به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 864
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,032
بازدید ماه: 120,697
بازدید کل: 23,784,332
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
818 - خبر های منطقه در مورد جنگ اسرائیل با غزه / ۱۴۰۲/۰۷/۲۵

خبر های منطقه در مورد جنگ اسرائیل با غزه

  ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
لحظه به لحظه: درگیری بین فلسطینیان و اسرائیل/ حمله ارتش اسرائیل به اهدافی  در نوار غزه + فیلم و عکس - 07.10.2023, اسپوتنیک ایرانآخرین و مهمترین خبرها از جنگ غزه: حمله گسترده موشکی مقاومت به تل آویو و  فرودگاه بن گوریون/ الجزیره: سه موشک از جنوب لبنان به اسرائیل شلیک شد/ خالد  مشعل: عملیات زمینی

جبهه مقاومت، دست آمریکا و اسرائیل را خوانده است
آمریکا، انگلیس، اسرائیل و یگان رسانه‌ای آنها، در موضوع جنگ غزه، سیاست «اعلامی» و «اعمالی» متناقضی را در پیش گرفته‌اند که می‌توان نام «عملیات فریب برای جبران شکست راهبردی» را برآن گذاشت. رویکردی که آنها پیشه کرده‌اند، اقتضائات متقابلی دارد، اما سعی می‌کنند با فریب و تهدید و استخدام میانجی‌ها، جبهه مقابل را منفعل یا دچار خطای محاسباتی کنند.
آنان می‌کوشند راهبرد واحدی در پیش بگیرند، اما جبهه مقاومت و جهان اسلام را دچار دو دستگی کنند. به جهان اسلام و اعضای جبهه مقاومت می‌گویند این جنگ، دعوای اسرائیل- حماس است، پس شما دخالت نکنید! اما توضیح نمی‌دهند که پس وسط معرکه چه غلطی می‌کنند؟!
به بعضی‌ها که زورشان می‌رسد با تهدید می‌گویند دخالت نکنید و گرنه ضربه می‌خوردید. در قبال بعضی دیگر (اعضای مقتدر جبهه مقاومت)، چهره مصلحت‌اندیشی می‌گیرند و می‌گویند وارد جنگ نشوید تا دامنه آن گسترده نشود و بتوان بحران انسانی را مدیریت کرد. این در حالی است که همان‌ها همزمان، از هیچ کمک نظامی و سیاسی و اطلاعات و رسانه‌ای، برای حداکثری کردن جنایت در غزه، نسل‌کشی و انهدام زیرساخت‌ها دریغ نمی‌کنند!
به تعبیر رهبر انقلاب و مبتنی بر اِشراف دقیق اطلاعاتی: «سیاست جاری این روزها یعنی همین هفته‌ اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکایی‌ها دارند تنظیم می‌کنند، یعنی سیاست‌گذار آنها هستند. کارهایی که دارد انجام می‌گیرد سیاست‌ آمریکایی‌هاست».
روزنامه «یدیعوت آحارونوت» دیروز نوشت که آمریکا، فرماندهی جنگ را برعهده گرفته است. آمریکایی‌ها ظرف هفته اخیر اعلام کردند دو ناو نظامی به سواحل مدیترانه می‌فرستند و بنا دارند دو هزار نظامی را هم در فلسطین اشغالی مستقر کنند. به اینها علاوه کنید سفر وزیران خارجه و دفاع آمریکا به تل‌آویو، در کنار سفر محتمل بایدن و همچنین سفر نخست‌وزیر انگلیس و صدر اعظم آلمان، در روزهایی که رژیم صهیونیستی مشغول ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی است.
اسرائیل به شهادت تاریخ، قادر نیست وارد جنگ زمینی در غزه شود، آن هم غزه‌ای که صد برابر قدرتمند‌تر از دو دهه قبل است و توانست اسرائیل را در غافلگیری عملیات طوفان‌الاقصی تحقیر کند. آمریکا هم عبرت‌های عراق و افغانستان را پیش چشم دارد و ضمنا درگیر بحران‌های بزرگ‌تر با چین و روسیه است و اصلا به صلاح نمی‌بیند در وضعیت درماندگی فعلی، درگیر جبهه پر ریسک جدیدی شود که ابعاد آن می‌تواند گسترده‌تر از ماجرای عراق و سوریه شود.
پس ماجرا چیست؟ حیثیت و بازدارندگی اسرائیل، ضربه حیثیتی بسیار بدی خورده و اگر تثبیت شود، محتمل است که نوبت بعدی، ضربات ویرانگرتری دریافت کند. آمریکا هم مدتهاست قافیه را در چهار گوشه خاورمیانه باخته و دائما از مثلث ایران (مقاومت اسلامی)، چین و روسیه ضربه می‌خورد، تا جایی که حتی عربستان و امارات و ترکیه، به رفتار‌های واگرایانه رو آورده‌اند. آمریکا در صدد است با مانور سیاسی- نظامی اخیر، برای ترمیم روحیه در هم شکسته اسرائیل زمان بخرد و ضمنا به رقبای جهانی نشان دهد که همچنان کدخدای فیصله‌بخش است و نمی‌گذارد رقبایش همچنان نظم جهانی را به اراده خود تغییر دهند.
فارغ از فریب‌های رسانه‌ای‌، پشت صحنه ماجرا و واقعیت میدان را می‌توان با کنار هم گذاشتن برخی اخبار، روشن‌تر کرد؛ از جمله:
- نخست‌ وزیر انگلیس: ضربۀ سختی به ایدۀ «اسرائیل، سرزمین امن برای یهودیان» وارد شد.
