به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,856
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,856
بازدید ماه: 69,929
بازدید کل: 23,731,740
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۲۶ - آیت‌الله سید احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران : این خاورمیانه جدید است ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
 احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران با اشاره به حملات مقاومت به پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل:
 این خاورمیانه جدید است
  ۱۴۰۲/۰۹/۱۷

امام جمعه موقت تهران: به آمریکا می‌گویم به کوری چشمت خاورمیانه جدید با  محوریت مقاومت شکل گرفته، پس از این عصبانیت بمیر | رویداد24

آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن شهادت سومین شهید محراب، بیان داشت: بیستم آذرماه یادآور شهادت سومین شهید محراب مرحوم آیت‌الله دستغیب با نفس گرم و ملکوتی است. مرحوم انصاری همدانی ۳۰ سال قبل از شهادت ایشان گفته بود؛ «آقای دستغیب با شهادت به مقام فنا می‌رسد.» مقام فنا بالاترین مقامی است که عرفا از آن یاد می‌کنند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری سمت نمایندگی حضرت امام در نیروهای مسلح را برعهده داشتند. ایشان به شیراز رفتند، شهید دستغیب از امام تجلیل کرد و گفت به نظرم پس از ایشان آقای خامنه‌ای برای رهبری لیاقت دارند.
آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: دیروز روز دانشجو بود، روزی که دانشجویان در مقابل کودتای ۲۸ مرداد شاه جنایتکار و رئیس‌جمهور آمریکا شعار دادند و در جریان آن، سه نفر از آنها به شهادت رسیدند. این پیشینه جنبش دانشجویی است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جنبش دانشجویی با مبارزه با استبداد، استعمار و آمریکا گره خورده است به نحوی که قبل از اینکه هیچ جای کشور مرگ بر آمریکا وجود داشته باشد، مرگ بر آمریکا از دانشگاه برخاست. جنبش دانشجویی این افتخار را دارد که در اوج غربت دین از دین دم زد.
به گزارش فارس،‌ وی خطاب به دانشجویان، خاطر نشان کرد: عزیزان دانشجو به عنوان برادر کوچکتان عرض می‌کنم که این افتخار را حفظ کنید، شما پیشانی مبارزه با استبداد آمریکا هستید و شما در غربت دین علم دین را بلند کردید. چرا که اگر دانشجویان مطالعه کنند شاهد خواهند بود که دین‌داری تا چه میزان در دوران طاغوت سخت بود اما جنبش دانشجویی با وجود همه سختی آن پای دینداری ایستاد.
آیت‌الله خاتمی افزود: به برادران عزیزم عرض می‌کنم که مراقب باشید تا این پیشینه افتخارآمیز شما را به غارت نبرند. ایستادن پای علم جنبش دانشجویی با این ویژگی‌ها افتخار است. امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مقام معظم رهبری از دانشجویان این مطالبه را داشتند که در مطالبه‌گری منطقی باشند و بدون مخرج مشترک با دشمنان عمل کنند. همچنین به جریان رسانه‌ای دشمن سوءظن داشته باشند چون کار این جریان بر این است که بر نقاطی تکیه کرده که می‌تواند جمهوری اسلامی را زمینگیر کند،  نقاط منفی را درشت کردن و نقاط مثبت را حذف کردن و اگر نقطه منفی باشد، آن را صد برابر بزرگ می‌کنند.
