به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 855
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,023
بازدید ماه: 120,697
بازدید کل: 23,784,323
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
809 - ایران در رسانه های جهان ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
 
ایران در رسانه های جهان 
   ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
ایران در رسانه های جهان: از احتمال حمله اسرائیل تا «اعترافات» آشتیانی
پوتین:روابط حسنه با ایران را توسعه می‌دهیم

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه شامگاه چهارشنبه گفت که مسکو قصد دارد روابط حسنه با ایران را توسعه دهد.
پوتین طی سخنرانی در جمع برندگان و فینالیست‌های مسابقه معلم سال روسیه در سوچی توضیح داد: «ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم و این روابط را به هر طریق ممکن توسعه خواهیم داد».
وی درباره بهبود روابط مسکو-تهران اظهار داشت: «روسیه علاقه‌مند به ایجاد موسسات آموزشی به زبان روسی با روش‌های روسی برای آموزش و تربیت کودکان در کشورهایی مانند ایران است».
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که این قدرت نرم به بهترین معنای کلمه در گسترش فرهنگ و نظام آموزشی است.
پوتین در این‌باره اضافه کرد: «البته به نظر من، ما اول از هر چیز باید از علاقه به آموزش، زبان و فرهنگ خود در کشورهایی حمایت کنیم که زمانی بخشی از یک کشور واحد یعنی اتحاد جماهیر شوروی بود. زیرا ما روابط بسیار قدرتمندی داریم که هنوز هم وجود دارند».
پیش از این نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به سفر وزیر دفاع این کشور به ایران، گفت‌وگو بین تهران و مسکو از جمله بین مقامات نظامی دو کشور را ضروری خواند.
به گزارش فارس، توسعه دیپلماسی دفاعی، گسترش همکاری‌های دو جانبه و همچنین مقابله با تهدیدات مشترک و تروریسم بین‌المللی از جمله محورهای اصلی دیدار دو طرف محسوب می‌شود.

 
ادعای واشنگتن:ابزارهایی برای انقضای محدودیت تسلیحاتی ایران داریم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه مدعی شد که واشنگتن برای زمان بعد از انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، ابزارهایی در اختیار دارد.
پاتل طی نشست خبری روزانه در پاسخ به سؤالی درباره نزدیک شدن موعد انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی ایران و برنامه آمریکا برای آن، گفت:
«ما همچنان تعدادی ابزار را علیه تولید و ‌اشاعه خطرناک فناوری‌های موشکی و پهپادی ایران و همچنین پاسخگو کردن این کشور، در اختیار داریم».
به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی درباره ادعای خود توضیح داد: «بدیهی است که قطعنامه ۲۲۳۱ تنها ابزاری نیست که داریم. ما رژیم تحریمی خودمان را داریم. ما کنترل صادرات داریم. تعاملات دوجانبه و چندجانبه داریم».
این دیپلمات آمریکایی درباره اعمال تحریم‌هایی تسلیحاتی علیه ایران گفت: «ما هم‌اکنون همان شبکه‌ها و افرادی را که تحت پوشش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بودند، به‌طور مؤثر هدف قرار داده‌ایم و به استفاده از رژیم تحریمی خود برای پاسخگو کردن رژیم ایران ادامه خواهیم داد».
پاتل در پاسخ به این سؤال که آیا واشنگتن اجازه انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی را می‌دهد یا سعی می‌کند با متحدان خود بر سر تمدید آن به توافق برسد، اظهار داشت:‌ «من فعلا چیزی برای ارائه درباره آن ندارم. اما اگر به سوابق ما در این زمینه از زمان آغاز به کار این دولت نگاه کنید، ما به‌صورت کاملا معتبر رژیم ایران را مسئول فعالیت‌های مخرب و ثبات‌زدایش دانسته‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد».
وی همچنین در واکنش به ادعای سنتکام درباره محموله‌های تسلیحاتی که مدعی هستند از ایران توقیف شده و ارسال آنها برای اوکراین نیز تصریح کرد: «اجازه بدهید پنتاگون درباره آن صحبت کند. سنتکام هم بیانیه‌ای داده است. ولی من چیزی برای ارائه ندارم».
به گزارش فارس، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته نیز درباره رونمایی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران گفته بود: «من فکر می‌کنم استفاده از تجهیزات نظامی ایران، هرچه که هست می‌تواند خطر ایفای نقش بزرگ‌تری در فعالیت‌های مخرب و ثبات‌زدای رژیم ایران داشته باشد.»

