به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,342
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 20,000
بازدید ماه: 86,073
بازدید کل: 23,747,880
افراد آنلاین: 25
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
867 - خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار ۱۴۰۲/۰۹/۱۳

خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار 

۱۴۰۲/۰۹/۱۳

 
از محروم‌سازی هسته‌ای ایران تا تاکید بر تسلیح اتمی اروپا!
 
وزیر خارجه اسبق آلمان خواستار تجهیز اروپا به سلاح اتمی شد.
به گزارش دویچه وله، یوشکا فیشر، سیاستمدار حزب سبزها می‌گوید جهان تغییر کرده و اروپا به بازدارندگی هسته‌ای مستقل نیاز دارد. 
وزیر خارجه اسبق آلمان در گفت‌وگو با وبسایت هفته‌نامه «دی تسایت» از اروپا خواست، خود را بیش از پیش مسلح کند. او گفت: «ما باید توانایی بازدارندگی خود را بازسازی کنیم.»
فیشر تاکید کرد که این موضوع برای او به هیچ وجه خوشایند نیست، اما اجتناب‌ناپذیر است. او تصریح کرد: «تا زمانی که کشور همسایه ما روسیه از ایدئولوژی امپراتوری پوتین پیروی می‌کند، نمی‌توانیم از بازدارندگی روسیه صرف‌نظر کنیم.»
فیشر در پاسخ به این پرسش که آیا بازدارندگی شامل دستیابی آلمان به تسلیحات هسته‌ای نیز می‌شود، گفت: «این در واقع سخت‌ترین سؤال است. آیا جمهوری فدرال آلمان باید سلاح هسته‌ای داشته باشد؟ خیر. اروپا؟ آری. اتحادیه اروپا به بازدارندگی هسته‌ای خود نیاز دارد.» زیرا از نظر او جهان تغییر کرده است و روسیه نیز با تهدید هسته‌ای کار می‌کند.
فیشر همچنین از دولت آلمان خواست تا در تسلیحات متعارف سرمایه‌گذاری کند. این مطالبه در حالی است که دولت آلمان، امسال
۱۰۰ میلیارد یورو به بودجه نظامی خود اضافه کرد. این افزایش چشمگیر بودجه نظامی در حالی بود که این کشور قبلا هم در رتبه نهم کشورها در زمینه بیشترین هزینه نظامی قرار داشت.
فیشر در عین ابراز امیدواری نسبت به این که آمریکا و اروپا همچنان هم‌پیمان باقی بمانند، پرسید: «اما چه اتفاقی خواهد افتاد اگر دونالد ترامپ بار دیگر انتخاب شود؟ با در نظر گرفتن این سناریو، اروپا باید به طور جدی این سؤال را از خود بپرسد.»
از نظر فیشر، تکیه به زرادخانه قدرت‌های هسته‌ای فرانسه و انگلیس در اروپای غربی به عنوان پاسخی به وضعیت تغییریافته، «بیش‌از حد ساده و کوته‌نگرانه» است.
یادآور می‌شود فیشر یکی از سه وزیر خارجه اروپایی است که در دولت موسوم به اصلاحات (خاتمی) چند بار به ایران سفر کردند و توافق‌های کلاهبردارانه‌ای مانند سعدآباد و پاریس و بروکسل را با آن دولت به اجرا گذاشتند. طرف ایرانی در آن مذاکرات که با مدیریت حسن روحانی 
حد فاصل سال‌های 82 تا 84 انجام گرفت، متعهد شد برای اثبات حسن نیت خود غنی‌سازی را به مدت شش ماه به شکل داوطلبانه متوقف کند؛ اما پس از اتمام شش ماه طرف اروپایی مدعی شد بهترین ضمانت عینی که طرف ایرانی می‌تواند برای منحرف نشدن برنامه هسته‌ای صلح‌آمیزش ارائه کند، همین است که غنی‌سازی را به طور دائمی متوقف کند! طرف اروپایی در آن توافقات کلاهبردارانه وعده قرار دادن سازمان منافقین در فهرست گروه‌های تروریستی و فروش قطعات هواپیما را هم داده بود که به آن وعده‌ها نیز عمل نکرد؛ تا این که ایران پس از دو سال و نیم معطلی تصمیم به از سرگیری غنی‌سازی و شکستن پلمب تا سیاست هسته‌ای گرفت. آقای روحانی و مدعیان اصلاح‌طلبی با وجود آن سابقه بدعهدی طرف اروپایی، مجددا به آنها و آمریکا اعتماد کردند و این بار کلاهبرداری برجام اتفاق افتاد که ضمن آن، 95 درصد برنامه هسته‌ای و مواد غنی‌سازی شده تعطیل، اوراق و یا به خارج فرستاده می‌شد.
