به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 837
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,005
بازدید ماه: 120,696
بازدید کل: 23,784,305
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
794 - السودانی: عراق به صورت تمام‌قد در کنار مردم ایران و علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا ایستاده است ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
السودانی:
 عراق به صورت تمام‌قد در کنار مردم ایران
و علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا ایستاده است
  ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
عراق برای مقابله با تحریمهای آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است
«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران ایرانی در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
سودانی در این دیدار تصریح کرد: «ما برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد، زیرا آنها در بحران‌ها در کنار ما بوده‌اند.»
نخست‌وزیر عراق در حالی از تداوم حمایت از مردم ایران در قبال تحریم‌ها سخن گفت که ایالات متحده آمریکا با استفاده از کارت‌های مختلف خود در عراق، بر سیستم‌های اقتصادی و بانکی و مردم عراق فشار همه‌جانبه‌ای اعمال می‌کند؛ امری که نشان‌دهنده رویکرد آن  تشدید تحریم‌ها علیه ایران است.
واشنگتن که همواره به دنبال پیشبرد سیاست‌هایش در عراق از طریق فشار بر بغداد بوده و اقدامات زیادی برای بی‌ثباتی اقتصادی و امنیتی این کشور انجام داده، تابستان امسال، علاوه‌بر بازی با اهرم دلار، با کارت بحران برق عراق و جلوگیری از پرداخت بدهی گازی بغداد به تهران از طریق عدم صدور معافیت تحریمی‌ نیز تلاش کرد تا روابط حسنه دو همسایه دیرینه را برهم زند. امری که با ابتکار عمل بغداد و همکاری‌های تهران میسر نشد.
به گزارش فارس، آمریکا با وجود تعهد عراق به پرداخت مستمر و بدون وقفه بدهی گازی به ایران، با ممانعت از رسیدن پول خرید گاز از ایران به تهران، کارت تحریم ایران را به عنوان سلاحی علیه عراق و مردمش استفاده کرد اما در نهایت، پس از رایزنی‌های بغداد با تهران، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق جولای گذشته خبر داد که این کشور به چارچوب توافقی برای تسویه بدهی خود به ایران رسیده است و بر اساس آن، بغداد در مقابل واردات گاز، نفت سیاه به ایران خواهد داد.
بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق، السودانی ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت ایرانی، روابط تاریخی و مستحکم دو کشور همسایه ایران و عراق و پیوندهای دینی و اجتماعی آنها را که روابط برادرانه این دو ملت را تقویت می‌کند، ارج نهاده است.
نخست‌وزیر عراق در عین حال بر «نقش پیشگام و محوری این کشور در منطقه، تلاش عراق برای در پیش گرفتن سیاست نزدیک‌‌سازی دیدگاه‌های منطقه‌ای در راستای تقویت امنیت و ثبات و همچنین برنامه دولت این کشور برای ایجاد شراکت اقتصادی یکپارچه با کشورهای منطقه و جهان» تاکید کرده و اظهار داشته روابط تاریخی کشورهای منطقه می‌تواند کلید ثبات ملت‌ها و شکوفایی آنها باشد.
طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، هیئت رسانه‌ای ایرانی نیز ضمن تشکر از دولت و ملت عراق به پاس میزبانی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین حسینی امسال، ‌اشاره کرده سازماندهی بزرگ انجام شده برای برگزاری اربعین امسال نشانگر توجه و اهتمام عالی‌ترین سطوح عراق به این مناسبت بزرگ بوده است.
این هیئت همچنین در این دیدار به «اهمیت ارتباط و هماهنگی رسانه‌های دو کشور در خصوص مسائل مختلفی که منافع متقابل عراق و ایران و مردمان آنها را تقویت می‌کند،» ‌اشاره کرده است.
 
رئیس‌جمهور عراق:
همگرایی ایران و عربستان سعودی امنیت منطقه را تقویت می‌کند
عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور جدید عراق کیست؟
 
«عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق همگرایی ایران و عربستان سعودی را برای امنیت منطقه مثبت دانست. رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا چین گفت: «همگرایی ایران و عربستان سعودی یک گام مثبت در جهت تقویت امنیت، ثبات و صلح است و ما از تلاش‌های چین و عراق بابت این همگرایی قدردانی می‌کنیم.»
به گزارش فارس، ایران و عربستان سعودی در ماه مارس گذشته، پس از پنج دور مذاکره امنیتی در عراق و سه دور گفت‌وگو در عمان و وساطت‌های این دو کشور در نهایت در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.
ژاپن: توافق ریاض-تهران گام مثبتی برای ثبات منطقه است
یوشیماسا‌هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن نیز در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن درخصوص توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دوجانبه ابراز خوشبینی کرد.
وی در این خصوص گفت: «ژاپن از توافق عربستان سعودی و ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال می‌کند و آن را گامی مثبت به سوی ثبات منطقه می‌داند. امیدوارم که این توافق نقش مثبتی در رفع موضوعات مختلف منطقه‌ای در خاورمیانه از جمله اوضاع یمن داشته باشد.»