به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,970
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 6,970
بازدید ماه: 27,940
بازدید کل: 23,689,762
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
904 - ضربه «میت» به «موساد» جاسوس‌های اسرائیل در ترکیه دستگیر شدند ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

ضربه «میت» به «موساد»

جاسوس‌های اسرائیل در ترکیه دستگیر شدند  

۱۴۰۲/۱۰/۱۲

جزئیاتی از اعتراف عامل جاسوسی موساد در استانبول - تابناک | TABNAK

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه خبر داد که 33 نفر در این کشور به ظن جاسوسی برای موساد اسرائیل بازداشت شدند.
در شرایطی که تنش در روابط آنکارا و تل‌آویو در نتیجه جنگ غزه ادامه دارد، بازداشت چند ده نفر در ترکیه به اتهام جاسوسی برای موساد خبرساز شده است. خبرگزاری آناتولی گزارش داد که ۳۳ نفر در ترکیه به اتهام جاسوسی کردن برای «سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) بازداشت شدند. بنا بر گزارش این رسانه دولتی، نیروهای امنیتی ترکیه همچنین در تلاش برای دستگیری ۱۳ نفر دیگر به همین اتهام هستند.
گفته می‌شود که نیروهای پلیس و امنیتی ترکیه به طور همزمان در هشت استان در مجموع ۵۷ عملیات را برای دستگیری این افراد انجام داد؛ عملیاتی که به درخواست دفتر ضدتروریسم دادستانی استانبول انجام شده است. خبرگزاری آناتولی در گزارش خود خبر داده که این متهمان به جاسوسی برای موساد، در اقداماتی از قبیل شناسایی، نظارت، حمله و ربودن اتباع خارجی مقیم ترکیه دست داشتند و آنها بخشی از عملیات «جاسوسی بین‌المللی» بوده‌اند. به گزارش فارس، رسانه‌ای شدن بازداشت متهمان به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام شده که در هفته‌های اخیر تنش‌ها در روابط آنکارا و تل‌آویو در نتیجه جنگ غزه، شدت یافته است.
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، که از او به عنوان متحد سنتی آرمان فلسطینان نام می‌برند از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر گذشته، حداقل در ظاهر، بارها کشتار غیرنظامیان در غزه را به شدت محکوم و تل‌آیو را به «تروریسم دولتی» متهم کرده است. وی روز چهارشنبه پا را از این هم فراتر گذاشت و اعلام کرد که با توجه به آنچه در غزه روی می‌دهد، «هیچ تفاوتی» بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و آدولف هیتلر وجود ندارد.
از سوی دیگر، در پی تشدید خصومت‌ها علیه اسرائیل نزد بسیاری از شهروندان ترک، مقام‌های رژیم آپارتاید اسرائیل اواسط اکتبر از اتباع و دیپلمات‌های خود در ترکیه خواستند تا در یک اقدام امنیتی پیشگیرانه!! خاک این کشور را ترک کنند. پلیس ترکیه طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی نیز ده‌ها نفر را به ظن جاسوسی از فلسطینیان در خاک ترکیه از طرف سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل دستگیر کرده بود.
البته مواضع برخی از سیاستمداران ترکیه بسیار تندتر است. «حسن بیتمز»، نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب سعادت، هنگام سخنرانی در نشست عمومی پارلمان ترکیه دچار حمله قلبی شد. او در سخنرانی طولانی خود بارها رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را به دلیل سیاست‌های دوگانه و دورویی‌اش در برابر اسرائیل مورد انتقاد قرار داد. رئیس پارلمان نیز یکی دو بار میکروفون آقای بیتمز را به دلیل طولانی شدن سخنرانی قطع کرد. او با نشان دادن تصاویر پیشین از دیدارآقای اردوغان و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از او خواست تا در عمل به تجارت و روابط اقتصادی با اسرائیل پایان دهد. او در بخش دیگری از سخنرانی‌اش تصاویری از جوانی آقای اردوغان در آمریکا نشان داد. در آن تصویر بیتمز اشاره کرد که اردوغان میهمان لابی اسرائیل بوده و از آنها هدیه‌ای دریافت کرده است.

