به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 789
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,957
بازدید ماه: 120,789
بازدید کل: 23,784,257
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
788 - مرحوم «طلال سلمان» مدیرمسئول فقید روزنامه السفیر لبنان: حزب‌الله مایه سربلندی لبنان است ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مرحوم «طلال سلمان» مدیرمسئول فقید روزنامه السفیر لبنان:
حزب‌الله مایه سربلندی لبنان است  
۱۴۰۲/۰۶/۰۶

وفاة الصحافي طلال سلمان مؤسس جريدة السفير اللبنانية | 24 ساعة | وكالة أخبار  اليوم للأنباء

این پاسخ مدیرمسئول فقید روزنامه السفیر لبنان به خبرنگار کیهان است که در خردادماه سال 1385 در دفترشان در بیروت انجام شده است.
طلال سلمان، روزنامه‌نگار مدافع و همراه محور مقاومت و مؤسس و مدیرمسئول روزنامه «السفیر» لبنان روز جمعه گذشته در سن هشتادوپنج سالگی دار فانی را وداع گفت.
مرحوم طلال سلمان و روزنامه تحت مدیریت او «السفیر» تنها روزنامه لبنانی بود که در جریان جنگ 33 روزه و حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ حتی یک روز هم تعطیل نشد و با وجود محاصره، توزیع آن به‌صورت محدود ادامه یافت و در خیابان‌های پایتخت لبنان حضور خود را حفظ کرد و پای کار محور مقاومت بود و به سیدحسن نصرالله عشق می‌ورزید.
همراهی طلال سلمان با حضرت امام خمینی(ره) از پاریس تا تهران و مصاحبه او با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کارنامه این روزنامه‌نگار توانمند لبنانی وجود دارد و تیتر معروف «به همت خمینی شاه دربه‌در شده» عبارتی فارسی است که در صفحه نخست السفیر در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بست. 
طلال سلمان متولد سال ۱۹۳۸ در شهر شمستر واقع در غرب شهر بعلبک در بقاع لبنان است، او که مؤسس روزنامه السفیر به‌عنوان معروف‌ترین و بزرگ‌ترین روزنامه جهان عرب بود، در نوشته‌هایش، هدف خود از فعالیت‌های روزنامه‌نگاری را سروسامان دادن به وضعیت مطبوعات در لبنان و توسعه مسیر آن برای تبدیل شدن به مطبوعات مدرن جهان عرب عنوان کرده است.
نخستین شماره روزنامه السفیر در ۲۶ مارس سال ۱۹۷۴ منتشر شد و در این سال‌ها موفق شده شهرت زیادی در کشورهای عربی و اسلامی کسب کند و سردبیران و روزنامه‌نگاران آن در طول چهار دهه فعالیت به شهرت قابل‌توجهی در صحنه رسانه‌های عرب دست یافتند.
سرمقاله‌های طلال سلمان با عنوان «علی‌الطریق» در روزنامه السفیر هر خواننده‌ای را آشکارا با شخصیتی برخوردار از مواضع مستحکم و قاطع انقلابی آشنا می‌کرد که تحت تاثیر جوّ قرار نمی‌گرفت و تا سال‌های سال هیچ‌گاه مواضع ملی و میهنی‌اش در قبال موضوعات مهم جهان عرب همچون فلسطین و مقاومت تغییر نکرد. 
«ضمیمه فرهنگی» روزنامه السفیر که تا سال‌های سال منتشر می‌شد گوشه‌ای دیگر از شخصیت فرهنگی، سیاسی و ادبی وی را نشان می‌داد که هر خواننده‌ای را به خود مجذوب می‌کرد و طیف وسیعی از روشنفکران جهان عرب را با خود همراه می‌کرد.
مواضع سیاسی وی باعث گردید تا این شخصیت رسانه‌ای برجسته عرب در سال ۱۹۸۴ در مقابل منزلش مورد هجوم تروریستی قرار گیرد و به شکل معجزه‌آسایی از نقشه ترور جان سالم به در برد اما آثار این انفجار تروریستی تا پایان عمر در صورت و سینه وی باقی ماند. 
پیش از آن نیز یک‌بار دیگر بمبی در جلوی منزل وی منفجر شد و در اول نوامبر سال ۱۹۸۰ نیز چاپخانه روزنامه السفیر مورد هجوم تروریستی قرار گرفته و منفجر شد.  حجت‌الاسلام ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت طلال سلمان می‌نویسد: درگذشت طلال سلمان، شخصیت رسانه‌ای متعهد و دغدغه‌مند جبهه مقاومت، منجر به تألم و تأسف گردید. ایشان با تأسیس روزنامه لبنانی السفیر در سایه گفتمان مقاومت، گام بلندی در تبیین چهره واقعی صهیونیست‌ها و جنایات گسترده آنها علیه فلسطینیان و دیگر ملت‌های منطقه برداشته و در مسیر دفاع از آرمان آزادی قدس شریف از هیچ‌گونه تلاش خالصانه‌ای دریغ نکرد. روایتگری صریح و به‌هنگام از تحولات منطقه، تشریح ابعاد میدانی و عملیاتی گفتمان مقاومت و نقد ساختاری و ماهوی رژیم جعلی و اشغالگر قدس از جمله خطوط رسانه‌ای مدنظر طلال سلمان در طول حیات بابرکت رسانه‌ای وی محسوب می‌شد.
قطعاً مسیر روشن و پربار مرحوم طلال سلمان از سوی دیگر رزمندگان خط مقدم جبهه رسانه‌ای مقاومت به‌خوبی دنبال گردیده و نقش مؤثری را در شکل‌گیری پیروزی نهایی جریان حقیقت در برابر جریان اشغالگری و دروغ ایفا خواهد کرد.
روزنامه کیهان درگذشت این چهره شاخص رسانه‌ای را به همراهان محور مقاومت در لبنان تسلیت می‌گوید.