به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 170
بازدید دیروز: 6,132
بازدید هفته: 170
بازدید ماه: 91,033
بازدید کل: 23,752,838
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 11 May 2024
السبت ، ۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۰۶ - با حضور رؤسای جمهور دو کشور صورت گرفت: امضای 7 سند و تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و کوبا ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
با حضور رؤسای جمهور دو کشور صورت گرفت:

امضای 7 سند و تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و کوبا 

۱۴۰۲/۰۹/۱۳

یادداشت‌های تفاهم و اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و  کوبا در بخش‌های مختلف علم و فناوری، بهداشتی، کشاورزی، انرژی و معدن، ارتباطات و پزشکی توسط مقامات دو کشور به امضا رسید.

این اسناد همکاری از سوی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزرای جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همتایان کوبایی امضا شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی،  در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد از «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا به صورت رسمی استقبال کرد.
«میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و پس از ۲۲ سال از آخرین سفر فیدل کاسترو رئیس‌جمهور فقید این کشور در صدر هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده است.
پس از مراسم استقبال رسمی و معارفه هیئت‌های همراه، ملاقات خصوصی رؤسای دو کشور، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و مراسم امضای اسناد و تفاهمنامه‌های همکاری برگزار می‌شود و سپس دو رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک نتایج و دستاوردهای رایزنی‌های فیمابین را تشریح خواهند کرد.
میگل دیاز کانل در جریان این سفر علاوه‌بر دیدار رسمی با آیت‌الله رئیسی دیدارهایی نیز با برخی مقامات عالی‌رتبه کشورمان خواهد داشت و از نمایشگاه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران و نیز انستیتو پاستور که در عرصه‌های پزشکی و دارویی با کوبا همکاری دارد، بازدید خواهد کرد.
پس از سفر فیدل کاسترو رئیس‌جمهور فقید کوبا در خردادماه سال ۱۳۸۰، این نخستین سفر رئیس‌جمهور این کشور به ایران است.
به گزارش ایرنا، خردادماه امسال آیت‌الله رئیسی در قالب سفر منطقه‌ای به آمریکای لاتین پس از ۱۲ سال به دعوت رسمی همتای کوبایی خود به ‌هاوانا سفر کرده بود که در جریان این سفر ۶ سند و تفاهمنامه همکاری در بخش‌های قضائی، همکاری‌های جامع سیاسی، مناسبات گمرکی و مشارکت در حوزه فناوری اطلاعات به امضای مقامات عالی‌رتبه دو کشور رسیده بود.
منافع ایران و کوبا ایجاب می‌کند گام‌های موثرتری برای تبادل ظرفیت‌ها برداشته شود
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و کوبا و در جریان برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور این کشور به تهران برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از توسعه بیش از پیش روابط دو کشور و مذاکرات مؤثر فیمابین، سفر آقای «میگل دیاز کانل» به ایران را پس از ۲۲ سال، نقطه عطفی در روابط دو طرف توصیف کرد.
وی مقابله با نظام سلطه و حمایت از حقوق حقه مردم فلسطین را از جمله اشتراکات برجسته همه کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران و کوبا و مبتنی بر روابط راهبردی دو کشور برشمرد و با اشاره به ظرفیت‌های گسترده موجود فیمابین در بخش‌های مختلف، تبادل این ظرفیت‌ها را در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا مؤثر دانست.
رئیس‌جمهور در ادامه به همکاری مؤثر دو کشور در تولید واکسن از جمله واکسن کرونا اشاره و پیشرفت‌های چشمگیر کوبا و ایران در زمینه علم و فناوری، بیو و نانو تکنولوژی را از جمله زمینه‌های مناسب برای توسعه تعاملات و همکاری‌ها میان تهران و‌ هاوانا عنوان کرد.
رئیسی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای تعامل و همکاری با کوبا در بخش‌های پزشکی، کشاورزی، معادن و انرژی تاکید کرد: امروز منافع دو ملت ایجاب می‌کند که گام‌های موثرتری برای تبادل ظرفیت‌ها و تجربیات برداشته شود.
وی با تاکید بر ضرورت فعال شدن فوری کمیسیون مشترک دو کشور برای پیگیری مذاکرات و تفاهم‌های انجام شده، توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی تهران و ‌هاوانا را در خنثی‌سازی تحریم‌ها مؤثر دانست.
رئیس‌جمهور همچنین جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه را نشانه ناکارآمدی و ناعادلانه بودن نظام فعلی بین‌المللی دانست و بر ضرورت جایگزینی نظامی عادلانه و مبتنی بر خواست ملت‌های آزاده تاکید کرد.
«میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا نیز در این نشست، با اشاره به اشتراکات سیاسی دو کشور، سفر چند ماه قبل رئیس‌جمهور ایران به کوبا و همچنین دیدارهای دوجانبه انجام شده با دکتر رئیسی در حاشیه نشست بریکس و مجمع عمومی سازمان ملل را در تعمیق و گسترش روابط دو کشور حائز اهمیت دانست.
رئیس‌جمهور کوبا ضمن محکومیت تحریم‌های ظالمانه و اقدامات ضدایرانی آمریکا علیه ایران و همچنین انتقاد شدید از انفعال و بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها، بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری در غزه، تامین حقوق فلسطینیان و تشکیل کشور فلسطین تأکید کرد.
میگل دیاز کانل در ادامه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش پزشکی و تکنولوژی اشاره کرد و بر توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های انرژی، کشاورزی و صنعتی به عنوان زمینه‌هایی برای ارتقای روابط دو کشور تاکید کرد.
رئیس‌جمهور کوبا همچنین نوآوری در تجارت میان دو کشور را از جمله راهکارهای مؤثر در زمینه دلارزدایی عنوان کرد و تداوم همکاری‌ها در بخش بهداشت و درمان، تولیدات مشترک و صادرات محصولات بخش سلامت را خواستار شد.
«آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای نوسازی زیرساخت‌های انرژی در کوبا»، «همکاری دو کشور در زمینه شیلات»، «اقدام مشترک دو کشور در حوزه زیست فناوری و تبادل تکنولوژی‌های روز در این زمینه»، «توسعه همکاری‌های علمی و فناوری»، «گسترش همکاری‌ها در زمینه گردشگری با تقویت خطوط هوائی دو کشور» و «بهره‌گیری از توانمندی ایران در بخش تصفیه و استحصال آب» از دیگر محورهای مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و کوبا بود.