به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 98
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,035
بازدید ماه: 117,541
بازدید کل: 23,779,339
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۶۰- گفتگوی تلفنی رئیس‌جمهور و سلطان عمان: اقدام قاطع و فوری کشورهای اسلامی و آزادگان جهان برای توقف ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
گفتگوی تلفنی رئیس‌جمهور و سلطان عمان:
 اقدام قاطع و فوری کشورهای اسلامی و آزادگان جهان
برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۰۷/۲۲
گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با سلطان عمان
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «هیثم بن طارق» سلطان عمان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر توسعه روابط، تقویت حسن همجواری و ارتقای اعتماد بین دو کشور تاکید دارد، از نقش‌آفرینی سازنده مسقط در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد.
وی در ادامه عملیات خودجوش و مبتکرانه طوفان‌الاقصی را شمشیری توصیف کرد که پس از تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر از غلاف بیرون آمده و محاسبات صهیونیستی- غربی را به‌هم ریخت.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی و متحدان آن، با استمرار قطع آب و برق و ممانعت از ورود دارو و غذا به‌دنبال قتل‌‌عام دسته‌جمعی در غزه و تحمیل کوچ دسته‌جمعی مردم از خانه و کاشانه خود هستند.
رئیسی با ‌اشاره به اینکه حمایت نامحدود کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها شرایط را بیش از پیش پیچیده و وخیم کرده است، اقدام قاطع و فوری کشورهای اسلامی و آزادگان جهان را برای توقف ماشین کشتار صهیونیستی ضروری دانست. رئیس‌جمهور تاکید کرد: بررسی وضعیت وخیم فعلی در غزه باید به سرعت در دستور کار سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و بقیه مجامع بین‌المللی قرار گیرد.
«هیثم بن طارق» سلطان عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: نباید اجازه دهیم یک‌بار دیگر سیاست کوچاندن مردم مظلوم فلسطین و تحمیل آوارگی به آنان اتفاق بیفتد.
باید با نگاه تحول‌گرایانه به دنبال کوتاه کردن مسیرها و حل مسئله باشیم
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس، ضمن گرامیداشت یاد 15 هزار شهید استان، با بیان اینکه آنچه شهدا از ما می‌خواهند عمل به تکلیف و وظیفه و تلاش عاشقانه، مجاهدانه، اثربخش و تحولی است، تصریح کرد: بدانید در این تلاش و عمل به وظیفه، میزان زمان و توانی که برای باز کردن گره‌های مردم صرف می‌کنیم، نزد خدا محفوظ است.
وی با بیان اینکه در نظام اداری الزاماتی از جمله نظر کارشناسی وجود دارد، اما نباید به‌صرف نظر مخالف یک کارشناس و بدون بررسی کامل امورات متوقف بماند، افزود: باید با نگاه تحول‌گرایانه به دنبال کوتاه کردن مسیرها و حل مسئله باشیم.
رئیس‌جمهور وجود 101 هزار استاد دانشگاه در کشور را سرمایه و پشتوانه علمی قابل توجهی برای حل نظام مسائل کشور دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی در حل مسائل تأکید کرد.
«بررسی موضوع الحاق استان فارس به خلیج‌فارس در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی»، «تأکید بر ضرورت ساماندهی اتباع خارجی با ایجاد شناسه» و «بررسی اداره هیئت امنایی میراث فرهنگی و تاریخی استان و کشور» از دیگر محورهای سخنان رئیسی در این نشست بود.
 85 درصد مصوبات دور اول سفر دولت به استان فارس اجرا شده است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اقشار مختلف مردم در استان فارس، تصریح کرد: در جریان این سفر میزان کمیت و کیفیت اجرای مصوبات سفر اول دولت به فارس مورد بررسی قرار گرفت. برابر گزارش استاندار 85 درصد این مصوبات اجرایی شده و 15 درصد باقیمانده نیز در دست اقدام است.
وی افتتاح 2 بیمارستان، جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی، طرح‌های آموزشی، تحویل 10 هزار و 200 مسکن و 30 هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن، خط دوم آب‌رسانی به شیراز و افتتاح رسمی آزادراه شیراز اصفهان در این سفر را از جمله مصوبات دور اول سفرهای استانی برشمرد و افزود: همچنین در این سفر مقرر شد عملیات احداث امتداد آزادراه شیراز- اصفهان تا بوشهر و خط سوم انتقال آب به شیراز نیز آغاز شود.
رئیسی در همین زمینه افزود: در استان فارس تاکنون 300 کارگاه و کارخانه وارد مدار تولید شده ولی این به معنای آغاز به‌کار همه واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل نیست و برنامه دولت پیگیری در جهت احیای حداکثری این واحدهاست.
وی در همین زمینه گفت: احداث پروژه‌ رشت-آستارا و همچنین شلمچه-بصره که 40 سال بر زمین مانده بود، در دستور کار دولت است و در صدد فعال‌‌سازی آنها هستیم و اقدامات اجرایی آنها آغاز شده است.
رژیم صهیونیستی می‌کوشد تا انتقام شکست خود را از غیرنظامیان بگیرد
سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با آقای «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق با‌اشاره به تحرک و پیشرفت روابط دو کشور در دوره اخیر بر تداوم گسترش همکاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیار ایران و عراق تاکید کرد. رئیس‌جمهور در ادامه ضمن ابراز مراتب نگرانی عمیق جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدامات ضدانسانی و کشتار مردم بی‌گناه غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی می‌کوشد با مجازات دسته‌جمعی و جنایت سیستماتیک انتقام شکست خود از نیروهای مقاومت در میدان نبرد را از غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه بگیرد.