به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,083
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 12,751
بازدید ماه: 33,721
بازدید کل: 23,695,543
افراد آنلاین: 44
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۶۲ - آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران: مسئله بی‌حجابی متدینین را خون به جگر کرده است ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران:
مسئله بی‌حجابی متدینین را خون به جگر کرده است
   ۱۴۰۲/۰۵/۲۷

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی برگزار می‌شودوزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران -  ایرنا

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته مهم، ناراحتی و خون جگری است که شما حزب‌اللهی‌ها دارید و آن مسئله بی‌حجابی است، این مسئله متدینین را خون به جگر کرده است و من احساس می‌کنم که اگر هر هفته از بی‌حجابی‌ها نگوییم، تئوریسین‌های بی‌حجابی منکر بودن بی‌حجابی می‌شوند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: از صفات خداوند این است که پای قول و وعده خود ایستاده است و از جمله وعده‌های خداوند این است که اگر مومنین پای دین خود ایستادگی کنند، خداوند دنیا و آخرت آنها را آباد می‌کند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران امدادهای الهی در جنگ و ایجاد ترس در دل دشمنان را از جمله روش‌های یاری خداوند نسبت به مومنان برشمرد و با بیان اینکه نجات از خطرها از دیگر کمک‌های خداوند به مومنین است، تصریح کرد: خداوند به ملت ما هم عنایت‌های بسیاری داشته که در بیانات امام و رهبری به آن ‌اشاره شده و آنان تاکید داشتند دستی بالاتر از دست‌های دیگر در حمایت از این انقلاب است.
وی افزود: دشمنان هر کاری در این سال‌ها توانستند انجام دادند و در اغتشاشات اخیر هم گفتند که آمدیم که براندازی کنیم ولی خودشان براندازی و نابود شدند.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: اگر آنها باز هم خیالاتی در ذهنشان دارند، این تجربه را داشته باشند که نابود خواهند شد و این را بی‌هیچ تردیدی بپذیرند.
وی ادامه داد: اگر آنها بخواهند شیطنت کنند، مشت به دهانشان خواهند خورد، همان‌گونه که در پاییز گذشته شیطنت کردند و مشتی محکم را خوردند چرا که این نظام و کشور الهی و خانه امام حسین(ع) است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با‌ اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: این جنایت سه بعد دارد. بعد اول این جنایت شهادت آن دو عزیز است و خوشا به حال آنها که سعادت داشتند و در این حالت به دیدار خدا رفتند.
آیت‌الله خاتمی افزود: بعد دیگر در رابطه با جانی و جانیان این جنایت است. داعش مسئولیت این کار را به عهده گرفت. داعش ساخته و پرداخته آمریکا است. این را ما نمی‌گوییم خودشان می‌گویند. در مناظرات وقتی به کلینتون گفتند شما داعش را ساختید هیچ چیز نتوانست بگوید و سکوت محض کرد. داعشیان وقتی مجروح می‌شدند، آنها را برای درمان به تل‌آویو و حیفا می‌بردند و نتانیاهو به ایالت آنها می‌رفت.
وی اظهار داشت: بعد سوم این است که مسئولین برای برخورد با تروریست‌ها انگیزه دارند. هیچ تردید نکنید به سرعت به جنایت رسیدگی و انتقام از این خون‌های پاک گرفته خواهد شد. این خون‌ها هدر نخواهد رفت.
امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: آخر هفته شهادت امام حسن مجتبی(ع) را طبق نقل هفتم صفر پیش رو داریم. در نقلی دیگر شهادت امام حسن ۲۸ صفر ذکر شده است. چه ‌اشکالی دارد هم هفتم صفر و هم ۲۸ صفر به فرزند مظلوم حضرت زهرا(س) ابراز ارادت شود.
آیت‌الله خاتمی با ‌اشاره به هفته دولت بیان داشت: به مناسبت سالگرد شهیدان رجایی و باهنر که از خدمتگزاران مخلص نظام بودند، این هفته هفته دولت نام گرفته است. از همین‌جا از خدمات دولت تجلیل می‌کنیم و ضمن اعتماد به خدمتگزاران مردم اگر نقد سازنده‌ای وجود دارد باید گفته شود. از خداوند می‌خواهیم که به مسئولان در حل مشکلات این مردم که از مهم‌ترین آنها گرانی‌های سرسام‌آور است یاری رساند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین تصریح کرد: نکته دیگر ناراحتی و خون جگری است که شما حزب‌اللهی‌ها دارید و آن مسئله بی‌حجابی است، این مسئله متدینین را خون به جگر کرده است و من احساس می‌کنم که اگر هر هفته از بی‌حجابی‌ها نگوییم، تئوریسین‌های بی‌حجابی منکر بودن بی‌حجابی می‌شوند.
آیت‌الله خاتمی با ‌اشاره به برخی از محورهای وصیتنامه شهید حججی، گفت: این شهید این‌طور نوشته که از ولایت فقیه غافل نشوید و من به یقین رسیدم که امام خامنه‌ای نایب به حق امام زمان است و از همه خواهران عزیز و زنان امت رسول‌الله می‌خواهم که روز به روز حجاب خود را تقویت کنند، مبادا تار مویی از شما نظر نامحرمی را به خود جلب کند، مبادا چادر را کنار بگذارید.
وی ادامه داد: شهید حججی گفته که از امت رسول‌الله می‌خواهم که فریب فرهنگ غربی را نخورند و از شهدا درس بگیرند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: پیام شهدا این است که ایران اسلامی باید کشور عفاف باشد و تا آخرین نفس‌ها فریاد ما حجاب است و دشمن نمی‌تواند بی‌حجابی را در کشور هنجار کند.
تولید موتور رم‌جت مافوق صوت و تجهیز بالگردها به سامانه موشکی البرز توسط وزارت دفاع
‌امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از ‌خطبه‌های نماز جمعه تهران، با بیان اینکه توصیه و هشدار ما به کشورهای مداخله‌گر و نظام سلطه، پرهیز از شیطنت‌ها و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و بحران‌آفرینی‌ها است، تصریح کرد: هر اقدام جاهلانه آنها در اساس به ضرر خودشان تمام خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران حامی صلح و ثبات در منطقه و اقصی نقاط جهان است و ما مخالف هرگونه جنگ و خشونت در جهان هستیم.
به گزارش فارس، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در دنیای امروز دستیابی به صلح و امنیت پایدار تنها در گرو توان و اقتدار دفاعی است.
امیر آشتیانی، از وزارت دفاع به عنوان یک نهاد قابلیت آفرین در سطح ملی و دفاعی یاد کرد و افزود: این نهاد خلق‌کننده مزیت‌های راهبردی برای کشور، ضمانت‌کننده و پشتیبان قدرت بازدارندگی است؛ آن هم بازدارندگی موثر، قابل اطمینان و پایدار.