به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 86
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,023
بازدید ماه: 117,529
بازدید کل: 23,779,327
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۵۹- در جریان سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس : افتتاح 70 طرح از پروژه ملی آزادراه شیراز ـ اصفهان ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
در جریان سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس :
افتتاح 70 طرح از پروژه ملی آزادراه شیراز ـ اصفهان
تا آغاز بهره‌برداری از دو بیمارستان  
  ۱۴۰۲/۰۷/۲۱

افق های تازه؛ سفر رئیسی به فارس از آزادراه شاهچراغ - ایرناسفر رییس جمهور به استان فارس و افتتاح اَبَرپروژه آزادراه شیراز ـ اصفهان /  رییسی: مسیر ایران، آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباطات بین‌المللی است -  تابناک | TABNAK

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که صبح پنج‌شنبه و در قالب دور دوم سفرهای استانی به استان فارس سفر کرده است، در نخستین برنامه این سفر 6 قطعه از پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول 212 کیلومتر را افتتاح و دستور آغاز عملیات قطعه 7 این پروژه را صادر کرد.
با افتتاح این پروژه زمان سفر از شیراز به اصفهان و به تبع آن به مناطق مرکزی کشور بیش از دو ساعت کاهش خواهد یافت و مردم استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این امنیت سفر و رفت و آمدهای مردم نیز به شکل جدی ارتقا پیدا می‌کند.
کاهش سالانه 130 میلیون لیتر مصرف سوخت به ارزش 6 هزار میلیارد تومان از مزایای این آزادراه است. برای این پروژه آزادراهی تاکنون مبلغ 25 هزار میلیارد تومان (به ارزش روز) هزینه شده است.
همچنین افتتاح این پروژه بزرگ ملی گامی مهم در راستای تکمیل کریدور آزادراهی جنوب کشور است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه در بدو ورود به استان فارس در گفتگو با خبرنگاران درباره اهداف و برنامه‌های سفر دو روزه خود به این استان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سفر در ایام سرور و شادمانی ملت ایران و امت اسلامی گفت: در دور اول سفر به فارس به‌خاطر شرایط کرونایی کشور نتوانستم دیدارهای مردمی داشته باشم، اما در این سفر وضعیت متفاوت شده و می‌توانیم به شهرستان‌های استان سفر و علاوه بر دیدار با مردم از پروژه‌ها و طرح‌های مصوب دور اول نیز بازدید کرده و از میزان پیشرفت‌ها آنها مطلع شویم.
رئیس جمهور با بیان اینکه طبق اطلاع دریافتی برخی طرح‌های مصوب دور اول سفر به فارس، پیشرفت‌های اجرایی خوبی داشته و به سرانجام رسیدند و برخی نیز با جدید دنبال می‌شوند، افزود: در این سفر حتما از وضعیت اجرای این طرح‌ها سرکشی خواهیم کرد.
صبر و استقامت مردم فلسطین به پیروزی نهایی آنها منجر خواهد شد
رئیسی با اشاره به پیروزی‌های اخیر مردم فلسطین که با تلاش مجاهدانه برای دفاع از این سرزمین و مردم آن و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی به دست آمده خاطرنشان کرد: باید به‌خاطر ظلم و ستمی که امروز به‌خاطر ناتوانی این رژیم نسبت به مردم غزه روا می‌شود، اظهار تاسف کرد، اما قطعا می‌دانیم این صبر و استقامت مردم فلسطین به پیروزی نهایی آنها منجر خواهد شد.
احداث آزادراه شیراز-اصفهان سهم مهمی در تکمیل مسیر شمال-جنوب و دریا به دریا دارد
آیت‌الله رئیسی همچنین صبح پنج‌شنبه در مراسم افتتاح رسمی 6 قطعه از آزادراه شیراز-اصفهان، تکمیل این بخش از این آزادراه را کاری افتخارآمیز در جهت رفاه مردم و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی کشور دانست و اظهار داشت: احداث این مسیر سهم مهمی در تکمیل مسیر شمال-جنوب و دریا به دریا دارد و کار فنی که در جریان احداث آن انجام شده شایسته قدردانی است و باید از دست‌اندرکاران این پروژه تشکر کنم.
