به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,315
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 15,962
بازدید ماه: 36,932
بازدید کل: 23,698,754
افراد آنلاین: 64
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۶- بدرقه باشکوه پیکر مطهر سردار شهید سید رضی موسوی ۱۴۰۲/۱۰/۰۸

بدرقه باشکوه پیکر مطهر سردار شهید سید رضی موسوی  

  ۱۴۰۲/۱۰/۰۸

ایرنا - پخش «به روایت سید رضی» از تلویزیون - صاحب‌خبرMagiran | روزنامه کیهان (1402/10/09): بدرقه باشکوه پیکر مطهر سردار شهید سید  رضی موسوی

مراسم تشییع پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور پرشور مردم تهران صبح پنج‌شنبه ۷ دی ماه در میدان امام حسین(ع) برگزار و پیکر ایشان در امامزاده صالح(ع) تجریش به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع پیکر سردار شهید سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه، همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت که روز دوشنبه 4 دی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی در دمشق به شهادت رسید، با حضور پرشور مردم صبح پنج‌شنبه در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.
 
سرلشکر سلامی: شهید موسوی بیش از ۳۳ سال در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و نوامیس مسلمین مانند کوهی از آرامش ایستاد
سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار کرد: امروز در این لحظه باشکوه و سرشار از معنویت و روحانیت که ناشی از انتشار رایحه دل‌انگیز شهادت یک اسطوره بزرگ، یک مجاهد فی سبیل الله و یک فدایی اسلام است، پیکر مطهر و مبارک او همانند نگین زیبای انگشتر مهر و محبت شما مردم با وفا قرار گرفته است.
سرلشکر سلامی با اشاره به سخنان سخنگوی سپاه، گفت: چون از قول سخنگوی سپاه مطرح شد که عملیات طوفان‌الاقصی انتقام از شهادت حاج قاسم بود، می‌خواهم بگویم این دو موضوع از هم مستقل هستند و طوفان‌الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام خون حاج قاسم است، انتقام ما در فضای خاص خود صورت خواهد گرفت.
وی افزود: سخنگوی سپاه به من گفت قصد من از بیان این عبارت این بوده است که نتیجه طبیعی بخشی از طوفان‌الاقصی، انتقام حاج قاسم بود، نه انگیزه آن.
حماس و جهاد در غزه سلاح تولید می‌کنند
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: فلسطین خود توانمند است. حماس و جهاد در غزه سلاح تولید می‌کنند. هر شهیدی بر زمین می‌افتد، ده‌ها جوان سلاحش را بر دست می‌گیرد، این مقاومت پایان ندارد.
سرلشکر سلامی افزود: شهید سیدرضی موسوی یکی از پرسابقه‌ترین، میدان دیده‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه اسلام در جبهه مقاومت بود. و بیش از سه دهه و تقریبا ۳۳ سال در دفاع از حریم اهل بیت(ع) دفاع از مجد و دفاع از نوامیس مسلمین و امنیت یک امت در سخت‌ترین شرایط و خطیرترین موقعیت‌ها و در قلب حوادث مانند کوهی از آرامش ایستاد.
