به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,968
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,028
بازدید ماه: 72,101
بازدید کل: 23,733,912
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۱۹ - در یازدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی: استقبال گرم و باشکوه از رئیسی در گلستان ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
در یازدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی:
استقبال گرم و باشکوه از رئیسی در گلستان
  
۱۴۰۲/۱۰/۰۱
 
Magiran | روزنامه کیهان (1402/10/02): استقبال گرم و باشکوه از رئیسی در  گلستان

 رئیس‌جمهور در یازدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی، به گلستان سفر کرد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اولین بخش از برنامه‌های سفر به استان گلستان با حضور در منطقه بندر ترکمن، خلیج احیا شده گرگان را به صورت رسمی به بهره‌برداری رساند.
اسفندماه 1400 رئیسی در سفر استانی اول دولت راهی خلیج گرگان و جزیره آشوراده شد و پس از استماع نظر کارشناسان، دستور صریح و شفاف آغاز عملیات لایروبی و نجات‌بخشی خلیج گرگان را صادر کرد.
چند روز بعد سازمان بنادر و دریانوردی با آغاز عملیات هیدروگرافی و به‌روزرسانی نقشه‌های میدانی، مقدمات اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیست محیطی کشور را محقق کرد.
در ادامه با ترک تشریفات اداری و با ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا عملیات رسوب‌برداری از کانال آشوراده آغاز شد تا حیات به خلیج گرگان برگردد.
طی ماه‌‌ها تلاش و پیگیری مستمر دولت و مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا لایروبی کانال‌های ارتباطی به‌ویژه کانال آشوراده انجام و خلیج گرگان احیا شد.
 کانال آشوراده به طول 9 کیلومتر جزئی از مهم‌ترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است که با حضور رئیس‌جمهور به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.
با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک می‌توانند به راحتی از اسکله‌ها در مسیر جزیره آشوراده تردد داشته باشند.
جلوگیری از ایجاد گرد و غبار و ایجاد کانون ریزگرد ناشی از خشک شدن خلیج گرگان، ارتقای کیفیت و کاهش شوری آب خلیج گرگان، حفظ تمام ارگانیسم‌های زیستمند موجود در آن و احیای حوضچه بندر ترکمن و نصب و راه‌اندازی اسکله شناور جهت رونق گردشگری از دیگر مزایا و فواید احیای خلیج گرگان برای مردم منطقه و استان گلستان است.
تخصیص 120 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در سفر به استان گلستان، در اجتماع باشکوه مردم مراوه‌تپه، ضمن تشکر از استقبال گرم صورت گرفته، اهالی این منطقه مرزی را مردمانی برخوردار از اخلاق، ایمان و پیشینه تمدنی و فرهنگی غنی توصیف و تصریح کرد: هویت ملی و دینی این مردم سرمایه‌ای بزرگ است که باید از گزند آسیب و هجوم حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه در دور اول سفرهای استانی دولت مردمی محور کارشناسایی نیازهای ضروری و اولویت‌ها بود، گفت: بر اساس مصوبات دور اول سفر به استان گلستان، امروز کارهای خوبی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، جاده‌های ارتباطاتی و آبرسانی در استان انجام شده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت مسئله آبرسانی به روستاها، اظهار داشت: آبرسانی به روستاها از برنامه‌های جدی دولت است که 100 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.
رئیسی با اشاره به جابه‌جایی روستاهایی که در مسیر کاسه سد چایلی قرار دارند، عنوان کرد: برای این مسئله نیز اعتبار قابل توجهی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا جابه‌جایی روستاهایی که در این مسیر قرار دارند، هر چه سریع‌تر انجام شود. بخشی از کار انجام شده و بخشی ناقص است. اینکه سال‌ها بگذرد و به مردمان یک روستا اجازه ساخت‌وساز، خرید و فروش داده نشود، صحیح نیست. بنابراین این شرایط باید هرچه سریع‌تر متحول شود.
