به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,804
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 12,472
بازدید ماه: 33,442
بازدید کل: 23,695,264
افراد آنلاین: 50
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
896 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

 خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و ....

   ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

ارتش اسرائیل به سربالایی افتاد مشاجرات صهیونیست‌ها شدت گرفت
در حالی که تلفات نظامی و خسارت‌های اقتصادی اسرائیل به خاطر جنگ غزه رو به افزایش است، اختلافات در کابینه نتانیاهو رو به شدت گذاشت.
به گزارش رادیو فرانسه به نقل از رسانه‌های صهیونیست، در روزهایی که کشته‌های نظامی اسرائیل رو به افزایش گذاشته، در جلسۀ یکشنبه هیئت دولت اسرائیل، بحث تندی میان نخست‌وزیر و برخی اعضای کابینه‌اش در گرفت.
در آغاز جلسه، نتانیاهو با اشاره به کشته شدن ۱۴ سرباز اسرائیلی طی دو روز گفت: «روزهای دشواری را در نبرد غزه از سرگذراندیم. جنگ برای ما بسیار گران تمام می‌شود اما چاره‌ای جز ادامۀ آن تا پیروزی نداریم.»
از نظر نتانیاهو پیروزی زمانی به دست خواهد آمد که «حماس نابود شود، گروگان‌ها به خانه بازگردند و غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد.»
اما «نیر برکات»، وزیر اقتصاد اسرائیل با ابراز نگرانی گفت: «ما سربازان خود را بیهوده به خطر می‌اندازیم.» او از روش کنونی جنگ انتقاد کرد و گفت: «کیفیت اصلی  رهبری در تحمل فشارهاست ولی متأسفانه دولت کنونی مقاومت نمی‌کند.» از نظر وزیر اقتصاد، فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل برای توقف کشتار در غزه نباید هیچ تأثیری بر پیشبرد جنگ بگذارد. او گفت: «هیچ نوع معیار اخلاقی فرضی نمی‌تواند به خطر انداختن جان سربازها را توجیه کند. این نوع هدایت جنگ غیرمسئولانه است.»
ژنرال الیزیر تولدانو که به نمایندگی از ستاد کل ارتش در جلسۀ هیئت دولت شرکت داشت، گفت: «این جنگ ماه‌های زیادی ادامه خواهد داشت» و بنابراین عاقلانه است که اسرائیل «با احتیاط مهمات خود را مصرف کند.» بنیامین نتانیاهو نیز طولانی بودن جنگ را تأیید کرده است.
یادآور می‌شود دیروز در حالی که روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت از بحران خودکشی در میان سربازان اسرائیلی خبر داد، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد ارتش اسرائیل هنوز به کاهش توان حماس نزدیک نشده است. روزنامه معاریو هم خبر داده که معاون سابق رئیس کل ستاد ارتش اسرائیل با حمله به نتانیاهو گفته: «ادامه جنگ با وجود دولتی که در تعیین اهداف جنگ ناتوان است، محال است». همزمان بی‌بی‌سی می‌گوید اسرائیل در مردابی گرفتار شده که هیچ راه خروج ندارد؛ آن‌ها در این جنگ هیچ دستاوردی نداشتند و تاکنون حماس برنده این جنگ بوده است.

الجزیره به نقل از مقام ایرانی:
اتهام‌زنی صهیونیست‌ها علیه تهران اهداف سیاسی دارد

شبکه الجزیره به نقل از یک مسئول ایرانی نوشت که اتهامات رژیم صهیونیستی علیه ایران مبنی بر هدف قرار دادن کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی با پهپاد دروغین است و اهداف سیاسی دارد.
این مسئول ایرانی تاکید کرد: هرگونه اقدام از سوی رژیم صهیونیستی که امنیت ملی ما در آبراهه‌های بین‌المللی را تهدید کند با پاسخی همراه خواهد بود که انتظار آن را ندارند.
وی افزود: ایده ایجاد ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ و باب‌المندب اوضاع را پیچیده‌تر و بی‌ثباتی را عمیق‌تر خواهد کرد. عملیات انصارالله یمن در باب‌المندب نتیجه موضع آمریکا در حمایت کامل از رژیم صهیونیستی است.
این مسئول خاطرنشان کرد که ما به صراحت به واشنگتن اعلام کردیم برای همپیمانان خود در محور مقاومت دستور صادر نمی‌کنیم.
اخیرا دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که این کشور در انگلیس و غرب آسیا فعالیت‌های مخربی دارد.
وی در ادامه اظهارات ضدایرانی خود گفت که انگلیس و متحدانش می‌بایست مجموعه‌ای قوی از اقدامات بازدارنده علیه ایران به کار گیرند.
دیوید کامرون همچنین با اشاره به اقدامات اخیر انصارالله یمن برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، گفت که انصارالله تنها یکی از چندین گروهی است که ایران از آنها حمایت می‌کند که شامل حماس نیز می‌شود.
او که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نخست‌وزیر انگلیس بوده است به اظهارات ادعایی خود افزود: باید به ایران پیام کاملاً واضحی مبنی بر این ارسال شود که این (اقدامات) تشدید‌کننده قابل تحمل نیست.
کامرون پیش از این، روز پنج‌شنبه و در جریان سفر به مصر با پیش‌فرض ادعایی خود درباره «حمایت ایران از حملات ارتش یمن» گفت: قطعا درباره خطرات تشویق ارتش یمن برای حمله به مسیر حیاتی کشتیرانی در دریای سرخ صراحتا هشدار خواهیم داد.
این اتهام‌زنی‌ها در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه کاملاً مستقل و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای‌شان و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می‌کنند.
صنعا هم اعلام کرده است که تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند و به هشدارها برای تغییر مسیر توجه نمی‌کنند. یمن اطمنیان داده آزادی دریانوردی را برای کشتی‌های دیگر در دریای سرخ حفظ خواهد کرد.  
در همین راستا، خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد که دست‌کم ۲ کشتی حامل نفت و فرآورده‌های نفتی، مسیر خود را از دریای سرخ تغییر داده‌اند.
طبق گزارش رویترز، نفتکش «Aigeorgis» که در اختیار شرکت «بریتیش پترولیوم» است و حامل گازوئیل بوده، حرکت خود را از هند آغاز کرده و راهی تگزاس آمریکاست اما مجبور به تغییر مسیر شده و حرکت خود را از دریای سرخ به سمت دماغه «امید نیک» در آفریقای جنوبی تغییر داده است.
به گزارش ایسنا، همچنین نفتکش دیگری با نام «Sonangol Cabinda» هم که از تگزاس راهی هند بوده است، با ۱۸۰ درجه تغییر در مسیر خود در میانه دریای سرخ، به سمت کانال سوئز و دریای مدیترانه حرکت کرده است.