وی بیان کرد: او صحابی با وفای آن فرمانده آسمانی و اسطوره جا‌ودان و فراموش نشدنی اسلام و ایران یعنی حاج قاسم بود، او در چهل و پنج سال جهاد خود هرگز میدان جهاد را ترک نکرد و از امیرمؤمنان(ع) این الهام را آموخته بود که هر کسی و قومی لباس جهاد را از تن به‌در کند ذلیل می‌شود و او می‌دانست که نباید دشمنان در عمق سرزمین حضور داشته باشند.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: او صادق‌الوعد بود، به همه وعده‌های خود عمل می‌کرد و صادق و اهل وفا و صاحب قلب مطمئنه بود، شما حتی در تصویر او در چهره او جدیت، محبت، شدت نسبت به کفار و رأفت نسبت به مؤمنان که خصلت صحابی پیامبر(ص) است می‌بینید.
وی افزود: او دلربا بود و آرام و متواضع و نجیب و نشانه کامل حیای مردانه در سیمای پرصلابت او همیشه وجود داشت. آنچه که امروز به‌عنوان سازه مستحکم مسلمانان در فلسطین و لبنان و سوریه است، حاصل مجاهدت‌های این فرمانده رشید و صاحب سیرت ملکوتی است.
سرلشکر سلامی بیان کرد: جالب است بدانید او در طول این سال‌ها زیارت امام حسین(ع) و امام علی(ع) و شهدای کربلا را انجام نداده بود تا دیروز که با جسم قطعه قطعه شده شبیه به اصحاب امام حسین(ع) در روز خونین عاشورا موفق شد ابوالفضل(ع) که نشانه غیرت الهی است و امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع) را با پیکر خونین زیارت کند.
وی ادامه داد: او بعد از حاج قاسم ماند و فرمانده قاآنی را همراهی کرد و ثابت قدم بود و‌ دشمن او را بهتر از ما می‌شناخت چون از او ضربات سهمگینی دریافت کرده بود. دشمن می‌دانست که او چه نقشی و تاثیری بر این زنجیره بی‌انتهای قدرت ایجاد کرده است.
به گزارش فارس، فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: این شخصیت را هرچه توصیف کنیم کم است مگر می‌توان سی و سه سال بودن انسان در قلب این مخاطرات سخت را تصور‌ کرد. او‌ اگر می‌نوشت می‌توانست ده‌ها کتاب از مجاهدت‌هایش بنویسد. او این توفیق را داشت که امروز نایب امام زمان رهبر بزرگ انقلاب حضرت امام خامنه‌ای بر پیکرش نماز خواند.
سرلشکر سلامی اظهار کرد: امروز جبهه مقاومت در حال میوه‌چینی از نهال‌هایی است که قاسم‌ها و سیدرضی‌ها و ابومهدی‌ها و همه شهدای بزرگ به ارمغان آوردند و همه در حال چیدن ثمره این نهال هستند.
وی بیان کرد: طوفان‌الاقصی واکنش فلسطینی‌ها بود به ۷۵ سال اشغال، جنایت، این طوفان ریشه در کشتار، ترورها و شهادت جوانان فلسطینی توسط جوخه‌های ترور ارتش سری‌هاگانای اسرائیل بود که توسط دولت بریتانیا از سال ۱۹۴۵ به این طرف اتفاق افتاد.
فرمانده کل سپاه گفت: واکنش به اهانت‌هایی بود که رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی می‌کرد، حملاتی که در خانه مسلمانان شبانه در کرانه باختری انجام می‌داد، یعنی شکفتن یک بغض ۷۵ ساله.
 
