به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,369
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 9,445
بازدید ماه: 75,518
بازدید کل: 23,737,328
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۲ - سید حسن نصرالله شخصاً نبرد با صهیونیست‌ها را فرماندهی می‌کند ۱۴۰۲/۰۷/۳۰

سید حسن نصرالله شخصاً نبرد با صهیونیست‌ها را فرماندهی می‌کند 

  ۱۴۰۲/۰۷/۳۰

سید حسن نصرالله: مقاومت برای پاسخ به هرگونه تجاوز رژیم‌صهیونیستی آماده است  :: نورنیوز

عضو فراکسیون وفا به مقاومت در پارلمان لبنان تأکید کرد، «سید حسن نصرالله» لحظه به لحظه تحولات، رؤیارویی در مرزهای جنوبی و نبرد در غزه را دنبال می‌کند و شخصاً با فرماندهان میدانی بر مدیریت نبرد در مرزها نظارت دارد.
در پی عملیات «طوفان الاقصیِ» حماس و مقاومت فلسطین در تاریخ 15 مهر (7 اکتبر) حزب‌الله لبنان نیز چنان‌که گفته بود بی‌طرف نماند و وارد نبرد مرزی با رژیم آپارتاید اسرائیل شد. البته این نبرد محدود است و به جنگی فراگیر تبدیل نشده است و این باعث شده است که رژیم آپارتاید که از فراگیر شدن جنگ در هراس است دچار سردرگمی ‌شود، سردرگمی و تشویشی که به گفته خود صهیونیست‌ها علت اصلی به تعویق افتادن حمله زمینی به غزه است.
اما این نبرد را چه کسی می‌گرداند؟ «حسن فضل‌الله»، عضو فراکسیون وفا به مقاومت در پارلمان که وابسته به حزب‌الله لبنان است، گفت مبارزان با ارتش دشمن در مرزهای جنوبی روبه‌رو می‌شوند و در میان صفوف ارتش دشمن کشته و زخمی برجای می‌گذارند. فضل‌الله تأکید کرد: «مقاومت ما راهی که برای دفاع از کشور انتخاب کرده، به خوبی می‌شناسد.» حسن فضل‌الله افزود: «سید حسن نصرالله به طور مستقیم با فرماندهان میدانی جبهه رؤیارویی با دشمن را مدیریت می‌کند. عدم سخنرانی نصرالله جزئی از مدیریت نبرد است. زمانی که سید نصرالله دریابد که مدیریت نبرد اقتضا می‌کند که سخنرانی رسانه‌ای داشته باشد، این کار را خواهد کرد. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به عنوان فرمانده مقاومت نبرد کنونی و سطح آمادگی برای هر احتمال و سناریویی را مدیریت می‌کند.»
این عضو حزب‌الله لبنان گفته است: «از قول سید حسن نصرالله به خانواده‌های شهدا گفتم که کل شهیدان فرزندان او هستند. احساسات و عواطف خانواده‌های شهدا را به اطلاع سید حسن نصرالله رساندم و به او گفتم که آنها آماده فداکاری بیشتر فرزندان‌شان هستند. در روستاها و بین خانواده‌های شهدا این فضا حاکم است که می‌خواهند تحت لوای سید حسن نصرالله باشند.» آن‌طور که ایسنا نوشته است، وی همچنین درباره نبرد غزه گفت: «هر یک از ما به دفاع از غزه و ممانعت تحقق اهداف دشمن متعهد هستیم. مصلحت لبنان و ملتش در رأس اولویت‌های مقاومت است.»
نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان همچنین گفت: «عدم حضور سید نصرالله در رسانه‌ها بخشی از مدیریت جنگ است.» او افزود: «به نفع لبنان است که مانع از دستیابی دشمن به اهدافش در غزه شود. همه ما به فکر دفاع از غزه و جلوگیری از دستیابی دشمن به اهداف خود در آنجا هستیم.» وی گفت: «ما در لبنان آماده هستیم و چاره‌ای جز دفاع از کشورمان نداریم. مبارزان و خانواده‌های پایدار در خط مقدم دفاع از کشور و سرزمین قرار دارند. فضای پایدار و مقاوم در جنوب بهترین فرزندانش در میدان نبرد با دشمن تقدیم می‌کند.»
۱۴ شهرک صهیونیستی دیگر در مرز لبنان تخلیه شدند!
وحشت بر صهیونیست‌ها غلبه کرده است. در حالی که ارتش اسرائیل اعلام کرده است که تشدید حملات حزب‌الله علیه اسرائیل خطر «کشاندن لبنان به جنگ» را دارد، ارتش رژیم صهیونیستی از اضافه شدن ۱۴ شهرک دیگر به طرح تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی از ترس حملات حزب‌الله خبر داده است. این طرح به تصویب «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رسیده است.
حمله حزب‌الله بزرگ‌ترین ترس تل‌آویو
تارنمای خبری- تحلیلی المانیتور در گزارشی از تل‌آویو به بررسی کمک بی‌سابقه نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل در جنگ غزه پرداخته و از دو منظر ترمیم رابطه نه چندان خوب «جو بایدن» با تل‌آویو و ضعیف نشان داده شدن ارتش رژیم اسرائیل این تحول را بررسی کرده است. این رسانه همچنین از قول یکی از نظامیان اسرائیلی از «شبح حمله هولناک توسط حزب‌الله در شمال» نوشت که «به وضوح یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های اسرائیل است».
انهدام‌تانک و خودرو زرهی صهیونیست‌ها
همچنین خبر می‌رسد که رزمندگان مقاومت اسلامی و نیروهای فجر دیروز عصر ضربات مهلکی به دشمن صهیونیست در مناطق مرزی لبنان با فلسطین اشغالی وارد کردند. حزب‌الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت با موشک‌های هدایت‌شونده خودرو نظامی همر رژیم صهیونیستی را در حومه پادگان دوویو هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و برخی دیگر زخمی شدند. حزب‌الله همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد که رزمندگان مقاومت نظامیان رژیم صهیونیستی را در پادگان هونین اشغالی (رامیم) هدف قرار دادند که تلفاتی به دشمن وارد آمد.
خبر دیگر از تحولات میدانی این نبرد آن‌که منابع خبری از هدف قرار گرفتن یک فروند جنگنده اسرائیلی در آسمان لبنان خبر دادند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، در پاسخ نیز رژیم اسرائیل محل شلیک موشک پدافندی را بمباران کرده است.
منابع خبری، همچنین، دیروز (یکشنبه) از موج جدید حملات موشکی و راکتی از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که چند موشک از خاک لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. طبق گزارش این شبکه، موشک‌های شلیک شده به پایگاه «رویسات العلم» ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «تپه‌های کفرشوبا» اصابت کردند.
گفتنی است، رسانه‌های عبری در این باره گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان ‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان چند افسر و نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. از طرف دیگر تاکنون 17 تَن از رزمندگان حزب‌الله به شهادت رسیده‌اند.
لبنان: اسرائیل ظرف ۴۸ ساعت آتش‌بس اعلام کند
خبر دیگر آن‌که وزیر خارجه دولت موقت لبنان اعلام کرد، بیروت به کشورهای غربی اعلام کرده است که می‌خواهد رژیم صهیونیستی ظرف ۴۸ ساعت آتش‌بس اعلام کند تا احتمال مهار تشدید تنش با مقاومت در جنوب لبنان را بررسی کند. «عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه دولت موقت لبنان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت، دولت لبنان در حال برقراری تماس با طرف‌های لبنانی است تا اوضاع بحرانی‌تر از این نشود و از تشدید تنش ممانعت کند.