به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 135
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 18,793
بازدید ماه: 84,866
بازدید کل: 23,746,673
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
846 - خالد قدومی: تحرکات دیپلماتیک آیت‌الله رئیسی در مورد غزه باید از طرف کشورهای اسلامی تکرار شود ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
خالد قدومی:
تحرکات دیپلماتیک آیت‌الله رئیسی در مورد غزه
باید از طرف کشورهای اسلامی تکرار شود 
   ۱۴۰۲/۰۸/۲۴

تحرکات دیپلماتیک آیت‌الله رئیسی در مورد غزه باید از طرف کشورهای اسلامی  تکرار شود - ایرنا

خالد قدومی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اجلاس اضطراری ریاض در ارتباط با نسل کشی مردم غزه گفت: حقیقت این است که انتظارات فراوانی از سران عرب داشتیم و متاسفانه این نشست قدری دیر تشکیل شد.
وی افزود: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی با سطح حضور دیپلماتیک امت اسلام قابل مقایسه نیست و برای مقابله با رژیم صهیونیستی و جرایم جنگی این رژیم همخوانی ندارد.
نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به قربانیان فراوان جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد: آیا واقعا امت اسلام نمی‌تواند در برابر دشمن ایستادگی کند؟ آیا جمعیت ۲ میلیاردی جامعه امت اسلامی کم است؟ آیا منابع کمی داریم آیا جایگاه سیاسی کمرنگی در سطح جهان و منطقه داریم؟
قدومی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان این‌گونه نیست بلکه حقیقت این است که مواضع سیاسی و انتظارات مردم فلسطین از امت اسلامی و سازمان همکاری‌های اسلامی حداقل باز کردن دائمی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های پزشکی و انساندوستانه بود.
نماینده جنبش حماس در تهران اظهار کرد: حمایت از مردم غزه امروز نیاز به مواضع سیاسی و دیپلماسی شجاعانه دارد که بتواند جرایم رژیم صهیونیستی را متوقف کند و این رژیم را تحت فشار قرار دهد و منجر به پایان دادن قتل عام و بمباران و رفع محاصره غزه و توقف کشتار و ریختن خون کودکان فلسطین و مردم بی‌دفاع غزه شود.
قدومی بیان کرد: اگر من بخواهم میان مواضع دیپلماتیک و سیاسی امت اسلام و مواضع دیپلماتیک آزادگان جهان مانند بولیوی، کامبوج‌ یا، آفریقای جنوبی با هم مقایسه کنم باید بگویم برخی کشورهای غیرمسلمان و عرب، روابط خود را با این رژیم قطع و یا کاهش دادند و یا تهدید به قطع روابط تجاری خود با این رژیم کردند.
وی ادامه داد: ما امروز در جهان اسلامی ندیدیم که چنین اقداماتی انجام دهند؛ نه قطع روابط سیاسی و نه دعوت سفرا و نه قطع روابط اقتصادی. چرا ما امروز سوخت به اسرائیل می‌فرستیم و یا صادرات سوخت را برای این رژیم تسهیل می‌کنیم؟
نماینده جنبش حماس در تهران گفت: حداقل ۴۰ درصد سوخت مورد نیاز رژیم صهیونیستی از ۳۰۰ هزار بشکه نفت روزانه تامین می‌شود و متاسفانه این سوخت از آفریقا و یا از آسیا و یا از بنادر ترکیه به اسرائیل می‌آید.
قدومی خاطرنشان کرد: موضع و رویکرد سیاسی و دیپلماتیک مورد نیاز ما از خادم‌الحرمین، مصر و کشورهای دارای وزن ژئوپلیتیک بالا در منطقه متفاوت است. مردم غزه برای قبله اول مسلمانان و دفاع از امنیت جمعی امت اسلام در حال دفاع هستند.
نماینده جنبش حماس در تهران عنوان کرد: من نمی‌گویم که جهان اسلام ارتش نظامی برای نجات فلسطین و دفاع از کودکان معصوم ایجاد کند؛ ما می‌گوییم حداقل باز کردن دائمی گذرگاه رفح، قطع روابط و یا تعلیق روابط سیاسی با دشمن، قطع تجارت با رژیم صهیونیستی باید صورت بگیرد.
قدومی گفت: مسئله بعدی رفع پرونده‌های قانونی در دادگاه‌های بین‌المللی و محلی برای محاسبات مجرمین و اوباش و رهبران رژیم صهیونیستی به دلیل جرایم جنگی علیه مردم ما است.
وی افزود: ما شاهد تحرکات دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از روز دوم جنگ از طرف رئیس‌جمهور و آقای امیرعبداللهیان هستیم و این برای ما بسیار ارزشمند است. به اعتقاد من این تحرکات در برابر تحرکات سیاسی مجرمانه بلینکن پاسخ و جواب محکم درخصوص روایت فلسطین و نقل وقایع زمینی و بحران فلسطینیان به جهان اسلام بود.
نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: ما دیدیم که چگونه رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای اسلامی مسائل جدی و تهدید غیرمستقیم و مستقیم علیه دشمن و توقف از گسترش جنگ و افتادن در تنش بیشتر در منطقه در صورت عدم توقف جنگ و حل نشدن مسئله فلسطین را مطرح کرد.
قدومی بیان کرد: دیپلماسی ایران الگو در منطقه ما است. ما برای فلسطین اقدام عملیاتی دیپلماتیک نیاز داریم مجاهدین شجاع و قهرمان ما در میدان ایستاده‌اند و در مواجهه با رژیم صهیونیستی موفق شده‌اند.
وی گفت: روش‌های دیپلماتیک نیاز به اقدامات عملیاتی از سوی کشورهای اسلامی مانند یک پروژه محکم برای توقف جنگ، باز کردن دایمی گذرگاه رفح و رد هرگونه تلاش آمریکایی‌ها و نیروهای استکبار برای پشتیبانی اسرائیل و محکوم کردن تحرکات ددمنشانه نیروهای استکبار علیه مردم بی‌گناه در غزه دارد.
نماینده جنبش حماس در تهران تاکید کرد: تحرکات دیپلماتیکی که رئیس‌جمهور و دوستان در جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند نیاز به تکرار از سوی کشورهای اسلامی دارد لذا باید به سمت اقدامات عملیاتی برویم.