به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,709
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,769
بازدید ماه: 72,842
بازدید کل: 23,734,652
افراد آنلاین: 18
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۲۲ - ضمن بازدید ستادی رئیس‌جمهور از وزارت نیرو : آغاز اجرای طرح احداث 4 هزار مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
ضمن بازدید ستادی رئیس‌جمهور از وزارت نیرو :
 آغاز اجرای طرح احداث 4 هزار مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی
  ۱۴۰۲/۱۰/۰۴

ایران آنلاین » نظارت ستادی رئیس جمهور بر وزارت نیرو/ آغاز اجرای طرح احداث ۴ هزار  مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدیرئیسی به وزارت نیرو رفت/ آغاز اجرای طرح احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه انرژی  خورشیدی | هاب خبری وبانگاه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در قالب فرآیند نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرائی در وزارت نیرو حضور یافت و ضمن بازدید از نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای وزارت نیرو، دستور آغاز اجرای طرح احداث 4 هزار مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر را صادر کرد.
با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت تولید برق از منابع تجدیدپذیر که در ابتدای آغاز به کار دولت مردمی حدود 870 مگاوات بود و در حال حاضر حدود هزار و 119 مگاوات است به بیش از 5 هزار و 119 مگاوات افزایش خواهد یافت.
وزارت نیرو در دولت مردمی برنامه افزایش 10 هزار و 900 مگاوات ظرفیت تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر را دارد.
به موجب طرحی که قرارداد اجرای آن به عنوان بزرگ‌ترین قرارداد یک‌جای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر در غرب آسیا در حضور دکتر رئیسی امضا شد، سرمایه‌گذاران 4 شرکت در قالب چهار سبد شامل 2 سبد
1500 مگاواتی و 2 سبد 500 مگاواتی برای احداث 95 نیروگاه خوشیدی و بادی اقدام و در مجموع ظرفیتی بالغ بر 4 هزار مگاوات برق تجدیدپذیر را حداکثر تا زمان پیک برق سال 1403 به شبکه سراسری متصل خواهند کرد.
با توجه به اهتمام دولت و شخص رئیس‌جمهور نسبت به رفع ناترازی‌های موجود در کشور به ویژه در بخش انرژی، موانع و مشکلات پیش‌روی شرکت‌های حاضر در این طرح از جمله تملک زمین‌ها، نحوه اتصال به شبکه و مشکلات زیست‌محیطی به صورت ویژه بررسی و مرتفع شده است.
در حال حاضر 381 محل برای ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ظرفیت حدود 11 هزار مگاوات با محوریت 16 شرکت برق منطقه‌ای در سراسر کشور وجود دارد.
شرکت‌های برق منطقه‌ای استان‌های تهران با 32 درصد، فارس با 10 درصد و سیستان و بلوچستان با 9 درصد از استان‌هایی هستند که بیشترین سهم را در احداث 4 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور دارند.
همچنین نیروگاه 10 مگاواتی «ساغند» یزد به عنوان بخشی از 260 مگاوات ظرفیت اضافه شده به مجموع تولید برق تجدیدپذیر کشور از ابتدای فعالیت دولت مردمی تاکنون، با دستور دکتر رئیسی به شکل رسمی افتتاح شد. رئیس‌جمهور همچنین از نمایشگاهی که به منظور ارائه اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه در سه بخش آب، برق و فاضلاب در دو سال و نیم گذشته برگزار شده بود، بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران این بخش‌ها از جزئیات عملکرد این وزارتخانه مطلع شد.
بر اساس گزارش ارائه شده در دوره پیک مصرف سال 1402 با اجرای برنامه‌های رفع ناترازی، برای اولین بار در تاریخ تولید برق کشور، میزان تامین انرژی صنعت از بخش خانگی پیشی گرفت و 85 درصد انرژی اضافه تولید شده نسبت به 1400، به بخش تولید اختصاص یافت. از ابتدای دولت مردمی تاکنون 8 هزار و 800 مگاوات ظرفیت وارد مدار شده است که نسبت به زمان طی شده از شهریور 1400 یک رکورد محسوب می‌شود.
همچنین بر اساس برنامه تامین آب شرب برای 10 هزار روستا، تا این لحظه عملیات عمرانی آبرسانی به 3 هزار و 640 روستا به اتمام رسیده که دسترسی 86 درصد روستاهای کشور به آب شرب پایدار را تضمین کرده است.
طبق توضیحات ارائه شده در دولت مردمی مدیریت هوشمند آب زیرزمینی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های پایداری منابع آب، با اتکا به ابزارهای گوناگون نظیر تامین انرژی در دستور کار قرار گرفته و اجازه برداشت غیرمجاز و از بین رفتن عدالت در زمینه استفاده از منابع آب زیرزمینی به هیچ مشترکی داده نمی‌شود.
امیدوارم در آستانه سال جدید میلادی شاهد اقدام فوری جامعه جهانی در جهت توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه باشیم
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان تصریح کرد: امروزه چالش‌های متعددی‌گریبان‌گیر جوامع بشری شده است که مهم‌ترین آن لشکرکشی رژیم صهیونیستی اسرائیل به نوار غزه می‌باشد. 
متأسفانه با عدم برخورد قاطعانه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی با این اقدام از یک‌سو و حمایت دولت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از این رژیم از سوی دیگر، شاهد کشته شدن بیش از 17 هزار انسان مظلوم به ویژه زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب اسرائیل در غزه هستیم.
متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛با کمال مسرت، فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت عیسی بن مریم «علیه‌السلام» و آغاز سال نو میلادی 2024 را به جناب‌عالی و همه موحدین جهان صمیمانه تبریک می‌گویم.
عیسی مسیح‌(ع)، پیامبر صلح و دوستی و کیش و آیین ایشان سرشار از مهرورزی، صبر و ایستادگی در برابر ظلم و کمک به محرومان و مظلومان است. تفکر و تأمل در خصایص والای حضرت عیسی بن مریم‌(ع) و بررسی و به کارگیری شیوه و سلوک زندگی آن حضرت و تمامی انبیاء الهی، می‌تواند راه‌گشای مسیر امروز بشر به سوی کمال باشد.
همان‌گونه که اطلاع دارید، امروزه چالش‌های متعددی‌گریبانگیر جوامع بشری شده است که مهم‌ترین آن لشکرکشی رژیم صهیونیستی اسرائیل به نوار غزه می‌باشد. 
متأسفانه با عدم برخورد قاطعانه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی با این اقدام از یک‌سو و حمایت دولت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از این رژیم از سوی دیگر، شاهد کشته شدن بیش از 17 هزار انسان مظلوم به ویژه زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب اسرائیل در غزه
هستیم.
امیدوارم در آستانه سال جدید میلادی، شاهد اقدام فوری جامعه جهانی و تمامی انسان‌های پاک سیرت در جهت توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه باشیم و بتوانیم با تمسک و استعانت از آیین پر مهر انبیاء الهی به ویژه حضرت عیسی مسیح‌(ع)، بر چالش‌های متعدد بشری فائق آمده و گام‌های مؤثری در مسیر رشد و اعتلای ملت‌هایمان برداریم.
از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب، شکوفایی و بهروزی پیروان حضرت مسیح‌(ع) و برقراری صلح و آرامش در سراسر جهان را مسئلت دارم.