ادعای نتانیاهو:ایران مسئول ناآرامی‌های کرانه باختری است 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به زخمی شدن پنج نظامی این رژیم در درگیری‌های بامداد روز چهارشنبه، ایران را مسئول ناآرامی‌ها در کرانه باختری معرفی کرد.
به نوشته وبگاه معا، او با‌ اشاره به درگیری‌های شدید در اردوگاه «طولکرم» در شمال کرانه باختری مدعی شد: «ارتش به کار قاطع خود برای پاکسازی لانه‌های مقاومت در کرانه باختری ادامه خواهد داد».
نتانیاهو همچنین گفت: «می‌بینیم که ایران مسئول مستقیم موج تروریسم در کرانه باختری است و عملیات‌های استشهادی را تشویق و تأمین مالی می‌کند؛ ما با اراده بیشتری با این پدیده مبارزه خواهیم کرد».
ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج نفر از نیروهای یگان مرزی در درگیری‌های بامداد در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری زخمی شدند که حال سه نفر از آنان وخیم گزارش شده است. در این درگیری یک بولدوزر ارتش صهیونیستی نیز در آتش سوخت.
این اولین بار نیست که نخست‌وزیر رژیم ‌اشغالگر قدس، ایران را اصلی‌ترین دلیل خیزش مسلحانه فلسطینی‌ها می‌داند، او در ۳۱ مرداد ماه نیز پس از هلاکت یک شهرک‌نشین صهیونیست مدعی شده بود: «ما وسط حمله تروریستی هستیم. این حمله تروریستی از سوی ایران و کشورهای وابسته به آن، تشویق‌، هدایت، تامین مالی می‌شود».
در این راستا سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی بیستم شهریور خود، پاسخ او را داد و گفت: «اکنون در کرانه باختری که شاهد افزایش قدرت مقاومت هستیم، می‌بینیم که نتانیاهو، ایران را متهم می‌کند و مدعی است که اگر ایران نبود، این افراد هم دست به این کارها نمی‌زدند. اسرائیلی‌ها با این اظهارات، فقط خود را احمق جلوه می‌دهند. آنان فراموش کرده‌اند که ملت فلسطین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با آنان می‌جنگید و حتی اگر [رژیم] شاه هم حکومت را در دست داشت، مردم فلسطین باز هم می‌جنگیدند؛ زیرا این مردم، حق دارند که زندگی کنند».
کرانه باختری این روزها همزمان با عید یهودیان موسوم به عید «سوکوت» در اوج التهاب و تنش به سر می‌برد و همزمان با یورش صدها نفری روزانه شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها نیز به میزان عملیات‌های خود افزوده‌اند.
در این میان نظامیان ‌اشغالگر قدس با یورش به اردوگاه طولکرم و بلاطه با جوانان فلسطینی درگیر شدند، در بخش شرقی شهر نابلس نیز درگیری‌های شدیدی گزارش شده است. همچنین در ورودی اردوگاه طولکرم این درگیری‌ها شدید گزارش شده، به طوری که صدای تیراندازی و انفجار و دود غلیظ منطقه را فرا گرفته بود.
گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که نیروهای این گروه مقاومت در ورودی اردوگاه طولکرم در کمین نظامیان صهیونیست نشسته و آنها را با رگباری از گلوله و بمب‌های دست‌ساز هدف قرار دادند. عزالدین القسام همچنین گفت که نیروهای مقاومت فلسطینی‌اشغالگران را مجبور به عقب‌نشینی از اردوگاه کردند.
به گزارش فارس، در این راستا شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی گفت که عملیات نیروهای حماس در شمال کرانه باختری باید زنگ هشدار جدی برای نهادهای امنیتی رژیم تل‌آویو باشد.

