به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 160
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 18,818
بازدید ماه: 84,891
بازدید کل: 23,746,698
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
871 - خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار / ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار 

۱۴۰۲/۰۹/۱۵

سرتیپ سابق ارتش رژیم صهیونیستی: ما با یک ارتش قوی در یمن مواجه شده‌ایم و باید آن را جدی بگیریم
 هر چیزی که از خاور دور به اروپا و ایالات متحده حمل می‌شود، از طریق این گذرگاه‌ها عبور می‌کند که در اصطلاح تخصصی به آنها «چک پوینت» می‌گویند. فرقی هم نمی‌کند کشتی چه چیزی حمل کند، لوله اکسیژن اقتصاد جهانی است. چون همه چیز از دریا عبور می‌کند. امروز بین 85 تا 90 درصد کالاها در جهان روی امواج دریا حمل می‌شود. فرض بکنید یک کشتی از خاور دور حرکت می‌کند و باید به اروپا برود، این کشتی از دریای عرب حرکت می‌کند، اگر بخواهد به سمت خلیج‌فارس برود مجبور است از تنگه هرمز عبور کند که یک چک پوینت قابل توجه است. بعد باید از باب المندب عبور کند، سپس کانال سوئز و اگر بخواهد به آمریکا برود، باید از جبل الطارق رد بشود یا وارد اروپا بشود و این مسیر دو طرفه است. 
ایلون همچنین می‌گوید: اگر مسیرهای کشتیرانی مورد تهدید قرار بگیرند، مثلا در منطقه باب المندب، این مسئله برای سواحل شرقی ایالات متحده جهت دریافت کالا از خاور دور مشکل ایجاد می‌کند، پس این یک مثال عالی برای اهمیت زنجیره تامین دریایی است.
وی در ادعایی واهی اظهار می‌دارد: اگر این را در منطقه خودمان؛ خاورمیانه ببینیم، این جدید نیست که مسیرهای کشتیرانی مورد تهدید قرار بگیرند. ایرانی‌ها سال‌هاست که مسیرهای کشتیرانی را تهدید می‌کنند. این را در تنگه هرمز به شکل یک موج سینوسی مشاهده می‌کنیم که در اثر فشاری که ایرانی‌ها می‌خواهند در این منطقه بیاورند، بالا و پایین می‌رود. آنها مشخصا این فشار را مورد توجه چه کسی می‌کنند؟ بستگی دارد زمانی که جنگ نفتی مؤلفه اصلی باشد، آنها کشتی‌های حامل سوخت را تهدید می‌کنند. زمانی که با دنیای غرب اصطکاک داشته باشند، اساسا کشتی‌های غربی را مورد تهدید قرار می‌دهند. ما تلاش برای توقیف کشتی‌ها در تنگه هرمز و چسباندن مین روی کشتی‌های غربی را به خاطر داریم. بنابراین تروریسم(!) دریایی که ایران اعمال می‌کند و حوثی‌ها در دریای سرخ به شکلی آن را بازتاب می‌دهند چیز جدیدی نیست.  وی در ارتباط با قدرت مبارزان انصارالله یمن خاطرنشان می‌کند: حوثی‌ها یک ارتش خیلی قابل توجه هستند. به قول معروف اگر چیزی را با چشم نبینیم آن را فراموش نمی‌کنیم. به همین خاطر در اسرائیل شاید برای اولین بار است که این را می‌شنویم. اجازه دهید کمی با اعداد صحبت کنیم. فاصله شمالی‌ترین نقطه‌ای که از آن می‌توانند به سواحل جنوبی اسرائیل شلیک کنند، چقدر است؟ کمی بیشتر از هزار کیلومتر. می‌خواهم یادآوری کنم که این حوثی‌ها بودند که به تاسیسات نفتی عربستان در آرامکو حمله کردند و منجر به خسارات شدیدی شدند.