وی با بیان اینکه قطعه افتتاح شده به حق به نام «شاهچراغ» نامگذاری می‌شود که چراغ راه ما هستند، گفت: احداث این آزادراه کاری ماندگار برای کشور و نماد نوآوری، خلاقیت و تلاش‌های مهندسین توانمند کشور است و جا دارد از تلاش‌های همه کارگران زحمتکش کشور به‌ویژه کارگرانی که در این پروژه مشارکت داشتند، قدردانی کنم.
کشورهایی که از جنایتگری رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند باید در این زمینه پاسخگو باشند
رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی 1402-1403 دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که در دانشگاه شیراز برگزار شد،نیز ضمن تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت، به‌ویژه به مجاهدان فلسطینی که در مقابل هجوم بی‌رحمانه صهیونیست‌ها استقامت و پایداری می‌کنند، جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را مصداق بارز جنایت علیه بشریت دانست و اظهار داشت: کشورهایی که امروز برخلاف موازین و مقررات بین‌المللی از جنایتگری رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، باید در این زمینه پاسخگو باشند.
وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی با محاسبات غلط و به جای توجه به حقوق حقه مردم فلسطین، تصور کرد با جنایتگری آن هم در مقابل چشم مردم جهان می‌تواند مردم مقاوم فلسطین را متوقف کند، در حالی که ملت فلسطین به‌ویژه نسل جوان امروز آن، هرگز تسلط این رژیم غاصب بر سرزمین‌اش را نخواهد پذیرفت و در برابر این اشغالگری مقاومت خواهند کرد.
آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور توجه به موضوع افزایش بهره‌وری را از دیگر مسائل مهم مورد توجه دولت عنوان کرد و گفت: در طول 10 سال گذشته بهره‌وری زیر صفر بوده اما خوشبختانه در 2 سال گذشته به 3.5 درصد رسیده و دولت برای ارتقای بهره‌وری که بسیاری از مشکلات در زمینه‌های تأمین اعتبارات و بودجه را حل خواهد کرد، تلاش می‌کند.
بنای دولت مردمی در مواجه با مسائل نه عبور از کنار چالش‌ها بلکه حل مشکلات است
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان فارس، در دیدار با جمعی از نخبگان جامعه پزشکی شیراز‌، نیروهای متخصص و کارآمد را در کنار تجهیزات به‌روز و فناور، مهم‌ترین سرمایه نظام سلامت کشور عنوان کرد و ضمن تجلیل از خدمات و زحمات جامعه پزشکی کشور به‌ویژه پزشکان استان فارس در جهت ارتقای رتبه علمی و پزشکی کشور گفت: حال که حوزه سلامت کشور نام‌آور و سرآمد شده باید در جهت حفظ و ارتقای این جایگاه تلاش کنیم تا از رقبا عقب نمانیم.
رئیسی با ارائه پیشنهاد تاسیس مرکز درمان اوتیسم در استان فارس، به نقش پزشکان و متخصصان این استان در ارتقای نظام سلامت کشور اشاره و بر ضرورت توسعه توانمندی‌های استان فارس در حوزه پزشکی به سایر نقاط کشور تاکید کرد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت مردمی به‌دنبال حل مسائل کشور است، تصریح کرد: بنای دولت در مواجهه با مسائل، عبور از کنار چالش‌ها و مشکلات نیست، بلکه باور داریم با اتکا به خدا و اعتماد به داشته‌ها و ظرفیت‌های بسیار عظیم موجود در کشور، قطعا بر مشکلات کشور فائق خواهیم آمد.
احیای قریب‌‌الوقوع واحدهای تولیدی چون کارخانه قند شهر ممسنی و کارخانه آزمایش مرودشت
آیت‌الله رئیسی افزون بر این، در اجتماع باشکوه مردم دیار حافظ و سعدی احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل را به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های مردم استان فارس مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دولت فعال کردن این واحدهاست و در همین راستا در 2 سال گذشته 5 هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل راه‌اندازی شده و به همان میزان شغل ایجاد شده است.
رئیس جمهور با اشاره به احیای قریب‌الوقوع واحدهای تولیدی چون کارخانه قند شهر ممسنی و کارخانه آزمایش مرودشت شیراز و همچنین واحدهای تولیدی زیادی از این دست، خاطرنشان کرد: تلاش دولت برای ایجاد اشتغال موجب ایجاد 77 هزار شغل شده و آمار بیکاری در استان فارس به رکور 7 درصدی رسیده است.
