به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 901
بازدید هفته: 7,090
بازدید ماه: 21
بازدید کل: 23,784,390
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 21 May 2024
الثلاثاء ، ۱۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
خرداد 1403
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
313029282726
آخرین اخبار
821 - شلیک انصارالله به سمت ناو آمریکایی /بمباران کلیسا ../ ضربه موشکی حزب الله ۱۴۰۲/۰۷/۲۸

شلیک انصارالله به سمت ناو آمریکایی  

  ۱۴۰۲/۰۷/۲۸

حمله موشکی به ناو جنگی آمریکا در سواحل یمن - مشرق نیوز

منابع رسانه‌ای آمریکا از حمله موشکی به ناو جنگی این کشور در سواحل یمن خبر داده و مدعی شدند جنبش انصار‌الله عامل این حمله بوده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در سواحل یمن با حمله موشکی مقابله کرده است. این مقام آمریکایی مدعی شد که کشتی جنگی آمریکا چندین موشک شلیک شده به سمت آن را در سواحل یمن رهگیری کرده است. شبکه سی‌ان‌ان هم مدعی شد که عامل این حمله موشکی، جنبش انصار‌الله یمن بوده است.
به گزارش مهر، سی‌ان‌ان همچنین افزود که هدف این حمله موشکی هنوز روشن نیست، اما به نظر می‌رسد که ناو جنگی «یو‌اس‌اس کارنی» متعلق به نیروی دریایی ارتش آمریکا هدف قرار گرفته باشد که روز چهارشنبه از کانال سوئز به سمت دریای سرخ حرکت کرده است. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم در نشست خبری مدعی شد که ناو «یو‌اس‌اس کارنی» سه موشک و چند پهپاد را که از سوی حوثی‌ها شلیک شده بود، رهگیری کرده است.
این خبر در حالی است که برخی منابع یمنی اعلام کردند که مقامات آمریکایی به شبکه «‌ای‌بی‌سی» گفتند: ناو جنگی یو‌اس‌اس کارنی چندین موشک را که حوثی‌ها به سمت شمال پرتاب کردند، رهگیری کرد، اما خودِ کشتی هدف این موشک‌ها نبود. برخی رسانه‌ها نیز مدعی شده‌اند که نیروهای یمنی با موشک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند و به سمت شهرهای فلسطین اشغالی موشک شلیک کردند. در این ارتباط گفته شده که انصارالله یمن با موشک مناطق اشغالی را هدف قرار داده، اگرچه نیروهای آمریکایی این موشک را پیش از رسیدن به مقصد منهدم کردند.
در همین ارتباط نیز، برآوردهای نهادهای امنیتی اسرائیلی حاکی از آن است که موشک‌های شلیک شده از سمت یمن، اسرائیل را هدف گرفته بود و یک ناو جنگی آمریکایی این موشک‌ها را منهدم کرده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که موشک‌های شلیک شده از سمت یمن، سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفته بود.با این حال، پنتاگون برخلاف منابع صهیونیستی اعلام کرد که هنوز مقصد این موشک‌ها مشخص نیست. پنتاگون اعلام کرد که جنگنده‌های بیشتری را در منطقه مستقر خواهد کرد.

 

 جنون کشتار از بیمارستان‌ها به کلیساها رسید

بمباران کلیسای یونانی غزه با 400 فلسطینی مسلمان و مسیحی

کلیسای تاریخی غزه که سرپناه بود و بمباران شد - خبر آنلاین | خبر فارسی

بعد از حملات مرگبار به چندین مسجد، رژیم صهیونیستی روز گذشته یک کلیسای تاریخی در نوار غزه را هدف قرار داد. شاهدان عینی در گفت‌وگو با شبکه الاقصی اعلام کردند که در بمباران یکی از ساختمان‌های کلیسای ارتدوکس در غزه، افراد زیادی شهید و مجروح شدند و بیش از 200 نفر دیگر در داخل این ساختمان گرفتار شدند، اگرچه این افراد سپس نجات پیدا کردند.
نگهبان این کلیسا گفت که بیش از 400 پناهنده مسیحی و مسلمان در داخل آن حضور داشتند و وزارت بهداشت فلسطین نیز شهادت حداقل 16 فلسطینی پناه گرفته در این کلیسای تاریخی را تأیید کرد. منابع فلسطینی اعلام کردند که کلیسای «سن پورفیریوس» در شهر غزه که توسط جنگنده‌های اسرائیلی بمباران شد و یکی از ساختمان‌های آن فرو ریخت، سومین کلیسای قدیمی در جهان است. کلیسای روم فلسطین نیز در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بمباران کلیساها و نهادهای وابسته که به سرپناهی برای مردم بی‌دفاع غزه تبدیل شده است، جنایت جنگی است. این در حالی است که اخیرا صدها مسیحی ساکن غزه و همچنین شهروندان دیگری به گمان این که ممکن است کلیساها جای مناسبی برای پناه گرفتن از شدت بمباران‌ها باشد، به این اماکن پناه برده بودند.