وی همچنین اذعان داشت: این یک ارتش قوی است و اگر آن را با حزب‌الله مقایسه کنیم، دست‌کمی از حزب‌الله ندارد و حتی بهتر است ببینید مگر چند کشور در دنیا قادر هستند تا در این مسافت موشک یا پهپاد شلیک کنند؟ و به میزان زیادی هم موفق شوند؟ یعنی آنها یک ارتش جدی هستند و باید آن‌ها را جدی بگیریم. این سازمان توسط ایران تامین و هدایت می‌شود، البته انگیزه و برنامه کاری خودش را دارد و موفق شده است در یمن به خوبی استحکام پیدا کند.
 
 
اسحاق بریک: نمی‌توانیم
اسحاق بریک از جمله ژنرال‌های شناخته‌شده رژیم صهیونیستی است که از همان ابتدا، نسبت به آغاز جنگ غزه خوش‌بین نبود. او حالا گفته «...داریم با حماس و جهاد می‌جنگیم. هدف اصلی ما هم این است که حماس و جهاد اسلامی را نابود کنیم. من عمیقا متاسفم که تا رسیدن به این هدف اعلامی‌مان، فرسنگ‌ها فاصله داریم چرا که یک شهر تونلی زیر غزه ساخته شده است. همین‌طور زیر خان‌یونس. ده‌ها هزار نفر در این تونل‌ها حضور دارند. تکرار می‌کنم هدف اصلی این است که آنها را به دست آورده و نابود کنیم و اگر نتوانسته‌ایم به اکثر آنها برسیم یعنی، فرسنگ‌ها با هدف فاصله داریم.»
نتانیاهو: دردناک است
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که، پایان جنگ را مساوی با پایان عمر سیاسی و آزادی‌اش می‌داند هم ضمن اعتراف به این که در این جنگ، صهیونیست‌ها تلفات زیادی داده‌اند گفته، شنیدن اخبار کشته شدن نظامیانش دردناک است. او این‌بار حتی اعتراف کرده است که در این جنگ «اسرائیل هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کند.» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یعنی «گالانت» هم گفته چون جنگ سخت و مهمی در غزه جریان دارد، ممکن است حماس پیروز شود و اگرچنین شود «ما جایی برای زندگی کردن نخواهیم داشت.»  گالانت این را هم گفته است که «این جنگ به خاطر کشته شدن نیروهایمان بهای سنگینی درپی دارد، بنابراین باید پیروزی قاطع و دقیقی از طریق ضربه زدن به حماس کسب کنیم.... اجازه توقف جنگ را نداریم و تنها اقدام مشروع ادامه جنگ تا نابودی حماس است...»
واشنگتن‌پست: نابودی حماس دور از دسترس است
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نیز اظهارات نتانیاهو، بریک را با ادبیاتی متفاوت تکرار کرده است. واشنگتن‌پست با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، که از ۷ اکتبر گذشته آغاز شده، خاطرنشان کرده است که «طبق گفته‌های منابع امنیتی و اخبار میدانی، هدف این رژیم برای نابودی گروه حماس همچنان دور از دسترس است.... عملیات‌های جنگی اسرائیل در شمال غزه هنوز کامل نشده‌ و با آنکه بخش اعظم شهر غزه کاملا با خاک یکسان شده است ولی نیروهای زمینی اسرائیل هنوز وارد بعضی از مقرهای کلیدی حماس در آنجا نشده‌اند.»