- سفیر انگلیس در بیروت، در دیدار با وزیر خارجه لبنان، خواستار دور ماندن این کشور از جنگ غزه شد.
- جروزالم پست: علت تاخیر حمله زمینی به غزه، نگرانی اسرائیل از حمله حزب‌الله لبنان است.
- آمریکا، انگلیس و فرانسه، طرح پیشنهادی روسیه برای توقف انسان دوستانه جنگ غزه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کردند.
- وال استریت ژورنال: جنگ بین حماس و اسرائیل، منابع آمریکایی‌‌ها و اروپایی‌‌ها را محدود می‌کند، و یک اثر کاهش فشار بر روسیه خواهد داشت و فرصت‌‌های جدیدی را نیز در اختیار چین قرار می‌دهد.
- دیوید پترائوس، (فرمانده اسبق سنتکام و رئیس‌اسبق سازمان سیا): مقامات نظامی اسرائیل باید با دقت فکر کنند و آنچه را که برای سربازان آمریکایی در عراق اتفاق افتاد، قبل از تصمیم به حمله به غزه به یاد داشته باشند.
اشاره سربسته پترائوس به صدها نظامی آمریکایی است که گرفتار تیر غیب شدند و به آمریکایی‌ها آموختند مقاومت منطقه دیگر اجازه نمی‌دهد هیچ اشغالگری، احساس امنیت کند.
جنگ غزه بر خلاف القائات غرب، صرفا جنگ اسرائیل- حماس نیست؛ بلکه یک فاز مهم و تعیین‌کننده از زنجیره تحولاتی است که به نظم جهانی و نظم منطقه، سر و شکل جدیدی می‌دهد؛ چنان که جنگ‌های سوریه و اوکراین.
قطعا جبهه مقاومت در جنگی که به سرنوشت و آینده‌اش مربوط می‌شود، بی‌طرف یا منفعل نخواهد ماند؛ همان گونه که آمریکا و برخی دولت‌های وقیح غربی بی‌طرف نیستند. اعضای این جبهه، به مثابه حلقه‌های زنجیر، به هم پیوسته شده و از رفتار واکنشی و منفرد عبور کرده‌اند.
غزه و مقاومت فلسطین تنها نخواهد ماند. اسرائیل و آمریکا این را می‌دانند و به دلیل ترس از واکنش ایران و متحدانش در لبنان و سوریه و عراق و یمن هم هست که بر خلاف همه ظاهرسازی‌ها، جرأت نمی‌کنند وارد جنگ زمینی در غزه شوند. جبهه مقاومت پس از سلسه پیروزی‌های بزرگ در منطقه، منتظر و منفعل نمی‌ماند تا آمریکا و صهیونیست‌ها در حضیض شکست، برای منطقه تعیین تکلیف کنند. این نکته را هم باید متذکر شد که بر خلاف برخی مانورهای تبلیغاتی، نتانیاهو و بایدن از یکدیگر متنفرند و به همین دلیل هم بایدن در نه ماه گذشته حاضر نشد حتی یک‌بار نتانیاهو را به واشنگتن دعوت کند. بایدن می‌داند که دل نتانیاهو با ترامپ است و از سر ناچاری به سمت وی آغوش گشوده است. بایدن هم می‌خواهد ماهی خود را در این آب گل‌آلود بگیرد، اما قرار نیست خود را قربانی باتلاقی کند که نتانیاهو تا نیمه در داخل آن فرو رفته است. دولت بایدن اگر حواسش نباشد و از نتانیاهو بازی بخورد، ضربات جبران‌ناپذیری را به جان خواهد خرید که می‌تواند طومارش را در هم بپیچد.

فرمانده عملیات حمله به غزه قبلا به شکست اعتراف کرده است!
سرهنگ «موشیه تمیر» (۵۹ ساله) در حالی فرمانده عملیات تعیین‌شده از سوی اسرائیل برای حمله به غزه، سابقه چند شکست نظامی را دارد و بدتر اینکه پیش از این گفته بود ارتش اسرائیل توان تسخیر غزه را ندارد.
این خبر را روزنامه سعودی شرق‌الاوسط چاپ لندن منتشر کرد و نوشت: فرمانده تعیین‌شده برای حمله به نوار غزه، هرچند پیش‌تر نشان شجاعت دریافت کرده و پدر و مادرش هردو از نظامیان بلندپایه بوده‌اند، اما انتخاب او که سابقه چند شکست سخت نظامی را دارد موجب تعجب کارشناسان شده است. سرهنگ «موشیه تمیر» (59 ساله) در حالی فرمانده عملیات در نوار غزه شده که سابقه چند شکست نظامی را دارد و چندین سرباز زیر دست او کشته شده‌اند؛ از این بالاتر، او خود پیش از این گفته بود که ارتش اسرائیل توان گرفتن غزه را ندارد.
او در دسامبر 2018 در مصاحبه با نشریه «معاریو» گفت که به‌عنوان فرمانده سابق تیپ غزه در ارتش اعلام می‌کند: «ارتش اسرائیل در جنگ آتی با غزه توان عرض‌اندام نخواهد داشت».
وی ادامه داده بود: «ارتش اسرائیل آماده جنگ نیست، به‌خصوص جنگ زمینی، به نظرم مشکل آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ جدی‌تر از آن چیزی است که برخی کارشناسان حرفش را زده‌اند».