رئیسی همچنین رسیدن آمار بیکاری
23 استان به 5 تا 6 درصد و عبور از معضل بیکاری حاد را از افتخارات دولت برشمرد و تصریح کرد: رونق‌بخشی صنایع در این دوره مثال‌زدنی است ولی در عین حال همواره باید در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تلاش زیادی صورت گیرد و این امر از مسائل محوری دولت است.
وی همچنین به نیاز استان فارس برای تأمین مسکن اشاره کرد و افزود: مسکن نیاز کشور و تأمین آن تکلیف قانونی دولت است و در همین راستا در این سفر 10 هزار مسکن تحویل متقاضیان می‌شود و همچنین 30 هزار قطعه زمین با تسهیلات اعطائی به متقاضیانی که خواستار ساخت مسکن هستند، تحویل داده خواهد شد.
ایثار شهدا و خانواده آنها مسئولیت دولتمردان را مضاعف کرده است
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان فارس، عصر پنج‌شنبه با جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان دو حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار جنایات تروریسم تکفیری را امتداد تاریخی دشمنی دشمنان خدا و اهل بیت علیهم‌السلام با اهل ایمان عنوان کرد و افزود: امروز کسانی که ادعای حقوق بشر و آزادی بیان آنها گوش فلک را کرده کرده باید پاسخگو باشند که چگونه گروهک‌های تروریستی دست نشانده و ماموریت یافته آنها انسان‌های مومن را صرفا به جرم خداپرستی مورد هجوم قرار می‌دهند.
رئیسی با بیان اینکه نام شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ همواره برفراز و فراموش ناشدنی است، تصریح کرد: از خودگذشتگی و ایثار شهدا و خانواده آنها مسئولیت دولتمردان را مضاعف کرده و امیدواریم با دعای خیر شما خانواده معزز شهدا بتوانیم رسالت خود در گره‌گشایی و رفع مشکلات کشور را به سرانجام برسانیم.
هیچ تقابلی میان نمادهای تمدنی، فرهنگی و دینی ایران نیست
رئیس جمهور در آخرین برنامه روز اول سفر استانی دولت مردمی به استان فارس، شامگاه پنج‌شنبه در مراسم «بزرگداشت حافظ» که به مناسبت بیستم مهر، روز حافظ در جوار آرامگاه این شاعر نامی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم در کنار شاعران و ادیبان و اهالی فرهنگ گفت: تجلیل از مقام شاعری که سال‌ها پس از فقدانش، شعر او همچنان بیان حال و قال ماست، برای همه فرهنگ‌دوستان و اهالی هنر و ادب ضروری است.
وی تاکید کرد: حافظ بهترین جلوه پیوند اسلام با فرهنگ و رسوم ایرانی برای همه کسانی است که با اسلام و ایران دشمنی دارند، تا ببینند و دریابند که به هیچ وجه نمی‌توان از ایران اسلام‌زدایی کرد. حافظ شیرازی بهترین نماد و مثال از یک ایرانی مسلمان است که با تمام جان و وجودش به اسلام عشق می‌ورزد و بیانش از دین و مبانی و ارزش‌های الهی نشأت گرفته است.
رئیسی حافظ را جلوه ارتباط ایران و پارسی‌زبانان با دین معرفی کرد و افزود: هیچ تقابلی میان نمادهای تمدنی، فرهنگی و دینی ایران نیست.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه شعرای ما با الهام از حافظ، اشعار بسیار زیبایی سرودند، گفت: شخص مقام معظم رهبری که خود شاعر و شعر دوست هستند با برگزاری جلسات با شاعران، نقش مهمی در ترغیب شاعران به‌ویژه شعرای جوان به سروده‌های زیبا، دلنشین و اثربخش داشتند.
فرا رفتن دامنه نفوذ آثار حافظ از فرهنگ و زبان فارسی
آیت‌الله رئیسی همچنین در پیامی به مناسبت سالروز گرامیداشت حافظ، با بیان اینکه فرهنگ و ادب ایران‌زمین همواره مشحون از درخشش اندیشه‌های بلند انسانی بوده و یکی از قله‌های این تاریخ پرافتخار، بدون تردید شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی است، اظهار داشت: لسان‌الغیب، حافظ شیرازی دُرِّ یگانه فرهنگ و ادب ایران زمین و افتخار همه کسانی است که به زبان شیرین فارسی سخن می‌گویند.
