به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,869
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 6,869
بازدید ماه: 27,839
بازدید کل: 23,689,661
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
883 - خبر هائی از اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار ۱۴۰۲/۰۹/۲۲

 خبر هائی از اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار 

    ۱۴۰۲/۰۹/۲۲

سردبیر بی‌بی‌سی هم لاف‌های اسرائیل را به سخره گرفت
سردبیر بخش بین‌الملل بی‌بی‌سی که به تل‌آویو سفر کرده، ادعای تبلیغاتی اسرائیل را زیر سؤال برد.
جرمی بوئن با زیر سؤال بردن ادعاهای اسرائیل نوشت: من تصور می‌کنم اینکه اسرائیل از پایان حماس صحبت می‌کند، بسیار خوش‌بینانه است و پیشرفت نیروهای اسرائیلی آن‌طور که می‌خواهند نبوده است.
چون امکان این را نداریم که از داخل غزه گزارش تهیه کنیم، راحت نیست که تحلیل دقیقی از شرایط ارائه دهیم. با این حال دیروز که تیم ما در حال رانندگی به سمت تل‌آویو بود، ترس و وحشت مردمی که شاهد پرتاب موشک از غزه به داخل خاک اسرائیل بودند، به وضوح قابل مشاهده بود.
وقتی که آژیر خطر به صدا درآمد، سیستم دفاع موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل فعال شد. خودروها به سرعت متوقف شدند و مردم از اتومبیل‌‌های خود بیرون پریدند و به سمت پناهگاه‌ها دویدند. چند برخورد و تصادف هم به دلیل هرج‌ومرج در خیابان‌ها گزارش شد.
در آن سوی مرز اما، جنگی تمام‌عیار بین ارتش اسرائیل و جنگجویان حماس در خان‌یونس و همچنین در شهر غزه در شمال در جریان است. اسرائیل هنوز آن مناطق را به کنترل خود در نیاورده است. در حالی که اسرائیل می‌گوید ۷هزار جنگجوی حماس در این جنگ کشته شده‌اند، آنها همچنان از تونل‌های خود بیرون می‌آیند و سربازان اسرائیلی را هدف قرار می‌دهند.
پس ما چگونه می‌توانیم ارزیابی کنیم که آیا حماس شکست خورده است؟ فرماندهان حماس همچنان در باریکه غزه هستند و بنابراین اسرائیل نمی‌تواند مدعی شود که رهبران ارشد حماس دستگیر یا کشته شده‌اند. با توجه به ترس و وحشتی که دیروز در میان مردم شاهد بودم و در حالی که حماس همچنان موشک‌ به سمت اسرائیل پرتاب می‌کند، تصور اینکه این جنگ به‌زودی تمام شود، غیرواقع‌بینانه به نظر می‌رسد.
وب‌سایت بی‌بی‌سی دیروز هم در تحلیلی خاطرنشان کرد: امروز مرگبارترین روز برای ارتش اسرائیل با 10 کشته از جمله چند تن از فرماندهان بود که در کمین شبه‌نظامیان فلسطینی در الشجاعیه کشته شدند. بنی‌گانتس عضو شورای جنگ اسرائیل و رئيس سابق ستاد ارتش، کشته شدن این افراد را بهای سنگین، دردناک و دشوار خواند.