وی تاکید کرد: رهبری از دانشجویان مطالبه کردند که برای غلبه گفتمان انقلابی در دانشگاه تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند، مرزشان را با تردیدکنندگان در مبانی مشخص کرده و در مقابله با دشمن صریح و قاطع برخورد کنند. واقعیات را مثبت دیده و دچار انفعال نشده و امیدآفرینی کنند. مقام معظم رهبری ۲۵ رهنمود از این سنخ دارند که بسیار کلیدی و سازنده است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تصریح کرد: در برابر جنایات در غزه، دل ما خون و قلب ما مجروح است. وحشی‌های رژیم صهیونیستی کودک و زن می‌کشند. آنها بیش از ۱۷ هزار نفر را کشته‌اند؛ مرگ بر این جنایتکاران. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب فرمودند انقلاب‌مان را به جهان صادر می‌کنیم، افزود: پیام انقلاب از فجر انقلاب و از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ این بود که رژیم صهیونیستی غاصب است و باید از منطقه بیرون برود. شعار ما این است که تمام  این منطقه مال فلسطینی‌هاست و این که یک قسمت به آنها و یک قسمت به رژیم صهیونیستی بدهیم، نقشه استعمار است. تمام این ۱۴ میلیون آواره مالک این سرزمین هستید پس انتخابات برگزار کنید و هر فلسطینی یک رای دارد.
وی عنوان کرد: ۷۵ سال از این جنایت می‌گذرد و امروز دنیا به حقانیت موضع‌مان پی برده است. به طوری که در کنار کاخ سیاه که به ناحق کاخ سفید می‌نامند، مردم تظاهرات می‌کنند و عملا می‌گویند «مرگ بر اسرائیل» و در انگلیسی که در بنیان نهادن این کشور غاصب نقش داشته صداهای هزاران نفر می‌گویند «مرگ بر اسرائیل»؛ امام(ره) برخیز و ببین پیام انقلابت به جهان صادر شده است.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آمریکا یک روزی از خاورمیانه جدید دم می‌زد؛ خاورمیانه جدید او خاورمیانه‌ای بود که کدخدایش آمریکا باشد. اما، امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است. این خاورمیانه معادلات را به‌هم می‌زند؛ این که مقام معظم رهبری فرمود در پیچ تاریخی عجیب قرار داریم، اتفاق افتاده به طوری که یمن کشتی‌های رژیم صهیونیستی را مصادره می‌کند.
وی تاکید کرد: وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که برای ما موضع‌گیری‌های یمنی از هر موضع‌گیری سخت‌تر است. باب‌المندب دست آن‌هاست و این به معنای هنر مقاومت است. امام جمعه موقت تهران با اشاره به خاورمیانه جدید و ویژگی‌های آن، اظهار داشت: حشدالشعبی عراق، عین‌الاسد پایگاه آمریکا و مقاومت پایگاه‌های دیگر آمریکا را می‌زنند و این به معنای خاورمیانه جدید است. حزب‌الله لبنان مدام پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را می‌کوبد و این خاورمیانه جدید است. به آمریکا می‌گویم به کوری چشمت خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است پس عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
آیت‌الله خاتمی خطاب به مبارزان با استکبار و طاغوت، خاطرنشان کرد: قهرمانان، کسانی که تن را با ‌تانک در مقابله قرار دادید، یک روزی سلاح شما سنگ بود و امروز سلاح شما موشک و ایمان است؛ خسته نشوید که راه درست همین است. به یاری خداوند شما پیروز هستید و پیروزی سریع شما را از خداوند خواهانیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه:برخی دولتمردان سابق می‌خواستند 
کنوانسیون‌های اومانیستی را در کشور اجرا کنند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مقابله شورای عالی انقلاب فرهنگی با اسناد انحرافی، افزود: مانند کنوانسیون‌های اومانیستی که بعضی دولت مردان در کشور میخواستند اجرا کنند و سند ۲۰۳۰ یکی از اسناد بسیار خطرناکی بود که با هدایت مقام معظم رهبری و ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به انزوا و کنار رفت.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سه دوره را پشت سر گذاشته و امروز در دوره چهارم به سر می‌برد.
