به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 837
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,005
بازدید ماه: 120,696
بازدید کل: 23,784,305
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
790 - ایران در رسانه های جهان ۱۴۰۲/۰۶/۰۸

ایران در رسانه های جهان

    ۱۴۰۲/۰۶/۰۸

ایران در رسانه های جهان: از احتمال حمله اسرائیل تا «اعترافات» آشتیانی

گزارش روزنامه مصری از شهید رجایی در سالروز شهادت او 

محمدعلی رجایی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

یک روزنامه مصری در سالروز شهادت محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور پیشین ایران، شرح مختصری از زندگی ایشان ارائه و گزارش کرد.
روزنامه مصری الیوم، چهارشنبه هشتم شهریورماه، در گزارشی کوتاه در بخش «در چنین روزی»، به شهادت محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
این روزنامه نوشت: «محمدعلی رجایی دومین رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران بود که در ۲۴ خرداد ۱۳۱۲ در خانواده‌ای مذهبی در شهر دارالمؤمنین (قزوین) به دنیا آمد. پدرش خراز بود و بعد از فوت پدر مدتی از کودکی خود را زیر نظر دایی خود گذراند. با برادر بزرگ‌ترش در مجالس دینی حضور می‌یافت و در ایام تحصیلات ابتدایی مکبر مسجد و مرثیه‌خوان هیئات جوانان محله بود. در بازار نزد یکی از آشنایان کار کرد.»
المصری الیوم در ادامه شرح مختصر زندگی دومین رئیس‌جمهور ایران نوشت: «شرایط سخت زندگی خانواده باعث شد در چهارده سالگی برای کار در بازار تهران به تهران سفر کند. در آن روزها وارد نیروی هوایی شد اما مدتی بعد آن را ترک کرد. بعد از خدمت کوتاه در ارتش، به حرفه معلمی روی آورد و زبان انگلیسی تدریس کرد. وی تحصیلات تکمیلی خود را به پایان رساند، سپس با کمک و حمایت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی، اقدام به تأسیس بنیاد خیریه تعاون و رفاه کرد. او چندین بار دستگیر شد و راهی زندان شد. در زندان، او محور عناصری شد که معتقد به زعامت دینی برای جامعه از جمله (امام) خمینی بودند.»
به گزارش فارس، در ادامه این گزارش آمده که «پس از پیروزی انقلاب، به نمایندگی مردم تهران وارد مجلس شورای اسلامی شد و برای پست نخست‌وزیری انتخاب شد و با دومین انتخابات ریاست جمهوری به ریاست جمهوری رسید و چنین روزی در ۳۰ اوت ۱۹۸۱ در انفجاری در ساختمان نخست‌وزیری در تهران، رئیس‌جمهور محمدعلی رجایی بر اثر انفجار بمب کشته شد [و به شهادت رسید].»

 
«هادی العامری» در نشست مشترک استانداران ایلام و‌ واسط عراق:
تلاش‌های خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مرز انجام شده است
هادی العامری: زمان اخراج نیروهای امریکایی فرا رسیده است - ایرنا
العامری اظهارداشت: امکانات خوبی در هر دو طرف مرز انجام شده و هماهنگی خوبی میان دو استاندار واسط و ایلام برقرار است. وی با بیان اینکه خدمت به زوار از نعمات بزرگ است، افزود: در هیچ پایانه‌ای نمی‌توان در یک روز ۱۵۰ هزار نفر را مدیریت کرد و این از توفیقات بزرگی است که به برکت اربعین و امام حسین(ع) است. رئیس‌منظمه بدر در ادامه با ‌اشاره به تأکید استاندار ایلام در رابطه با رفاه حال زائران در پایانه زرباطیه نیز ادامه داد: تمهیدات لازم برای جابه‌جایی راحت زوار در روزهای آینده که پیک زوار بیشتر است ‌اندیشیده شده و جای نگرانی وجود ندارد.
 
پنتاگون: تهدیدهای دریایی ایران کاهش نیافته است
 
ادعای پنتاگون: تهدیدهای دریایی ایران کاهش نیافته است-راهبرد معاصر
 
معاون سخنگوی پنتاگون با ادعای تداوم تهدیدهای ایران و گروه‌های حامی آن علیه نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا، گفت که در چند هفته گذشته شاهد آزار و اذیت گروه‌های تحت حمایت سپاه علیه کشتی‌های تجاری بوده‌ایم.
«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که نظامیان این کشور در فاصله چند هزار کیلومتری از خاک خود در غرب آسیا، توسط ایران تهدید می‌شوند. به گزارش فارس، سینگ طی نشست خبری در پنتاگون در پاسخ به سؤالی درباره اعزام گروه جدیدی از نظامیان آمریکایی به خلیج‌فارس و آب‌های غرب آسیا و اینکه تا چه زمانی این نیروها در منطقه باقی می‌مانند، گفت:
«من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم. تا زمانی که به حضور نیروها در آن منطقه نیاز باشد، در آنجا خواهند ماند.»
به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، این مقام پنتاگون در واکنش به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا تهدیدهای ایران و گروه‌های حامی این کشور علیه نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، سوریه و عراق کاهش یافته، گفت: «نمی‌توانم درمورد کاهش تنش‌ها ارزیابی کنم. ولی ما همچنان شاهد آزار و اذیت هستیم.»
سینگ در ادامه ادعاهای خود گفت: «در چند هفته گذشته شاهد آزار و اذیت گروه‌های تحت حمایت سپاه علیه کشتی‌های تجاری بوده‌ایم.»