تمیر کارنامه چندان درخشانی هم ندارد، اولین شکستی که به نام او ثبت شده در سال 1993 است که فرمانده یک گروهان در جولان بود و دو سرباز زیر دست او به علت مشکل فنی بر اثر شوک برق کشته شدند. در 1996 فرمانده ستاد عملیات تیپ شمال شد و زیر نظر او عملیات «خوشه‌های خشم» اجرا شد که در آن مدرسه سازمان ملل در جنوب لبنان بمباران شد و 100 غیرنظامی که اکثراً کودک بودند و نیز 4 سرباز سازمان ملل کشته شدند.
به گزارش دیپلماسی ایرانی، در ادامه گزارش «شرق‌الاوسط» خاطرنشان شده است: سرهنگ تمیر در سال 1997، فرمانده تیپ ویژه «اغوز» شد که در زمان فرماندهی او بزرگ‌ترین شکست خود را تجربه کرد: در کمین حزب‌الله لبنان در جنوب لبنان
12 نیروی کوماندوی دریایی تیپ اغوز کشته شدند.
با وجود این، «یوآف گالانت»، وزیر دفاع اسرائیل، که سابقه همکاری با تمیر را دارد، از «موفقیت‌های خلاقانه» او به‌خصوص در جنگ‌های پارتیزانی در بافت‌های قدیمی شهرهای فلسطین از جمله نابلس سخن گفته است. از دیگر سوابق تمیر آن است که در سال 2007، زمانی که فرمانده یگان غزه ارتش بود، پسر خود را که به سن قانونی نرسیده بود وارد پادگان کرد و اجازه داد یک تراکتور نظامی را براند و نتیجه کار، تصادف تراکتور با یک خودروی غیرنظامی بود. بعد از آن، تمیر سعی کرد که پلیس را فریب بدهد و گفت که تراکتور را راننده شخصی‌اش هدایت می‌کرده، اما دروغش نقش بر آب شد و تمیر در دادگاه نظامی محکوم و رتبه نظامی‌اش از سرهنگ به سرگرد تنزل پیدا کرد و حکم 3 ماه حبس هم گرفت. البته در تجدیدنظر حکم تنزل رتبه نظامی او لغو شد به شرط اینکه اجازه ترفیع رتبه در ارتش را نداشته باشد. در آن زمان، گابی اشکنازی، رئیس ‌وقت ستاد نیروهای مسلح اسرائیل، در پی اخراج او از ارتش برآمد و در نهایت تمیر به خواست خود لباس نظامی را کنار گذاشت.

گزافه‌گویی صدراعظم آلمان علیه ایران و حزب‌الله لبنان

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز سه شنبه (25 مهر) در پایتخت این کشور بار دیگر حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و به گزافه گویی علیه ایران و حزب‌الله لبنان پرداخت.
خبرگزاری«رویترز» از کنفرانس خبری صدراعظم آلمان در برلین بعد از دیدار او با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن خبر داد؛ کنفرانس خبری که در آن این مقام ارشد اروپایی حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی را تکرار کرد.
اولاف شولتز در این نشست با‌اشاره به درگیری‌های رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه، خواستار جلوگیری کردن از تشدید تنش در منطقه غرب آسیا شد و به ایران و حزب‌الله لبنان درباره پیوستن به این درگیری هشدار داد.
صدراعظم آلمان که کشورش همانند دیگر کشورهای غربی در تلاش برای مقابله با تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین بوده است، بدون محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات غیر انسانی از قبیل قطع آب، برق، سوخت و دارو گفت: «من به طور واضح به حزب‌الله و ایران هشدار می‌دهم که در این درگیری (مقاومت و رژیم صهیونیستی) مداخله نکند».
 سخنان صدراعظم آلمان در شرایطی مطرح شده که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب گفت: «ایران از گسترش جنگ هیچ‌گاه استقبال نکرده و تلاش‌های ما متمرکز بر احقاق حقوق فلسطینی‌ها و عدم گسترش جنگ است.»
امیرعبداللهیان ادامه داد: «به صراحت به آمریکا گفته‌ایم و مایلم اعلام کنم آمریکایی‌ها نمی‌توانند در جایگاهی قرار بگیرند که همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کردند،‌ پیام‌هایی را دائما بدهند که ما خواهان گسترش جنگ نیستیم، ولی به صورت تمام قد در کنار ‌اشغالگران رژیم اسرائیل و جنایتکاران جنگی اسرائیلی قرار بگیرند و هیچ حرکتی برای توقف جنایات جنگی سازمان یافته اسرائیل و تشدید کامل و ۳۶۰ درجه محاصره انسانی غزه در مقولات اساسی همچون آب، غذا و دارو نکنند». وزیر خارجه ایران افزود: «تلاش‌های زیادی در منطقه در حال انجام است برای اینکه دامنه جنگ گسترش نیابد، ولی آنچه به مقاومت برمی‌گردد، ما امروز وقتی که از مقاومت صحبت می‌کنیم فقط منظورمان حزب‌الله در لبنان نیست.طرف‌های مقابل به خوبی می‌دانند که گرو‌ه‌های مقاومت در راستای حفظ استقلال کشورها و مقابله با تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته به صورت خودجوش در سراسر منطقه سازماندهی شدند. لذا گسترش جنگ در حوزه مقاومت به تنهایی صحنه‌ای را ایجاد خواهد کرد که نتیجه آن تغییر نقشه جغرافیایی رژیم ‌اشغالگر قدس خواهد بود». گزافه‌گویی صدراعظم آلمان درباره دخالت ایران و حزب‌الله لبنان در جنگ نیروهای مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته که یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد که ایران به دنبال گسترش درگیری نیست.
