به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 897
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 19,555
بازدید ماه: 85,628
بازدید کل: 23,747,435
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
866 - حمله مقاومت یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی‌های تجاری اسرائیل در باب‌المندب و دریای سرخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۲

حمله مقاومت یمن به ناوشکن آمریکایی

و کشتی‌های تجاری اسرائیل در باب‌المندب و دریای سرخ

    ۱۴۰۲/۰۹/۱۲

یمن: صبح امروز دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم - ایرنا

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که «یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کردیم‌‌.» خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. پنتاگون نیز از حمله یمنی‌ها به ناوشکن آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد.
سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، تأکید کرد که یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کردیم‌‌. اما از طرفی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با بریتانیا مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد در جنگ سرنوشت‌سازی با دشمن صهیونیست و آمریکا قرار داریم و تا زمانی به آن ادامه خواهیم داد که حملات به غزه متوقف شود. او افزود: «حملات دردناکی علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهیم داد.» یحیی سریع گفت: «ما همچنین به عربستان و امارات هشدار می‌دهیم دچار حماقت نشوند چون در صورت حماقت علیه یمن نابود خواهند شد.» گفته می‌شود که شرکت امنیت دریایی گزارش داد که ظاهراً یک کشتی که تحت پرچم باهاما در حرکت بود در نزدیکی سواحل یمن مورد اصابت موشک/ پهپاد قرار گرفته است. چند دقیقه بعد از انتشار این خبر نیز وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، از حمله یمنی‌ها به ناوشکن کارنی آمریکا و چند کشتی دیگر در دریای سرخ خبر داد.
از آغازین ساعات روز جمعه رژیم آپارتاید اسرائیل دوباره حملات بی‌وقفه خود علیه مردم غزه را از سر گرفت. همان‌طور که شاخه‌های دیگر مقاومت از همان فردای عملیات «طوفان الاقصی» اعلام کردند، آنان نیز نسبت به این جبهه بی‌تفاوت نخواهند بود، با آغاز این تجاوزات شاخه لبنان و عراق نیز حملات خود را علیه این رژیم و حامی اصلی آن از سر گرفتند. انصارالله یمن نیز هشدار داده که تا وقتی رژیم اسرائیل به جنایات خود ادامه می‌دهد، این شاخه مقاومت نیز به عملیات خود علیه مواضع این رژیم و حامیانش ادامه می‎دهد؛ تا جایی که سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش انصارالله، گفته است: «به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ ادامه می‌دهیم. در صورت توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوار غزه عملیات ما علیه‌شان متوقف خواهد شد.» از طرف دیگر «محمد علی الحوثی»، عضو مجلس سیاسی جنبش انصارالله یمن، نیز گفت: «به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم از هرجا آمده، به همان‌جا برگردند. ملت یمن ملت جهاد است که با سلاحش، با دشمن صهیونیستی مقابله خواهد کرد.»
همچنین آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس (روز یکشنبه، 12 آذر) ادعا کرده است که گزارش‌هایی درباره حمله پهپادی و انفجار در تنگه باب‌المندب دریافت کرده است. در حالی که حمایت‌های اخیر مقاومت یمن از فلسطینیان و مقابله آنها با کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ صدای آمریکا و رژیم صهیونیستی را درآورده، انگلیسی‌ها مدعی یک حمله پهپادی از یمن به تنگه باب‌المندب شده‌اند. به گزارش فارس از خبرگزاری رویترز، آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس (UKMTO) روز یکشنبه ادعا کرد که گزارش‌هایی درباره حمله پهپادی و انفجار در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دریافت کرده است. طبق ادعای این نهاد دولتی انگلیس، منشأ و نقطه عزیمت این پهپاد از یمن بوده است. آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس از کشتی‌های حاضر در مجاورت این منطقه خواسته است که اقدامات احتیاطی در پیش بگیرند.
همچنین گفتنی است، هزاران یمنی در مرز با عربستان سعودی راهپیمایی کردند و از عربستان خواستند گذرگاهی برای رسیدن به اسرائیل و حمله به آن برای آنها باز کند.
