به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,029
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 20,687
بازدید ماه: 86,760
بازدید کل: 23,748,566
افراد آنلاین: 16
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۱۵ - رئیسی در جمع مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تأکید کرد: ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
رئیسی در جمع مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تأکید کرد:
 ضرورت به نمایش گذاشتن جلوه‌های کارآمدی
و نقاط قوت و پیشرفت کشور برای مردم  
۱۴۰۲/۰۹/۲۶

۵ توصیه مهم رئیس جمهور برای ارتقای کمی و کیفی عملکرد قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص )

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با حضور در ستاد مرکزی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از نمایشگاه طرح‌های راهبردی این قرارگاه شامل بخش‌های مختلف نفت و پتروشیمی، راه و شهر‌سازی، صنعت و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشاورزی و امنیت غذایی، صنعت آب و برق و بنادر و دریانوردی بازدید کرد.
بررسی آخرین وضعیت 11 طرح عمرانی در حال احداث در کشور
وی همچنین با مرکز فرماندهی و پایش پروژه‌های این قرارگاه به صورت برخط و از طریق ویدئوکنفرانس با مهندسان و متخصصان حاضر در  11 طرح در حال احداث قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) ارتباط برقرار کرد و در جریان آخرین وضعیت احداث این پروژه‌ها قرار گرفت.
راه آهن چابهار- زاهدان، خلیج گرگان، انتقال آب زاهدان، دکل حفاری ظفر 3، فاضلاب اهواز، مهر خلیج‌فارس، خط لوله صالح آباد، متروی قم، بندر پارسیان، مصلای امام خمینی(ره) و فولاد بافت کرمان از جمله 11 طرح در حال احداث این قرارگاه بود که دکتر رئیسی به صورت زنده در جریان روند ساخت آنها قرار گرفت.
به گفته مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال حاضر 61 پروژه ملی و راهبردی با مشارکت این قرارگاه و دولت در قالب طرح تلاش و خدمت از ابتدای خرداد 1402 آغاز شده و در پایان سال 1403 در اقصی نقاط کشور به اتمام می‌رسد. طی 6 ماه گذشته نیز 15 طرح از 61 طرح یاد شده طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی احداث و تحویل شده است.
آیت‌الله رئیسی در جریان این بازدید طی سخنانی در جمع مدیران و فرماندهان این قرارگاه با بیان اینکه توجه به مردم و ساختن جامعه‌ای توأم با رفاه و عدالت برای جامعه بشری در کنار مجاهدت، سیره اهل بیت‌(ع) بوده است به تشکیل سپاه پاسداران از سوی حضرت امام(ره) با الگوگیری از این سیره متعالی اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) با غرس نهال شجره طیبه سپاه پاسداران فصل جدیدی از جهاد و سازندگی در کشور را گشود که یکی از جلوه‌های افتخارآمیز آن در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و در ادامه تجارب مهندسی رزمی در دفاع مقدس نیز به شکل‌گیری قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجامید که در عرصه سازندگی کارهای بسیار بزرگی توسط آن صورت گرفته و ثمرات و آثارش در عمران و آبادانی کشور و رفاه مردم به خوبی قابل مشاهده است.
«کمک و همیاری به دولت برای رفع ناترازی‌ها به ویژه در حوزه انرژی و تکمیل زنجیره ارزش در کشور»، «توجه مضاعف به فعال‌‌سازی اقتصاد دریا به عنوان یکی از مزیت‌های مهم کشور»، «مساعدت و نقش‌آفرینی در جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش مسکن»، «توجه به داشتن زمان‌بندی‌های دقیق در اجرای طرح‌ها» و «بهره‌گیری بیشتر از توان بخش خصوصی در پروژه‌ها و طرح‌ها» از جمله توصیه‌ها و نکات مطرح شده از سوی دکتر رئیسی به مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء جهت ارتقاء کیفی و کمی عملکرد این قرارگاه بود.
رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت به نمایش گذاشتن جلوه‌های کارآمدی و نقاط قوت و پیشرفت کشور، تصریح کرد: صدور خدمات فنی- مهندسی به دیگر کشورها از سوی این قرارگاه از جمله اقدامات بسیار مهم و ارزشمند این قرارگاه و نماد و نمودی از کارآمدی، توانمندی، قدرت و قوت کشور است که تبیین آن می‌تواند برای مردم امیدآفرین باشد.
نیروهای امنیتی و انتظامی
هرچه سریع‌تر عاملان و آمران جنایت حمله تروریستی راسک را شناسایی کنند
رئیس‌جمهور در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی شهرستان راسک، با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثه به ملت ایران، با خانواده شهدایی که در این اقدام ناجوانمردانه و بزدلانه، عزیزان خود را از دست داده‌اند، عمیقأ ابراز همدردی کرد.
وی همچنین از نیروهای امنیتی و انتظامی خواست هرچه سریع‌تر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
«وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَناً
بار دیگر دستان پلید عوامل دست نشانده استکبار جهانی در حمله تروریستی کور و بزدلانه به مقر انتظامی در شهرستان راسک آغشته به خون و منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از نیروهای انتظامی خدوم و فداکار کشورمان شد.