وی با بیان اینکه برخی از راه‌های روستایی و مواصلاتی مراوه‌تپه دچار مشکل است، تصریح کرد: برای اصلاح این راه‌ها مبلغ 160 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده خواهد شد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: منطقه مراوه‌تپه منطقه‌ای فرهنگی است که نیازمند توجه در زمینه آموزش و پرورش است، لذا برای ارتقای کیفی آموزش و پرورش حتماً باید اعتباری تخصیص داد تا وضعیت مدارس اصلاح شود. از همین رو مبلغ 120 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است.
رئیسی افزود: این منطقه جمعیت جوان بسیاری دارد و جوان‌ها نیز نیازمند نشاط و ورزش هستند؛ لذا برای احداث مجموعه‌های ورزشی نیز اعتبار 30 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به بارندگی‌ها و روان شدن سیلاب‌ها در منطقه مراوه‌تپه، خاطرنشان کرد: برای لایروبی رودخانه‌ها نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است و این کار نیز باید با سرعت انجام شود.
رئیس‌جمهور ادامه داد: اجرای طرح شبکه و خطوط انتقال برق نیز از جمله مسائل مورد تاکید است که حتماً انجام خواهد شد.
رئیسی ضمن تقدیر از همه تلاش‌ها در دولت‌های گذشته، بیان کرد: طی 2 سال گذشته تلاش کردیم نسبت به انجام کارها نگاهی متفاوت داشته باشیم؛ رشد اقتصادی در استان گلستان منفی 5 درصد بوده اما امروز مثبت 3 درصد شده و در سطح استان اقدامات خوبی در حال انجام است.
وی گفت: برخی بنا به دلایلی دهه گذشته را دهه تعطیل می‌نامند، این در حالی است که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم و سال دوم شاهد رشد اقتصادی در کشور هستیم. برخی از مراکز آماری و بانک مرکزی رشد پنج درصد و برخی دیگر هم رشد هفت درصدی را در سال دوم دولت سیزدهم تأیید می‌کنند.
بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در سراسر استان گلستان
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان گلستان، در «آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبر نوری» در سراسر استان، ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های فناورانه و ارتباطاتی در این استان، از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح قدردانی کرد.
وی با تشکر از سرعت اجرای این طرح و انجام بیش از هزار و 300 کیلومتر حفاری برای برخورداری همه شهرها و روستاهای استان گلستان از فناوری فیبر نوری اظهار داشت: امروز دسترسی به اینترنت پرسرعت یک ضرورت است و خوشحالم که از این‌جا اعلام کنم امروز این زیرساخت برای اینترنت پرسرعت در همه استان گلستان قابل بهره‌برداری است و امیدوارم دیگر استان‌ها نیز هر سریع‌تر از این امکان به طور کامل بهره‌مند شوند.
رئیس‌جمهور همچنین بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در استان را یکی از بسترها و زیرساخت‌های مهم هوشمندسازی شهری دانست و گفت: امروز در گلستان گام مهم و ماندگاری در مسیر عدالت و رفع گلایه‌ها از کندی اینترنت برداشته شد و امیدوارم هر چه سریع‌تر به همه استان‌های کشور توسعه یابد.
بازدید هوائی رئیس‌جمهور از سد چایلی
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، از سد در حال احداث چایلی در شهرستان مراوه‌تپه به صورت هوائی و به وسیله بالگرد بازدید کرد.
سد چایلی از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام به‌جای مانده برای دولت مردمی است که از سال 1381 مطالعات آن انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.
با اهتمام دولت مردمی نسبت به تسریع در جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی این استان شمالی، روند احداث آن شتاب بیشتری گرفته است.
یکی از اقدامات مهم در راستای اجرای این پروژه که تکمیل آن می‌تواند حجم آبی معادل تمام سدهای موجود در استان را مدیریت کند، جابه‌جایی 6 روستای واقع در کاسه سد با بیش از 700 خانوار است که اعتبارات مورد نیاز آن نیز از سوی دولت تخصیص یافته است.