«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه
گفت که آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش یا تشدید جنگ در نوار غزه باشد. این مقام آمریکایی افزود: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس] باشد، مشاهده نکردیم».
آمریکا به دنبال آغاز عملیات طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی در حال حمایت از این رژیم است و در همین راستا قرار است جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور روز چهارشنبه به فلسطین‌اشغالی سفر کند. حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شدت یافته و طبق آمار شامگاه دوشنبه
وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، در حملات به غزه ۲۷۷۸ نفر و حملات به کرانه باختری ۵۹ فلسطینی شهید شده‌اند.
کاخ سفید: ایران
به دنبال گسترش درگیری نیست
«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت که آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش یا تشدید جنگ در نوار غزه باشد.
کربی در این‌باره توضیح داد: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس] باشد، مشاهده نکردیم». وی با بیان اینکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به فلسطین‌اشغالی سفر می‌کند، خبر داد که او سپس به اردن و مصر خواهد رفت تا با سران دو کشور درباره نوار غزه گفت‌وگو کند.
این مقام کاخ سفید اظهار داشت: «بایدن در سفر به اسرائیل درباره رسیدن کمک به غیرنظامیان در نوار غزه به منظور عدم بهره‌مندی حماس از آن بحث خواهد کرد زیرا حماس نماینده فلسطینی‌ها نیست». کربی با بیان اینکه نشست امان بر کمک‌های بشردوستانه متمرکز خواهد شد، افزود: «وضعیت بشردوستانه در دیدار بایدن با [عبدالفتاح] السیسی [رئیس‌جمهور مصر] اهمیت زیادی دارد و ما تمایل داریم شاهد ورود کمک‌ها باشیم».
پیش از این نیز وزیر خارجه آمریکا بعد از نشست هشت ساعته با نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی، گفت که واشنگتن و تل‌آویو برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به توافق رسیده‌اند.
گزافه‌گویی «نتانیاهو»
درباره ایران و حزب‌الله
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه بعد از ظهر در گزافه‌گویی در کنست علیه ایران و حزب‌الله لبنان صحبت کرد. به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر (رژیم ) اسرائیل در سخنرانی در کنست گفت: ایران و حزب‌الله ما را در شمال آزمایش نکنند.»
نتانیاهو  در سخنان خود گفت که جهان باید برای شکست حماس متحد شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندی قبل نیز مدعی شد که خاورمیانه را تغییر خواهد داد.  نتانیاهو مدعی شد:«ما در میانه کارزار هستیم و تازه شروع کرده‌ایم. ما خاورمیانه را تغییر می‌دهیم.»
 این در حالی است که یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر به توان موشکی حزب‌الله لبنان ‌اشاره کرد. 
به گزارش منابع خبری، یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه گفت: «۱۳۰ هزار تیر موشک و راکت حزب‌الله اسرائیل را تهدید می‌کند.»
«یاکوف آمیدرور» مشاور امنیت داخلی سابق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا گفت: «این یک شکست بزرگ است. این عملیات در واقع ثابت می‌کند توانایی‌های (اطلاعاتی) در غزه خوب نبود». او از توضیح درخصوص این شکست امتناع کرد اما گفت «بعد از فرو نشستن
گرد و غبار باید درس گرفت». عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان‌الاقصی»، شنبه گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد. طی این عملیات ۱۵۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.
به گزارش فارس، «بروس‌هافمن» تحلیلگر ارشد ‌اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» نیز در تحلیلی در زمینه توان موشکی حزب‌الله لبنان نوشت: «در سال ۲۰۰۶، حزب‌الله زرادخانه‌ای از ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت. امروزه ۱۰ برابر این عدد را داراست. خطر یک جنگ دو جبهه یا شاید سه جبهه در صورت بروز خشونت در کرانه باختری، اسرائیل را تهدید می‌کند.»

 
ژنرال پترائوس سر فرمانده سابق ارتش آمریکا:
  اسرائیل قبل از حمله زمینی به غزه سرنوشت سربازان ما در عراق را به یاد داشته باشد    

با وجود 11 روز بمباران سنگين هوايي نوار غزه توسط جنگنده‌هاي صهيونيستي، تل‌آويو هنوز نتوانسته است توانايي حماس را براي شلیک موشک از بین ببرد. منابع غربي تایید كرده‎‌اند
كه از شنبه هفته گذشته تاكنون بيش از يك‌چهارم بمب اتمي روي غزه ريخته شده است، اما حتي با وجود اين حجم بمباران، توان موشكي مقاومت فلسطين تضعيف نشده و در يازدهمين روز بمباران غزه، همزمان تل‌آویو زير رگبار موشكي فلسطيني‌هاست. «ابودحود» از ساکنان نزدیک به گذرگاه رفح به رويترز گفته است: « هیچ‌جا در غزه امن نیست، هرجا که می‌رویم گلوله‌باران، ‌گریه، فریاد، خون و اجساد پراكنده است.»
