به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,445
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,505
بازدید ماه: 72,578
بازدید کل: 23,734,388
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۲۱ - رئیسی در کنفرانس بین‌المللی تهران درخصوص فلسطین: ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
رئیسی در کنفرانس بین‌المللی تهران درخصوص فلسطین:
آمریکا و صهیونیست‌ها باید به اتهام جنایت
علیه بشریت در دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند 
 ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
رئیس‌جمهور: آمریکا و رژیم صهیونسیتی به عنوان عوامل نسل کشی در غزه باید  محاکمه شوند | خبرگزاری فارس 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز شنبه 2 دی در «کنفرانس بین‌المللی تهران درخصوص فلسطین» با تشکر از حضور نمایندگان کشورهای مختلف در این نشست برای همدلی و همفکری درخصوص مهم‌ترین دغدغه امروز جهان اسلام و بلکه همه جهان بشریت تصریح کرد: امروز نگاه همه انسان‌های بیدار، آگاه و با وجدان در سراسر عالم به مسئله فلسطین و نقض همه حقوق انسانی در غزه از سوی نظام سلطه است که در مسیر اعمال سلطه خودش هیچ توجهی به اخلاق، قانون و انسانیت ندارد.
وی با تاکید بر اینکه این رویه باید همه را به فکر و اندیشه وادارد، افزود: کشتار گسترده زنان و کودکان و ویرانی خانه و کاشانه مردم مایه تاسف عمیق است، اما از آن بالاتر حمایت‌های بی‌چون و چرای کشورهای مدعی حقوق بشر چون آمریکا و چند کشور غربی از این جنایات است. تاسف بالاتر نیز ناکارآمدی همه سازمان‌های بین‌المللی مدعی در برابر آنچه در غزه می‌گذرد، است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز همه شاهد هستند که محصول نظم ناعادلانه فعلی جهان جنایات جنگی هولناک و قتل‌عام زنان و کودکان در غزه است، اظهار داشت: بشریت باید برای شکل‌دهی به یک نظم نوین جهانی اندیشه کند و این دست نشست‌های فکری و هم‌اندیشی باید برای شکل دادن به یک نظم نوین جهانی مساعدت، همکاری و تلاش جدی داشته باشند.
رئیسی تحلیل مسئله فلسطین از مبدا هفتم اکتبر را کاملا ناقص و نادرست توصیف و تصریح کرد: مسئله فلسطین را باید از تاریخی که انگلیسی‌ها برای اشغال این سرزمین و کشتار و آوارگی فلسطینیان اقدام کردند تا امروز که 75 سال از تداوم کشتار، جنایت و آدمکشی در این سرزمین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد، تحلیل کرد.
وی گفت: صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر فقط بیش از 200 نفر را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند، در حالی که مردم در این منطقه برخلاف ادعا و بهانه رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه مسلح هم نیستند. در غزه نیز روزی بر مردم نمی‌گذشت مگر اینکه شاهد تخریب، تجاوز، شکنجه و کشتار از سوی رژیم صهیونیستی بودند.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم عامل وقوع عملیات طوفان الاقصی را معرفی کنیم، باید بگوییم عامل وقوع این عملیات 75 سال جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و به ستوه آمدن مردم فلسطین است. طبق هیچ اصل حقوقی تداوم اشغال، اشغالگری را مشروع و به اشغالگر حق مالکیت نمی‌دهد، بلکه راهکار رفع اشغالگری اخراج، مجازات و اجبار اشغالگر به پرداخت خسارت است.
 رئیسی با تاکید بر اینکه اشغالگری حتی اگر 75 سال از آن بگذرد، باز هم مشروعیت نمی‌یابد، گفت: کسانی که به دنبال مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی هستند باید پاسخ دهند که در کدام مکتب حقوقی تداوم اشغالگری به آن مشروعیت یا مالکیت می‌بخشد.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از آزادی قدس شریف و دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران بوده که همواره با صدای بلند و بدون هیچ لکنت زبانی از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و کلیت جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بارها تلاش کردند مسئله فلسطین را پشت میزهای مذاکره حل و فصل کنند، اما رژیم صهیونیستی قراردادهایی چون اسلو، کمپ‌دیوید و شرم‌الشیخ را هم که به آنها متعهد شده بود، نقض کرد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ قرارداد، پیمان و میثاقی وفادار نبوده و بیش از 400 بیانیه  و قطعنامه‌ای را نیز که علیه این رژیم صادر شده، نادیده گرفته است.
