به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,580
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 11,248
بازدید ماه: 32,218
بازدید کل: 23,694,040
افراد آنلاین: 159
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۶۹ - حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطیب جمعه تهران: راهپیمایی با‌شکوه اربعین، کابوس استکبار جهانی شده است ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطیب جمعه تهران:
 راهپیمایی با‌شکوه اربعین، کابوس استکبار جهانی شده است
۱۴۰۲/۰۶/۰۳

اربعین كابوس استكبار جهانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان داشت: در راهپیمایی اربعین شاهد دلدادگی، ایثار، احسان و نگاه عاشقانه مردم به یکدیگر هستیم و خوشا به حال آنان که در این راهپیمایی عاشقانه حضور دارند، خوشا به حال موکب‌داران و پشتیبانان آنان و جا دارد از همه تدابیری که از سال گذشته برای تکمیل و افزایش زیرساخت‌های بازگشایی پایان‌های مرزی و غیره صورت گرفته است، تشکر کنیم.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی کابوس استکبار جهانی شده است، گفت: شاهدیم که کشتی نجات اباعبدالله(ع) و این مصباح‌الهدی هر روز جذاب‌تر می‌شود و بشر آخرالزمانی را دستگیری کرده و دل‌ها را می‌برد.
وی اظهار داشت: این حرکت عظیم و مردمی و خودجوش بودنش باید حفظ شود و به قول رئیس‌جمهور کشورمان باید مردمی بودن راهپیمایی و حرکت اربعین باقی بماند. ضمن آنکه از تدابیری که برای پیش ‌انداختن سفر زائران صورت گرفته تا احیاناً ازدحام جمعیت و مشکلات و تراکم خطرناک و غیرضروری به وجود نیاید، باید تشکر کنیم. در حال حاضر نیم میلیون نفر از مردم ما در این سفر حاضر هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه لازم است در هفته دولت به نقاط قوت و ضعف دولت توجه شود، گفت: دو سال از فرصت خدمتگزاری دولت سیزدهم می‌گذرد. از نگاه نهادهای نظارتی امین خارج از دولت، شاهدیم که دولت سیزدهم مواضع انقلابی هماهنگ با ارزش‌ها و آرمان‌ها را داشته است. نشاط، امید و روحیه ما می‌توانیم در دولت و مخصوصاً شخصیت رئیس‌جمهور دیده می‌شود؛ در عین حال تحرک میدانی و حضور مستمر در میدان، ارتباط مردمی، کارآمدی و سرعت در اقدام، نگاه جهادی، ساده زیستی شخص رئیس‌جمهور و اعضای کابینه و دوستان دولت، به‌کارگیری جوانان و میدان دادن به آنان از نقاط قوت این دولت محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت تهران دستاوردهای دولت متذکر شد: تدابیر حمایتی برای اقشار ضعیف، بهسازی یارانه‌ها و کالا برگ، بهبود و ترمیم حقوق بازنشستگان، آزاد‌سازی سواحل دریاها در یک اقدام انقلابی که رویکرد انقلابی و عدالت‌خواهانه و مردمی بود، افزایش ‌اشتغال و کاهش نرخ بیکاری موفقیت قابل ملاحظه‌ای بود که دولت داشته است. در عین حال آغاز طرح ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر از اخبار خوبی بود که شنیدیم و نشان تحرک دولت در این خصوص است.
وی با ‌اشاره به اهتمام دولت به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها حدود ۸۰ هزار طرح نیمه تمام مورد توجه دولت قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با‌ اشاره به اهمیت بخش تعاون در اقتصاد کشورمان افزود: بخش تعاون رکن سوم و مظلوم اقتصادی ماست. تعاون نسخه نجات بخش اقتصاد ملی کشور است و امیدوارم این بخش هرچه زودتر احیا شود.
امام جمعه موقت تهران با ‌اشاره به دستاوردهای بخش دیپلماسی در دولت سیزدهم اظهار داشت: تحرک در عرصه دیپلماسی و گرایش‌هایی که به‌وجود آمده است، از جمله تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه و توسعه روابط راهبردی با کشورهای آسیایی و شرقی و نیز پیوست قرار دادن اقتصاد در این توسعه روابط، از گام‌های بلندی است که دولت برداشته است.
وی گفت: پیوستن به پیمان ‌شانگهای و اخیراً پیوستن به گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس که همراه با برخی کشورها صورت گرفته است از اهمیت بالایی برخوردار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری تصریح کرد: اکنون هم بزرگان انرژی جهان از جمله مهم‌تر از همه آنها کشورمان به بریکس پیوسته که می‌تواند موجب شکست یک جانبه‌گرایی کشورهای غربی شود.
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد فراهم شدن زمینه مشارکت مردم در تعاونی‌ها به میزان ۴۴ هزار میلیارد تومان ظرف ۶ ماه
مهدی مسکنی، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن هفته تعاون و هفته دولت، گفت: مردم عزیز ایران خاطرات خوبی را از تعاونی‌ها در روزهای ابتدایی انقلاب در ذهن دارند، تعاونی‌هایی که در زمان جنگ یکی از سنگرهای دفاع از کشور محسوب می‌شدند به ویژه تعاونی‌های مصرف که نقش جدی را در مدیریت اقتصادی جنگ بازی کردند و در دوران سازندگی هم این نقش را تعاونی‌های مسکن ایفا کردند.
به گزارش ایکنا، وی با بیان اینکه تعاونی‌ها نماد ظهور و بروز اقتصاد مردمی هستند، افزود: مستضعفان و طبقات محروم جزء اهداف اصلی تعاونی‌ها هستند. مسئله اصلی در اقتصاد آزاد رقابت است اما در تعاونی‌ها اصل این است که به جای رقابت، با همکاری یکدیگر بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی کشور رقم بخورد، یعنی تعاونی‌ها همکاری را جایگزین رقابت کرده‌اند.
مسکنی خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها نقش جدی در تنظیم بازار دارند که در اواخر سال و منتهی به آغاز سال جدید به وضوح این اثرگذاری دیده می‌شود. از سوی دیگر تعاون‌گران در تجارت خارجی نقش مهمی ایفا می‌کنند و همچنین بخش تعاون نقش زنان را در اقتصاد افزایش داده است.
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه حمایت از بخش تعاون تسهیلات قرض‌الحسنه را پرداخت کرده‌ایم، گفت: دولت سیزدهم آن‌قدر برای بخش تعاون ارزش قائل است که بعد از ۱۰ سال اصلاحیه سند تعاون را به تصویب رساند.
وی با بیان اینکه بخش تعاون یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است، بیان داشت: در راستای عمل به قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری زمینه مشارکت مردم در تعاونی‌ها به میزان ۴۴ هزار میلیارد تومان فقط در ظرف ۶ ماه فراهم شده که این برای اولین‌بار است در اقتصاد ایران اتفاق می‌افتد.
به گزارش ایرنا، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مردمی با شعار مردمی‌سازی، در رشد تعاونی‌ها نقش جدی را ایفا کرد و حمایت از بخش تعاون منجر به رشد ۲.۵ درصدی تعاونی‌ها شد.