به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,854
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 8,930
بازدید ماه: 75,003
بازدید کل: 23,736,813
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۴ - دیدار مهم سید محبوب مقاومت با رهبران حماس و جهاد اسلامی در فضائی متفاوت! ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
دیدار مهم سید محبوب مقاومت با
رهبران حماس و جهاد اسلامی در فضائی متفاوت!
   ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
روزنامه توسعه‌ایرانی - نخستین حضور نصرالله بعد از جنگ غزه و دیدار با رهبران  مقاومت فلسطین - صاحب‌خبر
رهبران مقاومت فلسطین صبح روز چهارشنبه با دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کردند که وجود تابلوی دیواری که نقش آیه‌ای بر روی آن بود و همچنین ماکتی از «قبه الصخره» در محل این دیدار توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. نفس این دیدار در بحبوحه جنگ غزه نیز، «مهم» عنوان می‌شود.
جنبش قدرتمند حزب‌الله اعلام کرده که «سید حسن نصرالله»، دبیرکل این جنبش با «صالح العاروری»، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرده است. طبق این بیانیه، در این نشست وقایع اخیر در نوار غزه از زمان آغاز عملیات بی‌نظیر «طوفان الاقصی» و تحولات پس از آن در سطوح مختلف بررسی و همچنین درگیری‌های جاری در مرز لبنان با فلسطین اشغالی بررسی شده است. رهبران مقاومت فلسطین و لبنان همچنین مواضع بین‌المللی و منطقه‌ای و اقداماتی که طرف‌های محور مقاومت در این مرحله حساس باید انجام دهند، را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. در این دیدار راه‌های دستیابی به «پیروزی واقعی برای مقاومت در غزه و فلسطین» و «توقف تجاوز به غزه و کرانه باختری» نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. سید حسن نصرالله، النخاله و العاروری همچنین درباره ادامه هماهنگی و پیگیری دائمی تحولات به صورت روزانه و دائمی توافق کرده‌اند. نفس دیدار رهبران و فرماندهان اصلی جنگ غزه، اهمیت فوق العاده‌ای دارد. رسانه‌های صهیونیستی طی روزهای گذشته سکوت نصرالله را باعث «کلافگی» غرب و رژیم صهیونیستی دانسته و گفته بودند.
طراحی خاص محل دیدار!
این دیدار که جزئیاتی از آن منتشر نشده است! از حیثی دیگر نیز توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. نکته قابل تأمل در این دیدار وجود تابلوی دیواری از قسمتی از آیه ۱۴ سوره مبارکه حشر در محل ملاقات است. این آیه که در مورد ضعف و هراس یهودیان است، می‌فرماید: «لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُحَصَّنَهًٍْ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ»؛ بدین معنا که «(یهودان از ترس) بر جنگ با شما جمع نمی‌شوند مگر در قریه‌های محکم حصار یا از پس دیوار.» نکته دیگر در این دیدار وجود ماکتی از قبه الصخره بر روی میز است که دور آن با «چفیه» پیچیده شده است. این مکان در یکی از صحن‌های «مسجدالاقصی» واقع شده است. به نظر می رسد که وجود این تصاویر و فضائی که در محل دیدار رهبران مقاومت ایجاد شده است، تصادفی نبوده و پیام‌هایی برای دوست و دشمن به همراه دارد. این تصویر به گونه‌ای است که گویی مدال جهاد و پیروزی بر گردن مسجدالاقصی آویخته شده است.
پیام سید مقاومت 
خبر دیگر آن‌که دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به نهادهای رسانه‌ای و موسسات این حزب خواستار اطلاق نام «شهدای راه قدس» برای رزمندگان به شهادت رسیده در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان شد. در متن پیام سید حسن نصرالله آمده است که در راستای واقعیت نبرد مستمر با دشمن صهیونیستی از هفتم اکتبر و در چارچوب عملیات طوفان الاقصی و برجسته‌سازی فداکاری‌های انجام شده در راه خداوند متعال در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی، لطفا شهدایی که از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند به عنوان «شهدای راه قدس» نامگذاری شوند. همچنین با شهادت هر رزمنده دیگری، در تمامی اعلامیه‌ها، اطلاعیه‌ها، راهپیمایی‌های تشییع و یا مناسبت‌های یادبود و از این قبیل مناسبات؛ «شهید راه قدس» نامگذاری شود. گفتنی است، به گزارش برخی از منابع تعداد شهدای حزب‌الله در عملیات اخیر به 39 تَن رسیده است. صهیونیست‌ها اما جزئیات تلفات خود در حملات حزب‌الله را به شدت سانسور می کنند!
سربازان اسرائیل مثل اردک شکار می‌‌شوند!
رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تعداد سربازان کشته و زخمی شده این رژیم در حملات حزب‌الله از جمله در حملات این جنبش با موشک‌های ضد تانک رو به افزایش است؛ گرچه صهیونیست‌ها برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن موج وحشت از اعلام دقیق تعداد کشته شدگان خودداری می‌کنند. علی‌رغم همه سانسورها خبرنگار کانال ۱۴ رژیم اسرائیل نوشت: «حزب‌الله نیروهای ارتش اسرائیل را در مرز لبنان مثل اردک شکار می‌کند.» همین موضوع موجب تمسخر نظامیان صهیونیست از سوی کاربران فضای مجازی شده است و موجی از تصاویر اردک با لباس نظامی اسرائیلی منتشر شده است.
وحشت صهیونیست‌ها از تکرار شکست اطلاعاتی
همچنین رسانه‌های عبری زبان به ضعف سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در برابر گروه‌های مقاومت اذعان کردند. به گزارش مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی به گسترش ترس و وحشت میان مقامات این رژیم نسبت به عملکرد حزب الله اذعان کردند. این رسانه‌ها گزارش دادند: «کسی در اسرائیل نمی‌تواند گام‌های بعدی حزب‌الله را پیش‌بینی کند چرا که ترس آن وجود دارد که مانند عملیات طوفان الاقصی در جنوب، شاهد یک شکست اطلاعاتی باشیم.» گفتنی است، پیشتر نیز رسانه‌های عبری زبان گزارش داده بودند: «اسرائیل و آمریکا برای رمزگشایی از قصد و نیت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با مشکل رو به رو هستند.»