واگذاری 10 هزار و 200 واحد مسکونی و 30 هزار قطعه زمین در استان فارس
خبر دیگر اینکه، آیت‌الله رئیسی در دومین روز از برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان فارس، ضمن بازدید از عملیات ساخت پروژه‌ای 1260 واحدی ماهور و 2 هزار و 486 واحدی فرهنگ در شهر جدید صدرای شیراز در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن، به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس دستور واگذاری 10 هزار و 200 واحد مسکونی شهری، روستایی، بافت فرسوده و خودمالکی و 30 هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن در این استان را صادر کرد.
با دستور رئیسی همچنین عملیات اجرایی 55 هزار واحد مسکونی و آماده‌سازی 28 سایت نهضت ملی مسکن به مساحت هزار و 278 هکتار در شهرهای مختلف استان آغاز شد.
بازدید رئیس جمهور از طرح‌های در حال ساخت نهضت ملی مسکن در شهر جدید صدرا شیراز
رئیس جمهور در حاشیه آیین واگذاری 10 هزار و 200 واحد مسکونی و 30 هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن این استان، از عملیات ساخت پروژه‌های 1260 واحدی ماهور و 2 هزار و 468 واحدی فرهنگ در شهر جدید صدرا شیراز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت و روند احداث این طرح‌های نهضت ملی مسکن قرار گرفت.
به گفته مسئولان استانی و مدیران این طرح‌ها تمامی استانداردهای شهری از جمله امکانات تفریحی، درمانی و آموزشی در احداث آنها لحاظ شده است.
بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه صنایع دستی شاخص استان فارس
رئیس جمهور همچنین از نمایشگاه 35 رشته صنایع دستی شاخص این استان و غرفه‌های برپا شده در آن نیز بازدید کرد.
دست ساخته‌های فاخر از هنرمندان رشته‌هایی مانند معرق، منبت، حصیر، گیوه و رووار، خاتم، کاشی هفت رنگ، قلم‌زنی، میناکاری و شیشه‌گری، نقاشی، نگارگری و پیکرتراشی از جمله آثار ماندگار صنایع دستی فارس است که در این نمایشگاه مورد بازدید رئیسی قرار گرفت.
بهره‌برداری رسمی از طرح عظیم خط دوم انتقال آب شرب کلانشهر شیراز از سد درودزن
آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به استان فارس، خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن را به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان فارس، به صورت رسمی افتتاح کرد.
این خط انتقال آب با طول 78 کیلومتر لوله فولادی، یک باب ایستگاه پمپاژ ، 4 هزار و 422 متر تونل و 3 مخزن بتنی هر یک به ظرفیت 20 هزار مترمکعب احداث شده است.
ظرفیت انتقال خط دوم آب‌رسانی به شیراز 3 هزار لیتر در ثانیه است که این حجم آب نیاز آبی تقریباً 40 درصد جمعیت شیراز را تأمین می‌کند.
 
اعتبار هزینه شده این طرح 650 میلیارد تومان است که ارزش روز آن 6 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.
از نکات قابل توجه اجرای این طرح بزرگ عمرانی، احداث تونل در مسیر انتقال آب به شیراز است که بیش از یک هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در پی داشته است.
با حضور رئیس جمهور همچنین 53 طرح وزارت نیرو از جمله 41 طرح در بخش برق و 12 طرح در بخش آبفا با اعتباری بالغ بر 10 هزار و 600 میلیارد تومان به بهره‌برداری نهایی رسید.
افتتاح دو بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان رستم و 160 تختخوابی شهرستان فسا
آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر دولت مردمی به استان فارس، پیش از ظهر جمعه، در مراسم افتتاح رسمی بیمارستان 64 تختخوابی شهدای شهرستان رستم حضور یافت.
این پروژه که از محل ردیف ملی و اعتبارات وزارت بهداشت، با 64 تخت بیمارستانی احداث شده، دارای بخش‌های داخلی، اورژانس، اطفال، زنان، جراحی، مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل، زایشگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه است.
بیمارستان 160 تختخوابی امام حسین(ع) شهرستان فسا واقع در غرب استان فارس با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان تجهیز و تکمیل شده است.
عملیات ساخت این بیمارستان از سال 1390 آغاز شده و از همه امکانات مورد نیاز یک بیمارستان عمومی با تمامی تخصص‌های مورد نیاز برخوردار است.
