به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,958
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 10,626
بازدید ماه: 31,596
بازدید کل: 23,693,418
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
897 - حمله به دو کشتی دیگر صهیونیست‌ها در دریای سرخ یک کشتی توقیف و دومی منهدم شد ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
حمله به دو کشتی دیگر صهیونیست‌ها
در دریای سرخ یک کشتی توقیف و دومی منهدم شد 
  ۱۴۰۲/۱۰/۰۵

حمله به دو کشتی دیگر در دریای سرخ - تابناک | TABNAKMagiran | روزنامه کیهان (1402/10/06): کیهان بررسی می کند : حمله به دو کشتی  دیگر صهیونیست ها در دریای سرخ یک کشتی توقیف و دومی منهدم شد

از زمان آغاز حملات به غزه و نسل‌کُشی رژیم آپارتاید اسرائيل در غزه، انصارالله که غربی‌ها آن‌ها را بیشتر حوثی‌ می‌خوانند در سیاستی حمایتی از مردم غزه به کشتی‌های اسرائيلی و آن‌هایی که به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند حمله می‌کند. این حملات شرایط را چنان برای اسرائیل سخت کرد که صحبت از ائتلافی به اصطلاح بین‌المللی علیه انصارالله مطرح شد؛ بالاخره خبر آمد که 10 کشور به رهبری آمریکا توافق کرده‌اند که به طور مشترک گشت‌زنی در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام دهند تا از کشتی‌های تجاری در برابر حملات انصارالله محافظت کنند که البته خلل از همان ابتدا در ارکان این به اصطلاح ائتلاف بود.
خبرگزاری فلسطینی سما اعلام کرد که نیروهای دریایی یمن در ۵۰ کیلومتری بندر الحدیده این کشور یک فروند کشتی را متوقف کردند. این خبرگزاری به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده است. آن‌طور که ایرنا از سما نقل کرده است، نیروهای مسلح یمن با آغاز جنایات رژیم صهیونیستی (در ۱۵ مهرماه) در غزه و هدف قرار دادن و محاصره همه جانبه مردم آن، در طول چند هفته گذشته چندین کشتی باری و نفتکش مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار داده است. وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن نیز به تازگی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری العربی الجدید با تاکید بر تداوم حمایت‌ها از مردم فلسطین گفت که هر اندازه ائتلاف دریایی در منطقه دریای سرخ گسترده شود، اهداف و دایره نیروهای مسلح ما نیز گسترده‌تر خواهد شد. «ضیف الله الشامی» تاکید کرد که موضع انصارالله یمن در مورد تشکیل ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ شفاف، واضح، علنی و صریح است و هرگونه ائتلاف این چنینی در راستای حمایت از کشتی‌های صهیونیستی بوده و تشویق و پشتیبانی آشکار از رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت و کشتار علیه ملت فلسطین است. وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن نیز روز گذشته در پیامی به آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس هشدار داد که یمن امروز متفاوت از یمن دیروز است. «محمد العاطفی» گفت: «ما هیچ خط قرمزی نداریم و برد سلاح‌های بازدارنده و استراتژیک ما، بیش از آن چیزی است که دشمنان تصور می‌کنند.» العاطفی افزود: «برای تعامل با هر احتمال و فرضیه‌ای، آمادگی رزمی داریم.»
از طرف دیگر، سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دریایی در غرب بندر الحدیده واقع در غرب یمن دریافت کرد. به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه، سازمان تجارت دریایی انگلیس از ثبت دو انفجار ناشی از پهپاد در نزدیکی بندر الحدیده یمن خبر داد. این سازمان اعلام کرد که تأییدیه‌ای دریافت کرده که کشتی مورد هدف در غرب الحدیده مسیر خود را بدون آسیب ادامه داده ‌است. رویترز با استناد به بیانیه سازمان تجارت دریایی انگلیس گزارش داد که پس از دو انفجار که در حدود پنج مایل دریایی از یک کشتی در غرب الحدیده مشاهده شد، پهپادهایی رصد شدند. سازمان انگلیسی اضافه کرد که این کشتی با نیروهای ائتلاف دریایی در سایه گزارش‌هایی درباره امنیت کشتی و خدمه آن در ارتباط است و این حمله تلفات جانی نداشت.
سازمان تجارت دریایی انگلیس پیشتر گفته‌ بود حدود ۵۰ مایل دریایی بندر الحدیده که تحت کنترل ارتش یمن است یک حادثه در نزدیکی تنگه باب‌المندب گزارش شد. این سازمان با اشاره به اینکه «مقامات در حال بررسی این حادثه هستند»، افزود به کشتی‌ها توصیه شد با احتیاط در منطقه حرکت کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را به سازمان مذکور گزارش دهند. گفتنی است، به رغم تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا، در روزهای اخیر حملات در دریای سرخ ادامه داشته ‌است. ​چند روز پیش نیز نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی در مورد حادثه‌ای در تنگه باب‌المندب در ۴۵ مایلی جنوب غربی بندر الصلیف در الحدیده و همچنین حملات پهپادی در نزدیکی یک کشتی در حوالی باب المندب در غرب الصلیف دریافت کرد.
صدای انفجار در آسمان مصر
خبر دیگر آن‌که خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های مصری گزارش داد صدای انفجارهایی در آسمان شهر دهب مصر در سواحل دریای سرخ شنیده شده‌ است. به گزارش ایسنا،‌ منابع از سقوط یک شیء پرنده در حدود دو کیلومتری سواحل شهر دهب خبر دادند. برخی گفتند که پدافند هوایی مصر فعال شده  و این شی را سرنگون کرد. اما شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی عصر دیروز مدعی شد: «یک جنگنده نیروی هوایی ارتش اسرائیل یک پهپاد را بر فراز شهر دهب مصر در دریای سرخ رهگیری کرده است.» به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، هنوز (تا زمان تنظیم این گزارش) مقامات مصری به این ادعای ارتش رژیم صهیونیستی واکنش نشان نداده‌اند و مشخص نیست که اگر این ادعا درست باشد، عملیات رهگیری با موافقت دولت مصر انجام شده است یا نه.
نیویورک‌تایمز: آمریکایی‌ها تمایلی برای حمله به یمن ندارند
همچنین روزنامه آمریکایی نوشته مقام‌های نظامی در کاخ سفید به دلیل خطر گسترش جنگ در منطقه، تمایلی به هدف قرار دادن مواضع ارتش یمن ندارند. با وجود اینکه در روزهای اخیر خبرهایی در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر قصد آمریکا برای حمله به اهدافی در یمن در پاسخ به هدف قرار گرفتن کشتی‌های تجاری در دریای سرخ منتشر شده بود، اما گفته شده کاخ سفید از این تصمیم عقب‌نشینی کرده است.
گفتنی است، روزنامه وال‌ استریت ژورنال روز دوشنبه نوشته بود: «حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) جبهه جدیدی در نبرد اسرائیل و حماس گشوده و به آزمون جدیدی برای توانایی واشنگتن به‌منظور حمایت از نزدیک‌ترین متحد خود در منطقه تبدیل شده است. این در حالی است که آمریکا تلاش می‌کند درگیری‌ها در غزه به یک جنگ منطقه‌ای مبدل نشود.»
تلاش‌های نافرجام آمریکا
به نظر می‌رسد، آن‌طور که ایرنا نوشته است، آمریکا به خوبی می‌داند بدون تحقق خواست یمنی‌ها برای پایان دادن به حملات اسرائیل در غزه نمی‌تواند مسئله حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ را حل کند. تا زمانی‌که به علت اقدامات مردم یمن در این مورد توجه نشود و آن علت برطرف نشود، مردم یمن هم‌چنان به موضع‌گیری‌ها و حملات‌شان ادامه خواهند داد. اصرار رژیم صهیونیستی بر کشتار و بمباران مردم غزه و هم‌چنین اعمال فشار و ترور مردم در کرانه غربی و سایر فعالیت‌های خلاف حقوق بشری نسبت به مردم فلسطین و کسانی که در اردودگاه‌های پناهندگان هستند موجب این اقدامات از سوی یمنی‌ها شده است و به نظر نمی‌آید با توجه به ادامه حملات اسرائیلی‌ها علیه مردم بی‌گناه غزه شاهد کاهش تنش در دریای سرخ باشیم.
به لحاظ سیاسی ایجاد یک ائتلاف در دریای سرخ که هزارها کیلومتر از آمریکا فاصله دارد، معنی‌اش صرفا حمایت از رژیم اسرائیل است و این مورد پذیرش مردم یمن نیست و از طرفی به لحاظ عملی تا کشورهای منطقه حاضر نباشند در این ائتلاف شرکت کنند، ائتلاف چند کشور که بعضا خارج از منطقه هستند به نتیجه نمی‌رسد و ممکن است به گسترش تنش‌ها و درگیری بیشتر در منطقه منجر شود.
وحشت هند
در پی عملیات‌های اخیر به نظر می‌رسد هند بسیار نگران است. نیروی دریایی هند برای مقابله با حملات به کشتی‌های تجاری 3 ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده در دریای عرب مستقر کرد. چند روز پس از حمله پهپادی به یک کشتی تجاری در سواحل هند، یک تیم خنثی‌سازی مواد منفجره از این کشتی که در بمبئی پهلو گرفته است بازدید و به بازرسی دقیق آن پرداخت. براساس گزارش لایو مینت، به دنبال این حادثه دولت هند سه کشتی جنگی با نامهای «آی ان اس کوچی»، «آی ان اس کلکته» و «آی ان اس مورموگائو» و یک هواپیمای شناسایی دوربرد را برای بازدارندگی در برابر این حملات در منطقه مورد نظر مستقر کرده است.
نگرانی رژیم صهیونیستی از تونل‌های حزب‌الله‌
خبر دیگر اما از مقاومت لبنان است. با وجود گذشت پنج سال از عملیات سپر شمال، ارتش رژیم صهیونیستی نگران این است که حزب‌الله شبکه تونلی پیشرفته‌تری از تونل‌های جنبش حماس در غزه ایجاد کند. به گزارش ایسنا، روزنامه جروزالم پست نوشت، پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته یک تونل بزرگ حماس را در نزدیکی گذرگاه ایزر در نوار غزه کشف کرد، «اسرائیل» شاهد بحث‌های زیادی درباره تونل‌های حزب‌الله است. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از ژنرال اوری گوردین، فرمانده بخش شمالی ارتش این رژیم نوشت، اطلاعات درباره ابعاد خطرات تونل‌های حزب‌الله هرگز مخفی نخواهد ماند.گفتنی است، پژوهشکده آلما چندی پیش و یک روز پس از کشف تونل حماس در نزدیکی گذرگاه ایزر، این سؤال را طرح کرد که اگر این توانایی حماس است، پس توانایی حزب‌الله در ساخت تونل‌های راهبردی چگونه است؟ این پژوهشکده در ادامه اعلام کرد که طبق ارزیابی‌هایش، حزب‌الله پس از جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ طرحی  برای ایجاد یک شبکه تونلی بزرگ‌تر از تونل‌های حماس را کلید زد.
حملات حزب‌الله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی
حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پایگاه «زبدین» رژیم صهیونیستی را با «سلاح مناسب» هدف قرار داده است. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت جسور و شریف، مبارزان حزب‌الله صبح روز سه‌شنبه پایگاه «زبدین» را با سلاح مناسب هدف قرار دادند. حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که اطراف پایگاه رامیا را با سلاح مناسب هدف قرار داده است که منجر به تلفاتی در میان نیروهای دشمن صهیونیستی شده است. حزب الله لبنان همچنین اتاق دیده‌بانی اشغالگران در نزدیکی پادگان «شومرا» و تجمع سربازان صهیونیست و چند پایگاه دیگر را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمله به این پایگاه‌ها تعدادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند.  ارتش رژیم صهیونیستی نیز از کشته شدن یکی از سربازان خود خبر داد که اخیرا در مرز با لبنان زخمی شده بود. در حالیکه شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک سرباز به دنبال شلیک موشک ضد تانک به شهرک ادمیت در الجلیل الغربی خبر داد، شبکه العربیه روز سه‌شنبه در خبر فوری از مجروح شدن سه نظامی اسرائیلی بر اثر اصابت موشک ضد تانک در شهرک ادمیت در مرز لبنان خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چندین راکت از خاک لبنان به مزارع شبعا و پادگان شومرا شلیک شد. نیروی هوایی ارتش این رژیم نیز در پاسخ مقرهای حزب الله لبنان را هدف قرار داد. در این میان روزنامه الشرق الاوسط به نقل از مسئولان سیاسی لبنانی گزارش داد که سفیر آمریکا در بیروت بر آمادگی واشنگتن برای «میانجیگری» درباره ترسیم مرزهای زمینی میان رژیم صهیونیستی و لبنان تأکید کرده است. «دوروتی شیا»، سفیر آمریکا در بیروت، به امکان ایجاد راهکاری درباره ادامه اشغال مزارع شبعا توسط رژیم صهیونیستی با امکان گسترش مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) اشاره کرده است. به‌طوری که مأموریت این نیروها شامل کفرشوبا و بخش لبنانی شهرک الغجر باشد.
پایگاه آمریکا در سوریه هدف قرار گرفت
خبر دیگر آن‎‌که منابع خبری بعد از ظهر روز سه‌شنبه از هدف قرار گرفتن پایگاه اشغالگران آمریکا در شمال شرق سوریه خبر دادند. شبکه المیادین در این باره گزارش داد که نظامیان اشغالگر آمریکا در پایگاه الشدادی در شمال شرق سوریه هدف حمله قرار گرفتند. تا بدین لحظه جزئیات بیشتری از این حمله مخابره نشده است. هیچ طرف و یا گروهی نیز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما برخی منابع رسانه‌ای احتمال می‌دهند که توسط مقاومت اسلامی عراق انجام شده باشد.
از طرف دیگر، پنتاگون از حمله هوایی به مواضع گروه مقاومت کتائب حزب‌الله عراق در پاسخ به زخمی‌شدن سه نظامی خود در حمله پهپادی عصر دوشنبه به پایگاه «حریر» خبر داد. ارتش آمریکا روز سه‌شنبه و در اقدامی تجاوزکارانه از حمله به سه تاسیسات متعلق به گروه مقاومت کتائب حزب‌الله عراق و گروه‌های وابسته به آن، در پاسخ به سلسله حملات علیه پایگاه‌های آمریکا از ۱۷ اکتبر (15 مهر) تاکنون خبر داد. «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، ضمن اتهام‌زنی به ایران درباره حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا، مدعی است این حملات همچنین در پاسخ به حمله پهپادی روز دوشنبه به پایگاه حریر، محل استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه کردستان عراق بوده که در پی آن سه نظامی مجروح شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.
 
رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل:
 حماس پیروز شده است؛
پیروزی اسرائیل سرنگونی نتانیاهو خواهد بود
 
هشدار یک ژنرال به حمله زمینی در نوار غزه
هم رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و هم «ژنرال اسحاق بریک» می‌گویند، محال است بتوان حماس را شکست داد و تا اینجای جنگ نیز پیروز نبرد، فلسطینی‌ها بوده‌اند نه صهیونیست‌ها.
جنگ غزه در حال ورود به سومین ماه خود است و طبق گزارش‌هایی که خود صهیونیست‌ها منتشر می‌کنند، آنها به هیچ یک از اهداف اعلامی‌شان از این جنگ نرسیده‌اند. آزادی یکطرفه همه اُسرای صهیونیستی، نابودی حماس و اشغال کامل غزه، از جمله مهم‌ترین اهداف اعلامی صهیونیست‌ها از آغاز لشکرکشی به غزه است که هیچ یک محقق نشده و به رغم ریختن هزاران تن بمب و موشک بر سر مردم این باریکه هنوز شهرهای رژیم صهیونیستی از همین باریکه هدف حملات موشکی قرار می‌گیرند!
از آن سو حماس به بسیاری از اهداف خود رسیده و طبق گزارش‌های رسمی، چیزی بالغ 5 هزار نظامی و افسر صهیونیست، از سرتیپ گرفته تا فرمانده گردان و سرباز، هدف قرار گرفته، کشته یا معلول شده‌اند. 750 خودروی زرهی صهیونیست‌ها نیز به طور کامل منهدم شده است. این خسارات و تلفات را بگذارید کنار خسارت 18 میلیارد دلاری این رژیم و این جمله سخنگوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که گفته «بدون کمک‌های آمریکا دوام نمی‌آوردیم.»(نقل به مضمون). دیروز نیز ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد طی 24 ساعت گذشته، 43 نظامی‌اش مجروح شده‌اند. صهیونیست‌ها شمار تلفات خود را نیز قطره چکانی و بسیار کمتر از میزان واقعی اعلام می‌کنند. خبرگزاری فارس در این باره نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید این 43 نفر بر اثر شلیک موشک ضد زره حزب‌الله و در منطقه الجلیل زخمی شده‌اند. حزب‌الله لبنان، مقاومت عراق، ارتش یمن در کنار مبارزان حماس و جهاد اسلامی با صهیونیست‌ها می‌جنگند. حماس در حال حاضر با استفاده از تونل‌های پیچیده خود بیشترین ضربات نظامی را بر صهیونیست‌ها وارد می‌کنند. ضربات مرگبار اقتصادی نیز از سوی انقلابیون یمن و در دریاها به صهیونیست‌ها وارد می‌شود. حماس دیروز  نیز اعلام کرد طی انفجار حفره یکی از تونل‌ها که یک گروه از نظامیان اشغالگر قصد ورود به تونل از طریق آن را داشتند، ۸ نفر کشته یا زخمی شدند! اسحاق بریک، ژنرال شناخته شده صهیونیست دیروز گفته بود، نابودی تونل‌های حماس و خود حماس اصلا ممکن نیست.
نابودی حماس امکان‌پذیر نیست
اسحاق بریک، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی گفت که نابودی تونل‌های حماس امکان‌پذیر نیست و از آن سو تلفات بسیاری را نیز بر ما تحمیل خواهد کرد... همه کسانی که در غزه جنگیده‌اند اذعان دارند محال است جلوی بازسازی حماس را بگیریم. همزمان با «بریک»، «دان خالوتس»، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت که «اسرائیل بازنده نبرد با حماس است و تنها پیروزی ما، سرنگونی دولت نتانیاهو خواهد بود.»
عقب‌نشینی از طرح‌های اعلامی درباره غزه
همزمان با افزایش چنین موضع‌گیری‌هایی خبر رسیده، صهیونیست‌ها قصد دارند، تکنیک‌های جنگی‌شان را در غزه تغییر دهند و چه کسی هست که نداند، تغییر پی در پی تکنیک یعنی، شکست تکنیک‌های قبلی! شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرده که «ارتش اسرائیل آماده تغییر طرح‌های خود در نوار غزه است زیرا اکنون به این نتیجه رسیده است که جنبش مقاومت اسلامی(حماس) فقط با جنگ فرسایشی آن هم طولانی مدت شکست می‌خورد.» این تصمیم در حالی اتخاذ خواهد شد که جنگ غزه وارد هشتاد و یکمین روز خود شده و صهیونیست‌ها، بارها نقشه‌های خود را تغییر داده‌اند. این را هم در نظر داشته باشید که این جنگ را امروز، آمریکایی‌ها اداره می‌کنند نه صهیونیست‌ها! و معنای شکست رژیم صهیونیستی، شکست آمریکاست. گفتنی است شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز این را هم گفت که فرمانده گردان ۵۱ تیپ گولانی نیز برکنار شده است. علت این برکناری، افتضاح این فرمانده در منطقه «شجاعیه» غزه عنوان شده است! صهیونیست‌ها می‌گویند این فرمانده ارشد جان نیروهای صهیونیستی را در محله شجاعیه به خطر انداخته است. 
قطعی گسترده برق در سرزمین‌های اشغالی
در حوزه جنگ سایبری نیز خبر رسیده دیروز شهرهای زیادی در سرزمین‌های اشغالی، برق نداشتند! رسانه‌های صهیونیستی بامداد سه‌شنبه اعلام کردند بخش وسیعی از مرکز و شمال فلسطین اشغالی برق نداشتند. بر اساس گزارش‌ها، بخش‌های وسیعی از الجلیل، صفد، حیفا، عسقلان، اشدود، نتانیا، دیمونا و تل‌آویو در خاموشی فرورفته‌اند.
برخی رسانه‌های این رژیم نیز نوشته‌اند، این حمله، کار نیروهای سایبری ایران است.
کشتار زنان وکودکان فلسطینی ادامه دارد
صهیونیست‌ها به همان اندازه‌ای که در میادین جنگی، بی عُرضه‌اند، در کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع توانمندند! طوری که دیروز اعلام شده طی فقط 24 ساعت 200 غیر نظامی فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد اجساد این 200 غیر نظامی به چند بیمارستانی که باقی مانده منتقل شده است. «اشرف القدره» دیروز همچنین از زخمی شدن ۳۰۰ نفر دیگر در حملات ۲۴ ساعت گذشته صهیونیست‌ها به نوار غزه خبر داده است. القدره این را هم اضافه کرد که ۸۰۰ هزار نفر در شهر غزه و شمال این باریکه به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی ندارند. وی گفت اولویت کنونی انتقال ۵۰۰۰ مجروح به خارج از باریکه غزه برای درمان است.
افزایش شهدا به 21 هزار نفر!
وزارت بهداشت غزه دیروز (سه‌شنبه) و در هشتاد و یکمین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۰۹۱۵ نفر خبر داد. وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۴ هزار و ۹۱۸ نفر اعلام کرد. طبق بیانیه دیروز این وزارتخانه، نظامیان اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ قتل عام جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند که منجر به شهادت ۲۴۱ نفر شد و ۳۸۲ زخمی برجای گذاشت. این جنایات باعث نفرت عمومی از صهیونیست‌ها شده و روزی نیست که در دنیا، تظاهراتی علیه صهیونیست‌های کودک‌کش برگزار نشود.
هاآرتص: خارجی‌ها ما را مثل بیماران جذامی می‌بینند
در همین رابطه روزنامه صهیونیستیِ «هاآرتص» در گزارشی راجع ‌به وضعیت جنگ غزه نوشته که «اسرائیل باید شکست خود در غزه را بپذیرد.» چرا که «ما در حمله به غزه به هیچ‌کدام از هدف‌های اعلام ‌شده، ازجمله آزادیِ اسرا نرسیدیم.» این روزنامه صهیونیستی سپس به تنزل وحشتناک جایگاه رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌ها در جهان به دلیل جنایاتشان در غزه این طور اشاره کرده است: «جایگاه اسرائیل در برابر کشورهای دیگر به‌شدت کاهش یافته و آن‌ها اسرائیلی‌ها را مثل بیماران جذامی می‌دانند...»
زمزمه‌های فرار از غزه!
اما در این میان خبرهایی نیز از سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسد که می‌گویند، صهیونیست‌ها مجبور خواهند شد با سرافکندگی از غزه خارج شوند. رونین برگمن، نویسندۀ مشهور اسرائیلی که در حوزه‌های سیاسی-امنیتی می‌نویسد (و برخی می‌گویند به محافل امنیتی اسرائیل نیز نزدیک است) با یکی از مقامات ارشد دولت فعلی رژیم صهیونیستی به گفت‌وگو نشسته و حاصل آن را طی گزارشی (با شرط عدم ذکر نام آن مقام بلندپایه) در روزنامۀ «یدیعوت آحارونوت» به قلم آورده است. در این گفت‌وگو آمده: «هیچ کدام از مقامات رسمی این را در اظهارات علنی و عمومی خود بیان نمی‌کنند، ولی واقعیت همین است. در واقع، حتی اگر توافقی [با گروه های فلسطینی برای تبادل و ...] صورت نگیرد، به نظر می‌رسد که IDF [نیروهای دفاعی اسرائیل: نام رسمی ارتش اسرائیل] مجبور خواهد بود پیش از دستیابی کاملش به اهداف نظامی خود، غزه را ترک کند. مقام دولتی به من گفت: «احساس خیلی بدی دارم وقتی حرف‌های [رسمی] دولت را [که می‌دانم واقعی نیست] تکرار می‌کنم.»
سایر رویدادها
* یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل کنست: «ما با چند جبهه مختلف جنگ مواجه هستیم و از هفت منطقه (جغرافیایی مختلف) مورد حمله قرار می گیریم... غزه، لبنان، سوریه، کرانه باختری، عراق، یمن و ایران هفت منطقه ای است که اسرائیل از این مناطق مورد حمله قرار گرفته است...در غزه هزینه سنگینی‌ می‌پردازیم.
* پایگاه اطلاع رسانی فلسطین: اجساد 80 شهید که توسط صهیونیست ها ربوده شده بودند دیروز پس از مدت‌ها تحویل فلسطینیان داده شد تا در گورهای جمعی دفن شوند!