رئیسی با بیان اینکه در وقایع اخیر غزه دست آمریکا و برخی کشورهای غربی به عنوان حامیان و بانیان جنایات برعلیه زنان و کودکان مظلوم فلسطینی رو شده است، اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین جنایات به نام آمریکایی‌ها ثبت شده و دست دولت آمریکا به واسطه وتوی همه قطعنامه‌های آتش‌بس در شورای امنیت و حمایت کامل و بی‌وقفه تسلیحاتی از رژیم جنایتکار صهیونیستی، تا مرفق به خون زنان و کودکان مظلوم غزه آغشته است.
وی همچنین با اشاره به رویکرد وقیحانه آمریکایی‌ها برای ژست صلح‌طلبی در قبال مردم غزه تأکید کرد: به هیچ عنوان طرفی که خود عامل و شریک جنایت است نمی‌تواند طرف صلح باشد و آمریکا و رژیم صهیونیستی باید به اتهام نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در محاکم بین‌المللی محاکمه و مواخذه شوند تا عدالت حکمفرما شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه وقایع غزه نقاب از چهره نفاق کنار زد و ماهیت جنگ‌افروز آمریکا را برای جهانیان بیش از پیش عیان ساخت، گفت: مدعیان آزادی و دموکراسی نشان دادند که خود عامل بزرگ‌ترین جنایت‌ها، تبعیض نژادی و جنایت علیه حقوق انسان‌ها هستند و بر همه روشن شد که آمریکا نه تنها عامل ثبات در هیچ نقطه‌ای از جهان نیست، بلکه بزرگ‌ترین عامل بی‌ثباتی و ناامنی در جای جای جهان از جمله افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و دیگر نقاط عالم بوده و هست.
رئیس‌جمهور «توقف فوری حملات به غزه»، «رفع محاصره این منطقه و بازکردن گذرگاه‌ها برای امدادرسانی» و همچنین «ایجاد صندوق ویژه برای کمک به بازسازی غزه» را از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی برای کمک به مردم این منطقه برشمرد و با انتقاد شدید از توطئه آمریکایی‌ها مبنی بر کوچ اجباری ساکنین غزه و انفعال سران کشورهای دنیا، گفت: بارها در دیدارها، مذاکرات و مکالمات با رؤسای کشورها تأکید کرده‌ام که آنان که به خدا، وجدان بشری و یا تاریخ اعتقاد دارند در قبال سکوت امروز خود چگونه می‌خواهند پاسخگو باشند!
رئیسی با بیان اینکه بسنده کردن به اعلام موضع و محکومیت صرف این جنایات به هیچ وجه کافی نیست و امروز مردم جهان از حاکمان خود انتظار اقدام و عمل دارند، تصریح کرد: رؤسای کشورهای مختلف امروز باید به وظیفه ذاتی خود در به کیفر رساندن ظالم و دفاع و حمایت از مظلوم عمل کنند.
وی در ادامه به اخراج رؤسای چند دانشگاه آمریکایی تنها به جرم دادن مجوز برای برپایی راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم غزه و ممانعت دولت فرانسه از برگزاری تجمعات حمایتی از ملت فلسطین به عنوان مصادیقی از تناقض و رسوایی مدعیان آزادی بیان در غرب یاد کرد و گفت: غربی‌ها به تصور اینکه با به تعطیلی کشاندن برخی شبکه‌ها و پلتفرم‌های اطلاع‌رسانی می‌توانند صدای مظلومیت ملت فلسطین را خاموش کنند، تن به این رسوایی بزرگ دادند، اما امروز فریاد تظلم‌خواهی ملت فلسطین در تمام عالم طنین‌انداز شده و به یقین به تقاص خون هزاران کودک شهید و مظلوم فلسطینی دست انتقام الهی بیرون خواهد آمد و رژیم غاصب صهیونیستی ریشه‌کن خواهد شد؛ این وعده قطعی و تخلف‌ناپذیر الهی است.