نتانياهو بيش از 10 روز است كه ادعاي ورود نيروي پياده زرهي و جنگ زميني در غزه را مطرح كرده. به‌راستي یک عملیات زمینی بزرگ در غزه به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق روی زمین که در آن 2 میلیون و 200هزار فلسطینی در منطقه‌ای به عرض 9 تا 12 كيلومتر و به طول 40 كيلومتر زندگی می‌کنند، چگونه خواهد بود؟
هشدار پترائوس به تبعات پس از جنگ
ژنرال «دیوید پترائوس»، رئیس‌ سابق سیا (سازمان جاسوسي آمريكا) به تازگي با خبرگزاري سي‌بي‌اس نيوز گفت‌وگو كرده است. اين ژنرال بازنشسته آمريكايي با اشاره به آمادگی ناکافی آمريكا قبل از حمله به عراق در 20 سال پیش، به تل‌آويو هشدار داد که قبل از ورود زميني به غزه، درباره تبعات پس از جنگ فکر کند. پترائوس درباره جنگ عراق گفته است: «در آن زمان من یک ژنرال دوستاره بودم، یادم می‌آید قبل از رفتن به بغداد پرسیدم كه آيا مي‌توانم جزئیات بیشتری در مورد مرحله پس از سرنگونی رژیم صدام داشته باشم و بدانم كه چه اتفاقی خواهد افتاد، اما تصميم‌گيرندگان جنگ گفتند: تو فقط ما را به بغداد ببر، بقيه كار با ما.» به گفته پترائوس، اگرچه در ابتداي جنگ عراق، حمایت آمريكايي‌ها از جنگ زياد بود، اما اين ‌حمایت‌ها به سرعت کاهش یافت، زیرا مقاومت سازمان‌یافته در برابر اشغال تحت رهبری آمريكا شكل گرفت و هزاران سرباز آمریکایی در جریان درگیری‌های هشت‌ساله در عراق کشته شدند. اين ژنرال ارشد آمريكايي هشدار داده است كه هزينه جنگ در غزه بسيار زياد است و اسرائيل بايد از سرنوشت آمريكا در عراق درس بگيرد و سرنوشت سربازان آمريكايي در عراق را به یاد داشته باشد.
ترس مک‌کنزی از جنگ غزه
«کنت فرانک مک‌کنزی»، فرمانده سابق فرماندهی مرکزی آمريكا در منطقه موسوم به سنتكام به ‌ای‌بی‌سی نیوز گفته است که هدف اعلام‌شده اسرائیل مقابله با حماس در غزه است، اما انجام این کار مستلزم حضور نیروهای زمینی در جنگ شهری گسترده است. مک‌کنزی که اکنون مدیر اجرایی مؤسسه امنیت جهانی و ملی دانشگاه فلوریدا جنوبی است، با هشدار نسبت به عمليات زميني در غزه گفته است: «جنگ غزه، جنگ در یک منطقه بسيار متراكم و سخت‌ترین عملیات جنگی است. غزه ساختمان‌های مرتفع و متراکم منحصربه‌فردی دارد... به‌علاوه حماس سال‌ها فرصت داشته است تا یک سیستم تونلی پیچیده را راه‌اندازی کند که این امر باعث می‌شود که نيروهاي حماس به راحتي ارتش اسرائيل را غافلگير كنند.»
تاكيد فرمانده سابق آمريكايي بر توان حماس
«رابرت آبرامز»، ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق نیروهای آمريكا در کره نيز معتقد است: «شبکه وسیع تونل‌های زیرزمینی، که حماس در آن پست‌های فرماندهی خود را ساخته و از آن برای نگهداری مهمات و سلاح استفاده می‌کند، نبرد را برای اسرائیلی‌ها پیچیده خواهد کرد.»
مين‌هاي ضدتانك در غزه
«میک مالروی»، معاون سابق دستیار وزیر دفاع آمريكا در امور خاورمیانه نيز با دشوار ارزيابي كردن عمليات زميني در غزه گفته است: «سربازان اسرائیلی در زمین غزه ممکن است با مین‌های ضد‌تانک و تله‌هاي انفجاري مواجه شوند و هواپیماها و بالگردهای ارتش اسرائيل نيز ممکن است در برابر موشک‌های زمین به هواي فلسطيني‌ها آسیب‌پذیر باشند.»
64 درصد شهدای غزه زن و کودک هستند
جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه همچنان ادامه دارد و دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که 64 درصد از شهدای غزه زن و کودک هستند. همچنین در حملات رژیم صهیونیستی به غزه 10 هزار واحد مسکونی خسارت ‌دیده است. همچنين وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 1200 فلسطینی از جمله 500 کودک زیر آوار منازل و خانه‌های تخریب‌شده در نوار غزه بر اثر بمباران آنها به وسیله رژیم صهیونیستی هستند. وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که در میان آنها همچنان افرادی زنده باشند. این در حالی است که سازمان‌ امداد و نجات غزه اعلام کرده است که به علت نبود امکانات و شهادت جمعی از نیروهای این سازمان قادر به خارج کردن اجساد و یا زنده‌های احتمالی از زیر آوار نیست. جاکسون هینکل فعال و تحلیلگر آمریکایی در مورد بمباران گسترده و بی‌رحمانه نوار غزه اظهار داشت: «اگر پوتین کی‌یف را این‌گونه بمباران می‌کرد، غرب مسکو را با بمب اتمی هدف قرار می‌داد.» سازمان بهداشت جهانی نيز اعلام کرد که زندگی بیش از 3500 بیمار فلسطینی در 35 بیمارستان در نوار غزه در معرض خطر شدید قرار دارد.
جنگ جهانی علیه غزه!
