به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,962
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 12,630
بازدید ماه: 33,600
بازدید کل: 23,695,422
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
903 - حملات گسترده مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی در حسکه، عین الاسد، ایلات و جولان اشغالی ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حملات گسترده مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی
در حسکه، عین الاسد، ایلات و جولان اشغالی
  ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد
این روزها روزهای قدرت‌نمایی مقاومت عراق در حمایت از مردم غزه بود. از پایگاه اشغالگران آمریکایی در حسکه سوریه تا عین‌الاسدِ عراق، جولان اشغالی و ایلات در اراضی اشغالی همه زیر آتش این شاخه از مقاومت رفتند. 
در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان‌الاقصی» علیه رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای قابل توجه به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی شکست خود تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان و زنان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق از همان فردای عملیات در حمایت از مردم غزه وارد میدان شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود که از قضا ورودی طوفانی و تأثیرگذار داشت.
منابع مطلع روز دوشنبه (11 دی) از حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکا در استان الحسکه سوریه خبر دادند. یک منبع سوری به خبرگزاری المعلومه اعلام کرد: «پایگاه اشغالگران آمریکا در الشدادی در جنوب شهر الحسکه سوریه مورد حمله چند پهپاد قرار گرفت.» این منبع گفت که پایگاه الشدادی در این حمله، مستقیماً مورد هدف قرار گرفت. کسی هنوز مسئولیت این حمله را قبول نکرده است، اما تقریباً برای همه طرف‌ها روشن است که این آتش از طرف مقاومت عراق بوده است. همچنین گروه‌های مقاومت عراق در اولین حمله خود در سال جدید میلادی پایگاه عین‌الاسد در غرب این کشور را هدف قرار دادند. رسانه‌های عراقی گزارش دادند مقاومت عراق پایگاه عین‌الاسد واقع در استان الانبار را با پهپاد هدف قرار دادند. این حمله جدید در حالی است که شبکه خبری المیادین چهارشنبه نیز از حمله موشکی به این پایگاه خبر داده بود.
از طرف دیگر مقاومت اسلامی عراق یک‌شنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی خود به جولان اشغالی خبر داد. در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده که مجاهدانش به یک هدف نظامی در جولان اشغالی با پهپاد حمله کرده‌اند. همزمان سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که سامانه پدافندی این رژیم دو فروند پهپاد را در آسمان طبریا در شمال فلسطین اشغالی رهگیری و سرنگون کرده است. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اشاره کرد که جست‌وجو برای پهپاد سوم نیز ادامه دارد. مقاومت اسلامی عراق همچنین دیروز اعلام کرد که در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به هدفی در شهر‌ام الرشاش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی با سلاح مناسب حمله کرده است. گفتنی است، با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران‌های بی‌وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب‌افکن‌های رژیم تل‌آویو که تاکنون موجب شهادت بیش از ۲۲ هزار فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند، شده هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است؛ در این بین گروه‌های عراقی با هدف قرار دادن بیش از ۱۰۰ باره پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به یانکی‌ها تفهیم کرده‌اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالاست.
مقاومت به چیزی غیر از شکست آمریکا فکر نمی‌کند
بیانیه گردان‌های حزب‌الله عراق مقاومت را تنها راه برای اخراج اشغالگران دانست و عنوان کرد: «مقاومت نمی‌تواند غیر از شکست آمریکا و اذنابش در منطقه را بپذیرد.» گردان‌های حزب‌الله عراق یک‌شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شکست اشغالگری آمریکا اعلام کرد: مقاومت نمی‌تواند به چیزی غیر از شکست آمریکا و اذنابش در منطقه فکر کند. در این بیانیه تأکید شده که برای پایان اشغالگری، هیچ گزینه‌ای جز مقاومت و عملیات بیشتر علیه پایگاه‌ها و نیروهای اشغالگران وجود ندارد. همزمان «ابوآلاء الولائی»، دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء عراق «به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای یمنی توسط آمریکا و به هم آمیخته شدن خون این رهروان قدس با خون شهدای غزه، عراق، لبنان، ایران و سوریه را به برادران یمنی تبریک گفت.»
