به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,514
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 6,514
بازدید ماه: 27,484
بازدید کل: 23,689,306
افراد آنلاین: 75
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
892 - سید عبدالملک الحوثی: ما عاشق جنگ با آمریکا و اسرائیل هستیم نه با مزدوران آنها ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
سید عبدالملک الحوثی:
ما عاشق جنگ با  آمریکا و اسرائیل هستیم نه با مزدوران آنها 
  ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

عبدالملک الحوثی: سازشگران می‌خواهند زشتی‌های اسرائیل را بپوشانند | خبرگزاری  فارس

«سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن، دیروز (۲۹ آذر) در سخنانی به جنگ در غزه و جنایات رژیم اشغالگر قدس پرداخت و گفت که این رژیم بیمارستان‌ها را به اهداف آشکار نظامی تبدیل کرده است. او گفت: «دشمن اسرائیلی به جنایات خود و جنگی که علیه غیرنظامیان به راه انداخته است، افتخار می‌کند، رژیم صهیونیستی هر زمان که در میدان نظامی شکست می‌خورد به حمله به غیرنظامیان روی می‌آورد.» رهبر انصارالله یمن در همین سخنرانی در سخنانی صریح و تند گفت: «بیشترین چیزی که ما دوست داریم نبرد مستقیم با آمریکا و اسرائیل است و نه درگیری با مزدوران و عوامل آمریکا.»
صهیونیست‌ها احساس و شعور ندارند
رهبر انصارالله یمن افزود: «در طول ۷۶ روز گذشته که از تجاوز دشمن صهیونیستی یهودی اسرائیلی به مردم فلسطین می‌گذرد، این رژیم مرتکب شنیع‌ترین جنایات شده است. دشمن صهیونیستی با تمامی ابزارهای نسل‌کشی مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد و با روش‌های وحشیانه از گرسنگی دادن تا محاصره و ممانعت از ورود غذا و دارو دست به کشتار می‌زند، در بیمارستان‌ها می‌بینیم که دشمن آن‌جا را یک هدف آشکار برای حملات خود قرار داده است، طوری که عملیات نظامی‌اش در بیمارستان الشفاء و دیگر بیمارستان‌ها بی‌سابقه بود.»
عبدالملک الحوثی گفت که کشورها در جنگ به طور معمول پایگاه‌های استراتژیک و نظامی را هدف خود اعلام می‌کنند، اما رژیم اسرائیل با «وقاحت تمام» بیمارستان‌ها را هدف خود اعلام کرده است و حمله به بیمارستان‌های غزه و حمله به بیماران و زخمی‌ها و کادر پزشکی را مایه افتخار می‌داند، حتی تجمعات آوارگان در مدارش آنروا (سازمان ملل) را بمباران می‌کند. رهبر مقاومت یمن تأکید کرد: «دشمن اسرائیلی به اقدامات وحشیانه خود ادامه می‌دهد و زمانی که در میدان نبرد شکست می‌خورد، به بمباران بی‌هدف غیرنظامیان در غزه روی می‌آورد، بمباران‌ها حتی نوزادان شیرخواره و نوزادان نارسی که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند را هدف قرار می‌دهد که بی‌نهایت وحشیانه و شنیع است.»
عبدالملک الحوثی درخصوص صهیونیست‌های یهودی گفت: «صهیونیست‌های یهودی گروهی مملو از کینه و دشمنی شدید و جنایت هستند و هیچ‌کدام از احساسات و شعور انسانی را ندارند.آمریکایی‌ها نیز از همان ابتدا در این جنایات شریک صهیونیست‌ها بودند و مستشاران نظامی خود را برای مدیریت و برنامه‌ریزی جنگ در اختیار آنها قرار داده و هزاران تن بمب‌های کشنده ارسال کرده‌اند.»
آمریکا شاخه دیگری از صهیونیسم
رهبر انصارالله یمن در ارتباط با رفتار آمریکا در منطقه نیز گفت که آمریکایی‌ها هر کشوری که با ملت فلسطین همکاری کند را تهدید می‌کنند و قصد دارند به صهیونیست‌ها این اطمینان را بدهند که شرایط برای ارتکاب جنایات در غزه بدون اینکه کسی متعرض آنها شود، مهیا است. او افزود: «آمریکایی‌ها حمایت از صهیونیست‌ها را تا جایی پیش برده‌اند که رساندن غذا و دارو به مردم فلسطین جز با موافقت آمریکا و اسرائیل صورت نمی‌گیرد، پس زمانی که تصاویر غم‌آلود هزاران کودک و زن را که با بمب‌های آمریکایی کشته شده‌اند، می‌بینیم باید مشارکت آمریکا در این جنایات را یادآور شویم.»