گفتنی است، اوایل آذرماه بود که سازمان تروریستی «سنتکام»(ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا) اعلام کرد که تعدادی از پهپادهای تهاجمی را در دریای سرخ که از مبدأ یمن به پرواز درآمده بودند، ساقط کرد. مقام‌های انصارالله و ارتش یمن طی هفته‌های اخیر و به دنبال تشدید حملات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار در محاصره غزه، ضمن حمایت فلسطینیان به اقداماتی از قبیل حملات موشکی و پهپادی به فلسطین اشغالی دست زده‌اند. یمن در ادامه حمایت‌های اخیر از فلسطین، اخیرا یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» را تحت کنترل درآورد و آن را به سواحل خود منتقل کرد. نیروی دریایی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «به عملیات‌های نظامی خود علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی تا زمان پایان تجاوزها به غزه و دست کشیدن دشمن از جنایات در حق مردم فلسطین ادامه خواهیم داد.» نیروی دریایی یمن افزود: «به تمام کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند ابلاغ می‌کنیم از کشتی‌‌های اسرائیلی فاصله بگیرند و سیستم‌های شناسایی خود را خاموش نکنند.»
حملات گسترده حزب‌الله لبنان
خبر دیگر از مقاومت لبنان است. حزب‌الله لبنان نیز به حملات خود علیه مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل ادامه می‌دهد. در آخرین خبرها (تا زمان تنظیم این گزارش) حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به ۱۱ پایگاه اسرائیلی و وقوع تلفات قطعی در آنها خبر داده است. حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه دیگری خبر از حمله موشکی به یک خودروی نظامی در پایگاه بیت‌هلیل داد و اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی داخل آن کشته و زخمی شدند.
نتایج جنگ غزه ضد اسرائیل خواهد بود
همچنین شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، طی سخنانی درباره روند تقابل با دشمن صهیونیستی و عملیات‌هایی که مقاومت در جنوب لبنان ضد مواضع اشغالگران انجام می‌دهد گفت، مقاومت پایدار خواهد بود و ادامه خواهد داشت و خودش را برای ادامه مسیر آماده کرده است. وی افزود، عامل قدرت مقاومت حق ملت فلسطین در سرزمین خودشان و پایبندی این ملت به مقاومت و نیز اراده آنها برای مبارزه تا آخرین نفس است. اکنون مسابقه زمان است و سؤال این است که در نهایت چه کسی به هدف خود خواهد رسید؟ آیا رژیم صهیونیستی با از بین بردن آرمان فلسطین به هدف خود می‌رسد یا مقاومت با پایداری خود دشمن را از رسیدن به این هدف ناامید می‌کند؟
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد، مسلّم است که اسرائیلی‌ها طی پنجاه روز تجاوزگری به هیچ هدفی نرسیدند و حتی اسرای آنها در معامله تبادل اسرا آزاد شدند و نه در میدان جنگ. جنگی که امروز اشغالگران به راه انداخته‌اند کاملا بیهوده است و نتایج آن ضد اسرائیل خواهد بود. مردم فلسطین مستحکم‌تر و بااراده‌تر از قبل از این جنگ خارج خواهند شد و اسرائیل ضعیف‌تر از قبل و در حالی که نگران آینده است از این جنگ بیرون می‌آید. این مقام حزب‌الله تاکید کرد، ما اسرائیل را مطمئناً شکست خواهیم داد و می‌گوییم عجله نداشته باشید. برخی در این زمینه به ما می‌گویند که چرا جنگ (بزرگ) علیه اسرائیل را اکنون آغاز نمی‌کنید. ما به آنها می‌گوییم شما خودتان تاکنون چه کرده‌اید؟ آیا فقط به تماشا کردن اکتفا می‌کنید؟ معاون دبیرکل حزب‌الله در پایان تصریح کرد، ما در سنگر مقاومت در کنار غزه هستیم و آنچه را که برای رسیدن به پیروزی لازم باشد فراهم می‌کنیم. تهدیدهای آمریکا و اسرائیل ما را نمی‌ترساند و ما گوش‌مان را به افراد سست‌عنصر و کسانی که به دنبال مزاحمت و دلسرد کردن هستند نمی‌سپاریم. تاریخ ما پر از دستاوردها و پیروزی‌ها برای مقاومت بوده و مقاومت پیروز خواهد بود و این وعده خداست.
حملات مقاومت عراق
خبر دیگر آن‌که مقاومت اسلامی عراق روز یکشنبه در واکنش به ادامه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از هدف قرار دادن یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل در شمال عراق خبر داد. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که شامگاه شنبه پایگاه آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل هدف قرار گرفت. به گزارش المیادین، در بیانیه مقاومت عراق آمده ‌است: «در پاسخ به جنایات دشمن علیه مردم غزه، مبارزان ما پایگاه اشغالگران آمریکایی در فرودگاه اربیل را با یک پهپاد که مستقیماً به هدف اصابت کرد، هدف قرار دادند.» این در حالی است که «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق، روز شنبه، طی تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، مواضع عراق در مخالفت با هرگونه تجاوز به سرزمین‌های عراق را تاکید کرد. همچنین شبکه المیادین به نقل از منابع خود بعدازظهر دیروز از شنیده شدن چندین انفجار در داخل پایگاه ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در فرودگاه خراب الجیر در شمال شهر الحسکه در سوریه خبر داد و افزود: «گروه‌های مقاومت با ۷ فروند راکت این فرودگاه را هدف قرار دادند و از میزان خسارت‌ها اطلاعاتی در دست نیست.»
 