کمک نهادهای حمایتی و دولت به تأمین مسکن و زمین برای خانواده‌های نیازمند
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به استان فارس، در اجتماع مردم شهرستان رستم، با ابراز خرسندی از حضور در جمع عشایر غیور و دلاور و حماسه‌ساز منطقه که بیش از 220 شهید و بیش از 500 جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کردند، گفت: توصیف امام راحل که فرمودند «عشایر ذخایر انقلاب هستند» و بارها تکریم و تمجید رهبری از عشایر، همچون مدالی همواره بر سینه شما می‌درخشد.
رئیسی به اجرای نهضت ملی مسکن به عنوان دستور کار و دغدغه دولت اشاره و تصریح کرد: مسکن مسئله مهم و دغدغه جدی دولت است. در این مناطق که مشکل تأمین زمین وجود ندارد، به خانواده‌هایی که امکان پیش‌پرداخت دارند تسهیلاتی برای ساخت مسکن اعطا می‌شود.
رئیس جمهور در همین زمینه با تأکید بر اهتمام دولت برای تأمین مسکن تمام اقشار مردم، گفت: خانواده‌هایی که امکان پیش‌پرداخت ندارند، نباید از داشتن مسکن محروم و از لیست حذف شوند چون دولت تأمین مسکن خانواده‌های نیازمند مسکن را مأموریت خود می‌داند و در این زمینه کمیته امداد و سازمان‌هایی از این دست می‌توانند در کنار حمایت دولت به کمک مردم بیایند.
هیچ نظمی در منطقه بدون در نظر گرفتن حقوق فلسطینیان به ثمر نمی‌رسد
خبر دیگر اینکه، آیت‌الله رئیسی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با آقای «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی ضربه‌ای خورد که در تاریخ 75 ساله آن بی‌سابقه بود، گفت: در روزهای گذشته کابینه افراطی این رژیم همه مرزهای وقاحت و بی‌شرمی را شکسته و مرتکب جنایات بزرگی شده است.
رئیس جمهور همچنین یکی از برکات عملیات طوفان الاقصی را اثبات این نکته دانست که هیچ نظم جدیدی در منطقه بدون در نظر گرفتن حقوق فلسطینیان به ثمر نمی‌رسد و اظهار داشت: امروز همه کسانی که به بهانه دفاع از حقوق فلسطینیان روابط خود را با رژیم صهیونیستی علنی کردند رسوا شدند و دیگر به همه جهانیان ثابت شده که رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت و موقعیت خود قرار دارد.
«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه پیروزی‌های بزرگ جریان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها نشان داد که این رژیم بسیار ضعیف‌تر از آن است که ادعا می‌کند، تصریح کرد: امروز بدیهی‌ترین مسئله پیش روی ما این است که باید همه کشورهای عربی و اسلامی بر یک موضع واحد و روشن برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و مردم مظلوم غزه اتفاق‌نظر داشته باشند.
رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: باید همه تلاش خود را برای تسریع در ایجاد این اتفاق‌نظر و موضع واحد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به‌کار بگیریم چرا که هر ساعت تأخیر در این مسئله باعث ارتکاب جنایات بیشتر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطینیان خواهد شد.
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جهان اسلام برای توقف جنایت جنگی رژیم صهیونیستی
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و آقای «محمد بن سلمان» ولیعهد پادشاهی عربستان سعودی شامگاه چهارشنبه با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.
رئیسی در این گفت‌و‌گو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل وحدت جهان اسلام و همسایگی قائل به تعمیق و تقویت روابط با عربستان است و معتقدیم روابط دو طرف این ظرفیت را دارد که به تثبیت، تقویت و ارتقای امنیت و ثبات منطقه کمک کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه کابینه افراطی رژیم صهیونیستی انتقام شکست تاریخی خود را از مردم بی‌دفاع و مظلوم می‌گیرد و در اقدامی بی‌شرمانه آب و برق و ارسال سوخت و دارو را بر روی مردم غزه بسته است، گفت: کشورهای اسلامی وظیفه دارند که برای توقف هر چه سریع‌تر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان همکاری و همگرایی داشته باشند. ایران و عربستان می‌توانند به تامین حقوق قانونی فلسطینیان و توقف تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی کمک کنند.