افسر صهیونیست: شکست خوردیم
«اسکات ریتر» افسر سابق اطلاعاتی آمریکای هم در گزارشی نوشته است، رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قواعد اساسی «حقوق بشردوستانه بین‌المللی» خود را به عنوان یک نسل‌کش نمایان کرد و این شکست سیاسی اسرائیل در صحنه جهانی، باعث شد همدردی‌های بین‌المللی به سرعت با مردم غزه و فلسطین همسو و از اسرائیل دور شود و این موضوع جوهره اصلی پیروزی حماس است. به گزارش ایرنا، اسکات ریتر این را هم گفت که پس از حمله حماس نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نه‌تنها در اقدام متقابل شکست خوردند، بلکه ناکامی ارتش اسرائیل در دفاع برابر حمله، تصور شکست‌ناپذیری و خطاناپذیری دستگاه نظامی و امنیتی [رژیم] اسرائیل را به طور جدی از بین برد. او سپس با بیان اینکه «این تنها آغاز شکست راهبردی اسرائیل از حماس بود»، تصریح کرد: صهیونیست‌ها اقدام به بسیج ۳۰۰هزار نیروی ذخیره کردند که بیشتر آنها به جبهه غزه اعزام شدند. در حالی که این نیروها جمع شده بودند، نیروی هوائی اسرائیل سلسله عملیات بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی غزه از جمله بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس و اردوگاه‌های آوارگان را آغاز کرد که این اقدام مرگبار، جهان را شوکه کرد.
پیروزی‌های مقاومت
برای درک چرایی عجز و لابه صهیونیست‌ها باید دید، مقاومت فلسطین، یمن، عراق و لبنان چه ضرباتی توانسته‌اند به صهیونیست‌ها وارد کنند و چه عواملی باعث شده به‌رغم گذشت 2 ماه از شروع این جنگ، صهیونیست‌ها جز کشتار زنان و کودکان و ویرانی خانه‌ها و کلیساها، دستاوردی نداشته باشد. دیروز گردان‌های قسام، گزارش آخرین حملات خود به مواضع صهیونیست‌ها را چه در غزه و چه بیرون از آن، منتشر کردند. عملیات‌های دیروز گردان‌های قسام علیه اشغالگران اسرائیلی تا لحظه تنظیم این گزارش به این شکل بوده است:
پایگاه نظامی کیسوفیم را راکت‌های کم‌برد ۱۱۴ میلی‌متری رجوم هدف قرار گرفت. نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شرق خان‌یونس با خمپاره‌های کالیبر سنگین هدف قرار گرفتند. ادوات جنگی دشمن در پایگاه نظامی صوفا و شهرک نیر اسحاق هدف حمله موشکی قرار گرفت. گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی که در داخل خانه‌ای در شرق خان‌یونس پناه گرفته بودند، با راکت‌های ضدنفر و سلاح تیربار هدف قرار گرفتند. تک‌تیراندازان قسام به سمت ۴ نظامی اسرائیلی در شرق خان‌یونس شلیک کرده و آنها را مستقیماً هدف قرار دادند. قسام یک ‌تانک مرکاوا و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال خان‌یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد. مجاهدان قسام ۱۲ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. تک‌تیراندازان قسام دو نظامی اشغالگر اسرائیلی را در منطقه القراره در شرق خان‌یونس هدف قرار دادند. قسام یک‌ تانک اسرائیلی را در شرق خان‌یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد. ادوات جنگی دشمن صهیونیستی در شمال خان‌یونس با تعداد زیادی گلوله خمپاره در هم کوبیده شد.  پایگاه اسرائیلی رعیم هدف دقیق حمله موشکی قرار گرفت و...