اکنون در حالی که حدود 20 سال از اولین توافق ایران با تروئیکای اروپایی می‌گذرد، وزیر خارجه یکی از آن سه کشور می‌گوید غیر از انگلیس و فرانسه، اروپا هم باید برای خودش تسلیحات هسته‌ای و بازدارندگی اتمی داشته باشد! این اظهارات گستاخانه در حالی است که دولت‌های غربی دارای تسلیحات اتمی، در صددمحروم کردن کشور ما از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بوده‌اند.
 
 
حماس با بخش کوچکی از توانمندی‌ها ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد
 
شبکه دولتی انگلیس می‌گوید اسرائیل با وجود همکاری پنج گروه مسلح فلسطینی با حماس در عملیات 7 اکتبر (طوفان الاقصی) غافلگیر شد.
وبسایت بی‌بی‌سی نوشت: پنج گروه مسلح فلسطینی، بعد از تمرین‌های نظامی مشترکی که از سال ۲۰۲۰ در جریان بوده، در حملات ۷ اکتبر 
(۱۵ مهر) به جنوب اسرائیل با حماس همکاری کرده‌اند. این گروه‌ها در مانورهای مشترکی در غزه شرکت می‌کردند که تاکتیک‌های به‌کار رفته در آن بسیار شبیه شیوه‌هایی است که در جریان حمله مرگبار به اسرائیل به کار گرفته شد. این گروه‌ها در جریان مانورهای مشترک خود -که آخرین آن ۲۵ روز قبل از حمله انجام شد- گروگان‌گیری، حمله به مجتمع‌ها و نفوذ به دیوار دفاعی اسرائیل را تمرین می‌کردند. بی‌بی‌سی شواهدی جمع‌آوری کرده‌اند که نشان می‌دهد حماس چگونه گروه‌های مسلح غزه را برای آموزش شیوه‌های رزمی خود گرد هم آورد تا در نهایت عملیاتی را اجرا کند که منطقه را درگیر جنگ کرد.
حماس به عنوان قوی‌ترین گروه مسلح در نوار غزه، نیروی غالب و برتر این ائتلاف بود که در مجموع ۱۰ گروه فلسطینی دیگر را برای رزمایشی تحت نظارت «اتاق عملیات مشترک» گرد هم آورده بود. چنین ساختاری در سال ۲۰۱۸ با هدف ایجاد هماهنگی میان گروه‌های مسلح غزه تحت یک فرماندهی مرکزی بنا شده بود.
قبل از سال ۲۰۱۸ حماس رسما با گروه «جهاد اسلامی فلسطین»، دومین گروه مسلح بزرگ غزه هماهنگ بود. حماس در درگیری‌‌های قبلی با اسرائیل، در کنار گروه‌های دیگری هم جنگیده بود، اما مانور سال ۲۰۲۰ به طور مشخص به عنوان یک اقدام تبلیغاتی برگزار شد تا نشان دهد طیف گسترده‌تری از گروه‌های مسلح در حال متحد شدن هستند. رزمایش سال ۲۰۲۰ اولین مانور مشترک از چهار مانوری بود که در طی سه سال انجام شد و ویدیوهایی از تک تک آنها با تدوین حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد علاوه‌بر حماس سه گروه دیگر -جهاد اسلامی، گردان‌های مجاهدین و گردان‌های ناصر صلاح‌الدین- مدعی شده‌اند که در آن روز اسرائیلی‌ها را اسیر گرفته‌اند. با وجود آن که این گروه‌ها از نظر ایدئولوژیک بعضا تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند - از اسلامگرایان تندرو گرفته تا گرو‌ه‌های نسبتا سکولار- همگی آنها در استفاده از سلاح علیه اسرائیل اشتراک نظر دارند.
مانور دوم «ستون استوار» یک سال بعد از مانور اول برگزار شد. ایمن نوفل، یکی از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام،‌ شاخه نظامی حماس، گفت که هدف از مانور ۲۶ دسامبر ۲۰۲۱ «تاکید بر وحدت گروه‌های مقاومت» است. این مانور روز ۲۸ دسامبر سال ۲۰۲۲ هم تکرار شد و تصاویر تبلیغاتی آن پخش شد که در آن جنگجویان ساختمان‌ها را تخلیه می‌کردند و ‌تانک‌ها را در جایی که به نظر می‌آمد ماکت یک پایگاه نظامی است، در اختیار می‌گرفتند. بنا بر گزارش‌ها چند هفته قبل از حمله ۷ اکتبر، سربازان زنی که مسئولیت دیدبانی در مرز غزه را بر عهده داشتند، درباره فعالیت‌ بیش از حد پهپادها هشدار داده بودند. اما، به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این هشدارها نادیده گرفته شد. حماس تمام تلاش خود را کرد که مانورهای نظامی با واقعیت سازگار باشد. در مانور سال ۲۰۲۲ جنگجویان حمله به ماکت یک پایگاه نظامی را تمرین کردند که تنها 6/2 کیلومتر آن طرف‌تر از «گذرگاه ارز» ساخته شده بود.