نشریه کانادایی: جنگ غزه پروژه منزوی‌سازی ایران را به قهقرا برد
نشریه کانادایی ژئوپلیتیک مانیتور در یادداشتی از محمد اِلدوح مشاور امنیت بین‌الملل در روز 13 دسامبر به تاثیرات و پیامد‌های جنگ اسرائیل و فلسطین در غزه و جایگاه ایران پرداخته است و عنوان می‌دارد: تقریبا یک ماه قبل از حملات حماس، طرحی برای ایجاد کریدور هند - خاورمیانه - اروپا (IMEC) در جریان اجلاس سران گروه 20 در دهلی‌نو اعلام شد. IMEC که به عنوان یک پروژه اتصال استراتژیک منطقه‌ای در نظر گرفته می‌شود، در درجه اول شامل هند، امارات متحده عربی‌، عربستان سعودی، اردن و رژیم صهیونیستی است. با توجه به مقیاس کلان پروژه و تأثیر آن بر جریان تجاری بین هند و اروپا، انتظار می‌رفت که این پروژه سطح بی‌سابقه‌ای از یکپارچگی و همکاری استراتژیک را در چند جبهه بین کشورهای درگیر به ارمغان آورد که بدون شک در تضاد با رقیب منطقه‌ای یعنی ایران است.
این پایگاه خبری تحلیلی می‌افزاید: تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه به دلیل جنگ جاری در غزه منجر به تحریک احساسات عمومی در بسیاری از کشورهای عربی می‌شود و از این‌رو دولت‌های منطقه را تحت فشار قرار می‌دهد تا در هیچ گام ملموسی به سمت عادی‌سازی یا همکاری اقتصادی بیشتر با رژیم صهیونیستی حرکت نکنند که دقیقا یکی از اهداف اصلی ایران است.
ژئوپلیتیک مانیتور همچنین مدعی است؛ ایران با استفاده از اهرم درگیری و توجه منحرف شده جهان، به پیشرفت در جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود بدون همان سطح نظارت خارجی و مداخله خارجی ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد این نیز با بیانیه اخیر ایران مبنی بر اینکه احیای توافق هسته‌ای با غرب به‌طور فزاینده‌ای غیرعملی می‌شود، مطابقت دارد. علاوه‌بر اینکه ایران دارای ذخایری است که تقریباً 22 برابر بیشتر از حد تعیین شده در توافق هسته‌ای فروپاشی شده 2015 (برجام) است، همچنین تصور می‌شود که ایران اورانیوم را تا سطح آستانه 60 درصد غنی‌سازی کرده است و می‌تواند در هر شرایطی به سطح آستانه درجه تسلیحات نزدیک شود. 
ایران سابقه خوبی در استفاده از جنگ نیابتی دارد که به موجب آن از بازیگران غیردولتی در عراق، سوریه، لبنان، یمن و غزه حمایت می‌کند. جنگ جاری در غزه فرصتی برای ایران برای تقویت و تحکیم روابط و اتحادهای خود در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) فراهم می‌کند. ایران با ارائه حمایت‌های مالی، مادی و فناوری می‌تواند توانایی‌های این گروه‌ها را تقویت کند و آنها را قادر سازد تا مبارزه خود را با آمریکا تشدید کنند. علاوه‌بر این، درگیری در غزه همچنین فرصتی را برای ایران فراهم می‌کند تا از بازیگران همفکر خود در منطقه حمایت کند و به‌طور بالقوه شبکه متحدان خود را که می‌توانند به آن کمک کنند، گسترش دهد. 
این وبگاه کانادایی می‌افزاید: در یمن‌، جایی که یمنی‌ها که از ایران حمایت می‌کنند، حملات خود را به کشتی‌های تجاری (اسرائیلی یا به مقصد اسرائیل) در چند هفته گذشته افزایش داده‌اند، از جمله حمله موشکی به نفتکش نروژی. علاوه‌بر این، یمنی‌ها از 7 اکتبر پهپادها و موشک‌هایی را به سمت اسرائیل و کشتی‌های تجاری پرتاب کرده‌اند که بیشتر آنها را نیروهای آمریکایی در دریای سرخ رهگیری کردند. این حملات بر جنبه گسترده‌تری تأکید می‌کند و آن این است که توانایی‌های مسلحانه یمنی‌ها تهدیدی غیرقابل انکار و حیاتی برای امنیت شورای همکاری خلیج ‌فارس است و همچنین امنیت دریایی آنان است.
این پایگاه در ادعایی واهی اظهار می‌دارد: در صورت تشدید تنش‌های منطقه‌ای، توانمندی‌های مسلح انصارالله می‌تواند به سمت کشورهای مختلف عربی که از سوی ایران به عنوان شرکای منطقه‌ای آمریکا تلقی می‌شوند، هدایت شود. 
ژئوپلیتیک مانیتور همچنین خاطرنشان می‌کند: از سوی دیگر، تهدید ناشی از ظهور گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه همچنان یک موضوع نگران‌کننده حیاتی و طولانی‌مدت است و همچنین فرصتی برای ایران است تا حمایت خود از این گروه‌ها را با توجه به شرایط فعلی افزایش دهد.