به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,887
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 11,555
بازدید ماه: 32,525
بازدید کل: 23,694,347
افراد آنلاین: 22
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
887 - آمریکا: علیه یمن ائتلاف دریایی تشکیل می‌دهیم / انصارالله: منتظریم! ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
در پی حمله مقاومت یمن به کشتی‌های حامل کالا برای اسرائیل
آمریکا: علیه یمن ائتلاف دریایی تشکیل می‌دهیم
/ انصارالله: منتظریم! 
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

Magiran | روزنامه کیهان (1402/09/28): آمریکا: علیه یمن ائتلاف دریایی تشکیل  می دهیم انصارالله: منتظریم !آمریکا: علیه یمن ائتلاف دریایی تشکیل می‌دهیم / انصارالله: منتظریم!

از اتمام آتش‌بس نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد كه یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کرده‌اند‌ و نیز خبر آمد که کشتی باری مرتبط با اسرائیل مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. حتی پنتاگون نیز از حمله یمنی‌ها به ناوشکن آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد. همچنین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داد، یکی از کشتی‌هایی که توسط یمن هدف قرار گرفته، در حال غرق شدن است. و تمام اینها تنها آغاز ماجرا بود که همچنان نیز ادامه دارد. چندی پیش نیز در این شرایط که حملات مکرر مقاومت یمن صهیونیست‌ها را مستأصل کرده است عکسی منتشر شد که نشان می‌داد دانشجویان یمنی بر روی کشتی توقیف‌شده رژیم صهیونیستی جشن فارغ‌‌التحصیلی برگزار کردند تا بیش از پیش رژیم آپارتاید اسرائیل توسط یمنی‌ها تحقیر شود. این حملات همچنان ادامه دارد. این شاخه از مقاومت همچنین چندین‌بار بندر ایلات در اراضی اشغالی را مورد هدف قرار داده است. باید توجه داشت که ائتلاف بین‌المللی علیه یمن و انصارالله سال‌هاست که شکل گرفته است. وقتی در سال 1394 خورشیدی یا 2015 میلادی جنگ یمن آغاز شد، روشن بود که یک‌طرف این جنگ مردمی هستند که دنبال قلمروگستری و کشورگشایی نبودند، بلکه ایستادند تا استقلال خود را حفظ کنند و طرف دیگر جنگ، نه فقط یک کشور- عربستان- و نه فقط یک ائتلاف منطقه‌ای- کشورهای عربی منطقه- بلکه یک ائتلاف گسترده بین‌المللی است به رهبری آمریکا؛ یعنی همان مثلث آمریکایی- اسرائیلی- عربی که به جان مردم یمن افتاد اما نزدیک به 8 سال جنگ نتوانست مردم مقاومت یمن را از میدان به در کند. حالا این ملت مقاوم در حمایت از مردم فلسطین چنان وارد میدان شدند که شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل به اعتراض و گله[!!] می‌گوید: «حوثی‌ها تاکنون ۱۷ هدف اسرائیلی در دریا را مورد حمله قرار داده‌اند، اما جهان در سکوت مطلق است.»
در پی این شرایط است که روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: «لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا طی سفر خود به خاورمیانه تشکیل نیروی دریایی بین‌المللی را اعلام خواهد کرد. آمریکا تلاش می‌کرد تا چین را قانع کند که به این نیرو بپیوندد.» این روزنامه نوشت: «واشنگتن تشکیل نیروی دریایی گسترده را با مشارکت کشورهای عربی برای مقابله با حملات انصارالله به کشتی‌ها در دریای سرخ اعلام خواهد کرد.» به گزارش ایسنا، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) بامداد شنبه خبر داد که لوید آستین در سفر هفته آتی به منطقه، به سرزمین‌های اشغالی، قطر و بحرین می‌رود و از ناو «یواس‌اس جرالد فورد» در دریای مدیترانه نیز بازدید می‌کند.
در مقابل، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نسبت به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی ضد یمن هشدار داد. به گزارش اسپوتنیک، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، نسبت به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی ضد یمن هشدار داد و تأکید کرد: «اگر آمریکا در ایجاد ائتلاف بین‌المللی ضد یمن موفق شود، کثیف‌ترین ائتلافی خواهد بود که تاریخ به خود دیده است. ما منتظر تشکیل کثیف‌ترین ائتلاف در تاریخ برای ورود به شریف‌ترین جنگ در تاریخ هستیم. جهان هنوز ننگ سکوت در برابر جنایت‌های نسل‌کشی قبلی را فراموش نکرده است.» وی گفت: «جهان به کشورهایی که فورا برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی ضد یمن برای حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی گرد هم آمدند چگونه نگاه خواهد کرد و به یمن که با اراده رسمی و مردمی برای توقف کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی وارد عمل شد، چگونه نگاه خواهد ‌شد؟» وی گفت: «دریای سرخ به جز برای کشتی‌هایی که با دشمن صهیونیستی در ارتباط هستند، امن است. ما با کشورهای بانفوذ برای شکستن محاصره غزه و توقف تجاوز در ارتباط هستیم.»