پوشش سراسری فناوری اینترنت پرسرعت
در تمام 37 شهر استان
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، با حضور در کارخانه علم و فناوری گرگان، پروژه بزرگ فیبر نوری استان را افتتاح و به بهره‌برداری رساند.
با افتتاح این پروژه بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام 37 شهر استان گلستان تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.
افزایش ده‌ها برابری سرعت اینترنت و هزینه بسیار اندک به عنوان مهم‌ترین مزیت‌های فناوری اینترنت فیبر نوری نقش بسزایی در تسهیل و رونق کسب و کارها خواهد داشت.
برای این پروژه در استان گلستان طی 6 ماه رقمی بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده است که با افتتاح آن توسط رئیس‌جمهور تعداد خانوارهای تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت به بیش از پنج میلیون خانوار در سراسر کشور افزایش خواهد یافت و تا پایان سال نیز سه میلیون خانوار دیگر از مزایای این فناوری بهره‌مند خواهند شد.
استان گلستان خط مقدم توسعه همکاری با ترکمنستان
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در نشست «توسعه زنجیره ارزش» که با حضور مسئولان و نیز فعالان اقتصادی استان برگزار شد، با اشاره به بیان حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه به قله نزدیک هستیم و خستگی ممنوع است، تصریح کرد: امروز و در این مسیر وظیفه سنگینی برعهده همه ما قرار دارد و باید تلاش‌مان را مضاعف کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تسهیل اشتغال‌آفرینی باید در همه بخش‌ها به‌ویژه در بودجه‌ریزی در دولت و مجلس بیش از پیش مورد توجه باشد، گفت: باید مهار تورم را نیز مدنظر داشته باشیم، اما در کلیت باید به راه‌حل‌هایی که به رفع ریشه‌ای مسائل و مشکلات منتج می‌شوند، بیشتر توجه کنیم و از راهکارهایی که شاید در کوتاه‌مدت باعث رضایت برخی‌ها شود، اما مشکلات را به شکل ریشه‌ای حل نمی‌کنند، اجتناب کرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه رشد تولید چنان‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اساس حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: رشد و رونق تولید باید همه هم و غم دولت و مجلس و دیگر دستگاه‌ها و بخش‌ها باشد.
رئیسی همچنین با بیان اینکه باید تصدی‌گری‌های دولتی را به بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار کنیم، افزود: این مهم به صرف سخنرانی کردن محقق نمی‌شود، ضمن اینکه پس از واگذاری نباید بخش خصوصی یا تعاونی به حال خود رها شود بلکه باید از لحاظ مالی و حقوقی مورد حمایت همه‌جانبه قرار گیرد.
وی همچنین با تشکر از دست‌اندرکاران اجرای پروژه پتروشیمی گلستان و با بیان اینکه اجرای این پروژه ثمرات بزرگی برای استان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: استان گلستان ظرفیت‌های بسیار بزرگ و مهمی دارد که باید برای فعال شدن آنها تلاش کرد. مسئولان ترکمنستان همواره برای گسترش همکاری‌های با ایران اظهار علاقه کرده‌اند و استان‌های گلستان و خراسان شمالی برای توسعه این همکاری‌ها در خط مقدم قرار دارند. همچنین امضای سند اوراسیا که به‌زودی نهائی خواهد شد، زمینه‌های بهتر و مناسب‌تری برای استان‌هایی مثل گلستان که در همسایگی کشورهای ساحلی خزر قرار دارند، فراهم خواهد کرد.
حضور رئیس‌جمهور در جشن شب یلدای سربازان
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، همزمان با آخرین شب فصل پاییز با حضور در یکی از پادگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان، دقایقی را در شب یلدا در کنار سربازان وظیفه این پادگان گذراند.
در این دیدار یکی از سربازان وظیفه با تفأل به دیوان حافظ برای رئیس جمهور شعرخوانی کرد.
