به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,326
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 2,326
بازدید ماه: 68,399
بازدید کل: 23,730,210
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۸ - تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) با حضور گسترده مردم شیراز ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی
به حرم شاهچراغ(ع) با حضور گسترده مردم شیراز
  ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
 
شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) را بیشتر بشناسید- اخبار فارس - اخبار  استانها تسنیم | Tasnimوداع پرشور مردم شیراز با شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) | خبرگزاری فارس
مراسم تشییع پیکر مطهر 2 شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ‌(ع) با حضور گسترده مردم شیراز و برخی از مسئولان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ‌(ع) با استقبال پرشور مردم شهیدپرور شیراز در گرمای بیست و پنجمین روز از مرداد ماه، از میدان شهدا به سمت حرم حضرت احمد بن موسی‌(ع) برگزار شد.
تشییع کنندگان با سردادن ندای یا اباعبدالله الحسین‌(ع)، یا ابالفضل العباس‌(ع)، یا حضرت زهرا‌(ع) شهیدان غلام عباس عباسی و محمد جهانگیری را تا حرم شاهچراغ‌(ع) بدرقه کردند و خواستار برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی با عاملان جنایتکار این حادثه تروریستی شدند.
مردم داغدار شیراز پس از اقامه نماز بر پیکر پاک این شهدا، خادم شهید غلامعباس عباسی را تا خانه ابدی‌اش در جوار قبور شهدای حرم مطهر همراهی کردند.
پیکر شهید محمد جهانگیری از نیرو‌های حفاظت حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) نیز برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش شهرستان مرودشت منتقل شد.
مراسم خاکسپاری این شهید جوان صبح پنج‌شنبه در روستای کناره شهرستان مرودشت برگزار می‌شود.
افزایش تعداد بازداشتی‌های حادثه شاهچراغ‌(ع)
رئیس‌کل دادگستری استان فارس در حاشیه مراسم تشییع دو شهید حمله تروریستی به حرم شاهچراغ‌(ع) از افزایش تعداد بازداشت شدگان این حادثه به ۱۰ تن خبر داد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: تحقیقات تکمیلی در این خصوص زیر نظر مقام قضایی همچنان ادامه دارد.
موسوی با بیان اینکه بازپرس ویژه این پرونده با همکاری همه ضابطین، اِشراف کاملی بر پرونده حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) دارد و همه اقدامات تحت نظارت مقام قضایی انجام می‌شود گفت: پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن و در چارچوب قانون رسیدگی و مراحل مختلف رسیدگی مطابق ضوابط اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی ضمن آرزوی سلامتی برای مجروحان و مصدومان این واقعه تلخ بیان داشت: مجموعه علوم پزشکی شیراز با بسیج بهترین نیرو‌های کادر درمان استان مشغول ارائه خدمات به مجروحان حادثه هستند.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس با تشکر از مردم ولایتمدار شیراز که با حضور پرشور خود در مراسم تشییع دو شهید این حادثه تروریستی نمونه‌ای از وحدت و انسجام ملت ایران در برابر دشمنان زبون و جبهه کفر و الحاد را به منصه ظهور گذاشتند، گفت: تا زمانی که این مردم ولایتمدار پشتیبان نظام و ارزش‌های انقلاب هستند این نظام الهی به مسیر مقتدرانه خود ادامه خواهد داد.
تعداد زائران حرم شاهچراغ‌(ع) بیش از سه برابر شده است
استاندار فارس نیز در حاشیه تشییع شهدای شاهچراغ‌(ع) گفت: اقدام تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) نشان‌دهنده زبونی دشمن و ناامیدی از مقابله رو در رو با فرزندان غیور ملت است. 
محمد‌هادی ایمانیه افزود: حضور گسترده مردم قدردان و حق‌شناس شیراز و فارس در این مراسم این پیام مهم را دارد که هرچه دشمنان بیشتر تلاش می‌کنند میزان علاقه و حُب مردم به اهل بیت‌(ع) بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: بنا به اعلام تولیت شاهچراغ‌(ع) تعداد زائران این حرم مطهر نسبت به قبل از حادثه تروریستی سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

 

دومین شهید حرم شاهچراغ(ع) ، برادر بسیجی محمد جهانگیری

۱۴۰۲/۰۵/۲۴

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: ساعاتی پیش برادر بسیجی محمد جهانگیری به علت شدت جراحات وارده علی رغم همه تلاش کادر درمان، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی متاهل، اهل مرودشت و از مامورین امنیتی حرم مطهر بود که در درگیری با عامل تکفیری تروریستی به دلیل اصابت گلوله مجروح شده بودند.

به گزارش جهان نيوز، اسماعیل قزل سفلی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز در خصوص برنامه تشییع شهدای حادثه شاهچراغ علیه‌السلام گفت: تشییع شهدا روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه در حرم حضرت احمد بن موسی علیه السلام ساعت ۹ صبح انجام خواهد شد.

وی افزود: همانگونه که در اخبار آمده است متاسفانه ساعاتی پیش برادر بسیجی محمد جهانگیری به علت شدت جراحات وارده علی رغم همه تلاش کادر درمان، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. ایشان متاهل اهل مرودشت و از مامورین امنیتی حرم مطهر بودند که در درگیری با عامل تکفیری تروریستی به دلیل اصابت گلوله مجروح شده بودند.

قزل سفلی گفت: در حال هماهنگی با خانواده این شهید عزیز هستیم. که ان شاالله تشییع هر دو شهید را همزمان در حرم داشته باشیم.

وی اعلام کرد: برابر هماهنگی های لازم امکان خاکسپاری شهدا در حرم فراهم شده اما بسته به تایید خانواده شهداست. شهید غلام عباس عباسی ، ۶۹ ساله که از خادمین حرم هم بودند در حرم تدفین خواهد شد و در مورد شهید جهانگیری منتظر نظر خانواده هستیم.

معاون استاندار فارس در مورد اقدامات امنیتی انجام شده تعداد بازداشت شدگان گفت: در مورد تعداد دقیق دستگیرشدگان، از آنجا که باید به یک اتقان دقیق برسیم و آماری داده شود که موجب سردرگمی مردم نشود، ان شاءالله تا ساعات آینده که جمع بندی نهایی در بررسی ها انجام شود رسما اعلام میکنیم. 

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد هیچ کدام از مجروحین و مصدومین حادثه در شرایط وخیم به سر نمی برند و حال سایر مجروحین پایدار است.

حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) با یک شهید و هفت زخمی

۱۴۰۲/۰۵/۲۲

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ با یک شهید و 7 مجروح | خبرگزاری فارس

شامگاه یک‌شنبه حمله تروریستی یک فرد مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاهچراغ(ع) با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه شد.
به گزارش فارس، دو تروریست قصد ورود به حرم را داشته که یکی پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی کرده است.
تا لحظه تنظیم این گزارش، به گفته استاندار فارس، در این حادثه تروریستی یک نفر به شهادت رسیده است و 7نفر مجروح شده‌اند. دو تن از مجروحان از خادمان حرم و مابقی مجروحان از زائران هستند. حال چند تن از مجروحان نیز وخیم اعلام شده است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز گفت: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند، سپس از درب باب‌المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد. به گفته سردار یدالله بوعلی تروریست مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.

Image result for ‫گل لاله‬‎