به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 813
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,981
بازدید ماه: 120,731
بازدید کل: 23,784,281
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
830 - خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار 
۱۴۰۲/۰۸/۱۳

اعتراف رادیو فردا و دویچه‌وله به مهمل بودن تحریم جدید آمریکا
عکس مدل‌های زن ایرانی در سایت دویچه وله
مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی تبلیغاتی و بیهوده، طرح تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران را تصویب کرد.
این مجلس روز جمعه طرحی را با حمایت اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای تشدید تحریم‌های نفتی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.
این طرح که با حمایت اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تصویب شد، خواستار توقف اجازه پهلو گرفتن کشتی‌های حامل نفت ایران است و با ۳۴۲ رأی موافق در مقابل ۶۹ رأی مخالف تصویب شد. طرح مذکور، همچنین تشدید تحریم فرآوری نفت ایران توسط پالایشگاه‌های خارجی را در نظر گرفته است.
مایک لاولر، نماینده جمهوری‌خواه، و جرد مسکوویتس، نماینده دموکرات، در بیانیه‌ای مدعی شدند این طرح، گامی حیاتی در جلوگیری از ادامه حمایت مالی ایران از ترور در سراسر خاورمیانه است. آنها همچنین از حمایت گسترده اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان از این طرح استقبال کرده‌اند.
این دو نماینده گفتند: طرح، پیام روشن و محکمی به طرف‌ها و بازیگرانی مانند چین، روسیه و دیگران است که به ایران برای تامین مالی ترور کمک نکنند وگرنه با عواقب چنین اقدامی مواجه خواهند شد. این طرح برای تبدیل‌شدن به قانون، می‌بایست ابتدا به تصویب مجلس سنای برسد و سپس توسط رئیس‌جمهور آمریکا، امضا شود.
در مهمل بودن طرح مذکور همین بس که وب‌سایت رادیو فردا درباره آن نوشت: تصویب این طرح در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات ایران، با وجود تحریم‌های گسترده ایالات متحده، فروش نفت ایران در سال‌های اخیر افزایش یافته است. جواد اوجی، وزیر نفت ایران، چهارم فروردین‌ماه و در آغاز سال جاری با بیان اینکه ایران
«در سال ۱۴۰۱ دست‌کم ۱۹۰ میلیون بشکه نفت بیشتر از سال ۱۳۹۹ و ۸۳ میلیون بشکه بیشتر از سال ۱۴۰۰» نفت صادر کرده، گفته بود: «امسال رکوردی تازه در صادرات نفت ایران ثبت می‌شود.» او همچنین در ۸ مهرماه سال جاری از «افزایش صادرات نفت» ایران خبر داد و گفت: «با تلاش همکارانم در وزارت نفت آمار تولید و صادرات نفت خام، میعانات و فرآورده‌های نفتی هر روز رو به افزایش است.»
رادیو فردا افزود: کپلر، شرکت اطلاعات کالا که ردیابی نفتکش‌ها را نیز انجام می‌دهد، ۲۴ مرداد در گزارشی اعلام کرد، ایران در ماه جاری میلادی روزانه حدود یک‌ونیم میلیون بشکه نفت خام به چین صادر می‌کند که بالاترین میزان صادرات به این‌ کشور در یک دهه اخیر خواهد بود. خبرگزاری ایرنا، در ۱۳ شهریورماه گزارش داده بود که «ایران در ماه اوت، مردادماه، روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام
و ۱۵۲ هزار بشکه میعانات» صادر کرده و «کل صادرات نفت و میعانات گازی ایران در این ماه ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز» بوده است و این «رقم بالاترین میزان صادرات نفت ایران در پنج سال گذشته یعنی از زمان خروج آمریکا از برجام» است.
دویچه‌وله نیز درباره مصوبه مذکور نوشت: براساس گزارش‌ها، در حال حاضر با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران به‌دلیل برنامه هسته‌ای این کشور، صادرات نفت خام ایران رو به افزایش است. این کشور در ماه اوت سال جاری میلادی روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار
بشکه نفت خام و ۱۵۲ هزار بشکه میعانات صادر کرده است. کل صادرات نفت و میعانات گازی ایران نیز در این ماه بالغ بر ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز بوده است و به این ترتیب بالاترین میزان صادرات نفت ایران در طول پنج سال گذشته، یعنی از زمان خروج آمریکا از برجام رقم خورده است.