 

 اسرائیل به‌طور همزمان زیر ضربه موشک‌های حزب‌الله و مقاومت فلسطین

حزب الله لبنان بیانیه صادر کرد - دنیای اقتصاد | خبر فارسی

در حالی که رژیم آپارتاید اسرائیل مشغول گرفتن انتقام عملیات «طوفان الاقصی» از کودکان و زنان غزه است، حالا گرفتار موشک‌های دو جبهه اصلی مقاومت شده؛ این رژیم از طرف غزه زیر موشک‌های مقاومت فلسطین است و از شمال زیر موشک‌های حزب‌الله لبنان. روزی نیست که خبری از حمله حزب‌الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها منتشر نشود.
منابع خبری عصر روز پنج‌شنبه (27 مهر؛ 19 اکتبر) از حملات موشکی و راکتی همزمان از نوار غزه و لبنان به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را به خاک لبنان و نوار غزه انجام داد. شبکه المیادین در این‌باره اعلام کرد که مقاومت فلسطین در نوار غزه در واکنش به جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی شهرک‌های منطقه غلاف غزه را هدف حملات راکتی جدید قرار داد. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موشک‌هایی که پنجشنبه از لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود متعلق به حزب‌الله است. این در حالی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس مسئولیت شلیک این موشک‌ها را برعهده گرفته بود.
مقاومت غزه در این حمله شهر اشغالی بئرالسبع و عسقلان و همچنین سدیروت را هدف قرار داد. مقاومت فلسطین همچنین پایگاه نظامی «رعیم» و «اسناد صوفا» در منطقه غلاف غزه را بمباران کرد. همچنین گزارش‌هایی از اصابت موشک به شهرک «شقیب السلام» در صحرای النقب مخابره شده است. همزمان با این حمله حملات موشکی جدیدی از خاک لبنان شهرک‌های اشغالی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. شبکه الجزیره در این‌باره گزارش داد که آژیرهای خطر در «شلومی»، «البصه» و «حانینا» در الجلیل غربی به صدا درآمده‌اند. طبق این گزارش، همچنین برای نخستین‌بار در شهر «نهاریا» در شمال غرب فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.
همچنین حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به پایگاه صهیونیستی «المناره» در شهرک اشغالی کریات شمونه خبر داد. در بیانیه حزب‌الله آمده است که رزمندگان این جنبش ظهر روز پنج‌شنبه پایگاه المناره را هدف حمله موشکی قرار دادند که مستقیما به پایگاه اصابت کرد. المیادین همچنین گزارش داد که رزمندگان مقاومت اسلامی پایگاه دریایی رأس الناقوره را هدف شلیک موشک ضد زره قرار دادند. المیادین همچنین از شلیک بیش از ۲۰ موشک از اراضی لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.
وزیر جنگ صهیونیست‌ها:حزب‌الله ۱۰ برابر از حماس قدرتمندتر است
درپی تداوم تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و نگرانی‌های مقامات تل‌آویو نسبت به ورود جدی‌تر و گسترده‌تر مقاومت اسلامی لبنان به نبرد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی به قدرت بالای حزب‌الله لبنان اذعان کرد. «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شده است که ارتش این رژیم در جبهه شمالی(مرز لبنان و فلسطین اشغالی) آماده نبرد است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین در جریان یک نشست امنیتی با مقامات امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی اذعان کرد: «حزب‌الله لبنان ۱۰ برابر قدرتمندتر و قوی‌تر از جنبش حماس است.» البته گفتنی است، روند تحولات به گونه‌ای است که تشدید حملات از طرف حزب‌الله کاملاً ممکن به نظر می‌رسد. شاید با توجه به همین مسئله باشد که دولت‌های وحشت‌زده انگلیس و فرانسه از شهروندان خود خواسته‌اند تا خاک لبنان را ترک کنند یا به صورت مداوم از حزب‌الله و ایران می‌خواهند تا وارد نبرد با اسرائیل نشنوند- البته این دولت‌ها هیچ اشاره‌ای به اقدامات رژیم اسرائیل نمی‌کنند!
حزب‌الله: با خون خود از غزه حمایت می‌کنیم
عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی یک شکست تاریخی را متحمل شده و مقاومت لبنان با خون رزمندگانش در جبهه‌های نبرد از ملت فلسطین حمایت می‌کند. شیخ «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با تأیید این‌که عملیات طوفان الاقصی تمامی تئوری‌های نظامی رژیم صهیونیستی را از بین برد، خاطرنشان کرد: «دشمن صهیونیستی متحمل یک شکست بزرگ و تاریخی و زلزله‌ای شد که پایه‌های این رژیم را لرزاند.» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: «ما در حزب‌الله با مقدس‌ترین خون‌هایمان، خون فرزندان، جوانان و مجاهدانمان از غزه حمایت می‌کنیم و در میدان و درگیری‌های ادامه‌دار میان نیروهای مقاومت و دشمن صهیونیستی نیز از غزه حمایت می‌کنیم.»
حزب‌الله حملات صهیونیست‌هابه تیم‌های رسانه‌ای را محکوم کرد
خبر دیگر آن‌که دفتر رسانه‌ای جنبش حزب‌الله لبنان حمله رژیم صهیونیستی به یک تیم رسانه‌ای در نزدیکی پایگاه مرزی «العباد» را محکوم، و بار دیگر تأکید کرد که کشتار غیرنظامیان و اقدام علیه امنیت لبنان بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود. حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «اسرائیل به سیاست جنایتکارانه خود در حمله به غیرنظامیان و خبرنگارانی که در منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی مشغول هستند، ادامه می‌دهد.» حزب‌الله از همه نهادهای رسانه‌ای، اتحادیه‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای و بشردوستانه خواست تا این جنایات را محکوم کنند و تأکید کرد که کشتار غیرنظامیان و حمله به امنیت کشور ما بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود.گفتنی است، ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم رسانه‌ای در مجاورت شهرک «حولا» مورد حمله دشمن صهیونیستی قرار گرفته است. در این بیانیه آمده است ارتش لبنان با نیروهای یونیفل برای انتقال این تیم رسانه‌ای به مکان امن همکاری کرد.