 

عقب‌نشینی بی‌سروصدای 5 تیپ اسرائیلی از غزه
اولمرت: شکست خوردیم

۵ تیپ ارتش اسرائیل از غزه عقب‌نشینی می‌کنند | خبرگزاری فارس

امروز جنگ غزه وارد نودمین روز خود می‌شود. «طولانی‌ترین» و «پرخسارت‌ترین» جنگی که رژیم جعلی صهیونیستی طی عمر هفتاد و چند ساله و نحسِ خود درگیرش بوده و این خسارت، در همه حوزه‌ها دیده می‌شود. در حوزه نظامی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اطلاعاتی و حیثیتی، بیشترین خسارت به این «کشور مصنوعی» وارد شده و اینها، نه ادعای ما که برگرفته از اظهارات و نظرات کارشناسان و مقامات فعلی و قبلی همین رژیم است. در همین رابطه، کانال تلگرامی تلویزیون العالم دیروز تیتر زد: «خروج 5 تیپ رزمی اسرائیل از غزه به چه معناست؟»
 این تلویزون عرب زبان سپس به نقل از «رادیو ارتش رژیم اسرائیل» نوشت ارتش این رژیم قصد دارد ۵ تیپ رزمی را مرخص کند. سایت عبری «والا» اعلام کرد طبق تحولات میدانی در غزه انتظار می‌رود نیروهای اضافه‌ای که به خدمت فراخوانده شده بودند، ظرف هفته آینده مرخص شوند. اما روزنامه «تایمز آو اسرائیل» گفته است تیپ‌هایی که از غزه خارج می‌شوند برای کمک به «بازسازی اقتصاد اسرائیل» به خدمت گرفته خواهند شد! «بی بی‌سی» در این باره به نقل از رویترز و این خبرگزاری انگلیسی نیز به نقل از «برخی ساکنان غزه» نوشت: «ارتش اسرائیل روز دوشنبه ‌تانک‌های خود را از برخی مناطق باریکه غزه بیرون کشیده است... پیشتر ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که می‌خواهد با تغییر تاکتیک جنگی خود، تعداد نیروهایش را در این جنگ کاهش دهد. اما نبرد در نقاط دیگر غزه همراه با بمباران شدید ادامه دارد... ارتش اسرائیل دیروز هم گفت که بخشی از نیروهایش به ویژه نیروهای ذخیره را از غزه بیرون می‌برد چرا که نیروهای ذخیره باید به سر کارهای خود برگردند و چرخ‌های اقتصاد را بگردانند(!) به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، پنج گردان ذخیره نیز ترخیص شده‌اند.»(بخوانید عقب‌نشینی کرده‌اند). 21 دسامبر (30آذرماه) نیز اعلام شد تیپ ویژه «گولانی» از غزه عقب‌نشینی کرده است تا بتواند-بنابر اعلام سایت عبری زبان والا- پس از ضربات و خسارات شدیدی که در غزه متحمل شده است، نفسی تازه کند. جالب است بدانید، عقب‌نشینی ناوهای آمریکا از منطقه نیز همزمان شده با این عقب‌نشینی‌ها! نیروی دریایی آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود که ناو هواپیمابر «جرالد فورد» طبق برنامه‌ریزی قبلی! به ویرجینیا بازمی‌گردد تا برای ماموریت‌های آینده آماده شود!
برخی منابع رسانه‌ای نزدیک به نتانیاهو هم گفته‌اند، قرار است این نیروها به جبهه شمال بازگردند تا با حزب‌الله لبنان بجنگند. از همه این تناقضات اگر بگذریم، سؤال اصلی این است که، دلیل واقعی این عقب‌نشینی‌ها چیست؟ آیا صهیونیست‌ها به اهداف اعلامی‌شان در غزه یعنی نابودی حماس، آزادی یکطرفه اُسرا و پایان دادن به حملات موشکی حماس رسیده‌اند؟! که حالا در حال عقب‌نشینی‌اند؟ پاسخ این سؤال مهم را از زبان خود صهیونیست‌ها بشنویم.