نیویورک تایمز: ایران، روسیه و چین در یک درگیری ژئواستراتژیک با آمریکا هستند

نیویورک تایمز: به انتشار «مقاله بدون امضا» افتخار می کنیم
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی از استیون لی مایرز خبرنگار این روزنامه و نویسنده کتاب تزار جدید: ظهور و سلطنت ولادیمیر پوتین و شیرا فرنکل خبرنگار حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیویورک تایمز در روز 3 نوامبر 12 آبان به موج محکومیت اقدامات وحشیگرانه صهیونیست‌ها و اتحاد ضمنی ایران‌، روسیه و چین در این موضوع پرداخته است و عنوان می‌دارد: مقامات و محققان می‌گویند سیل تبلیغات آنلاین بزرگ‌تر از هر چیزی است که قبلا دیده شده است.
نیویورک تایمز در ادامه همچنین اظهار می‌دارد: درگیری بین اسرائیل و حماس به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جنگ جهانی آنلاین است. ایران، روسیه و تا حدی چین از رسانه‌های دولتی و شبکه‌های اجتماعی بزرگ جهان برای حمایت از حماس و تضعیف اسرائیل استفاده کرده‌اند، در حالی که متحد اصلی اسرائیل یعنی ایالات متحده را نکوهش می‌کنند.
این روزنامه می‌افزاید: نیروهای نیابتی ایران در لبنان، سوریه و عراق به صورت آنلاین به نبرد پیوسته‌اند.
نیویورک تایمز اذعان دارد: به گفته مقامات دولتی و محققان مستقل، سیل تبلیغات آنلاین بزرگ‌تر از هر چیزی است که قبلا دیده شده است، که بازتابی از تقسیم ژئوپلیتیکی جهان است.
در ادامه این یادداشت عنوان شده است: رافی مندلسون، معاون رئیس سیابرا، یک شرکت اطلاعاتی رسانه‌های اجتماعی در تل‌آویو، گفت: «این توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان دیده می‌شود و مانند هر تاکتیک دیگری در زمین مؤثر است.»
نیویورک تایمز همچنین اظهار می‌دارد: این محتوا‌، دارای بار عاطفی است و خشم از قضایای غزه را برانگیخته است و این نگرانی را ایجاد کرده است که می‌تواند شعله‌ور‌کننده درگیری گسترده‌تری باشد. ایران، اگرچه هرگونه دخالت در حمله حماس را رد کرده است، اما به همان اندازه تهدید کرده است و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه این کشور، در صورت تداوم نیروهای اسرائیلی در غزه، در «جنبه‌های متعدد» هشدار داده است.
این رسانه آمریکایی به نقل از مصطفی ایاد، مدیر اجرائی آفریقا، خاورمیانه و آسیا در موسسه گفت‌وگوی استراتژیک (Institute for Strategic Dialogue’s) عنوان می‌دارد: «مثل اینکه همه درگیر هستند»
نیویورک تایمز می‌افزاید: این موسسه که یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی در لندن است، هفته گذشته کمپین‌های نفوذ ایران، روسیه و چین را به تفصیل شرح داد.
در ادامه این یادداشت اظهار شده است: مقامات و کارشناسان آمریکایی گفتند که به نظر نمی‌رسد این کمپین‌ها هماهنگ باشند، اگرچه آنها همکاری را رد نکردند. در حالی که ایران، روسیه و چین هر کدام انگیزه‌های متفاوتی در حمایت از حماس بر سر اسرائیل دارند، اما از زمان آغاز جنگ، موضوعات مشابهی را مطرح کرده‌اند. مقامات و کارشناسان گفتند که آنها صرفاً حمایت اخلاقی ارائه نمی‌کنند، بلکه کمپین‌های اطلاعاتی آشکار و پنهان را نیز برای تقویت یکدیگر و گسترش دامنه جهانی دیدگاه‌های خود در چندین پلتفرم به زبان‌های مختلف راه‌اندازی می‌کنند.
به عنوان مثال، شاخه اسپانیایی RT، شبکه جهانی تلویزیون روسیه، اخیراً بیانیه رئیس‌جمهور ایران را بازنشر کرده است که انفجار 17 اکتبر در بیمارستان الاهلی عرب غزه را جنایت جنگی اسرائیل خوانده است،
نیویورک تایمز با تکرار گزافه‌گویی‌های مقامات آمریکایی و با نقل قولی از جیمز پی روبین، رئیس مرکز تعامل جهانی وزارت امور خارجه در مصاحبه اخیر خود عنوان می‌دارد: «ما در یک جنگ اطلاعاتی اعلام نشده با کشورهای مستبد هستیم.»
این روزنامه مشهور آمریکایی می‌افزاید: مقامات و کارشناسانی که حوزه داده‌کاوی از سرعت و گسترش پیام حماس در فضای مجازی متاثر شده‌اند. این شاهکار تقریباً به طور قطع با شدت احساسات بر ضد اسرائیل را همراه با تصاویر گرافیکی خشونت، که به‌طور واقعی در زمان واقعی با دوربین‌هایی که توسط افراد مسلح حماس حمل می‌شد، ثبت شده بود، دامن می‌زند. همچنین توسط شبکه‌های گسترده در فضای مجازی و بلافاصله حساب‌های رسمی متعلق به دولت‌ها و رسانه‌های دولتی در ایران، روسیه و چین که توسط پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تقویت شده‌اند، فراگیر می‌شد.
این رسانه اذعان می‌دارد: اسرائیل که عملیات اطلاعاتی پیچیده خود را دارد، به طور غیرمنتظره‌ای خود را در حالت تدافعی قرار داده است.
این روزنامه همچنین عنوان می‌دارد: بن دکر، مدیر اجرائی ممتیکا‌، یک شرکت مشاوره اطلاعاتی تهدیدات، و محقق سابق نیویورک تایمز، می‌گوید: «رسانه‌های اجتماعی اسرائیل مانند ارتش خود، سردر گم‌اند و چند روز دیر پاسخ دادند»