رئیس‌جمهور در ادامه به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی برای حل مسئله فلسطین با راه‌حل دموکراتیک مراجعه به آرای فلسطینیان اشاره کرد و گفت: معتقدیم راه‌حل عادلانه حل مسئله فلسطین مراجعه به آرای عمومی ملت فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با ادعای دموکراسی اولین و بزرگ‌ترین ناقض دموکراسی در جهان هستند، تأکید کرد: آمریکایی‌ها برای آینده غزه نقشه نکشند چرا که آینده این منطقه به دست مردمان و دولت قانونی آن رقم خواهد خورد.
امیرعبداللهیان: آمریکا و متحدانش اصلی‌ترین مانع توقف جنایات صهیونیست‌ها هستند
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین گفت:حضور شما مهمانان نشانی از دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های انسانی و یکی از مسائل حل نشده جامعه بین‌المللی طی دهه‌های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است.
امیرعبداللهیان گفت: شورای امنیت هیچ اقدام مؤثری در توقف حملات و کشتار در سرزمین‌های اشغالی نداشته است.
وی بیان کرد: هدف این کنفرانس توقف حملات بی‌رحمانه رژیم جعلی اسرائیل؛ مقابله با جنایت جنگی و یافتن راه‌هایی برای حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌هاست.
وزیر امور خارجه ادامه داد: امروز در این‌جا گرد هم آمده‌ایم تا درباره مسئله فلسطین به ویژه تحولات هفته‌های اخیر که با کشتار و نسل‌کشی بیش از ۲۰ هزار تن از غیر‌نظامیان غزه و کرانه باختری که ۷۵ درصد آن را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، تخریب گسترده زیرساخت‌های حیاتی و آوارگی گسترده ساکنان غزه همراه شویم، گفت‌وگو و تبادل نظر کنیم و هدف نهائی ما توقف حملات بی‌رحمانه رژیم جعلی، آپارتاید و اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین، مقابله با جنایات جنگی و نقض حقوق بین‌الملل بشردوستانه و همچنین یافتن راه‌هایی برای حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و احقاق حقوق آنهاست.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته قطعنامه‌ای را در مورد ضرورت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سراسر غزه به تصویب رساند اما این شورا به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی متأسفانه در زمینه توقف کشتار و حملات در اراضی اشغالی هیچ‌گونه اقدام مؤثری نداشته است؛ اصلی‌ترین مانع در این زمینه دولت آمریکا و برخی متحدان کاخ سفید بوده‌اند که عملا به حمایت بی‌قید و شرط از صهیونیست‌ها می‌پردازند.
وی تاکید کرد:دولت‌های مستقل و آزاده لازم است از هیچ کوششی برای حمایت از فلسطین دریغ نکنند. از اینکه با وجود فرصت کوتاه اطلاع‌رسانی و برگزاری این همایش و نیز با توجه به روزهای پایانی سال میلادی، دعوت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را اجابت کردید، صمیمانه سپاسگزارم.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: حضور شما نشانه‌ای از دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌های انسانی و یکی از مسائل حل نشده جامعه بین‌المللی طی دهه‌های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است. مسئله فلسطین همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده و در اندیشه‌های بلند امام راحل عظیم‌الشأن امام خمینی(ره) و همچنین در نگاه راهبردی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) قرار دارد.
امیر خان متقی: کشورهای منطقه برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی دست به کار شوند
امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی افغانستان در سخنرانی خود در کنفرانس بین‌المللی تهران درخصوص فلسطین اظهار داشت: نسل‎کشی فلسطینی‌ها در غزه و آزاد گذاشتن دست رژیم صهیونیستی بیانگر تناقض در اعمال حقوق بشر است.
وی افزود: مردم افغانستان امروز درد و رنج مردم فلسطین را حس می‌کند. مسئله فلسطین موضوعی عربی، انسانی و اسلامی است و هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند جنایات این رژیم را نظاره‌گر باشد.
متقی تصریح کرد: امارت اسلامی افغانستان از کشورهای تاثیرگذار جهان می‎خواهد اقداماتی را در توقف این جنایات صورت دهد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ابتکار ایران قابل ستایش است ولی لازم است کشورهای بیشتری در منطقه دست به کار شوند تا جلوی کشتار مردم فلسطین گرفته شود.
وزیر خارجۀ نیکاراگوئه:اسرائیل با حمایت انگلیس و آمریکا به دولت تروریستی تبدیل شده است 
دنیس مونکادا وزیر خارجۀ نیکاراگوئه نیز در طی سخنان خود در این کنفرانس عنوان داشت: صهیونیست‎ها دنبال از بین بردن مردم فلسطین و اقداماتی برای نابودی سرزمین فلسطین هستند. 