البته خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که کاخ‌سفید از طریق عمان و دیگر میانجی‌ها با یمنی‌ها در ارتباط است و از آنها می‌خواهد که حملات را متوقف کنند. یک سخنگوی نیروهای یمنی نیز به این خبرگزاری گفت: «ما این تماس‌ها را تایید می‌کنیم، اما تا زمانی که اسرائیل نبرد در غزه را متوقف نکند، به حملات خود ادامه خواهیم داد.»
مصر به هیچ ائتلافی علیه انصارالله نخواهد پیوست
منابع آگاه مصری اعلام کردند که قاهره قصد ندارد به هیچ ائتلاف امنیتی یا نظامی برای رویارویی با انصارالله بپیوندد. به گزارش شفقنا از العربی‌الجدید، این منابع اعلام کردند که دولت مصر به برنامه‌های خود برای عدم پیوستن به هیچ‌گونه ائتلافی پایبند است و این رویکرد را دارد که برای حل درگیری‌ها از طریق تماس با طرف‌های مختلف به‌دنبال راه‌حل باشد.
۲ کشتی دیگر هدف انصارالله قرار گرفتند
به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع دریانوردی یمنی از هدف قرار گرفتن دو کشتی با دو موشک شلیک‌شده از سوی ارتش یمن خبر داد. این منبع یمنی به الجزیره اعلام کرد که هدف قرار گرفتن آنها در راستای ممانعت از حرکت آنها به سمت رژیم صهیونیستی انجام شده است. پیش‌تر نیز، سازمان تجارت دریایی انگلیس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) نوشت که «گزارش وقوع یک حادثه و انفجار احتمالی در نزدیکی یک کشتی عبوری از تنگه باب‌المندب واقع در دریای سرخ» را دریافت کرده است. این سازمان انگلیسی در ایکس نوشت: «سازمان تجارت دریایی انگلیس گزارشی از یک حادثه در تنگه باب‌المندب واقع در جنوب بندر المخا در یمن دریافت کرده است. همچنین گزارش‌هایی از وقوع انفجار احتمالی در آب در مجاورت (۲ گره دریایی) بخش پشتی عرشه یک کشتی دریافت کرده‌ایم. مقامات در حال تحقیق درباره حادثه هستند.»
تشدید تنش در غزه مساوی با تشدید تنش در دریای سرخ
فرمانده منطقه پنجم نظامی ارتش یمن در سخنانی بار دیگر به رژیم صهیونیستی نسبت به تشدید تجاوزات در نوار غزه هشدار داد. سرلشکر «یوسف حسن المدانی»، فرمانده منطقه پنجم نظامی ارتش یمن، در این‌باره تأکید کرد: «هرگونه تشدید تنش در غزه، تشدید تنش در دریای سرخ را به همراه خواهد داشت.» وی همچنین گفت: «هر کشور یا طرفی که بین ما و فلسطین قرار گیرد، با آن مقابله می‌کنیم.» المدانی با اشاره به کشتی توقیف‌شده «گلکسی لیدر» در دریای سرخ توسط ارتش یمن نیز افزود: «کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر در شرایطی بسیار پیچیده و در فاصله ۱۲۰کیلومتری از سواحل یمن توقیف شد.» وی در این‌باره تصریح کرد: «عملیات در حالی به پایان رسید که دشمن در حالت آماده‌باش بود و آمریکایی‌ها در دریای سرخ و نزدیک این کشتی حضور داشتند. نیروی ویژه‌ای که این عملیات را انجام داد به مدت دو سال آموزش‌های فشرده و گسترده‌ای را برای انجام عملیات مشابه گذراند.» سرلشکر المدانی ادامه داد: «ما درصدد افزایش آمادگی نیروهای مسلح در برابر هرگونه تهدیدی هستیم، چراکه دشمن در کمین یمن است.»
بندر ایلات مسدود شد!
در حالی که رویترز نوشته است که شرکت بریتیش پترولیوم عبور تمام نفتکش‌های خود از دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورد، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که بندر ایلات تقریباً به‌طور کامل مسدود شده است و شرکت‌های کشتیرانی ممکن است از رژیم اسرائیل عبور کنند و با آن معامله نکنند.