او تأکید کرد:  «آمریکا شاخه دیگری از صهیونیسم یهودی جهانی است که رئیس‌جمهورش به آن افتخار می‌کند و آشکار می‌گوید که یک صهیونیست است و در این مسیر حرکت می‌کند. آمریکا پایگاه‌هایش در منطقه را پشتیبان دشمن صهیونیستی کرده و تمامی مخازن سلاح‌هایش حتی آنهایی که در کشورهای عربی هستند را برای حمایت از اسرائیل به‌کار گرفته است.» رهبر مقاومت یمن همچنین به نقش کشورهای اروپایی در حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که کشور انگلیس در گذشته برای ایجاد رژیم صهیونیستی اقدام کرد و اکنون به حمایت از این رژیم ادامه می‌دهد و همزمان برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون فرانسه، ایتالیا و آلمان که «تاریخ سیاهی» دارند به حمایت از صهیونیست‌ها می‌پردازند و تمامی ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند. او در این‌باره تأکید کرد: «زمانی که لابی صهیونیسم در کشورهای غربی شروع به کار می‌کند، حتی ارزش‌های لیبرالیسم هم کنار می‌روند؛ طوری رفتار می‌کند که گویا دیوانه‌ای است که هیچ ارزش بشری را به همراه ندارند و حاصل سیاست جنگل است.»
مسلمانان فلسطینی‌ها را جزئی از خود بدانند
سید عبدالملک الحوثی، درخصوص مسئولیت جهان اسلام و تک‌تک مسلمانان در قبال مسئله فلسطین نیز گفت که امت اسلام باید فلسطین را بخشی از خود بداند و به شکل جدی و عملی و فعال به حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین بپردازد. او گفت که برخی کشورهای عربی زمانی که دُوَل غربی از آنها انتقاد کرده یا به پادشاه یا شاهزاده‌ای توهین می‌کنند، دست به قطع روابط می‌زنند، اما در قضیه فلسطین در نهایت رخوت و سستی به سر می‌برند.
الحوثی با کنایه به جشن «موسم الریاض» در عربستان سعودی گفت: «این کشورها به جایی رسیده‌اند که مشغول رقص و آواز و مسابقات کلوب‌ها و دیگر چیزها شده‌اند و جنایات بزرگ در فلسطین را فراموش کرده‌اند؛ اخیرا نیز در کشورهای عربی، صداهای زشتی شنیده می‌شود که در حال ملامت مردم فلسطین و مجاهدانش هستند و هر موضع حمایتی از آنها را تخریب می‌کنند.» رهبر انصارالله یمن همچنین گفت که انتظاری از آمریکا و کشورهای اروپایی برای نقش‌آفرینی به نفع مردم فلسطین وجود ندارد و آنها دائما در حال ظلم و استکبار علیه ملت‌ها هستند و مسئولیت بزرگ در قبال مردم فلسطین بر گردن جهان اسلام و تمامی مسلمانان دنیا است تا سخن و موضع واحدی اتخاذ کنند... کشور‌های عربی گوشه‌ای بایستند و تماشا کنند که ما چگونه با اسرائیل و آمریکا می‌جنگیم.
دست باز مقاومت
سید مقاومت یمن در ارتباط با انفعال کشورهای عربی و تحرک محور مقاومت گفت که برخی کشورهای عربی حتی مانع تظاهرات در حمایت از غزه می‌شوند، در حالی که محور مقاومت در سطوح نظامی، رسانه‌ای و مردمی در صحنه حاضر است. او این سؤال را مطرح کرد که چرا علمایی که برای سوریه و یمن و عراق فتوای جهاد می‌دادند، در برابر فلسطین ساکت نشسته‌اند و چه بهانه‌ای برای این سکوت خود دارند؟
عبدالملک الحوثی گفت که مردم یمن با اتخاذ موضع درست در تمامی سطوح هر کمک و پشتیبانی که از دستش برمی‌آمد را در حمایت از فلسطین عرضه کرده است. او افزود: «مردم عزیز ما در موضع صحیح خود اقدام کرده و علیه دشمن صهیونیستی یهودی اسرائیلی اعلان جنگ کرده و توان موشکی و پهپادی خود را برای هدف قرار دادن دشمن به حرکت درآورده است؛ ملت ما در دریای سرخ و خلیج عدن و دریای عرب (مکران) وارد عمل شده و مانع حرکت کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با اسرائیل می‌شود تا کالا به بنادر اسرائیل نرسد.»