حزب‌الله لبنان معادلات نبرد را تعیین می‌کند
خبر دیگر اما از مقاومت لبنان است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اگر تل‌آویو در جبهه شمالی وارد جنگ با حزب‌الله شود، جبهه داخلی این رژیم هزینه سنگینی را خواهد پرداخت. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بدون حمایت آمریکا از تل‌آویو جنگ این رژیم با حزب‌الله لبنان باید با چوب و سنگ دنبال می‌شد. به گزارش مهر، «آمنون آبراموویچ»، تحلیلگر مسایل سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این رابطه گفت: «من نمی‌خواهم قوانین سانسور رسانه‌ای را نادیده بگیرم، ولی اگر حزب‌الله با ما وارد جنگ می‌شد و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مانع آن نمی‌شد، ما مجبور بودیم با سنگ و چوب با حزب‌الله مبارزه کنیم.»
«دانا فایس»، تحلیلگر مسایل سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نیز درخصوص جبهه شمالی این رژیم گفت: «اگر بخواهیم در شمال وارد جنگ شویم، چیزهایی را می‌بینیم که قبلاً مشاهده نکرده‌ایم. کسانی که هزینه این جنگ را می‌پردازند، جبهه داخلی اسرائیل در قلب غوش دان [شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال سرزمین‌های اشغالی] خواهند بود.» فایس می‌افزاید که آغاز جنگ فراگیر در شمال سرزمین‌های اشغالی باعث خسارت‌های استراتژیک می‌شود و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شدت از آغاز جنگ در جبهه شمالی واهمه دارد.
«گیورا آیلند»، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نیز اوضاع شمال را پیچیده خواند و تصریح کرد که تا زمانی که شهرک‌نشینان شمالی به شهرک‌های خود باز نگردند اسرائیل متحمل خسارت‌های استراتژیک می‌شود. وی افزود که تا این لحظه هیچ‌کس به دنبال آغاز جنگ فراگیر، بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل نیست، اما هر اندازه که درگیری‌ها پیشروی می‌کند تراکم فشارها نیز افزایش می‌یابد.
«حیزی سیمانتوف»، تحلیلگر مسایل عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این خصوص گفت این حزب‌الله است که مشخص می‌کند جنگ در شمال چه زمان متوقف شود. وی ابراز داشت که حزب‌الله حاشیه مانور مناسبی برای خود ایجاد کرده و ابتکار عمل را در این جنگ دراختیار دارد. این خبرنگار صهیونیست تصریح کرد که بر اساس آنچه که در پشت درهای بسته می‌گذرد، منافع حزب‌الله در درگیری با اسرائیل است و مسئله موجود تنها در مورد زمان این جنگ است.
دعوا در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر حزب‌الله
جلسه شامگاه یک‌شنبه کابینه رژیم صهیونیستی شاهد درگیری‌های لفظی میان نخست‌وزیر و وزرای صهیونیست درباره روش اداره جنگ علیه حزب‌الله لبنان بود. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که درگیری‌های لفظی میان «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «نیر برکات»، وزیر اقتصاد و «عمیخای شیکلی»، وزیر عدالت اجتماعی درباره روش اداره جنگ علیه حزب‌الله لبنان رخ داد. 
برخی از خبرها حاکی از حرکت تانک های مرکاوای صهیونیستی به سمت مرز لبنان است؛ گفته میشود عقب نشینی برخی از نیروهای صهیونیست از غزه نیز برای پیوستن به جبهه شمال است.
کربی: ما به دنبال درگیری با «حوثی‌ها» نیستیم
خبر دیگر اما از مقاومت یمن است. در پی درگیری مستقیم نیروهای مقاومت یمن و ارتش آمریکا در دریای سرخ، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که «ما به دنبال درگیری با حوثی‌ها نیستیم.» به گزارش ایسنا، «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد: «ما به دنبال درگیری با حوثی‌ها نیستیم و بهتر است آنها حملات را متوقف کنند.» وی افزود که «ما منافع امنیتی بزرگی در خاورمیانه داریم و نیروهای لازم را برای حفاظت از آنها مستقر خواهیم کرد و در آینده بر این اساس عمل خواهیم کرد.» همچنین شبکه خبری ای.بی.سی از قول دو مقام آمریکایی گزارش کرد، ناوگروه «یو.اس.اس جرالد فورد» در روزهای آتی از دریای مدیترانه شرقی خارج می‌شود. صهیونیست‎ها از این اقدام گله کرده‌اند!