نصرالله منتظر لحظه مناسب
خبر دیگر اما از مقاومت لبنان است. به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های عبری‌زبان با ابراز نگرانی نسبت به تحولات جبهه شمالی و اقدامات حزب‌الله لبنان تأکید کردند: «سیدحسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) منتظر است و تحولات را رصد می‌کند.» این رسانه‌ها اضافه کردند: «نصرالله منتظر است ما را غرق‌شده و شکست‌خورده ببیند و در لحظه مناسب وارد عمل شود.» رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: «بدون کمک آمریکایی‌ها که البته بلاعوض نیست و باید هزینه آن پرداخت شود، هرگز نخواهیم توانست اسرای خود را بازگردانیم و به جنگ ادامه دهیم.» این رسانه‌ها تأکید کردند: «اگر یک ائتلاف با آمریکایی‌ها و کشورهای دیگر ایجاد نشود ما به مرحله‌ای از عجز و ناتوانی خواهیم رسید که هرگز پیش از این شاهد نبوده‌ایم؛ البته تشکیل این ائتلاف کار دشواری است.»
گفتنی است که پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کرده بودند که حزب‌الله لبنان همواره این رژیم را با انواع جدیدی از مهمات استفاده‌شده در حملات موشکی غافلگیر می‌کند و هیچ شب و روزی در شمال سرزمین‌های اشغالی نمی‌گذرد که انفجاری در آنجا رخ ندهد، تا جایی که زندگی در این مناطق بسیار مشکل شده است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که حزب‌الله تنها به سمت مناطق کریات شمونه و اطراف آن ده‌ها موشک شلیک کرده است.
تحولات جبهه شمالی اراضی اشغالی
همچنین به گزارش الجزیره، حزب‌الله لبنان از حمله جدید به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه خود آورده است: «مرکز تجمع نظامیان و نیز تجهیزات دشمن را در حومه مرکز الحمراء با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.» از سوی دیگر خبرنگار الجزیره اعلام کرد که صدای آژیر خطر در الجلیل علیا به صدا درآمده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که علت آژیر خطر در الجلیل به سبب رخنه پهپادی است. منابع صهیونیست گزارش دادند که از شهرک‌نشینان مجاور لبنان خواسته شده است که در پناهگاه بمانند. رژیم صهیونیستی بار دیگر در اقدامی تجاوزکارانه مناطق الضهیره، الجبین، الخیام و الناقوره را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به این اقدام با سلاح مناسب، محل تجمع نظامیان صهیونیست و تجهیزات آنها در محوطه پایگاه «الحمرا» را هدف قرار داده است. در این میان جنبش حزب‌الله لبنان از شهادت دو رزمنده دیگر این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور خبر داد.
اسرائیل توان پیشروی ندارد
همچنین «سید‌هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرائی حزب‌الله، اظهار داشت: «پس از جنگ غزه، باورمان درباره اینکه حمایت از کشور و آینده به مقاومت و بازدارندگی منوط است، بیش از پیش شد.» وی افزود: «مقاومت با سلاح و موشک و قدرت نیاز ملی هر لبنانی است که به‌دنبال مصون نگه‌داشتن و استقلال و منابع و آینده کشور است.» صفی‌الدین اضافه کرد: «اسرائیل در غزه متحمل شکست شده و پس از هفتاد روز از جنگ نتوانسته کاری از پیش ببرد. این رژیم در تحقق ماموریتی که به‌دنبال آن بود، شکست خورده است. ارتشی تا بن دندان مسلح توان پیشروی ندارد.»
قدردانی حماس از مقاومت لبنان، یمن و عراق
معاون رئیس جنبش حماس در غزه از مقاومت در لبنان، یمن و عراق به‌دلیل همبستگی با مقاومت فلسطین و پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه قدردانی کرد. «خلیل الحیه»، معاون رئیس جنبش حماس در غزه، در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: «مقاومت ما با متجاوزان مقابله کرده و خسارت‌های زیادی را به آنها وارد می‌کند. مقاومت پایدار است و قادر است خسارت‌های بیشتری را به دشمن وارد کند. باید ابتدا تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه متوقف شود و بعد از آن درباره تبادل اسرا صحبت کنیم. پرونده تبادل اسرا تا زمان توقف تجاوز بسته است. به محض این‌که حملات علیه ملت ما متوقف شود، آماده معامله تبادل اسرا خواهیم بود.»
هشدار انصارالله
همزمان با تشدید تنش‌ها در دریای سرخ انصار‌الله یمن اعلام کرد: عملیات نظامی ویژه‌ای را علیه دو کشتی مرتبط با رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام داده است. انصار‌الله در بیانیه‌ای عنوان کرد که به ممانعت از حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اسرائیلی از طرق دریای سرخ و عرب ادامه می‌دهد. در این بیانیه آمده است که ممانعت از عزیمت کشتی‌ها به سمت بنادر اسرائیلی تا ورود غذا و دارو برای برادران‌مان در نوار غزه ادامه خواهد داشت. در این بیانیه تاکید شده است، کشتی‌هایی که به سمت مناطقی به جز بنادر رژیم صهیونیستی در حرکت هستند، باید سیستم شناسایی خود را روشن نگه دارند. «یحیی سریع» سخنگوی این جنبش گفت: مجددا به کشتی‌هایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند هشدار می‌دهیم در هدف قرار دادن شما تردید نخواهیم کرد.