عبدالملک الحوثی از آمادگی یمن برای اعزام صدها هزار نفر به فلسطین خبر داد و گفت: «به طور آشکار و صریح از کشورهایی که بین ما و فلسطین اشغالی فاصله می‌اندازند خواستیم تا گذرگاه‌های زمینی را باز کنند تا صدها هزار نفر از مردم ما بتوانند به فلسطین بروند.» رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: «در این روزها تلاش داریم توانایی‌های نظامی خود را توسعه دهیم تا از آن برای مقابله با کشورهایی که در منطقه سعی دارند مقابل حملات ما به دشمن اسرائیلی بایستند، بهره ببریم.»
به گفته عبدالملک الحوثی، احتمالا چهار کشور از جمله یک کشور عربی به علاوه رژیم صهیونیستی تلاش خواهند کرد تا مانع شلیک موشک‌ها و پهپادهای یمنی شوند. او از اینکه برخی کشورهای عربی به جای حمایت از یمن در پشتیبانی از فلسطین، به سمت جبهه آمریکا رفته‌اند، ابزار تأسف کرد. او تأکید کرد که موضع یمن علیه اسرائیل است و هیچ کشور دیگری را هدف قرار نخواهد داد و موضع یمن در قبال اقدامات احتمالی نظامی برخی کشورهای عربی صبر خواهد بود.
افسانه ائتلاف
از زمان آغاز حملات به غزه و نسل‌کُشی رژیم آپارتاید اسرائيل در غزه، انصارالله که غربی‌ها آنها را بیشتر حوثی‌ می‌خوانند در سیاستی حمایتی از مردم غزه به کشتی‌های اسرائيلی و آنهایی که به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند حمله می‌کند. این حملات شرایط را چنان برای اسرائیل سخت کرد که صحبت از ائتلافی به اصطلاح بین‌المللی علیه انصارالله مطرح شد. البته باید توجه داشت که ائتلاف بین‌المللی علیه یمن و انصارالله سال‌هاست که شکل گرفته است. وقتی در سال 1394 خورشیدی یا 2015 میلادی جنگ یمن آغاز شد، روشن بود که یک‌طرف این جنگ مردمی هستند که دنبال قلمروگستری و کشورگشایی نبودند، بلکه ایستادند تا استقلال خود را حفظ کنند و طرف دیگر جنگ، نه فقط یک کشور- عربستان- و نه فقط یک ائتلاف منطقه‌ای - کشورهای عربی منطقه- بلکه یک ائتلاف گسترده بین‌المللی است به رهبری آمریکا؛ یعنی همان مثلث آمریکایی- اسرائیلی- عربی که به جان مردم یمن افتاد اما نزدیک به 8 سال جنگ نتوانست مردم مقاومت یمن را از میدان به در کند. بالاخره روز دوشنبه (27 آذر) خبر آمد که 10 کشور به رهبری آمریکا توافق کرده‌اند که به طور مشترک گشت‌زنی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام دهند تا از کشتی‌های تجاری در برابر حملات انصارالله محافظت کنند.
حالا خبر می‌رسد که «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، اعلام کرد: «اگر عربستان و امارات به ائتلاف ضد یمن (اشاره به ائتلاف آمریکایی) ملحق شوند، به صراحت اعلام می‌کنم که ما همه پالایشگاه‌های نفت و گاز را می‌زنیم و همه نفتکش‌ها را غرق خواهیم کرد، به ویژه که زمستان اروپا و آمریکا در راه است.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از آن نیز «حزام الاسد»، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، به زبان عبری، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا را تهدید کرد و گفت: «با یاری خداوند متعال، هیچ قدرتی در روی زمین نخواهد توانست ما را از یاری ساکنان غزه در برابر تعدی رژیم صهیونیستی بازدارد.»