قبل از ۷ اکتبر، بر اساس گزارش‌هایی به نقل از فرماندهان ارتش اسرائيل، تصور می‌شد که حماس حدود ۳۰ هزار پیکارجو در نوار غزه دارد. همچنین این برداشت وجود داشت که حماس توانایی بسیج کردن هزاران جنگجو را از گروه‌های کوچک‌تر هم دارد.
ارتش اسرائیل پیش از این برآورد کرده بود که ۱۵۰۰ جنگجو در حملات ۷ اکتبر شرکت داشته‌اند. سایت تایمز اسرائیل اوایل ماه نوامبر گزارش داد که ارتش بعدا به این نتیجه رسیده که حدود سه هزار نفر در این حملات شرکت داشته‌اند. تعداد واقعی هر چه باشد، به این معناست که تنها بخش نسبتا کوچکی از تعداد کل نفرات مسلح نوار غزه در حملات شرکت داشته‌اند.
هشام جابر، سرتیپ سابق ارتش لبنان، که اکنون تحلیلگر امور امنیتی در مرکز تحقیقات و مطالعات خاورمیانه است، می‌گوید در زمانی که حماس در حال جلب حمایت بین گروهی برای انجام حمله بوده، تنها خود حماس از نقشه نهائی مطلع بوده و این احتمال وجود دارد که «در روز حمله از گروه‌های دیگر خواسته که به عملیات ملحق شوند».
آندرئاس کریگ، مدرس ارشد مطالعات امنیتی در کینگز کالج لندن به بی‌بی‌سی گفت: با وجود آنکه طراحی حمله به صورت متمرکز صورت گرفته،‌ اجرای آن غیرمتمرکز بوده و هر گروهی نقشه را طوری اجرا کرده که با توانایی‌هایش سازگار بوده است. آدم‌هایی در داخل حماس گفته‌اند که از میزان آسیب‌پذیر بودن سیستم دفاعی اسرائیل تعجب کرده‌اند‌.
 
 
خسارت‌های هنگفتی که جنگ به اقتصاد اسرائیل وارد کرد
 
«اوایل ماه جاری، رئیس بانک مرکزی اسرائیل در موضع‌گیری گفت که جنگ غزه یک شوک جدی به اقتصاد اسرائیل بوده و هزینه‌های آن نیز به مراتب بیشتر از آن چیزی که تصور می‌شد، بوده است.»
پایگاه خبری «العربی جدید» ضمن انتشار خبر فوق، به بررسی خسارت‌های هنگفت اقتصاد اسرائیل از جنگ غزه پرداخت و در ادامه نوشت: اقتصاد اسرائیل متحمل آسیب‌های جدی شده است. تهدید‌ها و آسیب‌ها علیه کسب‌وکارها در اسرائیل به نحو قابل‌توجهی افزایش یافته‌اند و تجارت، عمیقا تضعیف شده است. تعداد قابل ملاحظه‌ای از پروازها لغو شده و بخش گردشگری تعطیل شده است. در حالی که خسارات روزانه جنگ برای اسرائیل، 260میلیون دلار برآورد شده، انتظار می‌رود در ادامه، شاهد چالش‌های گسترده‌تری باشد. 
اقتصاد اسرائیل در زمینه تولید وزنجیره‌های تدارکاتی و بازار کار، دچار شوک جدی شده است. ارتش اسرائیل اقدام به احضار 300هزار نیروی ذخیره کرده که این تعداد، 8درصد از نیروی کار اسرائیل را تشکیل می‌دهند. این بی‌سابقه‌ترین بسیجِ نیرو در کل تاریخ رژیم اسرائیل است. 
با توجه به اینکه خدمت نظامی در اسرائیل برای شهروندان 18ساله و بیشتر اجباری است، هزاران کارگر کار خود را رها می‌کنند تا به جنگ بروند. شرکت‌های بیمه با هزینه‌های سنگینی به دلیل دور شدن افراد از محیط کار و ضرورت پرداخت خسارت روبه‌رو شده‌اند. بخش تولید نیز با بحران‌های جدی مواجه شده و سطح تولید و بهره‌وری به نحو قابل‌توجهی سقوط کرده است. 
جنگ همچنین موجب غیبت و یا فعالیت‌های ضعیف‌تر حدود 520هزار والدین شاغل، به دلیل تعطیلی نظام آموزشی شده. در عین حال، 144هزار کارگر و کارمند نیز که عمدتا در مناطق شمالی و جنوبی بوده‌‌اند، به دلیل درگیری‌های جاری و اجبار به ترک خانه‌ها، محیط کارشان را ترک کرده‌اند. 