بی‌بی‌سی فارسی اقدام به انتشار صحبت‌های «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین اسرائیل کرد. اولمرت می‌گوید فکر نمی‌کند جنگ غزه زیاد طول بکشد. این فکر را هم نمی‌کند که حماس از بین رفتنی باشد. اما فکر می‌کند دولت اسرائیل بی‌تردید دولتی ورشکسته است که [در این جنگ] شکست خورده است. او یعنی نتایاهو مفتضح‌ترین رهبر اسرئیل است و « من هم امیدوارم هرچه سریع‌تر از قدرت کنار برود.»
«آموس‌هارئیل»، تحلیلگر نظامی صهیونیست هم «ادامه جنگ به شکل کنونی در نوار غزه» را به معنای «پخش مداوم اخبار در مورد کشته شدن سربازان اسرائیلی» می‌داند و «آوی مزراحی» فرمانده سابق ستاد مرکزی رژیم صهیونیستی هم گفته «نابودی حماس یک خواسته بسیار بزرگ است و هر کسی که فکر می‌کند هیچ موشکی پرتاب نخواهد شد، اشتباه می‌کند. 
بنابراین باید واقع‌بین باشیم و اهداف جنگ را دوباره تعریف کنیم.» یا این صحبت‌های «بن کاسبیت» تحلیلگر نظامی اسرائیلی که می‌گوید «از بین بردن حماس از لحاظ ایدئولوژی هدفی غیر واقعی و غیر قابل تحقق است.» همین‌طور اظهارات «یعقوب لابین» که گفته «حماس سربازان اسرائیلی را به سوی خود کشانده سپس از تونل‌ها خارج می‌شوند و ضربات خود را به نیروهای ما وارد می‌کنند و از همان مسیر بازمی‌گردند.» 
اخراج 250 نظامی اسرائیلی به دلیل آنچه سایت عبری زبان والا رسانه عبری «مشکلات جدی روحی و روانی» خوانده شده نیز می‌تواند از دلایلی این عقب‌نشینی‌ها باشد. پیش از این یحیی سنوار اعلام کرده بود 5000 افسر و نظامی صهیونیست هدف قرار گرفته و همه آنها یا کشته، مجروح یا دچار نقص عضو دائم شده‌اند. رجوع 3 هزار سرباز و نظامی صهیونیست به روانشناس و 300 هزار صهیونیست شهرک‌نشین به کلینیک‌های درمان روانی نیز کمک می‌کنند چرا باور نکنیم، عقب‌نشینی 5 تیپ صهیونیستی از غزه، تغییر تاکتیک نیست. اصلا بیایید فرض بگیریم این عقب‌نشینی «تغییر تاکتیک» است، آیا تغییر تاکتیک جنگی به معنای شکست تاکتیک قبلی نیست؟! دیروز تلویزیون این رژیم برای نخستین بار تصاویری از‌گریه و ناله نظامیان اسرائیلی در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در «بیت‌حانون» منتشر کرد!
تیراندازی‌های اشتباهی!
دیروز گزارش کوتاه و خواندنی دیگری نیز از میادین جنگ منتشر شد که ما فکر می‌کنیم، همین یک مورد می‌تواند دلیل خوبی برای عقب‌نشینی 5 تیپ این رژیم از غزه باشد. گزارش این بود: «۱۷ درصد از سربازان اسرائیلی کشته شده در نوار غزه، توسط ارتش خودی کشته شده‌اند.» این خبر را بگذارید کنار آن خبری که می‌گفت، سرباز اسرائیلی پس از بیدار شدن از خواب در حالی که فریاد می‌زد-به ظن این که از سوی جوانان فلسطینی مورد حمله قرار گرفته- به سوی همقطارانش آتش گشود و... یا اعترافات مهم سرهنگ «گولان واه» که می‌گوید «در 7 اکتبر، ‌تانک‌های ارتش به خانه‌ای که اسرائیلی‌ها در آن اقامت داشتند حمله کردند و 15 نفر از آنها از جمله 8 نوزاد را کشتند.»