وی تاکید کرد: جبهه مقاومت اگرچه همه با هم اتصال اعتقادی دارند، همه جبهه مقاومت هم آرمانند، در سطح راهبرد فصل مشترک‌های قدرتمندی دارند اما هر رکن از جبهه مقاومت بر اساس هویت ملی خود عمل می‌کند، یک هویت مشترک به نام اسلام و جهان اسلام وجود دارد که این جبهه منفصل از لحاظ جغرافیایی را از لحاظ آرمانی و اعتقادی به هم متصل می‌کند، اما انصار‌الله یک هویت یمنی دارد، او در سطح عملیات خود تصمیم می‌گیرد، به ما ربطی ندارد، او مستقل و صاحب اراده و راهبرد است، صاحبت قدرت است.
سرلشکر سلامی ادامه داد: ما در عمل خود صادقیم، ما یک نظام رسمی و مقتدریم، ما وقتی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را زدیم گفتیم تفنگدارانشان را دستگیر کردیم نشان دادیم، وقتی به عین‌الاسد حمله کردیم گفتیم، وقتی در اربیل لانه صهیونیست‌ها را منهدم کردیم گفتیم. ما هر عملی انجام بدهیم بدون ترس می‌گوییم.
فرمانده کل سپاه گفت: مطمئنا رژیم صهیونیستی توان فراهم کردن یک زندگی با آرامش برای یهودی‌های عالم را ندارد و این رژیم توانایی ادامه کار را در مقابل مردم غزه ندارد.
وی گفت: ما می‌دانیم به زودی به اذن خدا فلسطین قهرمان یکی از زیباترین داستان‌های شگفت‌انگیز بشر را خواهد خواند و دشمن‌های اسلام سرافکنده خواهند شد.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: شهید کردن سیدرضی ناشی از ناتوانی‌های رژیم صهیونیستی است؛ ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این امت صبر نخواهیم‌کرد و انتقام سیدرضی چیزی جز نابودی رژیم صهیونیستی نخواهد بود و امیدواریم خداوند این رژیم را از روی زمین محو کند.
فرزند شهید سلیمانی: شهید سیدرضی از همان روزهای نخست فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس پای به پای ایشان در صحنه‌های جهاد و مبارزه حضور داشت 
خانم زینب سلیمانی، صبیه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز در آیین تشییع پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی در میدان امام حسین(ع) تهران، گفت: امروز از ملتی که در بدرقه مجاهدی عزیز و مظلوم و فرماندهی شجاع گردهم آمده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم. ۴ سال پس از آن دی‌ماه پرحادثه و ترور ناجوانمردانه عزیز ملت ایران، شهید سلیمانی، این بار رژیم سفاک و خونخوار صهیونیستی بزرگمردی را ترور کرد که در این ۴ سال پس از شهادت فرمانده‌اش بیقرار و بی‌تاب شهادت بود. سردار پرافتخاری که بعد از شهادت شهید سلیمانی به‌دنبال بشارتی که حاج قاسم به او داده بود در انتظار شهادت بود. به امید چنین روزی و برای اتصال به همرزمان شهیدش لحظه شماری می‌کرد.
وی بیان داشت: شهید سید رضی موسوی در همه این سالیان و از همان روزهای نخست فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس، پای به پای ایشان در صحنه‌های جهاد و مبارزه حضور داشت. بدون هیاهو و گمنام و مظلوم مجاهدت کرد و سرانجام به دوستان شهیدش پیوست.
خانم سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم، شهید را زیرک‌ترین و باهوش‌ترین فرد در دنیا می‌دانست. شهید با انتخاب و تصمیم خود میان دنیا و آخرت، برنده آخرت ابدی می‌شود و به پهنای یک ملت جاذبه، امید و قدرت می‌آفریند. حاج قاسم بارها و بارها این حدیث را تکرار می‌کرد که چیزی بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد، مبارک باد بر شهید چنین عاقبتی. گوارا باد بر او چنین سرانجامی.
صبیه شهید سلیمانی ابراز داشت: شهید موسوی در کشوری دیگر و خارج از تمام قوانین بین‌الملل ترور شد اما مگر می‌شود و می‌توان از این رژیم انتظار رعایت قانون را داشت. اساس این رژیم از ابتدا بر ظلم و جنایت بنا شد و تا امروز هم چیزی جز این نبوده است.
مدیر بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی تاکید کرد: بدون شک شهادت شهید موسوی که شهید راه قدس است، به تثبیت و تقویت راه مجاهدت و مقاومت و ایستادگی منجر خواهد شد و هیچ اقدامی نمی‌تواند حقارت این رژیم کودک‌کش را جبران کند و به فضل خدا رژیم صهیونیستی یک روز از روی زمین ریشه‌کن خواهد شد و جزو آینده‌های حتمی است. ما با چشمان خود این روز را خواهیم دید.
حضور سردار قاآنی در مراسم تشییع
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سید رضی موسوی در میدان امام حسین(ع) تهران حضور یافت.
پس از پایان مراسم تشییع پیکر شهید سید رضی موسوی در میدان امام حسین(ع)، پیکر مطهر ایشان به امامزاده صالح(ع) تجریش منتقل شد و در آنجا با حضور مسئولان لشکری و کشوری به خاک سپرده شد.
معراج‌الشهدای تهران میزبان شهید سیدرضی موسوی شد
گفتنی است، پیکر ایشان پس از تشییع در حرم‌های سوریه، نجف و کربلا شامگاه چهارشنبه 6 دی به معراج‎الشهدای تهران منتقل و بر روی دستان انبوه مردم شهیدپرور و عزادار تهران تشییع شد.