«بانک اسرائیل» تخمین می‌زند که هزینه هفتگی غیبت کارمندان در جریان پنج هفته ابتدائی جنگ غزه، چیزی در حدود 6درصد از تولید ناخالص داخلی هفتگی اسرائیل بوده است. همچنین 16.2درصد از نیروی کار که شامل مهاجران و کارگران خارجی است، از اسرائیل خارج شده‌اند. به نظر می‌رسد که سطح و شدت بحران‌ها در روزها و ماه‌های آینده بیش از پیش تشدید شوند. در بخش تقاضا باید گفت که شوک‌های عدیده خارجی، تا حد زیادی روند تولید داخلی و جریان عادی واردات به اسرائیل را مختل کرده است. هم مصرف کالاها و خدمات در کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده و هم میزان درآمد ساکنان اراضی اشغالی نیز که در نهایت جهت خرید کالاها و خدمات هزینه می‌شود، کاهش یافته است. سقوط در بخش مصرف با توجه به فشارهای تورمی مداوم، وضعیت وخیم‌تری را به خود گرفته و خود را به طور خاص در قالب کاهش قابل‌توجه ارزش شِکِل(واحد پول اسرائیل) به نمایش گذاشته است. 
بر اساس گزارش‌های مختلف در اواخر ماه اکتبر گذشته، ارزش پول اسرائیل به کمترین میزان در 13 سال گذشته رسید. بسیاری از نهادهای مالی و رتبه‌بندی اقتصادی نظیر «مودیز» و «اس‌ان‌پی» هشدار داده‌اند که تداوم جنگ می‌تواند کاهش رتبه اعتباری اسرائیل و وخیم شدن بیش از پیش بحران‌های اقتصادی را به همراه داشته باشد. در عین حال، تنش‌های مرتبط با جنگ تا حد زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری اقتصاد اسرائیل نیز موجب رکود شده و تحت تاثیر افزایش هزینه‌های سرمایه، سقوط بهره‌وری و اختلالات جدی در زنجیره‌های تدارکاتی است. 
بخش فناوری نیز عمیقاً از تبعات جنگ متأثر شده است. اقتصاددان‌ها تخمین می‌زنند 10درصد اسرائیلی‌ها در بخش فناوری فعالیت دارند اما در 50درصد از صادرات‌، نقشی مستقیم دارند. اغلب افرادی که در قالب نیروهای ذخیره به ارتش پیوسته‌اند، نیروهای تحصیلکرده و مولد هستند. بودجه نیز با بحران کاملا جدی روبه‌رو است. اسرائیل جدای از اینکه باید به تامین نیازهای تسلیحاتی و تقویت ماشین نظامی بپردازد، باید ارائه یارانه به خانوارها و شرکت‌ها و هزینه‌کرد در بخش‌های عمومی و کمک به آنها که خانه خود را در شمال و جنوب ترک کرده‌اند را هم در برنامه داشته باشد. هیچ بعید نیست که در نتیجه تداوم جنگ، بحران بدهی اسرائیل متورم‌تر شود و فشارهای گسترده‌تری را تحمیل کند. تحلیلگران اقتصادی معتقدند اگر جنگ یک سال طول بکشد، می‌تواند به اندازه 10درصد تولید ناخالص داخلی، به اسرائیل خسارت بزند.

 

یکی از مقرهای گروهک تروریستی منافقین در برلین دچار آتش‌سوزی شد.
 
 آتش‌سوزی در مقر منافقین در برلین 
این اتفاق در دفتر وابسته به شورای موسوم به شورای ملی مقاومت رخ داده ‌اما جزئیاتی از تلفات این اتفاق منتشر نشده است.
به گزارش تسنیم، این در حالی است که از ابتدای اغتشاشات سال قبل، آلمان نقش مهمی در هدایت برخی آشوب‌ها و ارتباط با گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک منافقین داشته است. بنا بر این گزارش، مقر اصلی ستاد اطلاعات گروهک تروریستی منافقین در آلمان است و پیش از این نیز اخباری از برنامه‌ریزی منافقین برای انتقال عناصر خود از آلبانی به آلمان منتشر شده بود.
 
هیل: جنگ با ایران برای آمریکا فاجعه‌آمیز خواهد بود
 
هیل می‌افزاید: به عنوان مثال، در 26 نوامبر، سناتور جمهوری خواه آرکانزاس تام کاتن گفت که دولت بایدن برای پایان دادن به حملات به دارایی‌های ایالات متحده باید «تقابلی عظیم» علیه ایران انجام دهد. در نهایت، اعضای کنگره، دولت بایدن و مقامات دفاعی سابق، همگی این احساسات را دارند که واشنگتن می‌تواند حرکت خود را به سمت درگیری مسلحانه در مواجهه با تجاوز ایران تشدید کند.
این پایگاه آمریکایی عنوان می‌دارد: با وجود اعتماد به نفس شاهین‌ها (اصطلاح شاهین جنگی در آمریکا، به مقام سیاسی طرفدار اقدام نظامی و جنگ گفته می‌شود)‌، جنگ با ایران برای ایالات متحده و خاورمیانه (غرب آسیا) گسترده و فاجعه‌بار خواهد بود.