 
تلفات سنگین ارتش اسرائیل در یک روز
 ۶۰ نظامی صهیونیست از جمله 2 فرمانده تیپ
در تله مقاومت به هلاکت رسیدند

اسرائیل در جنگ زمینی هرگز پیروز نشده و این بار هم نخواهد شد - مشرق نیوز

از صبح روز جمعه 9 آذرماه که آتش‌بس 7روزه تمدید نشد، صهیونیست‌ها با کمک هزاران مستشار و نظامی آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی و با سلاح‌هایی که از همین کشورها گرفته، بمباران وحشیانه باریکه غزه(به ویژه بخش‌های مرکزی و جنوبی) را از سر گرفت و نزدیک به 700 نفر را به شهادت رساند. تقریبا تمام این شهدا غیرنظامی هستند و طی بازه زمانی 24ساعته به شهادت رسیده‌اند! گفتنی است فقط در حمله روز شنبه جنگنده‌های صهیونیست به منطقه شجاعیه غزه، بیش از 500 نفر شهید و مجروح شدند.

طبق گزارش‌های رسمی که فلسطینی‌ها منتشر کرده‌اند، شمار شهدایی که اجسادشان کشف شده تا لحظه تنظیم این گزارش، 15هزار و 207 نفر است و 7500 نفر نیز هنوز زیر آوار هستند که قطعا تمام آنها به شهادت رسیده‌اند. از شهدای شناسایی شده، 6هزار و 384 نفر کودک، 4هزار و 257 نفر زن، 280 نفر کادر پزشکی، 26 نفر نیروی امداد و 76 نفر هم خبرنگار هستند. تعداد مجروحین نیز تا لحظه تنظیم این گزارش 40هزار و 650 نفر عنوان شده است. طبق اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین، 103 مرکز و ساختمان دولتی نیز در این مدت بمباران شده و خسارت‌دیده است، 267 مدرسه خسارت جزئی دیده و 67 مدرسه به کلی تخریب و از خدمت خارج شده است، 181 مسجد بمباران شده که 93 مسجد کاملا تخریب شده است، 3 کلیسا بمباران شده و خسارت زیادی دیده است و 250هزار واحد مسکونی بمباران شده و خسارت‌دیده و 50هزار واحد هم به طور کامل تخریب شده است. 20 بیمارستان و 110 مرکز درمانی بمباران و از خدمت خارج شده و 56 آمبولانس هم هدف قرار گرفته است.
انتقام
حزب‌الله لبنان، انقلابیون یمن و مقاومت عراق نیز حملات‌شان علیه صهیونیست‌ها را از سر گرفتند و ضربات مؤثری به صهیونیست‌ها وارد کردند. از آنجایی که صهیونیست‌ها، آمار خسارات و تلفات‌شان را یا سانسور می‌کنند، یا قطره‌چکانی منتشر می‌کنند، آمار دقیقی از این خسارات و تلفات منتشر نشده و بیشتر آمارهایی که منتشر می‌شوند، بر پایه حدس و گمان‌های کارشناسی است. به عنوان مثال دیروز و پس از دو ماه، ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد فرمانده تیپ جنوبی لشکر غزه هم کشته شده و جسدش هنوز در دست مقاومت فلسطین است. نتانیاهو نیز با تایید این خبر آن را «دردناک و سخت» نامید. رسانه‌های عبری‌زبان نیز اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن 3 فرمانده ارشد خود از آغاز جنگ (7 اکتبر) اعتراف کرده است که اسامی آنها عبارتند از: سرهنگ «روی لیوی» فرمانده یگان چندمنظوره، سرهنگ «جاناتان شتاینبرگ» فرمانده تیپ ناحال و سرهنگ «آساو حمی» فرمانده تیپ جنوبی لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی.
عملیات غافلگیرانه و تحمیل تلفات سنگین
