به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 672
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 4,732
بازدید ماه: 70,805
بازدید کل: 23,732,616
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۰۲ - حجت‌الاسلام حاج علی‌ اکبری خطیب جمعه تهران: طوفان‌الاقصی نقطه عطف تاریخی را در عصر ما به وجود آورد ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
حجت‌الاسلام حاج علی‌ اکبری خطیب جمعه تهران:
  طوفان‌الاقصی نقطه عطف تاریخی را در عصر ما به وجود آورد 
   ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
حجت الاسلام حاج علی اکبری؛ خطیب اولین نمازجمعه تهران در ماه رمضان - تسنیم
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طوفان‌الاقصی نقطه عطفی تاریخی را در عصر ما به وجود آورد، گفت: علت اینکه مقاومت فلسطین دست به عملیات طوفان‌الاقصی زد این بود که ملت فلسطین طی ۷۵ سال آواره و مظلوم مورد انواع جنایت‌ها قرار گرفتند و از آوارگی و تحقیر تا کشتار دسته‌جمعی و ده‌ها جنایت دیگر آنان به ستوه آمده بودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌ اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خاطرنشان کرد: دست خداوند از آستین مقاومت بیرون آمد و طوفان‌الاقصی عملیات بزرگ ترکیبی و نقطه عطف تاریخی را در زمان ما رقم زد که تاریخ منطقه و جهان را باید به قبل و بعد از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تقسیم کنیم. این نبرد تاریخی باید از جوانب مختلف بررسی شود.
به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: علت اینکه مقاومت فلسطین دست به عملیات طوفان‌الاقصی زد این بود که ملت فلسطین طی ۷۵ سال آواره و مظلوم مورد انواع جنایت‌ها قرار گرفتند و از آوارگی و تحقیر تا کشتار دسته‌جمعی و ده‌ها جنایت دیگر آنان به ستوه آمده بودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌ اکبری افزود: علت عملیات طوفان‌الاقصی، ۷۵ ساله اشغال و ۱۶ ساله محاصره و جنایت علیه مردم فلسطین است. چشم و گوش بینای مقاومت دریافته بود که ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که یک عملیات سنگین و گسترده را علیه غزه انجام دهد و قصد دارد با کشتار سنگین ۱۰۰ هزار نفر را از این منطقه کوچ دهد. در محورهای سیاسی نیز معلوم شده بود که دولت‌های خائن منطقه کار عادی‌‌سازی را نهائی کرده‌اند و قرار بود همزمان این دو کار انجام شود.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: عملیات دفاع فلسطینی‌ها در برابر یک دولت به تمام معنا وحشی و ارتشی بود که علاوه‌بر قدرت اتمی، در ساختار سایبری نیز جزو ارتش‌های برتر دنیا بود. در لایه دوم نیز کسانی که در برابر جبهه مقاومت هستند، شهرک‌نشین‌ها هستند که آنها جزو ساختار نظامی ارتش صهیونیستی هستند و اخیراً رژیم صهیونیستی ۳۰۰ هزار نفر از آنان را فراخوانده است.
وی با اشاره به اینکه لایه سوم نیز لابی جهانی صهیونیسم، آمریکا و اروپا است که بنیان آن بر کشتار، تخریب و تحقیر زندگی انسان‌هاست، ادامه داد: ببینید که طوفان‌الاقصی در برابر چه کسانی بود. حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌ اکبری با بیان اینکه تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا بر کشتار ۳۰۰ میلیون انسان بنا شده است، یادآور شد: همه جهان دید که آمریکایی‌ها در فاجعه هیروشیما و ناکازاکی چه کردند. آمریکا در جنگ با ایران به صورت تمام‌عیار از صدام حمایت کرد و دست آمریکا به خون جوانان ما آلوده است و جنایاتی را هم در عراق با ایجاد داعش انجام دادند.