در ادامه این یادداشت عنوان شده است: صرف نظر از اهداف این مأموریت- از نابود کردن قابلیت‌های هسته‌ای ایران تا تغییر حکومت در ایران- تنها دو راه واقعی برای واشنگتن برای حمله مستقیم به ایران وجود دارد: کمپین هوائی و دریایی که برای تحمیل هزینه‌های قابل توجه به جمهوری اسلامی طراحی شده است، یا تهاجم زمینی وابسته به وجود برتری هوائی و دریایی. با این حال، هر دو گزینه بیش از آنچه سیاست‌گذاران پیشنهاد می‌کنند غیرقابل دفاع هستند و منعکس‌کننده یک اشتباه اساسی در محاسبه قدرت نظامی ایران هستند.
هیل خاطرنشان می‌کند: کارزاری که متکی به نیروی هوائی و دریایی برای شکست دادن سریع ایران در تسلیم شدن باشد، با چالش‌های مهمی رو‌به‌رو خواهد شد. ارتش (نیروهای مسلح) ایران برای جلوگیری از چنین تهاجمی طراحی شده است و هزینه‌های قابل توجهی را برای هرگونه حمله احتمالی از طریق هوا یا دریا تحمیل می‌کند. آنها دارای موشک‌های کروز برد 600 مایلی، سامانه‌های دفاع هوائی پیشرفته برد بلند، سامانه‌های دفاع هوائی کوتاه برد، موشک‌های ضد هوایی، 3000 موشک بالستیک، 6000 مین دریایی و تواناترین هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه هستند.
در ادامه عنوان شده است: در اصل، هر عملیات ترکیبی شامل جنگ هوائی و دریایی نه تنها با محدودیت‌های سنتی مواجه است که این کمپین‌ها را به ندرت موفق می‌سازد، بلکه فرود آمدن حملات انفرادی در خاک ایران احتمالاً هزینه‌های بالایی برای هواپیماهای گران‌قیمت ایالات متحده و سامانه‌های دفاع موشکی بالستیک خواهد داشت.
این پایگاه مطرح آمریکایی می‌افزاید: تحلیلگران قبلی‌ شانس موفقیت یک کمپین متکی به نیروی هوائی و دریایی ایالات متحده را ارزیابی کرده‌اند. یک شبیه ‌سازی جنگی در سال 2002 که برنامه‌ریزان آمریکایی را ملزم به تغییر قوانین در اواسط درگیری کرد، نشان داد که ایران به راحتی می‌تواند کشتی‌های آمریکایی را غرق کند، و در سال 2012، مقامات پنتاگون تخمین زدند که چنین استراتژی حداقل به 100000 سرباز نیاز دارد.
هیل همچنین تصریح می‌کند: پس از تشدید تنش‌ها با ایران در سال 2019، مقامات پنتاگون تخمین زدند که نسخه‌ای از این استراتژی که به دنبال نابودی تاسیسات تسلیحات هسته‌ای ایران است به حداقل 120000 سرباز مستقر در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) نیاز دارد.
این پایگاه عنوان داشته است: در حال حاضر (و علی‌رغم تخمین‌های اخیر)، با توجه به افزایش هزینه‌های نظامی ایران، احتمالاً به نیروهای بیشتری نیاز است. در نتیجه، ایالات متحده قادر نخواهد بود در استراتژی متکی بر نیروی هوائی و دریایی برای غلبه بر ظرفیت نظامی ایران شرکت کند.
هیل اذعان می‌دارد: اگر قصد استفاده از نیروی هوائی و دریایی برای انجام عملیات زمینی باشد، ایران به همان اندازه آمادگی دارد. چنین حمله‌ای مستلزم جذب هزینه‌های هنگفت برای دسترسی به کشور است. تحلیلگران تخمین می‌زنند که هر تهاجم زمینی به 1.6 میلیون نیروی آمریکایی نیاز دارد، تقریباً ده برابر آنچه که ایالات متحده در هر زمان به عراق متعهد شده بود. واشنگتن پس از ورود به ایران با سیزدهمین جمعیت آماده برای خدمت نظامی در جهان، سیزدهمین خودروهای زرهی و توپخانه خودکششی جهان، نهمین توپخانه یدک‌کش شده جهان و هشتمین قدرت راکتی متحرک جهان رو‌به‌رو خواهد شد. هزینه‌های انسانی و مادی بسیار زیاد خواهد بود.
هیل خاطرنشان کرد: استراتژی ایران برای مبارزه با ایالات متحده حول محور ایجاد هرگونه حمله دریایی و هوائی پرهزینه، آهسته و پیش‌بینی شده با این فرض است که در نهایت آمریکایی‌ها تمایل خود را برای ادامه جنگ از دست خواهند داد. ایران توسط آب احاطه شده است و از موشک‌های ضدکشتی و ضد هوائی خود برای پوشش 2400 کیلومتری خط ساحلی جنوبی خود و همچنین بهره‌برداری از کمبود مین‌روب‌های آمریکایی برای کاهش سرعت حمله دریایی استفاده خواهد کرد. با کاهش سرعت جنگ، ایران به اراده سیاسی سیاستگذاران ایالات متحده و افکار عمومی آمریکا حمله خواهد کرد و در عین حال به خود زمان برای تصمیم‌گیری و حتی محاصره تنگه هرمز تا دریای عمان می‌دهد.