اتحادی از دولت‌های (ضدآمریکایی) موفق شده‌انداحساسات غیرلیبرالی و ضد (غربی) را دامن بزند
نیویورک تایمز می‌افزاید: این جنگ نگرانی‌ها را در واشنگتن و دیگر پایتخت‌های غربی افزایش داده است که اتحادی از دولت‌های (ضدآمریکایی) موفق شده‌اند احساسات غیرلیبرالی و ضد (غربی) را دامن بزند، به‌ویژه در آفریقا، آمریکای جنوبی و سایر بخش‌های جهان. این رسانه آمریکایی تصریح می‌کند: روسیه و چین که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای به هم نزدیک شده‌اند، به نظر می‌رسد قصد دارند از این درگیری برای تضعیف ایالات متحده به اندازه اسرائیل استفاده کنند. مرکز تعامل جهانی وزارت امور خارجه (آمریکا) در هفته‌های اخیر کمپین‌های گسترده‌ای از سوی روسیه و چین برای شکل‌دهی به محیط اطلاعاتی جهانی به نفع خود را مشاهده کرده‌اند.
نیویورک تایمز مدعی است: یک هفته قبل از حمله حماس به اسرائیل، وزارت امور خارجه در گزارشی هشدار داد که چین از «روش‌های فریبنده و قهری» برای تحت تاثیر قرار دادن افکار جهانی در پشت جهان بینی خود استفاده می‌کند. از زمان شروع جنگ، چین خود را به عنوان یک صلح‌جوی بی‌طرف نشان می‌دهد، در حالی که مقامات این کشور ایالات متحده را به عنوان یک جنگ‌طلب قهاری که دچار «شکست استراتژیک در خاورمیانه» شده است، نشان داده‌اند.
این روزنامه همچنین مدعی است: گزارش‌های مقامات روسیه و رسانه‌های دولتی این احساس را به اشتراک گذاشته‌اند که بسیاری از حساب‌های طرفدار کرملین در تلگرام پس از 7 اکتبر به طور ناگهانی از محتوای مربوط به جنگ در اوکراین به پست انحصاری در اسرائیل تغییر یافتند.
در پایان این یادداشت عنوان شده است: مایکل دوران، یکی از مقامات سابق کاخ سفید و پنتاگون که اکنون مدیر مرکز صلح و امنیت خاورمیانه در مؤسسه ‌هادسون است، گفت: «آنها در یک درگیری و یک رقابت ژئواستراتژیک با ایالات متحده هستند. و آنها می‌دانند که وقتی اسرائیل، متحد اصلی ایالات متحده در خاورمیانه (غرب آسیا) درگیر چنین جنگی می‌شود، ایالات متحده را تضعیف می‌کند.»