وی نیز در سخنان کوتاهی در جمع سربازان این پادگان اتکای به خدا و داشتن اعتماد به نفس را رمز موفقیت در کارها عنوان و جوانان را به بهره‌گیری از نیروی جوانی برای تحصیل علم و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور توصیه کرد.
هر کس با عمل، سخن و قلم خود به انسجام و وحدت موجود در کشور لطمه بزند، در راستای اهداف و خواسته‌های دشمنان گام برداشته است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به گلستان، در نشست با جمعی از علما، خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان که در جوار مضجع شریف امامزاده یحیی ابن زید‌(ع) برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه علما و نخبگان نسبت به شناخت جامعه، نیازها و اقتصائات آن و نقش‌آفرینی برای رفع این نیازها، تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با کژی‌ها و فسادها را دو وظیفه اصلی این قشر از جامعه برشمرد.
وی همچنین ناظر به برخی نکات مطرح شده از سوی چند تن از چهره‌های برگزیده استان گلستان درباره مسائل و مشکلات این استان، بر توجه ویژه دولت به تخصیص اعتبارات بر اساس آمایش سرزمینی، عدالت‌محوری در تدوین برنامه هفتم توسعه، توجه به فعال کردن اقتصاد روستا با هدف جلوگیری از مهاجرت و حاشیه‌نشینی روستائیان، بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی، توجه به گردشگردی به عنوان ظرفیت مهم و محوری استان، لزوم گسترش کتابخانه‌های استان گلستان و توسعه ورزش به عنوان یکی از زمینه‌های مهم برای صیانت از جوانان تاکید کرد.
رئیس‌جمهور در ادامه حفظ وحدت و انسجام در کشور را از ضروریات بسیار مهم برشمرد و با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب در این زمینه تاکید کرد: هر کس با عمل، سخن و قلم خود به انسجام و وحدت موجود در کشور لطمه بزند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، در راستای اهداف و خواسته‌های دشمنان گام برداشته است.
اولویت زهکشی و تکمیل 2 سد در حال احداث برای مدیریت و مهار تنش‌های آبی
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در آیین «افتتاح متمرکز پروژه‌های آبرسانی، برق‌رسانی و فاضلاب» استان گلستان، با قدردانی از همه دست‌اندرکاران چنین طرح‌هایی که با کار جهادی در 2 سال گذشته این پروژ‌ه‌ها را حتی سریع‌تر از زمان مقرر تکمیل کردند، تصریح کرد: برای مجموع 29 طرحی که بهره‌برداری از آنها در این مراسم آغاز شد، حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
وی با اشاره به اینکه تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس که حدود 30 سال به‌طول انجامیده می‌توانست خیلی سریع‌تر به سرانجام برسد، افزود: یکی دیگر از طرح‌های مهم منطقه زهکشی و تکمیل 2 سد در حال احداث است که باید در راستای مدیریت و مهار تنش‌های آبی در اولویت اجرا و تکمیل قرار گیرد.
تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از 30 سال
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در ادامه برنامه‌های این سفر تصفیه‌خانه شهرستان گنبدکاووس به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های این شهرستان را پس از 30 سال وقفه، افتتاح و به بهره‌برداری رساند.
تکمیل مرحله نخست این طرح مهم عمرانی که به دلایل مختلفی متوقف مانده بود، در دولت مردمی و سفر استانی دور اول رئیس‌جمهور به استان گلستان، در دستور کار و جزو مصوبات سفر قرار گرفت و دولت هزار و 150 میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار پیش‌بینی کرد و بلافاصله عملیات اجرائی آن از سر گرفته شد.
با بهره‌‌برداری از این طرح ظرفیت انتقال و تصفیه فاضلاب جمعیتی افزون بر 150 هزار نفر فراهم شده است که این موضوع نقش بسزایی در حفظ محیط‌زیست این منطقه ‌ایفا خواهد کرد.