خیلی‌ها فکر می‌کنند که این تنها رژیم صهیونیستی است که در حال جنگ با غزه است. نه! این‌طور نیست. به شکل کمک‌ها و مواضع آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا خوب دقت کنید، متوجه خواهید شد که جنگ جهانی غربی اسرائیلی علیه نوار غزه در جریان است. آمریکا صرفا به ارسال کمک‌های نظامی برای کشتار مردم غزه بسنده نکرده است، بلکه مشاوران نظامی آن نیز در حال دادن مشاوره به ارتش صهیونیستی هستند و ديروز هم روزنامه وال‌استریت ژورنال از تصمیم آمریکا برای اعزام 2 هزار نظامی برای شرکت در حمله زمینی رژيم اسرائیل خبر داد.
مشعل: راهی جز مقاومت نداریم
خالد مشعل رهبر جنبش حماس در خارج در گفت‌وگو با شبکه العربی اظهار داشته است: «خواسته بزرگ ما اين است: آزادی، رهایی و پایان اشغال است. دیگر افقی جز مقاومت وجود ندارد. در حال حاضر هیچ‌کس از آتش‌بس سخن نمی‌گوید. در میان اسرا، افسران بلندپایه نیز حضور دارند.» ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام نيز اعلام كرد: «10 روز پس از آغاز نبرد
طوفان الاقصی، ما در گردان‌های قسام ایستاده و به ملت بزرگ خود و مجاهدین فلسطینی در تمامی میادین سلام و درود می‌فرستیم. دشمن صهیونیستی هرگز تصور نمی‌کرد که یک نیروی تحت محاصره در غزه بزرگ‌ترین ضربه تاریخ این رژیم را به آن وارد می‌کند.» سخنگوی گردان‌های قسام همچنين افزود كه بین 200 تا 250 اسیر اسرائیلی و شاید هم بیشتر در اختیار ما قرار دارد و 22 اسیر اسرائیلی در حملات این رژیم به غزه کشته شدند.
بي‌اعتمادي نتانياهو به ارتش اسرائيل
روز گذشته نتانیاهو تصویری از خود در کنار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرده که اوج بی‌اعتمادی بین او و نظامیان اسرائیلی را نشان می‌دهد. در تصویر منتشرشده مشخص است که محافظان نتانیاهو از ترس اینکه نظامیان اسرائیلی او را به‌خاطر شکست در برابر مقاومت در غزه ترور نکنند، خشاب تمامی اسلحه‌ها را برداشتند.
آمریکا فرماندهی جنگ را برعهده گرفته است!
روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارونوت اعلام کرد که آمریکا فرماندهی جنگ را برعهده گرفته است و ما اکنون در مرحله دیپلماسی قرار داریم، برای همین حمله نظامی به غزه به تعویق افتاده است. این روزنامه اشاره کرد که در جریان سفر بایدن به فلسطین اشغالی حمله زمینی به غزه انجام نخواهد شد. همچنين فرمانده سنتكام و صدراعظم آلمان نيز روز سه‌شنبه وارد تل‌آويو شدند. شکست سخت رژیم صهیونیستی از حماس نگرانی فزاینده‌ای را در مراکز تصمیم‌گیری در آمریکا و اروپا برانگیخته و همه آنها نگران آینده و بقای این رژیم هستند.
شهادت روزانه 100 کودک در غزه
سازمان نظارت بر حقوق بشر یورو- مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی دست به قتل و کشتار کودکان فلسطینی در غزه زده و از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه هر روز 100 کودک در حملات این رژیم به شهادت رسیدند. این سازمان اشاره کرد که تا شب گذشته 1046 کودک فلسطینی در حملات به غزه به شهادت رسیدند و 167 کودک دیگر نیز همچنان زیر آوار هستند و نیروهای امدادگر نتوانستند اجساد آنان را بیرون بکشند. در این گزارش آمده که 3250 کودک دیگر در حملات به غزه زخمی شدند و 1240 نفر از آنان به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و وضعیت وخیمی دارند.
شهدای غزه به مرز 3000 نفر رسید
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به مرز 3000 نفر رسیده است. این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که تا این لحظه بیش از 12500 نفر دیگر در این باریکه زخمی شدند.
یمنی‌ها منتظر دستور الحوثی برای حمله به اسرائیل
وزیر دفاع دولت صنعا در یمن اعلام كرده است كه نیروهای مسلح یمن، گوش به فرمان رهبر انقلاب (سید عبدالملک الحوثی) هستند و هر کجا که ایشان بگویند، مانند آتشفشان مرگبار بر سر دشمن فرود خواهیم آمد. اين مقام يمني گفته است: «به خدا قسم اگر سید عبدالملک الحوثی به ما فرمان بدهند، با موشک و پهپاد بدون هیچ تردیدی، به رژیم صهیونیستی حمله خواهیم کرد.»

 

 خبرنگارکشی به سبک اسرائیل و بی‌بی‌سی

نه فقط زنان و کودکان غزه که خبرنگاران نیز قربانی صهیونیست‌ها و صهیونیسم شده‌اند: از کشتار خبرنگاران در مناطق اشغالی توسط رژیم آپارتاید اسرائیل تا اخراج خبرنگاران بی‌بی‌سی توسط این رسانه، به جرم دفاع از یک ملت مظلوم.