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: از سردار سلامی خواهش می‌کنم عزیزانی را که برای حضور اعلام آمادگی کردند، در گردان‌هایی سازماندهی کرده و آموزش دهند. ما دیدیم که در یک پویش بیش از ۶ میلیون نفر ثبت‌نام کردند.
سردار جلالی: همه رسانه‌های جهان اسلام تکلیف دارند در دفاع از حقانیت مردم غزه به میدان بیایند 
سردار غلامرضا جلالی، رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی بیان داشت: در غزه یک جنگ ترکیبی در حال رخ دادن است. در بُعد اول یک جنگ نظامی برای شکست ابهت نظامی اسرائیل مطرح است که اسرائیلی‌ها معتقد بودند قادر هستند همه ارتش‌های عربی را شکست دهند و قادر به حملات پیشدستانه هستند. از سوی دیگر آنها ادعای ابر قدرتی اطلاعاتی داشتند و می‌گفتند می‌توانند هر نوع نفوذی را خنثی کنند و مدعی بازدارندگی اطلاعاتی و عملیاتی بودند، اما در طوفان‌الاقصی ضربه‌ای خوردند که قابل ترمیم نیست.
شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام روزانه ۸۵۰ هزار پیام درباره غزه را فیلتر می‌کنند
 
به گزارش  مهر، وی گفت: رژیم صهیونیستی و جناح غرب در برابر جامعه مسلمان صف‌بندی کرده‌اند و همه رسانه‌های آنها همت خود را به کار بسته‌اند تا صدای مظلومیت مردم غزه به جایی نرسد. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام روزانه ۸۵۰ هزار پیام درباره غزه را فیلتر می‌کنند و همه همت خود را برای بستن صفحات حماس به کار گرفتند. سردار جلالی متذکر شد: همه رسانه‌های جهان اسلام تکلیف دارند تا در دفاع از حقانیت مردم غزه به میدان بیایند و فعالیت کنند. کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، کشته شدن هفت هزار نفر را نمی‌بینند و این جنایت را بزک می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: سال ۸۲ فرمانده معظم کل قوا به این تشخیص رسیدند که نیاز به تشکیل سازمان پدافند غیرعامل وجود دارد تا آمادگی‌های لازم برای هماهنگی بخش‌های نظامی و غیرنظامی برای مدیریت بحران‌ها به وجود آید. در پدافند غیرعامل اقداماتی بدون استفاده از سلاح برای ارتقای تاب‌آوری ملی در مقابل تهدیدات ایجاد شده است تا از زیرساخت‌های کشور حفاظت شود.
رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در جنگ‌های اخیر شاهدیم که زیرساخت‌های کشورها مورد هدف حملات نظامی قرار می‌گیرند، گفت: انتظار از دولت و حکومت این است که تمام زیرساخت‌ها در زمان بحران، کارکرد خود را حفظ کنند و این وظیفه اصلی پدافند غیرعامل است.
به گزارش  مهر، وی با بیان اینکه در دو سال گذشته شاهد یک جنگ تمام‌عیار سایبری بودیم، گفت: در سال گذشته تمام حملات دشمن متمرکز بر زیرساخت‌های کشور و از دسترس خارج کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی بود که با همکاری وزارت اطلاعات، ۱۰ حمله سایبری بزرگ را پیش از حمله خنثی کردیم.
با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ۳۰۰ محصول پدافند سایبری بومی را ساختیم
 
با همت دولت دارای مجهزترین آزمایشگاه بیولوژیک منطقه شدیم. سردار جلالی اظهار داشت: در این حوزه با کمک شرکت‌های دانش بنیان ۳۰۰ محصول پدافند سایبری بومی را ساختیم. امروز کادر درمان منطقه را هم در حوزه پدافند شیمیایی آموزش می‌دهیم و سازمان‌های بین‌المللی، وظیفه منع گسترش سلاح شیمیایی را به عهده ایران گذاشته‌اند. با همت دولت دارای آزمایشگاه‌های سیار سطح ۳ و مجهزترین آزمایشگاه بیولوژیک منطقه شدیم.