به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,990
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,050
بازدید ماه: 72,123
بازدید کل: 23,733,934
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۱۸ - قدردانی رئیس جمهور از عملکرد سنجیده وزارت نفت و رسانه‌ها در ماجرای اختلال سوخت‌رسانی ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

قدردانی رئیس جمهور از عملکرد سنجیده وزارت نفت

و رسانه‌ها در ماجرای اختلال سوخت‌رسانی

  ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

قدردانی از عملکرد وزارت نفت و رسانه‌ها در موضوع تلاش دشمن برای ایجاد اختلال  سامانه‌های سوخت‌رسانی - خبرگزاری سلامت
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در جلسه هیئت دولت با قدردانی از وزیر و کارکنان وزارت نفت برای اقدام بهنگام در مواجهه با تلاش دشمن برای ایجاد اختلال در سامانه‌های سوخت‌رسانی کشور و نیز اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع رسانه‌ها در این زمینه، تصریح کرد: عملکرد سنجیده وزارت نفت و پوشش خبری مناسب این موضوع از سوی رسانه‌ها، مانع از تحقق اهداف دشمنان در ایجاد نگرانی برای مردم شد.
وی افزود: البته این مسئله گواه آن است که دشمن مترصد ضربه زدن به مردم و زندگی شهروندان است و همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف باید اقدامات پیشگیرانه و اصول مراقبتی را بیش از گذشته مدنظر داشته باشند.
رئیس‌جمهور در ادامه حفظ انسجام و هم‌افزایی در رفع مشکلات و حل مسائل را وظیفه همه اجزا و ارکان کشور دانست و با توصیه مسئولان و مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌ها به ضرورت توجه به اخلاق عمومی، حرفه‌ای و سازمانی در مجموعه‌های تحت مدیریت خود، گفت: همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید در کنار توجه به پیشبرد امور اداری، به توسعه و ارتقای موازین اخلاقی در جهت افزایش بهره‌وری در خانواده اداری کشور نیز اهتمام داشته باشند.
در جلسه هیئت دولت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی درباره توسعه زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت در کشور، خاطرنشان کرد: تعداد روستاهایی که در مدت سپری شده از دولت مردمی به اینترنت متصل شده‌اند، برابر با دوره چهارساله قبل از این دولت است.
وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن اشاره به رشد معنادار و دو برابری وام ودیعه مسکن که در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار مصوب شد، از انعقاد قرارداد با 30 شرکت تخصصی در راستای اجرای توصیه رهبر معظم انقلاب برای توجه بیشتر به «اقتصاد دریامحور» خبر داد که روز سه‌شنبه در سازمان بنادر و دریانوردی منعقد شده و می‌تواند باعث تحولی بزرگ در زمینه رشد و بالفعل شدن ظرفیت‌های اقنصادی کشور در حوزه دریا و سواحل شود.
ابراز رضایت رئیس‌جمهور از رشد قابل توجه روابط ایران و ترکمنستان به‌ویژه در عرصه تجاری
خبر دیگر اینکه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با آقای «سردار بردی‌محمداف» رئیس‌جمهور ترکمنستان، ضمن ابراز رضایت از رشد قابل توجه روابط دو کشور در سال‌های اخیر، به‌ویژه افزایش حجم تجارت فیمابین، بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات مهم نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در زمینه انرژی، حمل‌ونقل و ترانزیت تاکید کرد.
وی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری میان دو کشور در حوزه برق و گاز، بر توسعه همکاری‌های تهران - عشق‌آباد در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت با بهره‌گیری از ظرفیت بنادر جنوبی ایران از جمله بندرعباس و بندرچابهار نیز تاکید کرد. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به پیشینه و سابقه تاریخی و تمدنی دو کشور و فراهم بودن زمینه ارتقای بیشتر تعاملات فرهنگی دو ملت، از آمادگی ایران برای برگزاری برنامه مشترک فرهنگی با ترکمنستان و بزرگداشت چهره‌ها و شخصیت‌های مشترک فرهنگی خبر داد. «سردار بردی‌محمداف» رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین تقدیر از مشارکت فعال و مؤثر جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی دو کشور و نمایشگاه‌های جانبی این نشست، بر آمادگی کشورش برای گسترش سطح همکاری‌ها و اجرای توافقات صورت گرفته در بخش انرژی، حمل‌ونقل، ‌ترانزیت و فرهنگی تاکید کرد.
مصوبه تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» ابلاغ شد
علاوه‌بر این، آیت‌الله رئیسی، در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان»» را که در جلسه علنی روز سه‌شنبه 23 آبان‌ماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16 آذر 1402 به تایید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.
در جلسه شورای‌عالی انقلابی فرهنگی، موضوع تعیین رئیس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان این شورا مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ضمن تشکر از خدمات خانم دکتر خزعلی، خانم دکتر فهیمه فرهمندپور با کسب اکثریت آرای اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به سمت رئیس جدید این شورا و همچنین عضو حقوقی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد. در این جلسه همچنین ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دکتر حداد عادل در سمت ریاست شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی به عنوان رئیس جدید این شورا منصوب شد.
انتصاب حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی با رای اکثریت اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به سمت دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی همراه با قدردانی از آقایان سید محمدجواد آل‌احمد دبیر سابق و سلامت‌پناه سرپرست شورای توسعه فرهنگ قرآنی، از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود.
در این جلسه همچنین سند ملی موسیقی کشور به عنوان یکی از اسناد مهم فرهنگی که با بهره‌گیری از نظرات رهبری معظم انقلاب، فقها و همچنین اعضای خانه موسیقی تدوین شده بود، به تایید و تصویب نهائی رسید.
با رای اکثریت اعضای شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه فرهنگستان علوم نیز اصلاح و دو بند «امکان ایجاد گروه‌های علمی جدید» و «سقف اعضای پیوسته فرهنگستان» به آن اضافه شد.
رئیسی‌ در گفت‌وگو با عارف علوی: پاکستان برای ارتقای امنیت مرزها بیشتر تلاش کند
خبر دیگر اینکه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با آقای «عارف رحمان علوی» رئیس‌جمهوری اسلامی پاکستان بر ضرورت تلاش بیشتر پاکستان برای ارتقای امنیت مرزها تاکید کرد و ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای گسترش همکاری‌ها به‌ویژه در عرصه‌های انرژی ابراز امیدواری کرد که مقامات دو کشور با جدیت بیشتر برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها بکوشند.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تداوم جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی برای توقف این جنایات، بر اهمیت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی برای اعمال فشار به این رژیم برای توقف ماشین کشتار و جنایت در غزه تاکید کرد.
«عارف رحمان علوی» رئیس‌جمهور پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به جایگاه رهبری جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین، با قدردانی از تلاش‌های کشورمان در این موضوع تصریح کرد: تلاش و اقدام هماهنگ و مشترک کشورهای اسلامی می‌تواند فشار مضاعفی بر صهیونیست‌ها در راستای توقف جنایات آنها در غزه ایجاد کند. رئیس‌جمهور پاکستان با تایید نظر رئیس‌جمهور ایران درباره ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل در دفاع از حقوق ملت فلسطین و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: باید به دنبال تغییر جدی ساختار سازمان‌های بین‌المللی باشیم و مسلمانان باید در این زمینه پیشگام باشند.
وی همچنین ضمن تسلیت شهادت تعدادی از حافظان امنیت کشورمان در حمله تروریستی اخیر، به رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران، تاکید کرد که دولت متبوعش تمام تلاش خود را برای ارتقای امنیت مرزهای مشترک و جلوگیری از فعالیت گروهک‌های معاند و تروریستی در این مناطق به کار خواهد گرفت.