به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 826
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,994
بازدید ماه: 120,701
بازدید کل: 23,784,294
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
786 - دبیر کل عصائب هشدار داد: نقشه خطرناک آمریکا برای ایجاد منطقه جدید بین عراق و سوریه ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
 دبیر کل عصائب هشدار داد:
 نقشه خطرناک آمریکا برای ایجاد منطقه جدید بین عراق و سوریه
   ۱۴۰۲/۰۶/۰۱

هشدار الخزعلی درباره نقشه آمریکا برای ایجاد منطقه ای در مرزهای عراق و سوریه-  اخبار آسیای غربی - اخبار بین الملل تسنیم | Tasnim

دبیرکل عصائب اهل‌الحق با تأکید بر اینکه درباره تحرکات اخیر نیروهای آمریکایی در مرز عراق و سوریه بزرگ‌نمایی شده، گفت که هدف غیرعلنی حضور این نیروها تشکیل یک اقلیم کردی در مرز سوریه است.
«قیس خزعلی» دبیرکل عصائب اهل‌الحق، سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که هیچ نیرویی نمی‌تواند امنیت عراق را برهم بریزد و افزود که هدف اصلی و علنی حضور نظامی آمریکا حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی است. وی گفت، اخیراً نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه جابه‌جا شده‌اند و این جابه‌جایی بسیار گسترده بوده و شامل ۲۵۰۰ نیروی رزمی به اضافه ۱۵۰۰ سرباز برای انتقال از اردوگاه الحریر به سوریه می‌شده است که جای خود را به سربازان جدید داده‌اند. 
خزعلی تأکید کرد این جابه‌جایی‌ها با اطلاع دولت عراق بوده و افزود که درباره تحرکات نیروهای آمریکایی در منطقه بزرگ‌نمایی رسانه‌ای شده است که علت آن «بازیابی معادله بازدارندگی آمریکا بعد از تضعیف ابهت آن در عراق» است. وی افزود که این تحرکات تأثیری بر عراق ندارد و از اهمیتی برخوردار نیست و همه آنها با اطلاع دولت عراق است و تعداد نیروهای آمریکایی ۲۵۰۰ نیروست که یک نفر هم به آنها اضافه نمی‌شود.
دبیرکل عصائب اهل‌الحق تأکید کرد این تیپ آمریکایی جدید رزمی است و اکثر نیروهایش در سوریه مستقر خواهند شد و افزود که عراق توان دفاع از خودش را دارد و تأکید کرد که هدف غیرعلنی حضور این نیروها تشکیل یک اقلیم کردی در مرز سوریه است. وی تأکید کرد هیئت عراقی کنونی پیش از سفر به آمریکا شرط‌های خود را به آمریکایی‌ها تحمیل کرده بود و آنان نیز موافقت اصولی خود را ابراز کرده بودند و افزود که موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق قطعی است و آمریکایی‌ها هم این را می‌دانند.
آن‌طور که ایسنا از میدل‌ایست‌نیوز نقل کرده است، خزعلی ادامه داد: «یکی از مطالبات اصلی عراق در این مذاکرات جدا کردن پرونده عراق از سوریه در جنگ با داعش بود» و افزود: «مذاکرات امنیتی اخیر میان عراق و آمریکا را گامی در مسیر صحیح می‌دانیم.» وی افزود که راهبرد اصلی «نیروهای مقاومت» در عراق موفقیت نظام حکومت در کشور است و تأکید کرد که دولت عملکرد بسیار خوبی داشته است و نیروهای سیاسی هم با آنها همکاری می‌کنند و از آن رضایت دارند.
آن‌طور که العالم نوشته است، قیس خزعلی افزود: «ما به اهالی الانبار درباره اهداف آمریکا هشدار می‌دهیم... کما اینکه موضوع خروج کامل آمریکا از عراق، یک مسئله قدیمی است و دولت الکاظمی هیچ اقدام خاصی در این مورد نکرد.»