به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,920
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,920
بازدید ماه: 69,993
بازدید کل: 23,731,804
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۳۷ - حجت‌الاسلام صدیقی، خطیب جمعه تهران: یمنی‌ها جبهه جدیدی برای بیچاره کردن جنایتکاران گشوده‌اند ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
حجت‌الاسلام صدیقی، خطیب جمعه تهران:
یمنی‌ها جبهه جدیدی برای بیچاره کردن جنایتکاران گشوده‌اند  
۱۴۰۲/۱۰/۰۱

حجت الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران: سوءمدیریت و خیانت باعث شده زندگی  عده‌ای از مردم

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شما بندگان صالح خدا و همه امت اسلامی و برادران و خواهران عزیز ایرانی و خودم را به تقوای الهی دعوت می‌کنم.
وی با بیان اینکه تقوا هم دنیا و هم آخرت ما را آباد می‌کند، بیان داشت: نماز خوراک بهشت است و برای افرادی که ملکوت نماز را درک می‌کنند، لذیذترین، بهترین و آرامش‌بخش‌ترین خوراک، نماز است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله بهجت که رضوان خدا بر او باد فرمود اگر سلاطین لذت نماز را می‌دانستند به‌خاطر این لذت بی‌نهایت از سلطنت خود دست می‌کشیدند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه با رفتارهای وحشیانه‌ای که از خودشان نشان دادند، خداوند چهره لیبرال دموکراسی غربی و بهشتی که نشان می‌دادند را برملا کرد، گفت: دموکراسی غربی که آن‌ها می‌گفتند یعنی کودک‌کشی،‌ ویرانگری، خون‌آشامی و زندگی‌جنگلی؛ هیچ‌گاه جریان غرب تا این حد منزوی و منفور نبود. در کشورهای غربی و دانشگاه‌های آمریکا هم تجمعات اعتراضی برقرار شده است و حتی به دانشمندان خودشان اجازه اعتراض نمی‌دهند و برخی اساتید و دانشجویان را توبیخ و اخراج کرده‌اند.
وی با اشاره به مراسمات مذهبی در ایام فاطمیه بیان داشت: تشکر و سپاس به درگاه الهی که در ایام‌الله بزرگداشت یاد حضرت زهرا(س) مردم ما سنگ تمام گذاشتند. شاهد کثرت محافل و مجالس بودیم. حضرت زهرا(س) نیز خودش شهید گمنام است. بازگشت پیکر ۲۸۰ شهید مفقود روح جدیدی به کشور تزریق کرد. ان‌شاءالله برای همه کسانی که تا به امروز متوجه نبودند و گاهی بی‌حجابی می‌کنند یا در ادارات کارشکنی می‌کنند تلنگری باشد. از جای جای کشور که در تشییع پیکر شهدای گمنام سنگ تمام گذاشتند تشکر می‌کنم.
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز به لطف خدا چهره واقعی آمریکا و هم‌پیمانانش و رژیم اسرائیل برای همگان آشکارتر از گذشته شده است و هیچ وقت جریان غرب تا به این حد نزد ملت‌ها منزوی و منفور نبوده است.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی عنوان کرد: امروز جریان مقاومت پیروز است. جبهه‌ای که معادله سازی می‌کند پیروز میدان است. سید مقاومت و ابر مرد اسلام و عرب با هوشیاری و متانت پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی را با موشک‌های هوشمند مستأصل می‌کند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: قیام یمنی‌ها برحسب روایات، از مقدمات ظهور حضرت مهدی(عج‌) است و یمنی‌ها جبهه جدیدی برای بیچاره‌کردن جنایتکاران گشوده‌اند.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه امروز مسئله اول عالم اسلام مسئله فلسطین است، گفت: امروز این مسئله به نقطه حساسی رسیده و امت اسلامی باید سرزمین فلسطین را از دست غاصبان خارج کنند.
وی اظهار داشت: آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد تنها یک خرید زمین توسط یک گروه نیست بلکه یک جریان است، همان‌هایی که بمب اتمی بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی ریختند و یا بومیان سرزمین خود را قتل عام کردند امروز به حمایت گسترده برای غصب سرزمین فلسطین می‌پردازند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت چند نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی کشور در اقدام تروریستی تصریح کرد: اقدام وحشیانه تروریست‌ها و تکفیری‌ها حادثه تلخی بود، این حادثه را به امام زمان(عج)، نایب ایشان، مردم، فراجا و خانواده این شهدا تسلیت عرض می‌کنم. لذا از مسئولین امر انتظار می‌رود تا از فراجا از نظر تسلیحاتی و... حمایت‌های لازم را داشته باشند. بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب، نباید کسی جرأت کند به مأمور انتظامی چپ نگاه کند نه اینکه آنها را در داخل کشور ترور کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به موضوع انتخابات خاطرنشان کرد: امروز دولتی را داریم که عاشق خدمت است نه تشنه قدرت. این فضا شرایطی را ایجاد کرده که برای شکرگزاری آن در انتخابات شرکت کنیم.