اختلافات و به هم ریختگی‌های داخلی
وضعیتی که از میادین جنگی اسرائیل تشریح شد، در میادین دیپلماتیک این رژیم نیز دیده می‌شود. آخرین مورد باز می‌گردد به برکناری وزیر خارجه منتقد این رژیم. دولت رژیم صهیونیستی شنبه (۱۰ دی) «الی کوهن»، وزیر خارجه را برکنار و او را به عنوان وزیر نیرو و زیرساخت معرفی کرد! او اخیرا انتقادات تندی به اقدامات رژیم صهیونیستی داشت تا آنجا که با لحنی تند گفته بود «صحبت در مورد شهرک‌نشینی در نوار غزه، زودهنگام است و احیای امنیت، اولویت نخست به حساب می‌آید.» دیروز حتی خبر رسید دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانون «لغو برهان عدم معقولیت» که چندی پیش از سوی کنست این رژیم تصویب شده بود را هم ابطال کرد. این قانون بخشی از طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو به شمار می‌رفت که نظارت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بر کابینه این رژیم و وزیران آن را محدود می‌کرد و این شاید یکی از بزرگ‌ترین ضرباتی است که به نتانیاهو و دولت فوق افراطی‌اش در داخل می‌خورد. بنابر اعلام شبکه 12 این رژیم، این برای اولین بار در تاریخ است که دیوان عالی، قانون پایه‌ای مصوب کنست را لغو می‌کند. قانون اصلاحات دیوان عالی که چند ماه به‌خاطر آن در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات بود، حالا توسط دیوان عالی لغو شده تا به قانون تبدیل نشود. «بن گویر»، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی در واکنش به این تصمیم گفت: «در زمانی که رزمندگان ما هر روز در غزه جان خود را برای مردم اسرائیل می‌دهند، قضات دادگاه عالی تصمیم گرفتند روحیه آنها را تضعیف کنند و قبل از هر چیز آنها را آزار دهند.»
از سوی دیگر، تنش‌ها بین دستگاه قضاء اسرائیل با کابینه نتانیاهو باعث خشم آمریکایی‌ها هم شده است طوری که یک رسانه آمریکایی از احتمال کاهش حمایت واشنگتن از جنگ تل‌آویو علیه غزه در صورت تداوم تنش بین دستگاه قضائی و کابینه رژیم صهیونیستی خبر داده است. پایگاه خبری «آکسیوس»، رد قانون مصوب کابینه حاکم توسط دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی را در شرایط جنگ (علیه غزه)، عامل بازگشت بحران سیاسی به سرزمین‌های اشغالی دانسته است! قضات دادستانی عالی رژیم صهیونیستی اما تصمیم خود را «تاریخی» و رسانه‌های این رژیم نیز از آن با عنوان «انقلاب دوم قضائی» یاد کرده‌اند.
آخرین نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی نیز نشان می‌دهد حزب نتانیاهو در سراشیبی سقوط قرار گرفته و فقط 15 درصد صهیونیست‌ها او را می‌خواهند! به گزارش فارس این نظرسنجی جدید نشان داد که در صورت برگزاری انتخابات سراسری در همین امروز، ائتلاف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی اکثریت پارلمانی را از دست می‌دهد.
انتقام از دانش‌آموزان فلسطینی
صهیونیست‌ها از همان نخستین روز آغاز جنگ، انتقام تلفات و خسارات و تحقیرشدن‌هایشان در میادین جنگ را از غیر نظامیان، زنان و کودکان گرفتند آن هم با این توجیح شیطانی که «در غزه چیزی به نام غیر نظامی وجود ندارد.» با همین توجیحات چیزی نزدیک به 22 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و تمام بیمارستان‌ها، مدارس، کلیسا‌ها و... با سلاح‌های چند هزار کیلویی آمریکایی و بمب‌های فسفری بمباران شده‌اند.
