به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 880
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,048
بازدید ماه: 120,695
بازدید کل: 23,784,348
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
810 - کاخ سفید: نشانه‌ای از دخالت ایران در عملیات حماس نیست ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

کاخ سفید: نشانه‌ای از دخالت ایران در عملیات حماس نیست

   ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

کاخ سفید: نشانه‌ای از دخالت ایران در عملیات حماس نیست

یک مقام ارشد دولت آمریکا بامداد یکشنبه اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای از دست داشتن ایران در عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی، وجود ندارد.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که کاخ سفید از تل‌آویو حمایت کرده و آماده ارائه تمام ابزارهای لازم به این رژیم است.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی همچنین افزود که دولت بایدن احتمالا کمک‌های نظامی جدیدی برای رژیم صهیونیستی ارسال می‌کند.
این مقام ارشد کاخ سفید اظهار داشت: «ما به مقامات اسرائیلی اعلام کردیم که آماده ارائه تمام ابزارهای حمایتی به دولت اسرائیل هستیم. ما به وضوح به هر نهاد یا طرف متخاصم اسرائیل نسبت به سوءاستفاده از این وضعیت هشدار دادیم».
وی ضمن اشاره به گفت‌وگوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر
رژیم صهیونیستی گفت: «بایدن از اسرائیل حمایت کرد و بر هماهنگی نزدیک بین ارتش و تیم‌های اطلاعاتی ما تأکید کرد».
وزارت خارجه آمریکا:توافق با تهران ارتباطی با حمله علیه اسرائیل ندارد
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه ۷ اکتبر ۱۵ مهرماه اعلام کرد: توافق برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی از ایران هیچ ارتباطی به حمله وحشتناک علیه اسرائیل ندارد.
توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و آزادسازی وجوه مسدود‌شده ایران در کره جنوبی حاصل از فروش نفت تهران،
۲۸ شهریورماه امسال برابر
۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳ پس از ماه‌ها مذاکره و رایزنی با میانجیگری کشور قطر انجام شد و پنج زندانی ایرانی - آمریکایی با پنج زندانی ایران مبادله شدند.
پنج زندانی دوتابعیتی که در تهران زندانی‌ بودند به آمریکایی‌ها تحویل داده شدند. «سیامک نمازی»، «عماد شرقی»، «مراد طاهباز» و دو فرد دیگر که تمایلی به رسانه‌ای شدن نام‌شان نداشتند، آزاد شدند و «رضا سرهنگ‌پور» و «مهرداد معین انصاری» دو نفر از پنج شهروند ایرانی بودند که در جریان مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی آزاد شدند و به کشور بازگشتند.
 جمهوری‌خواهان و مخالفان دولت دموکرات جو بایدن که با توافق تبادل زندانیان میان تهران- واشنگتن و آزادسازی وجوه مسدود‌شده ایران در کره جنوبی به‌شدت مخالفت هستند، هر موضوعی را مستمسک برای حمله به دولت بایدن و مخالفت با این توافق قرار می‌دهند که در تازه‌ترین فضاسازی و حمایت از رژیم اشغالگر قدس  و ادعاهایش،  عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین را مستمسک قرار داده‌اند که مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا این ادعاها را نادرست و گمراه کننده اعلام کرد.
همزمان با تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا،  وجوه (پول‌های ) مسدود شده ایران در کره جنوبی  آزاد شد که  محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی از واریز ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون، ۴۹۲  یورو از منابع بلوکه شده ایران به حساب ۶ بانک ایرانی در دو بانک الاهلی و الدخان در قطر خبر داد و گفت: دسترسی به منابع ارزی در چند کشور در حال انجام است.
وی درباره روند  آزادسازی منابع بلوکه شده توضیح داد: ۱۹ مردادماه سال جاری، تمام منابع غیرقابل دسترس ایران که در بانک‌های
کره جنوبی و شعبه سئول بانک ملت نگهداری می‌شد به حساب بانک مرکزی سوئیس برای تبدیل به یورو منتقل شد. طی این مدت بانک‌های کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، شهر و کارآفرین در ۲ بانک قطری الدوخان و الاهلی حساب باز کردند و  طبق توافقات انجام تمام پرداخت‌ها توسط کارگزاران بانک‌های قطری و همچنین سوئیفت صورت گرفت.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: طبق توافق، انجام تمام پرداخت‌ها توسط کارگزاران بانک‌های قطری و سوئیفت انجام می‌شود و ۲۶ شهریورماه نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که حساب ۶ بانک فعال شده است و امروز ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ یورو به حساب بانک‌ها واریز شد.
به گزارش فارس، فرزین تاکید کرد: تمام منابع حاصله ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده می‌شود اما  شکایت ایران از کره جنوبی به دلیل عدم دسترسی به وجوه مزبور و کاهش ارزش به منظور دریافت خسارت در حال پیگیری است و ادامه می‌یابد.