حضور مستقیم آمریکا در جنگ
نقش آمریکا در جنگ غزه، از دیگر مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود. آمریکایی‌ها صراحتاً اعلام کرده‌اند به این رژیم جنایتکار سلاح و مهمات می‌رسانند و مستشاران نظامی‌شان هم در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند. اما آنچه پنهان می‌کنند حضور مستقیم در این جنگ است. گزارش‌ها و تصاویر متعددی از حضور نیروهای انگلیسی و آمریکایی در میادین جنگ غزه وجود دارد. حالا نیز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرده است که این رژیم از آغاز جنگ در غزه 10هزار تن اسلحه و تجهیزات جنگی را از طریق پل هوائی از آمریکا تحویل گرفته است. این وزارتخانه این را هم گفته است که دویستمین هواپیمای آمریکایی حامل سلاح و تجهیزات جنگی و خودروهای زرهی آمریکایی امروز وارد اراضی اشغالی شده است. آمریکایی‌ها آن‌قدر سلاح و مهمات در اختیار صهیونیست‌ها گذاشته‌اند که صدای اعتراض اوکراین و زلنسکی درآمد. حتی گزارش‌های متعددی منتشرشده مبنی بر این که دولت بایدن سلاح‌ها و مهمات‌هایی را که در زرادخانه‌هایش در کره‌جنوبی نگهداری کرده است را به صهیونیست‌ها رسانده است. آن‌طور که نتانیاهو گفته، 30میلیارد دلار نیز برای یک ماه آینده این جنگ کنار گذاشته شده است که احتمالا از سوی کشورهای مرتجع عربی یا غربی‌ها تأمین شده است. حالا کمی به این موضوع فکر کنید که، حماس در یک باریکه محاصره‌شده، در حال جنگ با قدرت‌ها و ثروت‌های بزرگ دنیاست و تا این لحظه نیز نه‌تنها شکست نخورده بلکه، پیروزی‌های بزرگی را هم به دست آورده است.
سایر رویدادها
* شبکه تلویزونی الجزیره: اسرائیلی‌ها در غزه آب و برق را قطع کردند و بیماری و باکتری‌هایی در این باریکه شیوع پیدا کرد اما حالا خودشان به این بیماری‌های خطرناک مبتلا شده‌اند.
* کانال الجزیره فارسی: اعضای گارد حفاظت نتانیاهو از هرتزی ‌هالوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل در هنگام ورود به شورای جنگ خواسته‌اند تا وسایل وی را جست‌وجو کنند و باعث خشم وی شده‌اند.... آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» نیز به نوبه خود گفت که تفتیش رئیس ستاد ارتش یک تحقیر برای همه سربازان ارتش اسرائیل است!
* یائیر لاپید خطاب به نتانیاهو: اگر اتفاق هفت اکتبر در زمان نخست‌وزیری من اتفاق افتاده بود به کمتر از سر من راضی نمی‌شدی... تو باید کنار بروی زیرا هم فاجعه بزرگی برای اسرائیل رقم زدی و هم دیگر کسی به تو اعتماد ندارد! 
* برنی سندرز، سناتور مطرح ایالت ورمونت آمریکا: کمک نظامی ۱۰میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل غیرمسئولانه است.
* سازمان ملل: همه‌جای نوار غزه به‌دلیل حملات اشغالگران صهیونیست به یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان برای زندگی تبدیل شده است.
* انصارالله خطاب به اسرائیل: ایلات باید همان‌طور که از کشتی‌ها خالی شد، از ساکنانش هم خالی شود. خون و جان مردم ما در نوار غزه بسیار ارزشمند و عزیز است.
 
 «بوریس» می‌خواست برای به دست آوردن واکسن کرونا به هلند حمله نظامی کند!
نشریه انگلیسی دیلی‌میل با استناد به منابع دیپلماتیک فاش کرد، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر اسبق این کشور، از مشاوران نظامی خود خواسته 
بود برنامه‌ حمله به تاسیسات ذخیره واکسن کووید-19 در هلند با هدف تصرف 5میلیون دُز واکسن آسترازنکا از این تاسیسات را تدارک ببینند.
بعد از آن‌که اتحادیه اروپا تهدید به جلوگیری از ورود دُزهای واکسن کرونا به «بریتانیا» در مارس 2021(اسفند 1399) کرد، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، از این موضوع خشمگین شد. اتحادیه اروپا در آن زمان درگیر مناقشه با شرکت داروسازی انگلیسی- سوئدی آسترازنکا بر سر توزیع واکسن کووید-19 بود. آسترازنکا اعلام کرده بود، به دلیل مشکلات تولید تنها می‌تواند حدود یک‌چهارم از ذخایر برنامه‌ریزی شده خود را به اتحادیه اروپا عرضه کند و از ارسال ذخایر واکسن کارخانه‌هایش در «بریتانیا» به این اتحادیه سر باز زد.
