت در مقابل استکبار جهانی دارد. 

الهیان اظهار کرد: این شهادت‌ها نشان از این دارد که راه حضرت اباعبدالله علیه السلام که همان راه شهادت است، همچنان ادامه دارد و ملت ایران بر سر آرمان‌های خود همچنان ایستاده‌اند.

وی افزود: قاعدتا کشورهای غربی که  از این گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند، مسئول این جنایت‌ها هستند و  امروز شاهد آن هستیم که علیرغم شعار حقوق بشر ومبارزه با تروریسم، این گروه‌های تروریستی و داعش، تحت حمایت‌های بی‌دریغ غرب و آمریکا قرار دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی، پیگیر این موضوع از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواهد بود و تا دستگیری عوامل و  مسببین این حادثه و مجازات آنان، پیگیری لازم را خواهد داشت و در اولین فرصت، گزارشی از دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی، به مردم ارائه خواهد شد.