بنابر اعلام مرکز مطالعات فلسطین، وزارت آموزش و پرورش فلسطین در همین رابطه اعلام کرده که از آغاز جنگ در غزه، 4 هزارو 156 دانش‌آموز فلسطینی در حملات اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیده و7 هزارو 718 دانش‌آموز دیگر نیز زخمی شده‌اند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای عنوان کرد که 4 هزارو 119 نفر از این دانش‌آموزان در نوار غزه و 37 دانش‌آموز هم در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند. همچنین تعداد دانش‌آموزان مجروح در نوار غزه 7 هزار536 نفر و تعداد دانش‌آموزان مجروح در کرانه باختری هم 282 نفر اعلام شده است. علاوه‌بر این، از آغاز نبرد طوفان‌الاقصی 221 معلم و پرسنل مدارس به شهادت رسیده و 703 نفر دیگر زخمی شده‌اند. اشغالگران اسرائیلی 85 دانش‌آموز و 71 معلم را هم بازداشت کرده‌اند. طبق این گزارش 27 مدرسه دولتی و 65 مدرسه آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل نیز در حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده است.
خسارات اقتصادی غزه و اسرائیل چقدر است؟
دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه خسارت اولیه از تجاوزات رژیم صهیونیستی را نیز ۱۲ میلیارد دلار برآورد کرده است. رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه گفته: «برآوردهای اولیه از خسارت‌های مستقیم جنگ در نوار غزه بالغ بر حدود ۱۲ میلیارد دلار است که این رقم شامل خسارت غیرمستقیمی که تجاوز اسرائیل مسبب آن است نمی‌باشد.» از آن سو «میدل ایست نیوز» نیز به نقل از رئیس کل بانک مرکزی رژیم صهیونیستی گفته که هزینه‌های نظامی و غیرنظامی تحمیل شده به اسرائیل در این جنگ احتمالا به ۵۸ میلیارد دلار برسد!
 
 
باران موشک و پهپاد بر سر نظامیان آمریکا و اسرائیل در منطقه
 
باران موشکهای مقاومت بر نیمی از مناطق اشغالی/شلیک 117 موشک به تلافی 234  حمله اشغالگران قدس - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
مقاومت عراق همچنان به کوبیدن مواضع اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه ادامه می‌دهد، از الشدادی، الرمیلان، المالکیه و الخضراء در سوریه تا فرودگاه اربیل و عین‌الاسد در عراق زیر حملات این شاخه از مقاومت رفتند. 
مقاومت عراق که طی چند روز اخیر حملات خود به مواضع واشنگتن در منطقه را به شدت تشدید کرده است، از حمله به سه پایگاه دیگر آمریکا در سوریه خبر داد. مقاومت عراق بعد از ظهر دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ادامه رویکرد خود برای مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه، مجاهدین مقاومت اسلامی عراق با استفاده از پهپاد به پایگاه اشغالگران در الشدادی سوریه حمله کردند.» طبق گزارش شبکه المیادین، مقاومت اسلامی عراق بلافاصله در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که پایگاه «الرمیلان» و «المالکیه» آمریکا در سوریه را نیز با راکت هدف قرار داده است. مقاومت عراق همچنین در این بیانیه تأکید کرد: «به هدف قرار دادن مواضع دشمن ادامه می‌دهیم.» مقاومت اسلامی عراق روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکا در روستای «الخضراء» واقع در شمال شرق سوریه را هدف قرار داد. در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است که در این حمله از چند پهپاد استفاده شده و اهداف مورد نظر به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار گرفته شدند. همچنین گروه مقاومت عراق، دیروز (سه‌شنبه، 2 ژانویه)، از دو حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل در کردستان عراق خبر داد. رسانه‌های عراقی از بلند شدن ستون‌هایی از دود در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اشغالگران آمریکایی در عین‌الاسد در غرب عراق هدف حمله قرار گرفتند.