این تصمیم، متقابلاً، بروکسل را واداشت به این که تهدید به ممنوع کردن صادرات واکسن از خاک خود کند در حالی که «اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا، این ممنوعیت را برای «تضمین این‌که اروپا سهم عادلانه خود را دریافت کند» ضروری دانسته بود. بعد از این جانسون که وعده واکسینه کردن کامل گروه‌های در اولویت واکسیناسیون در «بریتانیا» تا اواسط ‌آوریل 2021(فروردین 1400) را داده بود، سپس از مشاوران نظامی خود خواست برنامه‌هایی برای تصرف دُزهای واکسن «توقیف‌شده» آسترازنکا از تاسیساتی در شهر لیدن هلند را تدارک ببینند . بنا به گزارش ایسنا، دیلی‌میل نوشت که منبع دیپلماتیک به این نشریه گفته است، نخست‌وزیر وقت انگلیس از این وضعیت «خشمگین شده بود». این منبع اظهار کرد: «او به مقام‌ها دستور داد همه گزینه‌ها را برای پاسخ دادن به این تصمیم بررسی کنند و این گزینه‌ها شامل درخواست از سرویس‌های امنیتی انگلیس برای بررسی گزینه‌های خودشان به منظور مداخله فیزیکی و تصرف کردن واکسن‌های دپوشده در هلند و آوردن آنها به بریتانیا بود.» به نوشته دیلی‌میل، مشاوران جانسون بعداً این نخست‌وزیر اسبق را از عملیات نظامی برای تصرف این واکسن‌ها منصرف و به او تاکید کردند، چنین کاری باعث تضعیف جدی روابط با اتحادیه اروپا و تهدید شدن روند تأمین دُزهای واکسن کووید-19 از نقاط دیگر این بلوک در آینده می‌شود.
نشت خطرناک‌ترین سایت هسته‌ای اروپا در انگلیس
خبر دیگر آن‎که گاردین گزارش داده است، «سلافیلد» که به عنوان خطرناک‌ترین سایت هسته‌ای اروپا در نظر گرفته می‌شود، نشت در یک سیلوی زباله‌های رادیواکتیو عظیم داشته که نگرانی‌هایی را در مورد اقدامات ایمنی این تاسیسات و همچنین خطرات احتمالی برای مردم و محیط‌زیست ایجاد کرده است. این نیروگاه ۶کیلومترمربعی، واقع در کامبریا در شمال‌غربی انگلستان، مسئول ذخیره‌سازی و از دور خارج کردن زباله‌های هسته‌ای ناشی از برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و تولید برق است. این نیروگاه قبلا از سال ۱۹۵۶ تا ۲۰۰۳ برای تولید انرژی برق هسته‌ای استفاده می‌شد. گاردین با استناد به اسناد رسمی که توسط این رسانه مشاهده شده، گفت که آسیب به یک سیلو زباله رادیواکتیو سمی باعث «نشت با عواقب جدی» شده است. این نشت که احتمالا تا سال ۲۰۵۰ ادامه خواهد داشت، می‌تواند در صورت بدتر شدن وضعیت، آب‌های زیرزمینی را آلوده کند.
برنامه پزشکان انگلیسی برای اجرای طولانی‌ترین اعتصاب
از انگلیس همچنین خبر می‌رسد که پزشکان انگلیسی که به درآمد خود معترض هستند، اعلام کردند در پی شکست مذاکرات اتحادیه آنها با دولت، طولانی‌ترین اعتصاب از زمان شکل‌گیری سرویس ملی سلامت انگلیس را به اجرا خواهند گذاشت. مقام‌های دولت انگلیس و نمایندگان «انجمن پزشکی بریتانیا»، یکی از اتحادیه‌هایی که پزشکان انگلیسی را نمایندگی می‌کند، پنج هفته مذاکرات را در تلاش برای حل‌وفصل اختلاف بر سر حقوق دریافتی پزشکان برگزار کردند.