وی افزود: دوره اول طی حکمی توسط حضرت امام خمینی(ره) به عنوان ستاد انقلاب فرهنگی در تاریخ ۲۳ خردادماه سال ۱۳۵۹ متشکل از ۷ نفر آغاز به کار کرد، در هشتم شهریور ۱۳۶۲ هشت نفر به این هفت نفر اضافه شد و جمع ۱۵ نفره این ستاد ترمیم یافت. دوره دوم نیز در ۱۹ آذر ۱۳۶۳ آغاز شد که از ستاد انقلاب فرهنگی به درخواست آیت‌‌الله خامنه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر یافت.
حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه اظهار داشت: از سال 1375 تا 1400 یک دوره طولانی برای نگارش سندهای مختلف را شامل می‌شود. در دوره چهارم که از سال 1400 شروع شد، دوره قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی است. یعنی علاوه‌بر حوزه دانشگاه‌ها و مدارس، به مسئله نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه با رویکردهای علم، فناوری، فرهنگی و اجتماعی نیز بپردازد.
به گزارش فارس، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در یک دوره‌ای شورا نقش هدایت‌گری در حوزه دانشگاه‌ها را داشت، پس از آن، نقش هدایتگری در علم و فناوری و در ادامه فرهنگ عمومی جامعه، و امروز نیز چهار حوزه قلمروی‌ای در اختیار شورا یعنی علم، فناوری، فرهنگی و اجتماعی قرار دارد. مقام معظم رهبری در آخرین حکمی که به اعضا اهدا کردند، آسیب‌های اجتماعی را نیز به شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند.
وی با بیان اینکه برخی‌ها اشکال می‌گیرند که فقط شورا سند نویسی کرده و مطرح می‌کنند که چه نیاز است این همه سند، افزود: این بسیار سخن غلطی است؛ حکمرانی علم و فناوری و فرهنگی کشور قطعا محتاج سند است و بعضی از کشورهای توسعه یافته بیش از  300 سند در حوزه علم و فناوری نوشته‌اند. مگر می‌توان حکمرانی علم و فناوری و فرهنگ کشور را بدون سند دنبال کرد؛ آنچه غلط است، بسنده‌کردن به سند است، هر مقوله‌ای را که دست بگذارید باید اول سند آن نوشته شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: چهارمین عملکرد مهمی که شورا انجام داده است مقابله با اسناد انحرافی بود؛ مانند کنوانسیون‌های اومانیستی که بعضی دولتمردان در کشور می‌خواستند اجرا کنند و سند ۲۰۳۰ یکی از اسناد بسیار خطرناکی بود که با هدایت مقام معظم رهبری و ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به انزوا و کنار رفت. وی با بیان اینکه این رشد فناوری نوین در ایران مرهون رشد دانشگاه‌هاست، افزود: نگذارید دشمن چهره منفی از دانشگاه‌های ما به شما نشان دهد، این که یک عده‌ای انگشت شمار بخواهند رفتار غلطی داشته باشند این نماد دانشگاه نیست.
حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه خاطرنشان کرد: رشد علمی کشور مرهون دانشگاه است و قطعا یکی از عوامل این رشد، اسناد علمی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رشد فرهنگی کشور، تاکید کرد: ورزشکاران انقلابی مدال دریافت می‌کنند و مدالشان را به ساحت مقدس امام رضا(ع)  تقدیم می‌کنند که این افتخار ما است که ورزشکاران این میهن خود را نماینده ایران اسلامی می‌دانند. همچنین؛ هنرمندان انقلابی فراوان، نگذارید چهره منفی چهار سلبریتی و چهره غرب زده، چهره فرهنگ و هنرمندان کشور را مخدوش کند.
وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی، جنگ فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ شناختی تبدیل به جنگ ترکیبی شد اما سینمای قرآنی در ایران رشد کرد، سینمای دفاع مقدس شکل گرفت، موسیقی ارزشی در کشور رشد کرد، اعتکاف دانشجویی، راهیان نور و پیشرفت، راهپیمایی غدیر و اربعین و نماز جماعت در دانشگاه‌های کشور صورت گرفت و  این‌ها محصول تلاش فرهنگی است که مسئولان فرهنگی انجام می‌دهند.