گفتنی است، تأکید مقاومت عراق بر ادامه حملات، در شرایطی است که از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داد به طوری که شمار این حملات به بیش از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته است. مقاومت اسلامی عراق عملیات خود را به تدریج تشدید کرده تا اینکه اهداف اسرائیل در ایلات مشرف بر دریای سرخ و تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه را با موشک‌هایی با برد ۴۰۰ کیلومتر و پهپادهای دوربرد هدف قرار داد و نشان داد که توانایی مادی و انسانی برای ضربه زدن به هر هدفی در فلسطین اشغالی را دارد.
انصارالله: آمریکا با هدف قرار دادن نیروهای یمن به پای خود شلیک کرد!
«سفر الصوفی»، مدیر دفتر رهبر انصار‌الله یمن، روز سه‌شنبه با اشاره به حمله تروریست‌های آمریکایی به رزمندگان یمنی در دریای سرخ گفت: آمریکا با هدف قرار دادن نیروهای مسلح یمن به پای خود شلیک کرد، که البته از پاسخ رزمندگان یمنی در امان نخواهد ماند. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره یمن، الصوفی تأکید کرد: «آمریکا با این حمله که ناقض قوانین ناوبری بین‌المللی است، چهره جنایتکار خود را بیشتر آشکار کرد.» وی افزود: «هدف قرار دادن نیروی دریایی یمن از سوی آمریکا امنیت ناوبری بین‌المللی را تهدید می‌کند.»
الصوفی در ادامه با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و تقدیر از زحمات وی، از نقش والای شهید سلیمانی در توسعه توانمندی‌های نظامی محور جهاد و مقاومت با کمال احترام یاد کرد. این مقام یمنی در قسمتی دیگر از سخنان خود با تقبیح برگزاری جشن‌های سال نو میلادی در کشورهای عربی در هنگامه بمباران‌های بی‌وقفه نوار غزه و شهادت هزاران فلسطینی، گفت: جشن‌های رژیم‌های دست نشانده عربی (برای سال نوی میلادی) در سایه نسل‌کشی در نوار غزه، احساسات مسلمانان را تحریک و جریحه‌دار می‌کند. وی افزود: «کشتار زنان و کودکان در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، پوچی و دروغ بودن شعارهای کشورهای کافر غربی را که درباره حقوق زنان و حقوق بشر سر می‌دهند، آشکار کرده است.»
آمریکا و انگلیس بهای سنگینی خواهند پرداخت
به گزارش ایسنا، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «حمله به قایق‌های نیروی دریایی یمن در دریای سرخ دری را باز کرد که قادر به بستن آن نخواهند بود و آتش جنگی را شعله‌ور ساختند که نمی‌توانند به راحتی از آن بیرون بیایند و برای آنها هزینه زیادی خواهد داشت و برای آن‌ها مصیبت و بدی به بار خواهد آورد.»
گفتنی است، در پی گزارش‌ها مبنی بر حمله نیروهای آمریکایی به قایق‌های یمنی در دریای سرخ، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که تحرکات آمریکا مانع از انجام وظیفه یمن نخواهد شد. یحیی سریع تأکید کرد که ۱۰ تن از رزمندگان یمنی در پی حمله آمریکا به سه قایق در دریای سرخ به شهادت رسیده و مفقود شدند. روز یکشنبه هم سخنگوی نیروهای مسلح یمن به آمریکا درباره تشدید تنش‌ها علیه یمن یا مشارکت دادن کشورها به حفاظت از کشتی‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد که مواضع یمن در قبال مسئله فلسطین «استوار و اصولی است و صرف نظر از تحولات و اینکه چالش‌ها چقدر بزرگ باشند، تغییر نخواهد کرد».
