به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,715
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 16,362
بازدید ماه: 37,332
بازدید کل: 23,699,153
افراد آنلاین: 37
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۵- اسامی شهدای حمله تروریستی راسک ۱۴۰۲/۰۹/۲۴

 

 

 

 

اسامی شهدای حمله تروریستی راسک 

  ۱۴۰۲/۰۹/۲۴

 

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، بامداد امروز در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان تعدادی از ماموران انتظامی به شهادت رسیده و تعداد دیگری مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

اسامی شهدا و مجروحین این حمله تروریستی تا این لحظه به شرح ذیل است.

اسامی شهدا: مسلم شجاعیان، احسان بابایی، پوریا شیخ، ابوالفضل شهریاری، محمدحسن براهویی، علیرضا اکبر مزار، علی دشت پوری، حسن بابانیا، احمد خمری، محمد فیروز نیا، حمید رضایی امین.

اسامی مجروحان:اسماعیل دهکردی، محمدعلی حسنی، محمدرضا جعفری، محمد صیادی، محسن پریشان، حامد خمر، اسکندر عباسی و محمد فتوحی.

گفتنی است در این درگیری دو نفر از اعضای تیم تروریستی نیز به هلاکت رسیدند که گروهک در ادامه با برجای گذاشتن جنازه و فرد مجروح خود از محل متواری شدند.

برپایه آخرین اخبار در حال حاضر جانشین فرمانده کل انتظامی کشور برای بررسی موضوع به محل اعزام شده و همچنین پرواز بالگردها و پهپادها برای بررسی موقعیت مهاجمان در مرز مشترک ایران و پاکستان برقرار است.

امروز جمعه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲سخنگوی پلیس سردار سعید منتظرالمهدی از حمله ناجوانمردانه و کور  تروریست‌های گروهک جیش الظلم به مقر انتظامی در شهرستان راسک در نیمه شب گذشته خبرداد. 

سخنگوی پلیس گفت: در این حمله تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی و یک نفر نیز دستگیر گردیده است، متاسفانه  تعداد ۱۱ نفر از پرسنل جان برکف فراجا در طی دفاع جانانه به فیض شهادت رسیدند.

منتظرالمهدی افزود:  هم اکنون فرمانده انتظامی استان در موقعیت حضور و اوضاع تحت کنترل است و با دستور رئیس پلیس کشور نیز هیاتی به سرپرستی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور جهت بررسی و پیگیری موضوع  به محل اعزام شدند. بی شک این حمله کور و ددمنشانه و تروریستی بی پاسخ نخواهد ماند و انتقام سخت در انتظار جنایتکاران خواهدبود. 

جزئیات حادثه تروریستی کلانتری راسک از سوی معاون وزیر کشور

سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، درباره جزئیات حمله تروریستی شامگاه گذشته به مقر انتظامی در راسک استان سیستان و بلوچستان، گفت: از ساعت ۲ بامداد تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله می‌کنند؛ از طرفی تروریست‌ها نیز برای جلوگیری از رسیدن نیرو‌های کمکی هم کمین می‌زنند.

وی افزود: ولی نیرو‌های کمکی با رشادت با وجود برقرار بودن کمین و تقدیم ۲ شهید خودشان را به محل درگیری می‌رسانند و موفق می‌شوند کلانتری را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کنند که ۲ نفر از آن‌ها نیز به درک واصل شدند، یک نفر نیز مجروح و دستگیر شد و بقیه هم متواری شدند.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه تروریست‌ها تعدادی از کشته‌هایشان را با خود برده‌اند، تصریح کرد: طرح محاصره منطقه اجرا شده است و به دنبال دستگیری دیگر تروریست‌ها هستیم.

علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفته بود: در حمله تروریستی به مقر انتظامی در راسک ۱۱ تن به شهادت رسیدند.گروهک تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت این حمله را برعهده .گرفته است

انتقال مجروحان حادثه تروریستی راسک به زاهدان

۸ تن از مجروحان حادثه تروریستی راسک جهت مداوای تخصصی به زاهدان منتقل شدند.

محسنی اژه ای دستور داد؛ تمام اقدامات لازم را برای به کیفر رساندن تروریست ها به عمل آوری

رئیس قوه قضائیه طی پیامی شهادت جمعی از نیروهای جان بر کف فراجا در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت و بر مجازات عاملان جنایتکار این حادثه تروریستی تاکید کرد.

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به شرح ذیل است:
« بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ( آل عمران/ ۱۶۹)

دشمنان ایران اسلامی که از صلابت و اقتدار نظام ما حیرت‌زده و خشمگین شده‌اند، بار دیگر بواسطه مزدوران حقیرشان در گروهک‌های تروریستی، خون جمعی از جان بر کفان سلحشور کشور ما را که در مرزبانی فراجا مشغول تأمین امنیت و آرامش مردم هستند، بر زمین ریختند.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این غیور مردان به ملت شهیدپرور ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، خانواده بزرگ فراجا و خانواده معزز آنان، برای آن عزیزان در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) از خداوند متعال طلب رحمت و رضوان الهی و برای خانواده‌هایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

بدیهی است، مسئولان دستگاه قضایی استان موظفند ضمن صدور دستورات لازم به نیروهای امنیتی و انتظامی، تمامی اقدامات مقتضی را در دستگیری و به کیفر رساندن این تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی به عمل آورند.»

در حادثه تروریستی حمله به مقر انتظامی در شهرستان راسک که شب گذشته رخ داد، ۱۱ تن از نیروهای فراجا به شهادت رسیدند و ۶ نفر نیز مجروح شدند

Image result for ‫گل لاله‬‎