چرا پیکر سید رضی موسوی در امامزاده صالح(ع) به خاک سپرده شد؟
تلقی اولیه افکار عمومی این بود که پیکر مجاهد فی سبیل الله شهید سردار سید رضی موسوی پس از شهادت در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و در کنار یاران و رزمندگان دفاع مقدس به خاک سپرده می‌شود اما خانواده شهید موسوی اعلام کردند که سردار سید رضی موسوی در امامزاده صالح(ع) تجریش و در کنار دوست و همرزم قدیمی خود، سردار شهید حسن ایرلو در خاک خواهد آرامید.
داماد شهید موسوی ماجرای این انتخاب را این‌طور روایت می‌کند: دو هفته پیش از شهادت سید، در سوریه به همراه داماد شهید ایرلو در محضر شهید موسوی بودیم. داماد شهید ایرلو شروع به صحبت کرد و رو به سید گفت می‌خواهم موضوعی را برایتان تعریف کنم که ممکن است داماد شما و خانواده از شنیدن آن ناراحت شوند.
به گزارش تسنیم، وی سپس تعریف کرد که همسرش، (صبیه شهید ایرلو) پدرش را در خواب دیده در حالی که برای میزبانی یک میهمان آماده می‌شده است. او به دخترش می‌گوید تا دو هفته دیگر سید رضی پیش ما می‌آید.
داماد شهید موسوی بیان داشت: شنیدن این خاطره شاید برای سید رضی که سال‌ها، خصوصا پس از شهادت حاج قاسم، به دنبال شهادت بود بهترین جملاتی بود که می‌شنید. به همین علت ما نیز تصمیم گرفتیم به خاطر علاقه شهید سید رضی به دوست قدیمی‌اش، او را در جوار شهید ایرلو به خاک بسپاریم.
وداع با پیکر شهید سیدرضی موسوی
در حرم‌های مطهر سوریه، نجف و کربلا 
   ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
Magiran | روزنامه کیهان (1402/10/07): وداع با پیکر شهید سیدرضی موسوی در حرم  های مطهر سوریه، نجف و کربلاایسنا - آغاز مراسم تشییع پیکر شهید سیدرضی موسوی در میدان امام حسین(ع) -  صاحب‌خبر
پیکر مطهر سردار شهید سیدرضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه، همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت که روز دوشنبه در حمله موشکی رژیم صهیونیستی در دمشق به شهادت رسید، در حرم‌های‌ حضرت زینب(س)، حضرت رقیه(س)، امام علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) تشییع شد.
مراسم تشییع پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه، سه‌شنبه شب در حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما برگزار شد.
به گزارش فارس، پیکر این شهید ترور که توسط رژیم اشغالگر قدس در سوریه به شهادت رسید، ابتدا در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها روی دستان جمعی از مردم و زائران با نوای لبیک یا حسین(علیه‌السلام) تشییع شد.
خادمان آستان حضرت رقیه سلام الله علیها، این حرم را سیاهپوش کردند و با ورود پیکر این شهید، حاضران با صلوات آن را دور حرم دردانه ارباب طواف دادند. پس از آن پیکر شهید سیدرضی موسوی به سمت حرم حضرت زینب سلام الله علیها منتقل شد. پیکر شهید روی دستان مردم تشییع شد و در جوار ضریح حرم حضرت زینب سلام الله علیها قرار گرفت.
پیکر مطهر شهید سید رضی موسوی همچنین در نجف اشرف تشییع شد.
به گزارش ایسنا به نقل از صابرین نیوز، در این مراسم جمعیت زیادی از مردم نجف حضور یافتند و تصاویر آن شهید را در دست داشتند.
سید مجتبی الحسینی، نماینده مقام معظم رهبری در نجف اشرف در عتبه علویه بر پیکر شهید موسوی نماز اقامه کرد.
پیکر مطهر سردار شهید سید رضی موسوی در حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) نیز تشییع شد.
تشییع و بدرقه پیکر شهید موسوی صبح امروز در میدان آیینی امام حسین(ع)
گفتنی است، آیین تشییع و بدرقه پیکر این شهید والامقام صبح امروز پنج‌شنبه در میدان آیینی امام حسین(ع) تهران برگزار می‌شود.
آیین خاکسپاری پیکر سردار شهید سید رضی موسوی نیز قبل از ظهر امروز در امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار خواهد شد.
 

سردار سید رضی موسوی در حمله تروریستی

رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  ۱۴۰۲/۱۰/۰۴

سردار سید رضی موسوی در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید/ ترس صهیونیست‌ها  از پاسخ ایران به ترور سید رضی | پایگاه اطلاع رسانی رجا
سردار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی سپاه در سوریه به شهادت رسید.
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سردار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی قدیمی سپاه در سوریه خبر داد.
به گزارش فارس، در این اطلاعیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی به دمشق «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.
روابط عمومی کل سپاه افزود: با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تأکید می‌شود، بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.
اطلاعات بیشتر متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.
 
Image result for ‫گل لاله‬‎