ساخت 41 هزار مسکن در بخش‌های مختلف استان گلستان و حل مشکلات آبی 3600 روستا
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در اجتماع باشکوه مردم گرگان با بیان اینکه مردم این دیار امتحان خود در عرصه‌های مختلف را به‌خوبی پس داده‌اند، تصریح کرد: این مردم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از اسلام، انقلاب و امام راحل حمایت کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف از نظام حمایت کردند.
وی برنامه دولت سیزدهم را استفاده از همه ظرفیت‌ها دانست و با اشاره به موضوع گردشگری در استان گلستان گفت: ما در دور اول سفر به استان از برخی مناطق با ظرفیت گردشگری بازدید کردیم و تاسف خوردیم که چرا این مناطق احیا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است. نباید شاهد این باشیم که «خلیج گرگان» خشک و تبدیل به یک تهدید برای منطقه شود؛ خلیج گرگان برای منطقه یک فرصت است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بعد از دور اول سفر به استان گلستان لایروبی خلیج گرگان به‌خوبی انجام شده است، گفت: امروز خلیج گرگان‌آباد و تبدیل به یک فرصت برای کشور و منطقه شده است.
رئیسی «جزیره آشوراده» را یکی از فرصت‌های کم‌نظیر استان گلستان دانست و تصریح کرد: این جزیره سال‌ها رها شده بود در حالی که این منطقه ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال و گردشگری دارد.
وی با اشاره به پتروشیمی استان گلستان گفت: وزیر نفت در این رابطه مامور شده است تا با همکاری هلدینگ خلیج ‌فارس پتروشیمی استان گلستان را فعال کند. گام‌هایی هم در این زمینه برداشته شده است و هلدینگ خلیج ‌فارس را موظف کردیم تا بیشترین سهم را در این پروژه داشته باشد.
رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله تنش‌های آبی در استان گلستان، گفت: استان گلستان قاعدتاً نباید مشکل آب داشته باشد، اما در برخی شهرهای این استان تنش آبی وجود دارد. با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است. برابر با آنچه ظرف 15 سال برای «سد نرماب» هزینه شده را دولت سیزدهم طی دو سال هزینه کرده تا هرچه زودتر این سد بتواند مشکل آبرسانی در استان گلستان را حل کند.
رئیسی رفع تنش‌های آبی و مسئله آبرسانی در استان گلستان را جزو اولویت‌های دولت دانست و گفت: هدف‌گذاری ما در دولت سیزدهم رفع تنش ‌آبی 10 هزار روستا در کشور است که تاکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، توانستیم مشکلات آبی 3600 روستا را حل کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: دولت سیزدهم در بحث راه‌های مواصلاتی، حدود 4500 میلیارد تومان برای اصلاح و بهبود خطوط مواصلاتی در استان گلستان هزینه کرده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله مسکن در استان گلستان گفت: در برخی شهرهای استان همچون گرگان به دلیل مسائلی نظیر کشاورزی، کمبود زمین وجود دارد، اما در دیگر شهرها این کمبود دیده نمی‌شود. برنامه‌ریزی ما ساخت 41 هزار مسکن در بخش‌های مختلف استان است.
رئیسی با بیان اینکه ممکن است دشمنان بخواهند «فسادنمایی» کنند، اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است، گفت: هر کجا نشانه‌ای از فساد در این دولت ببینیم، با آن برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین فسادی در سازمان‌های اداری لانه کند.
وی تاکید کرد: دولت با همه توان تلاش می‌کند آنچه به مردم وعده داده است را به عنوان یک «دولت صادق الوعد» محقق کند.
رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به نامه‌ها و درخواست‌های مردم گفت: آنچه در نامه‌ها و نوشته‌ها نوشتید و اشاره کردید، حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت و همکاران من مطالبات و درخواست‌های شما را دنبال خواهند کرد.
دستور آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ضمن بازدید از پروژه‌های توسعه روستایی دولت در استان، دستور آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده را به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر صادر کرد.
اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از مطالبه‌های مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر بوده و اجرای آن سال 93 در سفر استانی هیئت دولت به تصویب رسیده بود.
با وجود آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده در سال 97 کش‌وقوس میان حامیان محیط زیست و مدیران اجرائی استان سبب شد تا مساحت اجرای این طرح از 380 هکتار به 38 هکتار و در نهایت به 22 هکتار و در مجاورت بافت مسکونی و متروکه فعلی آشوراده و با هدف وارد نشدن آسیب به این زیستگاه منحصر به فرد، محدود شود.
بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های گردشگری، دریا، صنعت و کشاورزی استان گلستان در دستور کار دولت مردمی
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در سخنانی درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، با بیان اینکه در دور اول سفر نیازهای فوری و ضروری استان مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: بر این اساس دوستان و همکاران ما بسیج شدند تا با همکاری مردم عزیز نیازها و کارهای ضروری را دنبال کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید در کنار برنامه کارنامه هم داشته باشیم، گفت: در دور دوم سفرهای استانی ضمن پیگیری مصوبات دور اول سفر، موارد مهمی که در این دور مورد توجه است به اطلاع مردم خواهیم رساند و دوستان و همکاران ما برای اجرای آنها بسیج خواهند شد تا با روحیه جهادی و بسیجی دنبال و اجرائی شود.
رئیس‌جمهور، گلستان را استان ظرفیت‌ها توصیف و تصریح کرد: گردشگری، دریا، صنعت و معادن متنوع و متعدد استان در کنار ظرفیت مهم و بزرگ کشاورزی استان، استعدادهای بسیار خوبی هستند که خداوند متعال به گلستان عطا کرده و مهم این است که از این ظرفیت‌ها به نحو صحیح بهره‌برداری کرد و بنای دولت مردمی این است که با همفکری و هم‌اندیشی با بزرگان این مهم را محقق کند.
جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق ملت فلسطین آماده همکاری با دیگر کشورها است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت با تسلیت مجدد درگذشت امیر فقید کویت و تبریک منصب جدید به شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» و آرزوی موفقیت برای دولت جدید این کشور، سیاست جمهوری اسلامی ایران را تقویت و گسترش روابط با همسایگان دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره حاکمیت جدید کویت روابط ایران با کشور دوست، همسایه و مسلمان کویت بیش از پیش ارتقا یابد.
وی در ادامه موضوع فلسطین را اساسی‌ترین مسئله منطقه و جهان دانست و ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت کویت از حقوق حقه ملت فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق ملت فلسطین آماده همکاری با دیگر کشورها است.
شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در این مکالمه تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی رئیس‌جمهور با دولت و ملت کویت، جمهوری اسلامی ایران را دوستی مطمئن برای کویت و شریکی مؤثر در آبادانی و پیشرفت این کشور دانست.
رعایت اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی گامی مؤثر در راستای تحکیم صلح و تامین منافع همسایگان
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در پاسخ به تماس تلفنی آقای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح ‌(ع) و آغاز سال نو میلادی، از روند رو به گسترش روابط و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی کرد.
وی در ادامه در واکنش به طرح دولت ارمنستان برای توسعه مسیرهای ارتباطی جاده‌ای و ریلی میان دو کشور و نیز کشورهای منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر نوع اقدام و بستری برای گشایش مسیرها و زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه با رعایت اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورها حمایت می‌کند و آن را گامی مؤثر در راستای تحکیم صلح و تامین منافع همسایگان ارزیابی می‌کند.
«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور و آخرین تحولات منطقه و نیز اقدامات مسئولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و پیشبرد همکاری‌های مشترک، تداوم و افزایش مراودات مسئولان عالی‌رتبه ایران و ارمنستان را گواه اراده دو کشور برای گسترش همه‌جانبه روابط فیمابین دانست.