در پایان این یادداشت اذعان شده است: انتظار پیروزی آسان در برابر ایران، راهبردی بیش از انتظار برای انسان‌ها برای یادگیری پرواز نیست. ابزار به سادگی وجود ندارد. بنابراین، امید است که بازدارندگی متقابل به موفقیت ادامه دهد و نه واشنگتن و نه تهران تصمیم به تشدید تنش نگیرند.
 
تلویزیون رژیم صهیونیستی: در جنوب غزه هم شکست خواهیم خورد
گاردین: اسرائیل به تمام معنا بازنده جنگ غزه است
سرانجام نظامیان صهیونیست که پس از ریختن ده‌ها هزار تن بمب و موشک و به کمک هزاران نخبه، نظامی و مستشار آمریکایی، انگلیسی و آلمانی توانسته بودند به بخش‌هایی از شمال غزه ورود کنند، مجبور شدند دست از پا درازتر از آن عقب‌نشینی کنند. این عقب‌نشینی درست پس از اعلام این خبر اتفاق افتاد که، «اسرائیل طی 24 ساعت 75 نظامی از جمله 2 سرتیپ خود را از دست داد و ده‌ها‌ تانک و خودروی زرهی‌اش هم نابود شد.» 
کارشناس شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بود «در ۲۴ ساعته گذشته ۲۵‌ تانک و خودرو زرهی ما منهدم و ۷۵ نفر از نیروهای ما کشته شدند. این حجم از خسارت در یک روز در جنگ‌های اخیر سابقه نداشته است.»
حالا منابع صهیونیستی ضمن تایید این خبر گفته‌اند، 75درصد نیروهایی که در شمال غزه بودند، عقب‌نشینی کرده‌اند تا در جنوب غزه مورد استفاده قرار گیرند. اما «آلون گفیری»، تحلیلگر امنیتی شبکه 13تلویزیون رژیم صهیونیستی علت این عقب‌نشینی را شکست صهیونیست‌ها در شمال غزه می‌داند: «ما در شمال غزه شکست خوردیم و اکنون در جنوب غزه به همان شیوه شکست می‌خوریم چون روش مبارزه ما در جنوب مثل همان است که در شمال بود. غافل از اینکه شکست در جنوب به معنای پیروزی ابدی حماس بر اسرائیل است. باید واقع‌بین باشیم، در این زمان نمی‌توانیم غزه را کنترل کنیم یا در لبنان، سوریه یا هر جای دیگری جبهه نبرد را گسترش بدهیم. موضوع بسیار دشوار شده است... بهترین کاری که اکنون باید اتفاق بیفتد این است که اسرای اسرائیلی را به هر شکلی که شده به خانه برگردانیم.»
روزنامه گاردین حتی پیش از این عقب‌نشینی، اسرائیل را شکست‌خورده جنگ غزه دانسته و در این‌باره نوشته است: «اسرائیل با تجهیزات نظامی عظیم و قدرتمندش، به تمام معنا بازنده جنگ است... اعتراضات و خیزش عمومی در سراسر جهان علیه جنایات جنگی ضد مردم غزه، ثابت می‌کند که اسرائیل از قبل این نبرد را باخته است.»
واکنش صهیونیست‌ها به خبر عقب‌نشینی‌شان
«هشام ابراهیم» فرمانده سپاه زرهی رژیم صهیونیستی اما مدعی شده است، علت این عقب‌نشینی، ضربات سخت جوانان فلسطینی و تلفات و خسارات سنگین‌شان نبوده است. و «نیروهای زرهی و نیروهای زمینی، در حال پایان بخشیدن به مأموریت نظامی خود در شمال نوار غزه هستند.» 
بنابر اعلام رسمی ارتش‌ رژیم صهیونیستی، تعداد نظامیانی این رژیم که از ابتدای جنگ(7 اکتبر-15 مهر) کشته شده‌اند به بیش از 400 نفر رسیده است. این در حالی است که صهیونیست‌ها از قدیم‌الایام، روی انتشار میزان تلفات و خسارات‌شان، حساس بوده و آن را بسیار کمتر از آنچه هست اعلام کرده‌اند. برای به دست آوردن میزان تقریبی تلفات نظامیان صهیونیست آنچه اعلام می‌کنند را باید ضربدر 2 یا حتی 3 کرد!
رئیس شین‌بت با خشم: ترورشان می‌کنیم!