احترام به اهالی رسانه و گردش آزاد اطلاعات و آرمانِ آزادی بیان همه و همه در مقابلِ ایده «صهیونیسم» رنگ می‌بازند. در ادامه سریالِ خبرنگارکُشی صهیونیست‌ها «محمد بعلوشه»، خبرنگار فلسطینی، در بمباران محله الصفطاوی در شمال غزه به شهادت رسید. قبل از آن نیز در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به ساختمانی مسکونی در محله زیتون در شهر غزه، «عبدالهادی حبیب»، خبرنگار فلسطینی، به شهادت رسیده بود. این‌طور با شهادت این خبرنگاران، شمار شهدای خبرنگار در غزه در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به 16 نفر افزایش یافت. پیشتر نیز خبر کشته شدن چند خبرنگار از جمله خبرنگار رویترز در مرزهای لبنان توسط رژیم آپارتاید اسرائیل سر و صدا به پا کرد.همچنین از اروپا خبر می‌رسد که بی.‌بی.‌سی عربی ۶ گزارشگر خود را به دلیل آن‌چه «نقض قوانین اداره پخش بریتانیا» خوانده شده از کار تعلیق کرده است. بی.بی.سی در بیانیه‌ای در این زمینه گفته است: «ما فوراً تحقیقاتی را در این زمینه انجام می‌دهیم. ما اتهامات مربوط به نقض دستورالعمل‌های تحریریه را با جدیت دنبال می‌کنیم و اگر نقض و تخلفی صورت گرفته باشد اقدام خواهیم کرد.» رسانه دولتی انگلیس می‌گوید که این افراد اقدام به انتشار پست‌هایی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) در حمایت از حماس کرده و یا مطالب مشابه آن را پسندیده‌اند. فایننشال تایمز می‌گوید که همه پست‌هایی که این خبرنگاران منتشر کرده‌اند حذف شده است. تخلف یکی از این خبرنگاران این است که پستی را پسندیده (لایک کرده) است که در آن جنبش مبارزان فلسطینی را به عنوان مبارزان آزادی توصیف کرده است. در واقع جرم این‌ها دفاع از مردم فلسطین بوده است؛ چرا که خبرنگاری که در رسانه‌های اجتماعی از تروریسم دولتی رژیم اسرائیل دفاع کند که مشغول سلاخی زنان و کودکان غزه است، هرگز مشمول «نقض قوانین اداره پخش بریتانیا» نخواهد شد.
از روزنامه گاردین نیز خبر می‌رسد، کاریکاتوریست این روزنامه پس از انتشار یک کاریکاتور از نتانیاهو، اخراج شده است!

افشاگری روزنامه عبری اورشلیم پست
آب و هوا بهانه بود اسرائیل از ترس حزب‌الله وارد غزه نمی‌شود
در حالی که مقامات صهیونیست از مساعد نبود شرایط آب و هوا برای حمله زمینی به غزه می‌گویند، نشریه صهیونیستیِ اورشلیم پست علت تأخیر حمله زمینی به غزه را وحشت اسرائیل از واکنش حزب‌الله لبنان خوانده است.

بعد از غافلگیر شدن رژیم آپارتاید اسرائیل از عملیات «طوفان الاقصی» حماس، این رژیم مشغول گرفتن انتقام از کودکان و زنان بی‌دفاع غزه است، با بمب‌هایی که به گفته خود مقامات صهیونیست دقیق زدنشان مهم نیست بلکه وحشت‌آفرین بودنشان مهم است. اما این رژیم از همان آغاز از حمله زمینی به غزه نیز گفته بود، اما این ادعا به وقوع نپیوسته است و اسرائیل شرایط نامساعد آب و هوا را علت آن خوانده است.
گویا این ادعای مقامات اسرائیل خود صهیونیست‌ها را نیز قانع نکرده است. اورشلیم پست روز دوشنبه به نقل از منابعی که نامشان ذکر نشده است نوشت که یکی از علل تاخیر حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه، نگرانی فزاینده از این موضوع است که حزب‌الله لبنان جبهه جدیدی علیه اسرائیل باز کند. این رسانه نوشت که حزب‌الله لبنان منتظر لحظه‌ای است که اکثر نیروهای زمینی ارتش اسرائیل در غزه مشغول شوند تا یک جبهه جدید علیه اسرائیل باز کند.
البته نشریه اسرائیلی اورشلیم‌ پست همچنین مدعی شده است است: «این امر مانع از حمله ارتش اسرائیل به غزه نمی‌شود؛ اما ممکن است باعث تأخیر این حمله شود. نکته دیگر این‌که عجله در عملیات ناآماده، صرفاً برای ارضای سریع‌تر عطش افکار عمومی برای تلافی، می‌تواند اشتباه بزرگی باشد.»
گفتنی است، پیشتر از این نیز «عبدالباری عطوان»، تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر رای الیوم، گفته بود رژیم صهیونیستی به دلیل این‌که اختلافات داخلی بالا گرفته و نیروهای ارتش روحیه خود را باخته‌اند؛ بهانه آورده‌اند که به خاطر شرایط آب و هوایی حمله زمینی به غزه را به تأخیر انداخته‌اند. جبهه‌های مقاومت از ایران گرفته تا لبنان و سوریه همگی آمادگی هرگونه نبردی بزرگ علیه رژیم صهیونیستی را دارند! پروژه‌ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همگی شکست خورده است؛ این فرزندان و شهدای غزه هستند که خاورمیانه را تغییر خواهند داد و نقشه جدید خاورمیانه را ترسیم خواهند کرد.
رسانه‌های صهیونیستی: حزب‌الله قوی‌تر از اروپا!