رسانه‌های غربی و مأموریت غیرممکن ائتلاف
مجله آمریکایی نیوزویک نوشت که حملات فزاینده یمن در دریای سرخ دردسر جدیدی را برای نیروی دریایی آمریکا ایجاد می‌کند، ارتش با انتخاب‌های دشواری در مورد نحوه واکنش به امواج حملات روبه‌رو خواهد شد. محقق مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، «فابیان هینز»، در گفت‌وگو با نیوزویک گفته است: «واشنگتن باید بین حضور در نقاط مختلف دنیا و حمایت از اسرائیل تعادل برقرار کند؛ نیروی دریایی آمریکا نمی‌تواند همه‌جا حضور داشته باشد و متر به متر دریا را ایمن کند.»
پالتیکو نشریه دیگر آمریکایی می‌گوید که پنتاگون بیش از هر چیز نگران هزینه رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمنی است. به گفته سه مقام آگاه در وزارت دفاع آمریکا، هزینه استفاده از موشک‌های ۲میلیون دلاری نیروی دریایی در برابر پهپاد‌های چندهزار دلاری یمنی‌ها تبدیل به یک دغدغه فزاینده شده است. در حالی که نیویورک‌تایمز به جنبه دیگری از ضعف‌های این ائتلاف اشاره و غیاب کشورهای مهم عربی در آن را «چالش قابل توجه» توصیف می‌کند.
پایگاه خبری «الخلیج» با اعلام عدم انضمام چند کشور مهم منطقه نوشت که «عربستان خواهان یک تقابل دیگر با یمن نیست، امارات به کارآیی این ائتلاف اعتقاد ندارد و مصر هم ماهیت آن را نمی‌پذیرد.» در تل‌آویو اما فریاد ترس و نگرانی اسرائیل از عملیات‌های صنعا در رسانه‌های عبری همچنان بالاست. روزنامه هاآرتص طی گزارشی نوشت که «دو هفته است هیچ کانتینری از طریق دریا به سواحل اسرائیل نرسیده و انتظار داریم این روند تا چهار هفته آینده ادامه پیدا کند.»
رسانه‌های اسرائیلی از ترس عربستان می‌گویند
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که عربستان سعودی قصدی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های اسرائیلی علت عدم همراهی عربستان با ائتلاف آمریکا در دریای سرخ را ترس از درگیر شدن در جنگ جدید منطقه‌ای عنوان کردند. به گفته رسانه‌های صهیونیستی، عربستان به دنبال توافقی برای پایان دادن به جنگ با صنعا است و از این‌رو در ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ شرکت نکرده است. در این حال رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده‌اند که امارات گفته است که در صورت تصمیم واشنگتن برای حمله بسیار مهم به صنعا، به ائتلاف دریایی در دریای سرخ با مشارکت آمریکا خواهد پیوست.
در این میان همچنین خبر می‌رسد که سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که آمریکا در حال بررسی وضعیت انصارالله یمن است اما هنوز تصمیمی برای تروریستی اعلام کردن آنها نگرفته است. «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ‌سفید، گفت که آمریکا در حال بررسی وضعیت انصارالله یمن است اما هنوز تصمیمی برای تروریستی اعلام کردن آنها نگرفته است. بلومبرگ نیز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که پنتاگون در حال آماده‌شدن برای ارائه گزینه‌های واکنش قوی به حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، است.
ضربه دردناک ارتش یمن به اقتصاد رژیم
این ائتلاف به هرجا برسد، یمن و مقاومت آن کار اساسی را تا همین حالا نیز کرده است. آن‌طور که تسنیم نوشته است، یک رسانه عبری اعتراف کرد که عملیات ارتش یمن ضربه دردناکی به اقتصاد بندر ایلات اسرائیل وارد کرده است، این در حالی است که این شهر در پی وقوع جنگ و فروپاشی بخش گردشگری متحمل خسارت‌های اقتصادی سنگینی شده است.
تنها ‌نفتکش‌های ایرانی از دریای سرخ می‌گذرند!
برخی از منابع خبری نیز به نقل از حساب توئیتری مؤسسه تانکر تراکرز نوشته‌اند: «تنها ‌نفتکش‌های ایرانی عازم سوریه هستند که در دریای سُرخ متوقف نمی‌شوند، آزار نمی‌بینند و مورد حمله قرار نمی‌گیرند. عبور فقط برای آنها آسان است.» دقیقاً در این اوضاع است که گلوبز می‌نویسد: «اگر کشتی عازم اسرائیل باقی بماند نرخ بیمه آن 250درصد افزایش دارد.»