«رونان بار»، رئیس شین‌بت، واحد اطلاعات داخلی اسرائیل که به نظر می‌رسد، از وضعیت جنگ در غزه، و وضعیت این رژیم در افکار عمومی جهان خشمگین است، صراحتا گفته رهبران حماس را هرکجای عالم پیدا کند، ترورشان می‌کند! تا بدین‌وسیله نشان دهد، چرا دنیا از این رژیم کثیف و تروریست بیزار است. «رونان بار» می‌گوید: «سران حماس در ترکیه، قطر و لبنان را ترور خواهیم کرد.»
بخشی از این خشم، بازمی‌گردد به وضعیتی که این رژیم در جبهه غزه با فلسطینی‌ها، جبهه شمال به حزب‌الله لبنان و جبهه جنوب با یمنی‌ها دارد. رژیم صهیونیستی در همه این جبهه‌ها ضربات بی‌سابقه‌ای خورده است. همین یکشنبه‌ای که گذشت، دو کشتی تجاری دیگر این رژیم هدف قرار گرفت و این در حالی است که پیش از این هم یک کشتی مملو از بارش به غنیمت گرفته شده و یک کشتی دیگرش هم به آتش کشیده شده بود. حتی خبر رسیده، کشتی تجاری این رژیم که روز یکشنبه در دریای سرخ هدف قرار گرفت، به قعر دریا رفته است!
نقشه آمریکا برای یمنی‌ها
فعال شدن جبهه جنوب اسرائیل و ضرباتی که یمنی‌ها به این رژیم وارد می‌کنند، آمریکایی‌ها را هم به شدت نگران کرده است. دلیل این نگرانی نیز قابل درک است. یمنی‌ها در این مدت، دو حمله مؤثر به ناوها و ناوشکن‌های آمریکایی کرده‌اند. حالا یمن می‌گوید، به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد، آمریکا می‌خواهد به کمک نیروهای یمنی وابسته به عربستان و امارات و با فعال کردن جبهه‌های داخلی یمن علیه انقلابیون، آنها را سرگرم کند، تا علیه اسرائیل و آمریکا عمل نکنند.
ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت صنعا در این‌باره گفته است: «با تشدید درگیری‌ها در فلسطین و ترس آمریکا از گسترش میدان نبرد، ملاقات‌هایی بین مقامات و فرماندهان آمریکایی با برخی از نیروهای یمنی وابسته به عربستان و امارات صورت گرفته تا برخی جبهه‌های داخلی به صورت موقت فعال شوند... این اقدام با هدف متمرکز کردن فکر رهبران انصارالله به داخل و کاهش تقابل آنها با رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی شده است... دیدارهای نیروهای وابسته یمنی با آمریکایی‌ها و اعلام آمادگی برای ایفای نقش بیشتر از جمله در حفاظت از آب‌های یمنی، به معنای خدمت آنها در پروژه صهیونیستی-آمریکایی است.»
خشم افکار عمومی از جنایات اسرائیل
در همین حال خبرها حاکی است، اعتراض‌ها و تجمعات جهانی علیه جنایات اسرائیل همچنان ادامه دارد. تصاویر حیرت‌انگیزی از راهپیمایی بزرگ ساکنان لس‌آنجلس آمریکا علیه اسرائیل منتشر شده است. مردم با حمل پرچم‌های فلسطین و تصاویر کودکان شهید فلسطینی خواستار کشیدن ترمز صهیونیست‌ها شدند. طی دو ماه گذشته تقریبا هر روز در بسیاری از کشورهای دنیا راهپیمایی‌هایی علیه جنایات صهیونیست‌ها برگزار شده است. همین امر از نگاه نویسنده روزنامه گاردین، عامل اصلی شکست اسرائیل است.
یک مقام دیگر صهیونیست استعفا کرد
رسانه‌های صهیونیستی دیروز اعلام کردند، اختلافات در کابینه نتانیاهو همچنان بالاست و حتی دادگاهی ادامه محاکمه نتانیاهو بر سر پرونده فسادش را آغاز کرده است. حالا خبر رسیده که «اسرائیل اویشر» رئیس بخش صدور مجوز تسلیحات در وزارت امنیت داخلی رژیم اشغالگر اسرائیل هم در اعتراض به سیاست «ایتامار بن‌گویر» وزیر «فوق افراطی» کابینه این رژیم به دلیل اعطای مجوز تسلیحات به شهرک‌نشینان صهیونیست از سمت خود استعفا داده است. مقامات زیادی طی یک سال گذشته و با روی کار آمدن کابینه وحشی نتانیاهو مجبور به استعفا شده‌اند و همین اختلافات از جمله مهم‌ترین دلایل وضعی است که این رژیم دو ماه است، گرفتارش شده است!
از بیماری‌های روحی تا اسهال خونی!