تایمز اسرائیل:مردم ایران تصاویر نتانیاهو را زیر پا گذاشتند
تایمز اسرائیل: مردم ایران تصاویر نتانیاهو را زیر پا گذاشتند - مشرق نیوز

رسانه صهیونیستی تایمز اسرائیل، روز شنبه به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و تظاهرات ضدآمریکایی و اسرائیلی مردم اشاره کرد و نوشت، معترضان تصاویر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را زیر پا گذاشتند. وبگاه «تایمز اسرائیل» روز شنبه نوشت؛ مردم در تهران با تجمع  در خیابان‌ها با آتش زدن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل از حمایت آمریکا در جنگ تل‌آویو علیه حماس انتقاد کردند. این تظاهرات در میدان فلسطین در مرکز تهران آغاز شد. معترضان 2 کیلومتر پیاده‌روی کردند تا به محوطه سابق سفارت آمریکا رسیدند. بر اساس این گزارش، هزاران ایرانی روز شنبه به مناسبت سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال 1979 در خیابان‌ها تجمع کردند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل
سر دادند و حمایت واشنگتن از اسرائیل را در حمله به نوار غزه در جریان جنگ محکوم کردند.
این تظاهرات در حالی برگزار شد که جنگ اسرائیل و حماس وارد چهارمین هفته خود شد. به گزارش فارس، تایمز اسرائیل عنوان می‌دارد: مردم مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران تجمع کردند و برخی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند. معترضان تصاویر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را زیر پا گذاشتند. برخی دیگر بنرهایی با خود حمل می‌کردند که ایالات متحده را «شیطان بزرگ» می‌خواند. روی یک بنر دیگر نوشته شده بود: «ما آمریکا را زیر پاهای خود لگدمال می‌کنیم.»

 

اقدام نمایشی مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب یک طرح ضدایرانی دیگر

فردا - تصویب یک طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا - صاحب‌خبر
مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای تحریم نهادها و موسسات دخیل در تسهیل تجارت نفت ایران به تصویب رساند. 
این طرح روز جمعه با 342 رأی موافق و 69 رأی مخالف به تصویب قانونگذاران آمریکایی رسید.  مجلس سنای آمریکا هم طرح موازی مصوبه مجلس نمایندگان را ارائه کرده ‌اما پایگاه هیل، نزدیک به کنگره آمریکا گزارش داده مشخص نیست آن طرح به رأی گذاشته شود. 
از طرف دیگر تحلیلگران تصویب طرح جدید را اقدامی نمادین و بدون آثار عملی مشخص توصیف می‌کنند. کیمبرلی دوناون، تحلیلگر اندیشکده شورای آتلانتیک به هیل گفت که طرح مذکور تفاوت چندانی با تحریم‌های موجود فعلی علیه ایران ندارد. 
او گفت: «تحریم‌هایی که همین الان علیه تهران و به ویژه علیه بخش انرژی این کشور اعمال شده‌اند بسیار گسترده هستند.»وی اضافه کرد: «من مطمئن نیستم چطور تصویب این طرح خواهد توانست توانایی ایران برای فروش نفت را به صورت معنادار کاهش دهد.»
دوناون تصریح کرد که بخشی از این طرح که مربوط به اعمال محدودیت علیه بنادر است می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها شود زیرا آمریکا تا کنون هیچ‌گاه بنادر را هدف تحریم قرار نداده است. 
 مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه هم طرح دیگری را که ادعا می‌شد برای تنبیه حماس و ایران معرفی شده به تصویب درآورد. 
«قانون پیشگیری تأمین مالی بین‌المللی حماس» که «برایان ماست» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا آن را معرفی کرده بود با ۳۶۳ رأی موافق در مقابل ۴۶ رأی مخالف به تصویب رسید و یک نماینده جمهوری‌خواه در بین ۴۵ نماینده دموکراتی بود که به این طرح رأی مخالف داده بودند.
طبق طرح فوق، تحریم‌هایی علیه کشورها و افراد خارجی که از حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) حمایت می‌کنند، وضع خواهد شد. ایالات متحده آمریکا جهاد اسلامی فلسطین را یک سازمان تروریستی می‌داند.
این طرح «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را موظف می‌کند تا ظرف ۱۸۰ روز از زمان تصویب این لایحه، تحریم‌هایی را علیه افراد و کشورهای خارجی که از حماس حمایت می‌کنند، وضع کند.
بر اساس طرح فوق، کشورهای خارجی که از حماس حمایت می‌کنند، برای دست‌کم یک‌سال کمک‌های آمریکا را دریافت نخواهند کرد.
به گزارش فارس، از طرف دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا موظف است ارزیابی از فعالیت‌ها و دارایی‌های حماس، جهاد اسلامی فلسطین و فهرستی از کشورهایی که انواع خاصی از حمایت‌ها را برای حماس فراهم می‌کنند، در اختیار کنگره قرار دهد که این گزارش باید حداکثر تا ۹۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون و پس از آن هر ۱۸۰ روز ارسال می‌شود.