از سوی دیگر دیروز اعلام شد رزمندگان فلسطینی توانسته‌اند طی یک عملیات دقیق و کارشناسی، 60 نظامی صهیونیست را در یک نقطه غافلگیر کنند. طبق این گزارش که خبرگزاری مهر هم آن را منتشر کرده است، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بامداد امروز رزمندگان فلسطینی موفق شدند محل تجمع ۶۰ نظامی صهیونیست را در شرق منطقه جحرالدیک رصد کنند، ۳ بمب ضدنفر را به صورت دایره‌ای در محل استقرار نظامیان صهیونیست در منطقه مذکور کار بگذارند و در ساعت ۴:۳۰ به وقت محلی بمب‌های کار گذاشته شده را در میان نظامیان صهیونیست منفجر کنند و یکی از رزمندگان فلسطینی عناصر باقی مانده دشمن را به هلاکت رساند.» رزمندگان فلسطینی بعد از به هلاکت رساندن تقریبا همه آنها به سلامت به مواضع خود بازگردند بدون این که حتی یک تلفات بدهند. دیروز برخی کانال‌های تلگرامی به نقل از «رسانه‌های عبری» مدعی شدند، این عملیات را ایرانی‌ها به تلافی حملات اسرائیل به سوریه و شهادت شماری از مستشارانش انجام داده است.
حماس دیروز نیز اعلام کرد محل حضور یک گروه ۸ نفره از نیروهای صهیونیست را در خان‌یونس مین‌گذاری کرده و نیروهای باقی‌مانده را با گلوله به هلاکت رسانده است. همچنین نیروهای حماس از انهدام تعدادی از‌ تانک‌های رژیم صهیونیستی در جنوب بیت‌لاهیا خبر داده‌اند.
آمریکا بی‌طرف نیست
با ازسرگیری جنگ در روز جمعه گذشته، برخی رسانه‌های نزدیک به اسرائیل و آمریکا تلاش کردند این طور القاء کنند که، دولت آمریکا مخالف ازسرگیری جنگ بود. شاید به این دلیل که انتخاباتی در آمریکا در پیش است و افکار عمومی آمریکا مثل افکار عمومی جهان، به شدت ضد صهیونیستی است. اما منابعی در میان صهیونیست‌ها اعتراف کردند، این حملات با چراغ سبز آمریکا از سر گرفته شده‌اند. در همین رابطه «العاروری» کارشناس جهان عرب در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد «وضع آمریکا مستقل از موضع صهیونیست‌ها نیست، بلکه در پوشش، توجیه و اجرای این جنایات علیه ملت فلسطین، مقدم بر آن است و به رژیم فاشیستی و نازی‌تر از خود اشغالگر تبدیل شده ‌است.» او در عین حال تاکید کرد که مقاومت برای همه سناریوها اعم از جنگ هوایی، زمینی و ورود به همه خیابان‌ها و کوچه‌ها آماده است.
غرب جانشین نتانیاهو را هم انتخاب کرده
افتضاح صهیونیست‌ها در 7 اکتبر که آبروی آنها را یک‌بار برای همیشه در دنیا بُرد، همچنان نقل محافل رسانه‌ای است. این که یک گروه فلسطینی بتوانند طی کمتر از نصف روز به عمق چهل کیلومتری اسرائیل نفوذ کرده ضمن تحمیل تلفات هزاران نفری، فرماندهان و مقامات ارشد این رژیم را که شورت پایشان است، از رختخواب‌هایشان بیرون بکشند و ببرند، و بعدها معلوم شود، اطلاعات ارزشمندی هم با خود برده‌اند، برای رژیمی که ادعای داشتن «چهارمین ارتش قدرتمند جهان» را داراست خیلی سنگین است، نیست؟ صهیونیست‌ها پس از 7 اکتبر نیز تلفات و خسارات سنگینی متحمل شده‌اند و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها، تانک‌ها و خودروهای زرهی‌شان، به سادگی و بعضا از فاصله صفر، منهدم شده است، طوری که گزارش‌های متعددی از میزان خسارات جنگی این رژیم منتشر شده است. غربی‌ها هم از سهم اوکراین کاسته و برای صهیونیست‌ها، مرتب تانک و خودروی زرهی، موشک و پهپاد شناسایی و... می‌فرستند. و این جایگزینی سلاح یعنی، بسیاری از این سلاح‌ها، به دست مقاومت فلسطین از کار افتاده‌اند. چنین افتضاح‌هایی باعث شده بسیاری از کارشناسان تراز اول دنیا هم به این نتیجه برسند که، آنچه در این جنگ قطعی است، «پایان عمر سیاسی نتانیاهو» است که مسئولیت اداره این رژیم برعهده اوست.