وی افزود: دولت اسرائیل، با تخریب زیرساخت‌ها دنبال این است مردم فلسطین به سرزمین‌های خود بازنگردند. 
مونکادا خاطرنشان کرد: اسرائیل با حمایت آمریکا و انگلیس به دولت تروریستی تبدیل شده است. ما همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام می‌کنیم و حامی آتش‌بس ‌فوری و توقف نسل‌کشی در غزه هستیم. 
عبدالمهدی: اسرائیل در دستیابی به همه اهدافش شکست خورده و دچار انزوا شده است
عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین عراق در کنفرانس بین‌المللی تهران درخصوص فلسطین: اسرائیل در غزه مرتکب نسل کشی شده است. 
وی افزود: اسرائیل پیش از این در جنگ‌هایی که صورت داد شکست خورد.
نخست‌وزیر سابق عراق همچنین خاطر نشان کرد:اسرائیل در دستیابی به همه اهدافش شکست خورده و دچار انزوا شده است.
این سیاستمدار عراقی به نقش برجسته شهید سلیمانی در افزایش قدرت مقاومت اشاره کرد.
کنعانی با اشاره به اوضاع غزه: شورای امنیت به وظیفه اصلی خود در حفاظت از صلح عمل کند
کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین پیش از ظهر روز شنبه دوم دی ماه با برگزاری همزمان و جداگانه دو نشست تخصصی در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد.
نشست اول با موضوع «نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه» به ریاست ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با حضور جمعی از اندیشمندان و متفکران، شخصیت‌های مذهبی و فعالان عرصه رسانه برگزار شد.
«آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه» عنوان نشست دوم این کنفرانس بین‌المللی است که رضا نجفی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست آن را برعهده ‌دارد و در این نشست هم جمعی از اندیشمندان عرصه سیاسی و شخصیت‌های حقوقی حضور دارند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای نشست نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه طی سخنانی با اشاره به برگزاری همایش تهران درباره فلسطین همزمان با تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، به تلاش‌های مشترک در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ و نسل کشی در حال وقوع در غزه اشاره و عنوان کرد: رفع محاصره، گشایش مرزها برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و مخالفت با کوچ اجباری ساکنان غزه از جمله اصلی‌ترین‌های اولویت‌ها مدنظر جامعه جهانی است.
این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: این خواست جهانی در قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد خود را با ۱۵۳ رای کشورهای مختلف به‌عنوان صدای افکار عمومی جهان نشان داد و جهان با این قطعنامه بر ضرورت توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها و برقراری آتش بس پایدار تأکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تظاهرات برگزار شده در سراسر جهان در مخالفت با جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه افزود: ملت‌های دنیا در تجمعات چند صد هزار نفری خود به وضوح نشان دادند که خواستار پایان بخشیدن به این وضعیت و پایان جنایات رژیم صهیونیستی هستند.
ناصر کنعانی ادامه داد: در این شرایط، شورای امنیت باید به وظیفه قانونی و اصلی خود که حفاظت از صلح است عمل کند و انتظار می‌رود فشارها بر آمریکا که تنها کشور مخالف قطعنامه الزام آور شورای امنیت بوده باعث شده باشد که ایالات متحده صدای مخالفت جهانیان را بشنود.
این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین ابراز امیدواری کرد که کنفرانس تهران با حضور نمایندگانی از طیف‌های مختلف از نخبگان جهان، باعث تشدید فشارها بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن و تقویت همبستگی جهانی با مردم فلسطین شود.
جمعی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و همچنین برخی از نخبگان فعالان عرصه عمومی و رسانه‌ای ایران نیز در نشست‌های تخصصی کنفرانس بین‌المللی تهران حضور دارند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارداشت: در این نشست یک روزه بین‌المللی، مقامات عالی‌رتبه دولتی، شخصیت‌های برجسته سیاسی، دینی و رسانه‌ای از بیش از ۵۰ کشور جهان حضور دارند.
برگزاری این کنفرانس در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و غزه و توقف جنایات صهیونیست‌ها و تسهیل ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم تحت محاصره غزه صورت می‌گیرد.