 
افراطیون مدعی اصلاحات سخنگوی نانوشته اسرائیل در ایران
آخرین خبر | «سخنگوی نانوشته اسرائیل»؛ حمله «کیهان» به عباس عبدی

  روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در یادداشتی در شماره 13 آبان‌ماه خود با نام «دو بازنده تا اين لحظه» در ادعایی مضحک عنوان داشت: «بازندگان اين جنگ در ايران نيز شناخته‌شده هستند. كساني كه خود را اكثريت مي‌پندارند ولي  نمی‌توانند يك تظاهرات بزرگ چند صدهزار يا حتي چند ميليوني برگزار کنند و حتی تظاهرات قبلی را هم  که تحت تاثیر نشست خود قرار دادند. اگر يك نيروي سياسي با شخصيت وجود مي‌داشت پس از اين شكست خفت‌بار كارنامه خود را مي‌بست و براي هميشه عطاي منافع سياست را به لقاي چنين خفتي مي‌بخشيد.»
اینکه مدعیان اصلاحات و فتنه‌گرانی که در سال 88 طعم شیرین مشارکت و حماسه سیاسی و اقتدار کشور و نظام را تلخ کرده‌اند و به رای و نظر اکثریت مردم احترام نگذاشتند حرف از اکثریت می‌زنند از طنزهای تلخ روزگار ما هست.
جدا از این کافی است این آقایان به اصطلاح تحلیلگر نگاهی به حضور مردمی در راهپیمایی سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که امسال طعم و رنگ ضد اسرائیلی بیشتری نیز به خود گرفته بود بیندازند تا از خواب غفلت بیدار شده و آرزوهای واهی خود را واقعیت نپندارند.
در جایی از این یادداشت عنوان شده «برخي انسان‌ها به جايي رسيده‌اند كه به قول قرآن دل دارند ولي ناتوان از فهميدن هستند، چشم دارند ولي قادر به ديدن نيستند، گوش هم دارند ولي نمي‌شنوند.»
الحق و الانصاف نماد بارز این آیه شریفه در قرآن در روزگار ما طیف تندرو مدعیان اصلاحات و فتنه‌گرانی هستند که چشمان خود را در برابر همه پیروزی‌های ملت ایران و مقاومت بسته‌اند و به جای آن سخنگوی نانوشته اسرائیل در ایران شده‌اند.
گفتنی است «عباس. ع» که در آبان ۱۳۸۱ به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود، نهایتاً در دادگاه به اتهام فروش اطلاعات به خارج و تبلیغ علیه نظام به ۸ سال زندان محکوم شد. وی در کارنامه خود همکاری با باری روزن، جاسوس آمریکایی (آن‌هم در اوج درگیری ایران و آمریکا) و سرویس‌های بیگانه و مؤسسه گالوپ، وی‌ام و زاگبی را دارد.
«عباس. ع» به دلیل مشارکت در نظرسنجی‌‌سازی به نفع آمریکا، به همراه کسانی چون حسین قاضیان و بهروز گرانپایه در موسسه آینده دادگاهی شد و از این جهت، فردی سابقه‌دار در حوزه نظر‌‌سازی (جعل نظرسنجی) به شمار می‌رود!