 
خشم خانواده‌های اسرای صهیونیست از بی‌اعتنایی دولت نتانیاهو
نشست «پرتنش» خانواده‌های گروگان‌ها با نتانیاهو؛ برخی خانواده‌ها خواهان استعفای او شدند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بخش‌هایی از یک نشست پرتنش میان نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیست با بنیامین نتانیاهو و سایر اعضای کابینه جنگ را منتشر کرده‌اند.
شبکه‌های کان، ۱۲ و ۱۳ تلویزیون اسرائیل، گزارش‌هایی را از این نشست پرتنش که در محل ستاد ارتش و وزارت دفاع اسرائیل برگزار شد، منتشر کرده‌اند. همزمان روزنامه گاردین، بر اساس فایل‌های صوتی که از این نشست ضبط شده، نوشته است که برخی در این نشست خواهان استعفای نخست‌وزیر از مقامش شده‌اند.
در این بخش از نشست که از شبکه‌های کان، ۱۲ و ۱۳ تلویزیون اسرائیل پخش شد، خانواده‌ها با فریاد بر سر بنیامین نتانیاهو خواهان آن بودند که او و کابینه پیش از آن‌که دیر شود و شمار دیگری از ربوده‌شدگان در اسارت کشته شوند، برای آزادی باقی اسرا با حماس وارد معامله شود.
مادر یک مرد جوان بر سر وزیر دفاع فریاد کشیده و گفت: من حاضر نیستم پسرم را فدای حرفه شما کنم... قول بده پسرم و همه ربوده‌شدگان دیگر را زنده به خانه برمی‌گردانی.
به گزارش شبکه کان، برخی از خانواده‌ها با یکدیگر درگیر شدند و پس از کلنجار فیزیکی دو خانواده با یکدیگر بر سر راهکاری که می‌تواند به آزادی سریع‌تر عزیزان آنها منجر شود، محافظان امنیتی، آنها را از هم جدا کردند.
به گفته این شبکه، برخی از وزیران و مقامات ارشدی که در نشست حضور داشتند، صورت خود را با دست پوشانده بودند تا صحنه‌های دلخراش درگیری خانواده‌ها در میانه این رنج عمیق را نبینند.
بنیامین نتانیاهو به خانواده‌ها گفت: «صادقانه به شما می‌گویم آزادی یک‌باره همه آنها امکان‌پذیر نبود و این حماس بود که معامله برای رهایی همه زنان و کودکان را نقض کرد».
در این میان، ستاد خانواده‌های ربوده‌شدگان که از آغاز این بحران برپا شده، در پی نشست مشترک با اعضای کابینه جنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات دریافت‌شده حاکی است که وضعیت بقیه ربوده‌شدگان «به وخامت گراییده، خطر مرگ، آنها را تهدید می‌کند و باید راهکارهای ابتکاری برای دستیابی به معامله‌ای که به آزادی فوری آنها بینجامد، ارائه شود».
این ستاد خطاب به مسئولان کابینه جنگ نوشت: بازگرداندن سالم همه ربوده‌شدگان مسئولیت شما است.»
گفته می‌شود ۱۳۸ صهیونیست همچنان در اسارت حماس هستند.
در همین حال، روزنامه یدیعوت آحارونت اسرائیل در گزارشی نوشت: فریادهای وحشتناک در جلسه کابینه با خانواده اسرا: نتانیاهو به سؤالات پاسخ نداد. نتانیاهو به خانواده‌های اسرا گفته است امکان بازگرداندن همه اسرا وجود ندارد.
بی‌تفاوتی نتانیاهو درباره سرنوشت اسرای صهیونیست در حالی است که آزادی آنها یکی از وعده‌های دولت نتایاهو در آغاز عملیات بود.
نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی گفت: بهای سنگینی را در این جنگ با کشته‌شدن نیروهایمان می‌پردازیم.