انگلیس درصدد ماجراجویی علیه یمن
یک روزنامه معروف انگلیس از تصمیم لندن و شرکایش برای انجام حملاتی علیه یمنی‌ها خبر داد. ایسنا، روزنامه تایمز انگلیس گزارش داد، لندن قصد دارد با هماهنگی شرکای خود حملاتی علیه یمنی‌ها انجام دهد. در ادامه این گزارش آمده که انگلیس قصد پیوستن به آمریکا و شاید هم یک کشور اروپایی دیگر برای حمله موشکی به اهدافی در یمن را دارد. تایمز انگلیس نوشت که لندن و واشنگتن در تلاش برای قانع کردن برخی کشورهای اروپایی برای اقدام نظامی علیه یمنی‌ها هستند. به دنبال ورود ارتش آمریکا به درگیری مستقیم در دریای سرخ برای حفاظت از اسرائیل، نیویورک تایمز روز دوشنبه از برنامه‌ریزی پنتاگون برای انجام حملات به پایگاه‌های انصارالله یمن در داخل خاک یمن خبر داد. همچنین خبر می‌رسد که در پی تحولات اخیر در دریای سرخ و عملیات‌های ضد صهیونیستی ارتش یمن، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) از آغاز مانوری یک ماهه از روز دوشنبه در اقیانوس هند خبر داد.
انصارالله: خون یمنی‌ها رنگین‌تر از خون ملت فلسطین نیست
در پی صدور بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره درگیری با نیروهای آمریکایی در دریای سرخ، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور اعلام کرد که خون مردم یمن رنگین‌تر از خون ملت فلسطین نیست و مردم و ارتش تا زمان پیروزی در کنار فلسطین خواهند ماند. 
«ضیف‌الله الشامی»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: «بیانیه نظامی نیروهای مسلح یمن روشن بود؛ پس از شهادت نظامیان یمنی وضعیت متفاوت خواهد بود و موضع یمن تغییر نخواهد کرد و تحت تأثیر تهدیدات آمریکایی، انگلیسی و غیره قرار نخواهد گرفت.» وی افزود که خون مردم یمن رنگین‌تر از خون ملت فلسطین نیست و مردم و ارتش یمن تا زمان پیروزی در کنار فلسطین خواهند ماند.
گفتنی است، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن کمی پیشتر از ارائه این سخنان اعلام کرده بود که ۱۰ تن از سربازان این کشور در پی حمله آمریکا به سه قایق نیروهای یمن در دریای سرخ به شهادت رسیده و مفقود شدند. وی خاطرنشان کرده بود: «نیروهای یمنی در مقابله با هرگونه تجاوزی علیه کشور ما و مردم ما تردید نخواهند کرد. نیروهای مسلح یمن بر ممانعت از عبور تمامی کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، تأکید دارند.»
یمن که سال‌ها تنها بود، فلسطین را تنها نگذاشت
«هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرائی حزب‌الله، روز دوشنبه یکی از مهم‌ترین وظایف حال حاضر را ایستادن در کنار ملت فلسطین و مبارزان قهرمان مقاومت دانست. 
صفی‌الدین در یک سخنرانی ویدئویی در کنفرانس گسترده علمی در صنعا به مواضع یمن در حمایت از غزه در گفتار و عمل اشاره کرد که موضع قاطع و شجاعانه یمن امروز به الگو، امید و استدلال برای همه اعراب و مسلمانان تبدیل شده است. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او اعلام کرد که یمن که سال‌ها تنها مانده بود، فلسطین را تنها نگذاشت، بلکه فداکاری کرد و با موشک و پهپاد به اشغالگران اسرائیل حمله کرد. 
همچنین رئیس شورای اجرائی حزب‌الله خطاب به رهبری و مردم یمن گفت: «شما روی مسلمانان را سفید کردید و ننگ را از ملت ما زدودید و زخم‌های امت اسلام و مسلمان را به راستی درمان کردید و این بزرگ‌ترین کاری بود که کردید.»