به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 325
بازدید دیروز: 2,925
بازدید هفته: 16,033
بازدید ماه: 82,106
بازدید کل: 23,743,915
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 9 May 2024
الخميس ، ۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۰۳ - محسنی اژه‌ای در نشست صمیمانه با دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی: ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
محسنی اژه‌ای در نشست صمیمانه با دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی:
 هیچ‌گونه اعمال نفوذی در هیچ بخش و مرجع قضایی وجود ندارد
   ۱۴۰۲/۰۹/۱۷

حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه محقق اردبیلی در روز دانشجو/ تبیین و تشریح  موضوعات و پرونده‌هایی نظیر «واردات نهاده‌های دامی» و «چای دبش» برای  دانشجویان توسط رئیس عدلیهنشست صمیمانه اژه‌ای با دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی/ تشریح پرونده‌هایی  نظیر «چای دبش» برای دانشجویان توسط رئیس عدلیه

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائيه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، روز پنج‌شنبه ۱۶ آذر همزمان با روز دانشجو در ابتدای ورود به استان اردبیل، در دانشگاه محقق اردبیلی این شهر حاضر شد و ضمن تبریک روز دانشجو به کلیه دانشجویان در سراسر کشور با اشاره به مقوله احیای حقوق عامه گفت: ما در دستگاه قضائی به موجب وظیفه ذاتی خود، مصرانه و مجدانه، مقوله احیای حقوق عامه را پیگیری می‌کنیم؛ همین قضیه آلودگی هوا و احیاناً استفاده از مازوت در برخی از نیروگاه‌ها، از جمله مصادیق حقوق عامه محسوب می‌گردد و ما در این خصوص، مسئولان ذی‌ربط را نه‌تنها مورد تذکر، بلکه مورد تهدید قرار داده‌ایم و به آنها اعلام کرده‌ایم که چنانچه ترک‌فعل‌هایشان در این قضیه احراز گردد، برخوردهای مقتضی با آنها به عمل خواهد آمد.
وی تصریح کرد: ما در دستگاه قضائی مصمم هستیم که همه دادگاه‌ها را به غیر از مواردی که منع قانونی دارند، به صورت علنی برگزار کنیم تا محتویات دادگاه‌ها و احکام صادره در معرض دید مردم باشد و از شما هم می‌خواهم برای رسیدن به این ایده‌ال به ما کمک کنید و مطالبه داشته باشید چون تاکنون در این راستا موفق نبودیم.
هیچ‌گونه مداخله‌ای از بیرون از قوه قضائیه در پرونده شهید عجمیان صورت نگرفته است 
رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به موضوع رسیدگی به پرونده شهید عجمیان که در سخنان یکی‌‌ از دانشجویان مطرح شد، گفت: در پرونده شهید عجمیان، هیچ‌گونه مداخله‌ای از بیرون از قوه قضائیه صورت نگرفته است؛ از لسان پدر بزرگوار شهید عجمیان و همچنین در برخی رسانه‌ها چنین اعلام شد که نامه‌ای از ناحیه آقای ولایتی درخصوص پرونده مزبور به من واصل شده است؛ پس از بررسی دقیق متوجه شدیم اصلا چنین نامه‌ای به قوه قضائيه واصل نشده است؛ من در ادامه، موضوع را از رئیس کل دادگستری استان البرز و حتی قاضی پرونده جویا شدم و از آنها پرسیدم که آیا نامه‌ای پیرامون این پرونده به شما واصل شده است؟ آنها نیز چنین موضوعی‌ را رد کردند؛ بنابراین وقتی اصلا نامه‌ای به دست ما مقامات و مسئولان قضائی نرسیده، پس‌ چگونه گفته می‌شود که در پرونده شهید عجمیان، اعمال نفوذ شده است؟ در این قضیه، یک عده‌ای از آقای ولایتی تقاضایی کردند اما او کوچک‌ترین دخالتی در این پرونده نداشت.
رئیس عدلیه گفت: البته من ادعا ندارم که در هیچ بخش و مرجع قضائی، هیچ‌گونه اعمال نفوذی وجود ندارد ولی تاکید دارم که در مقابل این‌گونه مقولات، قاطعانه می‌ایستیم و از شما دانشجویان نیز می‌خواهیم چنانچه مصادیقی از این موضوع را اطلاع دارید، برای پیگیری و‌ رسیدگی به ما ارائه دهید.
گفتنی است در این مراسم، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و جمعی از نمایندگان دانشجویان این دانشگاه در سخنانی مطالبات خود را به گوش رئیس قوه قضائیه رساندند. در پایان این نشست، رئیس عدلیه پس از اقامه نماز در صفوف دانشجویان و اساتید، ناهار را نیز در فضائی صمیمی و گعده‌گونه در کنار دانشجویان صرف کرد و در همین اثناء نیز گفت‌وگوهای دغدغه‌مندانه‌ای میان قاضی‌القضات و دانشجویان درگرفت.
تخصیص 178 میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل مراجع قضائی اردبیل
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان اردبیل، ضمن قدردانی از اقدامات اخیر صورت گرفته توسط مجموعه قضائی این استان در راستای رضایتمندی و‌ حل مشکلات مردم، گفت: در راستای رفع مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضائی استان اردبیل، مبلغی بالغ بر ۱۷۸ میلیارد تومان (ظرف مدت دو سال) تخصیص اعتبار صورت گرفت. رئیس عدلیه افزود: در سال جاری قرار بود که ۱۷۵ کارمند و ۳۴ قاضی به مجموعه دادگستری و واحدهای قضائی استان اردبیل اضافه شود که که بخش قابل توجهی از این تزریق نیرو انجام شده و مابقی نیز تا قبل از پایان سال جاری انجام خواهد شد. همزمان با حضور هیئت عالی قضائی در استان اردبیل ۵۰ نفر با بهره‌گیری از ارفاقات قانونی و کمک‌های خیرین از زندان آزاد شدند.