اذعان روزنامه صهیونیستی به قدرت پهپادهای ایرانی
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به قلم بن زیون گد در روز 5 اکتبر 13 مهر‌ماه به رونمایی از پهپاد کمان 19 توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است و به قدرت پهپادهای ایرانی اذعان داشته است.
جروزالم پست عنوان می‌دارد: «کمان-19» که از کلمه فارسی «کمان (تیراندازی)» نام‌گذاری شده است، با موفقیت ارتباط بین پهپادهای بیگانه و پایگاه زمینی آنها را مختل کرد. این پهپاد جدید همچنین می‌تواند پهپادهای مهاجم را به صورت الکترونیکی مختل کند، و این امر دامنه فناوری پهپاد ایران را در حالی که جمهوری اسلامی به توسعه برنامه پهپاد خود ادامه می‌دهد، برجسته می‌کند.
در ادامه این گزارش عنوان شده است: ایران تهدید کرده است که از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین خود علیه اسرائیل استفاده خواهد کرد
همچنین این روزنامه صهیونیستی در ادعایی واهی عنوان می‌دارد: ایران با ارائه هواپیماهای بدون سرنشین به ارتش روسیه به تلاش‌های جنگی روسیه در اوکراین کمک کرده است.
جروزالم پست در نقل قوی از امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش پهپادی 1402 عنوان می‌دارد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از پهپاد جدید خود در این رزمایش رونمایی کرد.
این رسانه صهیونیستی اظهار می‌دارد: مقامات ایرانی معتقدند که هواپیماهای بدون سرنشین جزء لاینفک امنیت ملی آنها هستند و دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون فرمانده کل ارتش ایران معتقد است که پهپادها جزء لاینفک امنیت ملی آنها هستند. این رسانه در ادامه می‌افزاید: معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران گفت: نزدیک به 200 پهپاد آب‌های استراتژیک خلیج‌فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهند و حفظ و ارتقای آمادگی رزمی را از اصول اجتناب ناپذیر ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.
جروزالم پست در ادامه اظهار می‌دارد: در ماه سپتامبر، ایران اعلام کرد که «دوربردترین پهپاد جهان» را در ویدئویی با متنی به زبان فارسی و عبری «پناهگاه‌های خود را آماده کنید» ساخته است که کنایه‌ای از حمله به اسرائیل است.
این رسانه در ادعای واهی دیگری اظهار می‌دارد: ظاهراً این پهپادها از زمان توسعه در اختیار روسیه قرار گرفته‌اند و در تلاش‌های جنگی روسیه در سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از جمله پهپادهایی که گفته می‌شود ایران به روسیه عرضه کرده است، پهپاد جنجالی شاهد-136 «انتحاری» است. پهپادهای شاهد-136 برای پرواز به سمت هدف خود و انفجار در هنگام برخورد در نظر گرفته شده است، از این رو لقب کامیکازه به آن داده می‌شود. روسیه در ماه سپتامبر در حمله به نیروهای اوکراینی در اودسا از پهپادهای شاهد-136 استفاده کرد.
این ادعاهای مضحک رژیم صهیونیستی در حالی است که ایران همواره هرگونه دخالتی در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است و تنها راهکار حل مسئله اوکراین را مذاکره و توافق دو طرف اعلام داشته است. جدای از این مسئله فروش و خرید سلاح به دیگر کشورهای جهان بر طبق اصول حقوق بین‌الملل حق مصرح و متقن ایران است و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به کرات اعلام داشته‌اند که موضوع تجارت تسلیحاتی ایران به دیگر کشورها به هیچ کشور دیگری مربوط نمی‌شود.