شبکه 11 (کان) تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده، از زمان حمله تاریخی جوانان فلسطینی به اسرائیل در 7 اکتبر تاکنون(حدود 60 روز) بیش از 2000 نظامی به مشکلات روحی و روانی دچار شده و به روانپزشک و روانشناس مراجعه کرده‌اند. از آن‌سو فعال ایکس(توئیتر سابق) معروف عرب‌زبان با نام «علی الجبری» نوشته است که تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست دچار اسهال خونی شده‌اند. علت ابتلای این نظامیان یا خوردن غذای آلوده بوده یا ترس از جنگ! به عبارتی احتمالا وحشت از مرگ، باعث شده بسیاری از نظامیان صهیونیست، شلوارشان را قهوه‌ای کنند! منبع خبر آقای «الجبری» یدیعوت آحارونوت عنوان شده است.
موشک‌باران تل‌آویو، عسقلان و الجلیل
دیروز گردان‌های «عزالدین القسام» از «موشک‌باران و انفجارهای مهیب در تل‌آویو» خبر داد. گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی این را هم اضافه کرد که «شهر اشغالی عسقلان را در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه موشک‌باران کردیم.» تا لحظه تنظیم این گزارش، جزئیاتی از نتایج این حملات منتشر نشده بود.
حمام خون
صهیونیست‌ها به دلایل مختلف به راحتی کودکان را هم می‌کشند. یکی از این دلایل می‌تواند، نوع نگاه آنها به «غیرصهیونیست‌ها» باشد. بارها خاخام‌ها و رهبران سیاسی این رژیم گفته‌اند، هیچ بی‌گناه و غیرنظامی در غزه وجود ندارد. یکی از کارکنان رسانه‌ای نتانیاهو هم به زبان فارسی و در صفحه «ایکس»(توئیتر سابق) ضمن انتشار تصاویر اجساد غرق خون کودکان و نوزادان فلسطینی نوشته بود، دنیا باید از ما بابت این کشتار تشکر کند چون این کودکان در آینده می‌خواستند تروریست شوند! تا به امروز نیز چیزی بالغ بر 6هزار کودک در غزه بی‌رحمانه و مظلومانه به شهادت رسیده‌اند. این مسئله باعث واکنش رئیس یونیسف شده است.
«جیمز الدر»، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در جریان سفر خود به مناطق فلسطینی از حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به‌ شدت انتقاد کرد. الدر هنگام بازدید از شهر خان‌یونس به شبکه خبری الجزیره گفت، در این منطقه «حمام خون» به‌ راه افتاده است. به گفته او حمله‌های رژیم صهیونیستی غیراخلاقی و غیرقانونی است.وی ضمن تاکید بر این که «سکوت به معنای همدستی در این جنایات است» اظهار داشت، کودکانی را دیده که دچار سوختگی شدید بوده‌اند مورد اصابت ترکش قرار گرفته‌اند، آسیب مغزی دیده‌اند یا شکستگی استخوان داشته‌اند.
سایر رویدادها
* زن فلسطینی ساکن غزه پس از قتل‌عام خانواده‌اش: قسم به خدا عقب نمی‌نشینیم. پرچم اسلام و قسام برافراشته خواهد ماند.
* وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری، 464 فلسطینی در حملات شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیدند. این وزارتخانه همچنین شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته را 256 نفر اعلام کرد.
* بی‌بی‌سی: ارتش اسرائیل گزارش نشریه نیویورک‌تایمز که در آن گفته شده بود آنها از برنامه‌های حماس برای حمله در آن‌سوی مرز اطلاع قبلی داشتند را تکذیب کرد... نیویورک‌تایمز هفته گذشته گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه ارتش اسرائیل بیش از یک سال قبل و پس از جلسات توجیهی تحلیلگران اطلاعاتی از این طرح مطلع بوده، اما آن را در یک آرزو تحلیل کرده و کنار گذاشته است.
* روزنامه عبری گلوبس اعلام کرد جنگ دریایی یمن خسارت‌های شدیدی را به بندر ایلات وارد کرده و به همین دلیل برخی اسرائیلی‌ها در حال بررسی تعطیلی موقت این بندر هستند.
* تامیر پاردو، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی: نتانیاهو شایستگی اداره جنگ را ندارد... نخست‌وزیر باید در خانه بماند چرا که شایستگی اداره جنگ را ندارد؛ ما به هیچ‌جا نخواهیم رسید و فقط بیشتر در سراشیبی سقوط قرار می‌گیریم.
* آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: می‎فهمم که نتانیاهو درعی را مامور کرده که بیاید با من صحبت کند تا عضوی از کابینه جنگ شوم. من بارها گفته‌ام آماده‌ام و نیازی به دیپلماسی محرمانه نیست... نتانیاهو بهتر است استعفا کرده و به خانه برود.
* منابع فلسطینی دیروز از شهادت دست‌کم 50 فلسطینی بر اثر بمباران دو مدرسه در محله الدرج در شهر غزه خبر دادند که شمار زیادی از آوارگان فلسطینی و بی‌سرپناه در آنجا اسکان داده شده بودند.