رئیس‌جمهور افزود: اینجانب ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این اقدام ناجوانمردانه از دست دادند، این حادثه را به ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و برای شهیدان سرفراز این حادثه علو درجات، برای مجروحان شفای عاجل و برای عموم خانواده‌های داغدیده صبر و تسلای خاطر مسئلت دارم.
لازم است نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر‌چه سریع‌تر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.
رئیسی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در تهران حضور یافت
افزون بر اینها، آیت‌الله رئیسی در آیین تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس در تهران حضور یافت.
رئیس‌جمهور در ادامه حضور در آیین تشییع شهدای گمنام در جمع عزاداران هیئت‌های فاطمی میدان‌های انقلاب و هفت تیر تهران حاضر شد.
همچنین، پیکرهای این شهدا در مناطق عملیاتی مختلف از جمله عملیات‌های والفجر، والفجر مقدماتی، والفجر دو، کربلای پنج، بدر، رمضان، کربلای چهار، کربلای۶ و دیگر عملیات‌ها تفحص شده‌ است.
رئیسی در این مراسم همچنین در گفت‌وگویی با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه (س) اولین شهیده مبارزه با نفاق بود و شهادت او نقاب را از چهره نفاق کنار زد.
رئیس‌جمهور عاشورا را امتداد مسیر شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) دانست و با بیان اینکه شهدایی که امروز تشییع می‌شوند از ائمه الگو گرفته و برای ما الگو هستند، اظهار داشت: تشییع پیکر شهدا در فضای شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) به کشور ما جان و روح تازه‌ای می‌بخشد و حضور این شهدا به شهرها و روستاهای ما روحیه انقلابی، حماسی و شور و شعور تزریق می‌کند. امیدواریم ما به عنوان مسئولین و همچنین مردم با عمل به خواسته‌ها و آرمان‌های آنها، شکرگذار و قدردان خون شهدا باشیم.
تأکید رئیس‌جمهور بر تسریع در اجرای پروژه‌های ریلی تهران-مشهد، رشت-کاسپین و بافق-اقلید
خبر دیگر اینکه، جلسه بررسی آخرین وضعیت مهم‌ترین پروژه‌های ریلی و ترانزیتی کشور و راهکارهای تسریع در اجرا و تسهیل تامین مالی این طرح‌ها به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه نشست‌های «رفع موانع رونق تولید و گره‌گشایی و تسریع در تکمیل پروژه‌های کلان کشور»، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران دست‌اندرکار برای ارتقای ظرفیت‌های ترانزیتی و حمل‌ونقلی کشور، با اشاره به توضیحات ارائه شده از سوی وزیر راه و شهر‌سازی درباره مسیر رشت-کاسپین تلاش بیشتر مسئولان برای تکمیل و بهره‌برداری از این مسیر تا پیش از پایان سال 1402 را ضروری خواند.
همچنین با توجه به گزارش ارائه شده در این جلسه درباره افتتاح ناقص خط ‌آهن یزد-اقلید پیش از تکمیل طرح در آخرین روزهای دولت قبل، دکتر رئیسی خواستار تسریع در تخصیص منابع لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال جاری شد.
در ادامه رئیس‌جمهور وزیر راه و شهر‌سازی را مامور کرد تا با همکاری و مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری مشکلات و موانع حقوقی پیش‌روی پروژه رشت-آستارا را برطرف و اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای پروژه‌های چابهار-خاش، بیرجند-یونسی، میانه-اردبیل و نیز کرمانشاه-اسلام‌آباد انجام دهد.
وی با تاکید بر اهمیت احداث خط ریلی سریع‌السیر مشهد-تهران با توجه به نیاز رو به افزایش برای گسترش امکانات حمل‌ونقلی در این مسیر و ضرورت تسهیل و ارتقای ایمنی تردد زائران علی‌ابن موسی‌الرضا‌(ع) بر تسریع در اجرای مطالعات و تمهید مقدمات زیرساختی اجرای این پروژه تأکید کرد.
رئیس‌جمهور ضمن تصریح بر اهمیت سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه‌ها به منظور بالفعل کردن ظرفیت‌های ترانزیتی و ارتقای موقعیت جغرافیایی کشورمان در مسیر راه‌های ترانزیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، بر اهمیت «رعایت توأمان سرعت و کیفیت» در اجرای این طرح‌ها نیز تاکید کرد.
همچنین در ابتدای این جلسه وزیر راه و شهر‌سازی، آخرین وضعیت مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا یا در حال مطالعه ریلی و ترانزیتی کشور، از جمله راه‌آهن رشت-کاسپین، اردبیل-میانه، چابهار-خاش، بیرجند-یونسی، خواف-هرات و کرمانشاه-اسلام‌آباد را تشریح کرد.
برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
علاوه‌بر این، مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از ظهر جمعه، شنبه و یک‌شنبه به میزبانی آیت‌الله رئیسی و با حضور جمعی از اعضای هیئت دولت، کارکنان و مدیران نهاد ریاست جمهوری و اقشار مختلف مردم در مسجد سلمان فارسی برگزار شد.