به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 901
بازدید هفته: 7,136
بازدید ماه: 67
بازدید کل: 23,784,436
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰۱ خرداد ۱٤۰۳
Tuesday , 21 May 2024
الثلاثاء ، ۱۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
خرداد 1403
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
313029282726
آخرین اخبار
781 - قانونگذاران آمریکایی: از بایدن می‌خواهیم تا مسئله تأخیر تخلیه نفتکش توقیف‌شده ایرانی را حل کند ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
قانونگذاران آمریکایی: 
 از بایدن می‌خواهیم تا مسئله
تأخیر تخلیه نفتکش توقیف‌شده ایرانی را حل کند
  ۱۴۰۲/۰۵/۲۵

آخرین خبر | قانونگذاران آمریکایی خواستار حل و فصل موضوع نفت توقیف شده ایران  شدندتعطیل‌شدن دومین بانک آمریکا در عرض دو روز؛ بایدن وعده پیگیری داد

قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب سیاسی دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ای به جو بایدن و اعضای دولتش خواسته‌اند تا تاخیر چند ماهه در انتقال محموله نفت از یک نفتکش ایرانی توقیف‌شده در آب‌های تگزاس را حل کنند.
این نمایندگان در اقدامی خصمانه مدعی شدند: «لازم است دولت روشن کند که ایران و سازمان‌های تروریستی خارجی تعیین‌شده نمی‌توانند مانع از اجرای عملیات قانونی دولت ما شوند».
بنا بر گزارش رویترز به قلم تیموتی گاردنر محموله نفتی کشتی سوئز راجان که از 30 ماه مه (10 خرداد) در نزدیکی گالوستون در 50 مایلی (80 کیلومتری) از هیوستون لنگر ‌انداخته و توقیف شده است هنوز تخلیه نشده زیرا شرکت‌های کشتیرانی نگران هستند که تخلیه آن باعث شود سایر خریداران نفت از کشتی‌های خود در سفرهای آینده خودداری کنند. 
رویترز: تاخیر در تخلیه محموله به دلیل ترس از پاسخ ایران است
رویترز همچنین عنوان می‌کند که تاخیر در تخلیه محموله نیز به دلیل ترس از پاسخ ایران است. 
این خبرگزاری مطرح انگلیسی در ادامه اظهار داشت: یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی سپاه پاسداران ماه گذشته گفت که ایران در خصوص هر شرکت نفتی که نفت ایران را از نفتکش توقیف شده تخلیه کند، تلافی خواهد کرد.
سناتورهای آمریکایی جونی ارنست، جمهوری‌خواه، و ریچارد بلومنتال، دموکرات، و دیگر قانونگذاران در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به بایدن و مقامات ارشد دولت گفته‌اند که اگر شهروندان آمریکایی و شرکت‌های درگیر دائما در ترس تلافی و انتقام‌جویی ایران زندگی و فعالیت کنند، تحریم نفتی بی‌اثر خواهد بود.
بنابر گزارش رویترز آنها از دولت آمریکا خواستند تا در مورد پیشرفت انتقال نفت توقیف شده از سوئز راجان به ایالات متحده توضیحاتی ارائه کند.
کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد قانونگذاران ارزش نفت این نفتکش
800 هزار بشکه‌ای را 56 میلیون دلار برآورد کردند و از نظر آنان توقیف خصمانه و رذیلانه نفت ایران و فروش و انتقال درآمد حاصل از آن توسط ایالات متحده به صندوق حمایت از قربانیان دولتی تروریسم ایالات متحده کمک می‌کند که غرامت قربانیان حملات را جبران می‌کند. در پایان این گزارش رویترز در اعترافی مضحک به راهزنی آمریکایی‌ها به نقل از مسئولین این صندوق عنوان داشته که دارایی کافی برای پرداخت به نزدیک به 16000 آمریکایی وجود ندارد.
این اقدام خصمانه و در عین حال مضحک در حالی است که به اعتراف رسمی مقامات آمریکایی، ایران هیچ نقشی در حملات تروریستی در آمریکا نداشته و ندارد و دولت آمریکا مصداق اتّم تروریسم است.