ارسال ۲۱ بسته مبارزه با فساد به نهادهای نظارتی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس
بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه طی سخنانی اظهار داشت: همه مطالعات ما و مطالعات جهانی نشان می‌دهد که پیشران تحولات در دنیای امروز و آینده به طور کامل تحولات علم و فناوری است. اقتصاد، حکمرانی و تولید دانش بنیان شده‌اند و برنامه‌ریزی و سیاست گذاری برای توسعه و تقویت علم و فناوری و پژوهش در کشور یک الزام برای بقا و کمال نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده است. بنابراین؛ پژوهش و فناوری را یک سرمایه‌گذاری برای آینده بدانید، نه به عنوان هزینه برای کشور.
وی با بیان اینکه در گام اول انقلاب پیشرفت‌های علمی خوبی کسب کردیم و با اینکه یک درصد از جمعیت دنیا را داریم اما دو درصد از تولید علم دنیا در دست ماست و این افتخار بزرگی است، تصریح کرد: رتبه 15 تولید علم را در اختیار داریم اما این همه مسیر نیست و در گام دوم باید پژوهش‌ها را هدفمند کنیم. علمی نافع است که مسائل کشور را حل کند و علمی که به درد حل مسائل کشور نخورد جای سؤال است، باید ذائقه مردم با حلاوت پیشرفت علمی شیرین شود و آثار علم دانش بنیان را در زندگی خود ببینند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مردمی‌سازی فعالیت‌ها را یکی از راه‌های دستیابی به پیشرفت دانست و گفت: مردم در  تصمیم‌گیری و نظارت و اجرا جایگاه رفیعی دارند و باید از مشارکت مردم، نخبگان و دانشگاهیان در سیاستگذاری استفاده کرد. راه برون‌رفت از مشکلات توجه به ظرفیت‌های مردم است.
نگاهداری تصریح کرد: هرگونه مسامحه در برخورد با فساد کمک به مفسدین و ظلم به مردم و مسئولان است و مفسدین وقیح‌تر می‌شوند. دبیرخانه دائمی مبارزه با فساد تأسیس شده و 21 بسته مبارزه با فساد را تقدیم نهادهای نظارتی و مسئولان کردیم.
وی خاطرنشان کرد: بر مسئولین و مردم واجب است که در تکریم نخبگان و متخصصان تلاش کنند و بر نخبگان هم واجب است که در شرایط سخت در کنار مردم خودشان بایستند.
رشد 2.5 برابری سوادآموزی در ایران نسبت به میانگین جهانی
علیرضا عبدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی در تاریخ 7 دی ماه
1358 اظهار داشت: روزی که این پیام صادر شد از جمعیت تقریباً ۳۵ میلیون نفری جمهوری اسلامی ایران ۴۷ درصد با سواد بود و بقیه مردم بی‌سواد بودند. اما اکنون که من در خدمت شما عزیزان هستم این عدد نزدیک به ۹۸ درصد رسیده است؛ یعنی ۴۷ درصد از مردم در بازی سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله‌ها در سال ۵۸ به ۹۸ درصد در سال ۱۴۰۲.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: دبیرکل یونسکو  ۱۷ شهریورماه امسال پیامی را صادر کرده است مبنی بر اینکه در ۴۰ سال گذشته جریان سوادآموزی در دنیا به صورت میانگین ۱۸ درصد رشد داشته است در حالی که در جمهوری اسلامی ایران این رقم ۵۰ درصد بوده؛ یعنی 2.5 برابر میانگین جهانی.
عبدی گفت: از سوی دیگر جریان سوادآموزی در کشور ما صرفاً یک جریان خواندن و نوشتن نبوده است آنچه در دنیا به اسم باسوادی تلقی می‌شود عموماً کفاف از خواندن و نوشتن می‌کند در حالی که طبق اساسنامه نهضت مطابق با فرمان حضرت امام در کنار خواندن و نوشتن، توجه به آموزه‌های دینی، روخوانی قرآن کریم و همچنین، رشد فرهنگ اسلامی جزو اولین‌های نهضت سوادآموزی بوده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جریان‌های سوادآموزی در دنیا معمولاً الزامات اجتماعی دارند یعنی اگر کسی باسواد نشود از حقوق اجتماعی محروم می‌شود در حالی که در کشور ما جریان سوادآموزی مبتنی بر آگاهی، آگاه‌سازی و گفتمان رشد، پیشرفت و تعالی است.
یعنی اولاً فرد بی‌سواد در ابتدا ترغیب شده و فهمی از مشکل خود داشته باشد و ثانیاً جذب و رشد و تعالی پیدا کرده و قدم به قدم مراتب سواد را طی کند تا بتواند به مراتب بالاتر نیز برسد. عبدی خاطرنشان کرد: جای آن دارد از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله رئیسی که در هیئت دولت نسبت به استمرار سازمان نهضت سوادآموزی و رشد و توسعه آن بر مبنای عملکرد جهادی اشاره کردند نیز تشکر کنم.