همزمان با زمزمه گشوده شدن جبهه درگیری مقاومت از جنوب لبنان علیه تل‌آویو، رسانه‌های عبری روز دوشنبه، قدرت زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان را برابر با توان نظامی همه کشورهای اروپایی دانستند. محافل رسانه‌ای و سیاسی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با ابراز نگرانی از وجود ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار موشک آماده شلیک جنبش حزب‌الله لبنان به سمت اراضی اشغالی اذعان کردند که رؤیارویی با حزب‌الله به عنوان بزرگ‌ترین سازمان رزمی در جهان بسیار دشوار خواهد بود.کانال ۱۲ عبری همزمان با اوج‌گیری دامنه درگیری‌ها بین نیروهای مقاومت در مرزهای جنوبی لبنان با نظامیان صهیونیستی و نگرانی مقامات تل‌آویو از احتمال شکست حمله زمینی به نوار غزه خواستار لزوم اتخاذ محتاطانه و پیگیری هر چه بیشتر سخنان مقامات جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله در شرایط حساس کنونی شدند. تأکید رسانه‌های عبری بر لزوم فوری رصد تحرکات جبهه مقاومت در جنوب لبنان و سوریه و منطقه همزمان با تداوم عملیات موشکی طوفان الاقصی در شرایطی مطرح می‌شود که «امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در سفر اخیر به لبنان، سوریه و قطر و رایزنی با «سید حسن نصرالله» و رهبران مقاومت فلسطین در لبنان نسبت به احتمال نشانه‌های قطعی شعله‌ور شدن جبهه درگیری فراگیر ضد اسرائیل تصریح کرد.
استفاده اسرائیل از بمب‌های حاوی فسفر
خبر دیگر از جنگ حزب‌الله و رژیم آپارتاید آن‌که منابع رسانه‌ای از حملات رژیم صهیونیستی به خاک لبنان با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر پرده برداشتند. رسانه‌های لبنان روز سه‌شنبه اعلام کردند، رژیم صهیونیستی از بمب‌های حاوی فسفر در بمباران مناطق مرزی در جنوب این کشور استفاده کردند. همچنین «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان، در نشست خبری مشترک با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه حملات رژیم صهیونیستی به مرزهای جنوبی لبنان را نقض قطعنامه ۱۷۰۱ دانست و درباره پیامدهای آن که به شعله‌ور شدن جبهه جنوبی منجر خواهد شد، هشدار داد.
موشک هدایت‌شونده حزب‌الله
منابع خبری در نقاط مرزی لبنان و اراضی اشغالی از عملیات جدید نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان با استفاده از موشک‌های هدایت شونده خبردادند. خبرنگار شبکه الجزیره در نقاط مرزی لبنان و اراضی اشغالی گزارش داد: «نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان یک ‌تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک صهیونیست نشین المطله در نقاط مرزی هدف قرار داده‌اند.» در این عملیات حزب‌الله سه نظامی صهیونیست زخمی شدند.
بیانیه‌های حزب‌الله
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ اول خود اعلام کرد که مجاهدان مقاومت اسلامی صبح امروز یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه المطله ـ در شمال فلسطین اشغالی ـ هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کردند. در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است که مجاهدان مقاومت اسلامی ظهر دیروز یک ‌تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه نظامی «رامیم» (شمال فلسطین اشغالی) هدف قرار دادند که این حمله باعث وقوع تلفات در دشمن شد. حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر خود اعلام کرد که مجاهدان مقاومت اسلامی 5 مقر صهیونیستی مرزی زرعیت، الصدح، جبل الدیر، المالکیه و برکه ریشا را با سلاح مناسب هدف حمله مستقیم قرار دادند.
نعیم قاسم: شکست اسرائیل اجتناب‌ناپذیر است
خبر دیگر آن‌که معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر این‌که مقاومت قطعاً پیروز میدان خواهد بود، گفت که دشمن صهیونیستی از حزب‌الله می‌خواهد جنگ را گسترش ندهد، اما ما از آنها می‌خواهیم دلیل این جنگ را که همان تجاوز و اشغالگری است، متوقف کنند. نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: «پروژه آنها نابودی مقاومت است! هر فلسطینی یک مقاومت است و هر مسلمان عرب و شریفی یک مقاومت است، تاریخ شاهد سرنگونی فرعون، نمرود و امپراتورها بوده و اسرائیل بسیار کوچک‌تر از این‌ها است و با حضور مقاومت در میدان مقاومت قطعاً پیروز می‌شود و اسرائیل شکست می‌خورد.» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «پیروزی مقاومت از همان ساعات اولیه طوفان الاقصی نمایان بود، باور داریم که شکست اسرائیل در مسیر نابودی، روندی اجتناب‌ناپذیر است.»
آبروریزی رسانه‌ای صهیونیست‌ها
در بحبوحه این زد‌ و ‌خوردها و دست خالیِ رژیم صهیونیستی از جبهه‌های شمالی، حساب رسمی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی صحنه‌هایی را از حملات اخیر خود به غزه منتشر کرد و مدعی شد این صحنه‌ها مربوط به حمله به اهداف نظامی حزب‌الله لبنان است! حساب مسئول تبلیغات نظامی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با انتشار صحنه‌هایی از حملات اخیر خود به منازل ساکنان غزه، اعلام کرد، این صحنه‌ها مربوط به هدف قرار دادن زیرساخت نظامی حزب‌الله لبنان و در واکنش به حملات این حزب است؛ اما بعدا مشخص شد که این صحنه‌ها مربوط به حملات دو روز پیش رژیم صهیونیستی به منازل غیرنظامیان در مناطق مختلف غزه بوده است.