به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,836
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 2,836
بازدید ماه: 68,909
بازدید کل: 23,730,720
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۳۳ - حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد،خطیب جمعه تهران: دغدغه دولت رفع ناترازی بودجه است، نمایندگان به دولت کمک کنند ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
حجت‌الاسلام  ابوترابی‌فرد،خطیب جمعه تهران:
دغدغه دولت رفع ناترازی بودجه است،
نمایندگان به دولت کمک کنند 
  ۱۴۰۲/۰۹/۲۶

حجت الاسلام ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران - شبستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) اقامه شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با بیان اینکه مقاومت جوانان غزه نقاب از‌ چهره سیاه آمریکا و دستیاران اروپایی آنها و صهیونیست‌ها برداشت، افزود: غزه مرگبارترین کالای صادراتی آمریکا، آزادی حقوق بشر و دموکراسی غربی را در معرض قضاوت جهانیان قرار داد و جبهه بزرگ انسانی در مقیاس جغرافیای جهان در برابر تفکرات ماتریالیستی حاکمان غرب شکل گرفته است.
به گزارش فارس، وی تصریح کرد: تغییرات ساختاری بنیادی در حال انجام است؛ دوران توزیع‌ قدرت‌ دو و تک‌قطبی به پایان رسیده است؛ طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه و کرانه باختری، آرایش نظامی و سیاسی متفاوت و راهبرد نوین محور مقاومت را به نمایش گذاشته است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هندسه قدرت در‌ حال تغییر است، بیان داشت: آنان که دیروز در جنگ شش روزه سرزمین‌های اشغالی را به چند برابر افزایش می‌دادند، امروز بعد از حدود شصت روز بمباران غزه در برابر عزم و اراده مردم غزه به خاک افتادند و هر روز در سوگ ده‌ها افسر و نظامی خود سوگوار می‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد گفت: دغدغه دولت محترم قدم برداشتن در مسیر سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مورد ناترازی ‌بودجه است، نمایندگان مردم، دولت را در برون‌رفت از این تنگنا که ریشه مشکلات اقتصادی است، کمک کنند.
وی اظهار داشت: گام بزرگی که دولت در مهار نقدینگی داشته است، اساسی‌ترین‌ نیاز کشور به شمار می‌رود که ممکن است در کوتاه‌مدت مانع رشد اقتصادی شود، اما به طور قطع از نظر صاحبنظران، مهار رشد نقدینگی در این مقیاس از تورم کشور ضرورت دارد که در میان‌مدت و بلندمدت به‌ رشد اقتصادی می‌انجامد. امام جمعه موقت تهران گفت: این روزها تخصیص نادرست ارز نیمایی و فسادی که رخ داد، نگاه مسئولین را به خود معطوف داشته است، با توجه به گستره ملی فساد و اثرات منفی آن در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، به ویژه کاهش سرمایه اجتماعی مبارزه با این پدیده شوم مورد توجه است و در منظومه حکمرانی نظام جمهوری اسلامی بارها از سوی مقامات عالی مورد تأکید قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، خاطرنشان کرد: باید در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی برای فراهم آوردن زمینه انتقال ریل و واگذاری صحیح شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی به بخش خصوصی و تعاونی، برنامه‌ریزی کرد.
تحول بنیادین در نظام اداری کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است
وی گفت: تحول بنیادین در نظام اداری کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که علاوه‌بر کاهش زمینه‌های تخلف و اخلال در نظام اقتصادی، به افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی می‌انجامد و هزینه‌های اداره کشور را کاهش می‌دهد؛ باید با نگاه واسپاری امور به مردم و تعریف دقیق وظایف حاکمیتی و دستیابی به عالی‌ترین سطوح دولت الکترونیک، با الهام از سیاست‌های فاخر کلی نظام اداری، امور اجرائی کشور را بازطراحی کرد.
باید هزینه فعالیت‌های غیرمولد افزایش یابد
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید هزینه فعالیت‌های غیرمولد افزایش یابد، بر اساس آموزه‌های قطعی اقتصادی، تولید ملی مستلزم سلامت نظام اقتصادی و اصلاح ساختارهای انگیزشی تولیدی است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ مطرح کرد؛ لزوم برنامه‌ریزی در 40 ساله دوم انقلاب برای جبران غفلت‌ها
حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی یادآور شد: رهبری فرزانه انقلاب در ادای شأن و جایگاه رهبری انصافاً به خوبی ظاهر شده‌اند و بموقع و بهنگام در هر شرایطی که لازم بوده هشدارها، هدایت‌ها و رهنمودهای خود را داشته‌اند اما متاسفانه ما آنگونه‌ای که باید تکلیفی به منویات نگاه کنیم نبوده‌ایم. نمونه بارز آن همین بیانیه گام دوم است که خود ایشان تاکید کردند روی این بیانیه خیلی کار کرده‌اند و توقع داشتند که از ناحیه خواص جامعه؛ تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران این بیانیه مورد عنایت قرار گیرد.
وی گفت: حضرت آقا مانند همیشه امیدوارانه ظاهر می‌شوند ۴۰ سال ابتدای انقلاب را علی‌رغم همه فتنه‌ها و همه دشمنی‌ها و سختی‌ها، موفقیت‌ها را به زیبایی تبیین کرده‌اند و امید را به بدنه جامعه تزریق کرده‌اند. فرمودند اگر نبود غفلت‌هایی وضع ما بهتر از این بود.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علیزاده، عنوان کرد: من جایی ندیدم که کسی یا مجموعه یا موسسه‌ای مصادیق روشن این غفلت‌ها را روشن بیان کند و بگوید که مراد و منظور مقام معظم رهبری از این غفلت‌ها در ۴۰ ساله اول چه بوده است و نگاه آسیب‌شناسانه دقیق صورت گرفته باشد که برای گام دوم و ۴۰ ساله دوم طوری برنامه‌ریزی و عمل کنیم که آن غفلت‌ها را جبران کنیم.
راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار شد
به گزارش فارس، در استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بعد از اقامه نماز جمعه تهران برگزار شد.
بر اساس این گزارش، نمازگزاران با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند، آنها همچنین با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شدند.
همچنین مردم استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، لرستان، مازندران و کردستان نیز همزمان با مردم تهران، پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند.