به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,005
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 12,673
بازدید ماه: 33,643
بازدید کل: 23,695,465
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
898 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۲/۱۰/۰۶

خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... 

۱۴۰۲/۱۰/۰۶

 

هیل: آمریکا از جنگ گسترده با ایران و نیروهای محور مقاومت می‌ترسد
پایگاه خبری تحلیلی هیل در یادداشتی از داگلاس ای. شوئن مشاور سیاسی بیل کلینتون و مشاور کمپین ریاست جمهوری 2020 مایکل بلومبرگ و سائول منگل استراتژیست ارشد در مؤسسه تحقیقاتی شوئن کوپرمن در روز 26 دسامبر به تهدیدات ایران و محور مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست و آمریکایی پرداخت و ضمن توصیه بایدن به اتخاذ موضع سخت تری در قبال ایران و یمنی‌ها عنوان داشت: با ادامه جنگ اسرائیل و فلسطینیان غزه، تهدید یمن بزرگ است و خطراتی نه تنها برای کشتیرانی بین‌المللی بلکه برای صلح و امنیت جهانی نیز به همراه دارد.
هیل در ادامه می‌افزاید: همان‌طور که گزارش اخیر وال استریت ژورنال نشان می‌دهد، دخالت مستقیم ایران در کمک به یمنی‌ها- ارائه سلاح و کمک هدف‌گیری- به این معنی است که ایالات متحده و رئیس‌جمهور بایدن باید موضع سخت‌تری در برابر هر دوی این کشورها اتخاذ کنند. 
این رسانه آمریکایی همچنین عنوان می‌دارد: ایجاد یک نیروی دریایی بین‌المللی برای حفاظت از کشتی‌های عبوری از دریای سرخ یک آغاز است اما در نهایت اهمیت چندانی نخواهد داشت، اگر ارتش ایالات متحده در غل و زنجیر نگرانی‌های سیاسی در مورد احتمال رویارویی مستقیم با ایران باشد که مغز متفکر پشت بسیاری از مسائل خاورمیانه است. هیل در ادامه با طرح ادعایی عنوان می‌دارد: در واقع، از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، ایران نیروهای نیابتی خود را در لبنان (حزب‌الله)، سوریه، عراق و یمن علیه اهداف آمریکایی و اسرائیلی مختار کرده است. این پایگاه خبری تحلیلی آمریکایی اذعان می‌دارد: متأسفانه، ایالات متحده غالباً در پاسخگویی شکست خورده است، یا این کار را فقط به صورت نمادین با حملات هوائی به اهدافی با ارزش نظامی اندک یا بدون ارزش نظامی انجام داده است تا از دامن زدن به یک جنگ گسترده‌تر در منطقه جلوگیری کند. در ادامه این یادداشت عنوان شده است: در همین راستا، خطر یک جنگ تمام عیار بین اسرائیل و حزب‌الله همچنان در حال افزایش است و با توجه به زرادخانه قابل توجه حزب‌الله و عزم اسرائیل برای پایان دائمی تهدید علیه مرزهای شمالی خود، در صورت فوران، مقیاس ویرانی در خاورمیانه بی‌سابقه خواهد بود. هیل خاطرنشان می‌کند: هزینه‌های اجازه دادن به یمنی‌ها برای اقدام علیه ما بدون ترس از عواقب، در حال حاضر تحقق یافته است. پس از اصابت موشک‌های یمنی به چندین کشتی باری، شرکت‌های بزرگ کشتیرانی جهان اعلام کردند که محموله‌ها را از مسیرهای دریای سرخ و کانال سوئز در سفر طولانی‌تر در اطراف شاخ آفریقا که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، و تورم سوخت را اضافه می‌کند، منحرف خواهند کرد.
در ادامه عنوان شده است: علاوه‌بر این و مهم‌تر از آن، اجازه دادن به گروه‌های مورد حمایت ایران برای عمل بدون مجازات، مستقیماً هزاران سرباز آمریکایی مستقر در عراق و سوریه را تهدید می‌کند که از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و غزه، زیر ده‌ها حمله موشکی قرار گرفته‌اند.
این پایگاه تحلیلی می‌افزاید: هزینه‌های نامرئی اما مسلماً مهم‌تر نیز وجود دارد: از دست دادن قدرت بازدارندگی آمریکا ملموس نیست اما خطرناک‌تر از افزایش قیمت‌ها است. دولت بایدن اکنون بر خروج هرج و مرج از افغانستان نظارت کرده و نتوانسته است جنگ روسیه علیه اوکراین را متوقف کند و اکنون دشمنان ما – چه دولت‌ ملت‎‌ها و چه گروه‌ها– احساس می‌کنند که می‌توانند ایالات متحده و متحدان ما را بدون مجازات تهدید کنند.
هیل مدعی است: در راس این، ایران قرار دارد که مدت‌هاست حمایت خود از گروه‌هایی از لبنان تا یمن را به عنوان یک اولویت استراتژیک می‌داند این راهی غیرمستقیم برای حمله به اسرائیل و ایالات متحده است.
این پایگاه آمریکایی همچنین عنوان می‌دارد: در حال حاضر، شواهد کاملاً واضح است: ایران احساس می‌کند می‌تواند ایالات متحده و اسرائیل را تهدید کند و حتی بدون ترس از انتقام کاخ سفید که از آتش گرفتن جنگ در یک سال انتخاباتی ترسیده است، به نیروهای آمریکایی حمله کند.
هیل همچنین مدعی است: بلافاصله پس از حمله فلسطینیان در 7 اکتبر، بایدن دو ناو هواپیمابر را به عنوان نمایش قدرت و هشداری به ایران، حزب‌الله و سایر گروه‌ها برای عدم مداخله به خاورمیانه اعزام کرد اما این هشدار جدی گرفته نشد. در پایان این یادداشت آمده است: مطمئناً حوثی‌ها نوعی تهدید نامتقارن را ارائه می‌کنند که ارتش ایالات متحده اغلب برای مقابله با آن تلاش می‌کند اما این بهانه‌ای برای تسلیم شدن به آنها و ایران بدون تهدید به تلافی نیست.