در همین رابطه مسعود اسداللهی، کارشناس ‌ارشد منطقه درباره آینده تحولات غرب آسیا گفته است که نتانیاهو تحت فشار بسیار سنگینی قرار دارد و غربی‌ها او را از هم‌اکنون کنار گذاشته و حتی جانشینش را هم انتخاب کرده‌اند. آن طور که کانال روزنامه فرهیختگان نوشته، این کارشناس برجسته کشورمان گفته است که «[پیش از توافق آتش‌بس هفته گذشته] نتانیاهو فشار زیادی می‌آورد که جنگ دو هفته دیگر تمدید شود! یعنی به او اجازه دهند که دو هفته‌ دیگر بجنگد که موضع آمریکایی‌ها این بود که چنین چیزی با توجه به وضعیت فعلی اصلا امکان ندارد و باید هر طور که شده حداقل یک آتش‌بس موقت اعلام شود. باز هم نتانیاهو مخالفت می‌کرد. فشار‌ها بر نتانیاهو فوق‌العاده زیاد بوده و هست. غربی‌ها دیگر او‌ را نمی‌پذیرند حتی دیگر نمی‌پذیرند که در این سمت نخست‌وزیری باقی‌ بماند، یعنی این جنگ در نهایت پایان حیات سیاسی نتانیاهو خواهد بود.» گویا «کاندیدای غربی‌ها برای جانشینی نتانیاهو هم، «بنی گانتس» است.
اولمرت: نتانیاهو استعفا دهد
نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد که اگر این رژیم رویکرد و دیدگاه روشنی در رابطه با وضعیت غزه پس از جنگ ارائه ندهد، در نهایت جامعه جهانی این رژیم را وادار به توقف جنگ خواهد کرد. ایهود اولمرت در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی خواستار استعفای فوری نتانیاهو شد و گفت هر لحظه بیشتر در قدرت بماند، ضربه بیشتری به «اسرائیل» وارد خواهد کرد.
تظاهرات جهانی علیه اسرائیل
تقریبا 2 ماه است که تظاهرات‌های جهانی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد و این اعتراض‌ها، با وجود سختگیری‌های غرب، یک روز هم متوقف نشده است. دیروز خبر رسید در شهرهای مختلف آمریکا، اسکاتلند و پاکستان علیه جنایات اسرائیل در غزه راهپیمایی‌های بزرگ مردمی برگزار شده است. مردم با حمل دستنوشته‌هایی با مضمون «فلسطین آزاد»، «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید» و... به حمایت از ملت مظلوم فلسطین پرداختند. در آمریکا مردم با بر تن کردن کفن مقابل کاخ‌سفید تجمع کردند و خواستار توقف فوری کشتار زنان و کودکان شدند. 
سایر رویدادها
* روزنامه عبری‌زبان The Marker: کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که رژیم صهیونیستی در سال 2024 به سبب جنگ کنونی در غزه با بحرانی اقتصادی مواجه شود.
دولت ریشی سوناک در انگلیس هواپیمای تجسسی خود را برای یافتن اسرای صهیونیست در غزه به پرواز درآورده است.
* سازمان امنیت سایبری آمریکا مدعی شد حملات سایبری اخیر به سیستم‌ها و تاسیسات آب این کشور با ایران ارتباط دارد. هکرها در نفوذ خود این پیام را در نمایشگر تجهیزات آب منتشر کرده‌اند: «شما هک شده‌اید، مرگ بر اسرائیل. هر تجهیزاتی که در اسرائیل ساخته شده، هدف قانونی برای ماست.»
* روزنامه صهیونیستی معاریو: بعد ۷ اکتبر ما دولتی شده‌ایم که درباره وضعیت مرزهایمان با لبنان و غزه فقط‌ هارت و پورت و تهدیدات توخالی می‌کنیم.
* الجزیره به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند: «پس از تجزیه و تحلیل ویدیوهای تونل بیمارستان الشفاء دریافتیم که آن‌جا یک مرکز عملیات یا یک انبار تسلیحات نیست و اسرائیل ادعای درستی نداشت.»