حملات حزب‌الله به پایگاه‌های صهیونیستی
مهر نوشت: «حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پادگان صهیونیستی زرعیت و مقر فرماندهی ۹۱ دشمن صهیونیستی را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و نظامیان صهیونیست را زخمی کرده یا به هلاکت رسانده است.» به نقل از الجزیره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان «زرعیت» و مقر فرماندهی ۹۱ دشمن صهیونیستی در «ایلیت» واقع در شرق «صفد» را هدف قرار داده و چندین نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است. حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی با پهپاد انتحاری و به صورت دقیق انجام شده است. از سوی دیگر از بیم نفوذ پهپادی از جنوب لبنان آژیر هشدار در چندین نقطه از الجلیل علیا به صدا درآمد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که پهپادی که از لبنان به پرواز درآمده بود نزدیک منطقه مرزی سرنگون شده و این حمله تلفاتی را در پی نداشته است. علاوه‌بر این شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک چندین موشک از سمت لبنان به سوی شلومی در الجلیل غربی خبر داد. همچنین منابع خبری از شلیک ۱۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مرکز السماقه رژیم صهیونیستی در بلندی‌های کفرشوبا اشغالی خبر دادند.
 
حمله قدرتمند سایبری به 60 سایت دولتی اسرائیل
گروه هکری ضد اسرائیلی به نام «سایبر طوفان» به سایت ده‌ها سازمان این رژیم نفوذ کرده است.
شبکه صهیونیستی «اینترنشنال» ضمن انتشار این خبر افزود: گروه سایبر طوفان در عملیاتی سایبری که از اواخر نوامبر آغاز شده بود، اطلاعات به سرقت رفته را به مرور در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است. هکرها مدعی نفوذ به 60 سایت مختلف شده‌اند. محققان امنیت سایبری تاکید کرده‌اند اطلاعات منتشرشده در بسیاری موارد واقعی به نظر می‌رسد.
فهرست سایت‌های قربانی، تنها محدود به شرکت‌های اسرائيلی نمی‌شود و مجموعه‌هایی مانند اسپیس‌اکس، تویوتا و ایکیا نیز که با این کشور تجارت می‌کنند، در فهرست قربانیان قرار دارند. مهاجمان این گروه می‌گویند به مجموعه‌های فعال در حوزه امنیت سایبری، نهادهای دولتی، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، شرکت‌های تولیدی، مدارس و دانشکده‌ها حمله 
کرده‌اند.
کوین بومونت، کارشناس مستقل امنیت سایبری، شیوه سازماندهی حملات گروه سایبر طوفان را «بسیار خوب و مختل‌کننده» توصیف کرد. او تاکید می‌کند فعالیت‌های این گروه با سایر گروه‌های سایبری طرفدار فلسطین که صرفا به انجام حملات غیرپیچیده می‌پردازند متمایز است.
به گفته این محقق سایبری، حدود یک‌سوم از قربانیان این گروه هکری پس از گذشت هفته‌ها از زمان وقوع حمله هنوز نتوانسته‌اند داده‌های وب‌سایت خود را بازیابی کنند. یکی از قربانیان دولتی این گروه، درگاه پرداخت خدمات دولتی اسرائیل است.
اوایل ماه جاری میلادی شرکت امنیت سایبری «چک‌پوینت» با انتشار گزارشی، گروه سایبر طوفان را وابسته به جمهوری اسلامی معرفی کرد. این شرکت همچنین تاکید کرد اطلاعات افشاشده توسط هکرهای این گروه، واقعی به نظر می‌رسد.
کارشناسان این شرکت باور دارند نشت اطلاعات یادشده از طریق نفوذ به یک شرکت خدمات میزبانی وب در اسرائیل به نام «سیگنیچر آی‌تی» صورت گرفته است. هکرها با رد این ادعا تاکید کرده‌اند به زودی جزئیات بیشتری از حملات خود منتشر خواهند کرد.
اوایل هفته جاری، اداره ملی سایبری اسرائیل از کشف یک حمله فیشینگ انجام‌شده از سوی ایران علیه برخی سازمان‌های خود خبر داد. این نهاد دو ماه پیش نیز از شناسایی یک بدافزار متعلق به «یک گروه مهاجم ایرانی» در زیرساخت‌های اینترنت اسرائیل خبر داده بود.