به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,975
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 10,643
بازدید ماه: 31,613
بازدید کل: 23,693,435
افراد آنلاین: 21
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
907 - جبهه مقاومت: بی‌پاسخ نمی‌ماند انتقام حتمی است ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
در واکنش به ترور صالح‌العاروری
جبهه مقاومت: بی‌پاسخ نمی‌ماند انتقام حتمی است
   ۱۴۰۲/۱۰/۱۳

میزان - پیامدهای ترور العاروری؛ نشانه‌های شکست رژیم صهیونیستی در میدان جنگ  - صاحب‌خبر

غروب روز سه‌شنبه 12 دیماه بود که خبر رسید، صدای انفجاری مهیب در ضاحیه جنوبی بیروت شنیده شده است. ساعاتی نگذشته بود که اعلام شد، «صالح العاروری»، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در دفتر کارش با یک پهپاد و شلیک موشک، به شهادت رسیده است. بعدها معلوم شد علاه بر او 6 نفر دیگر از جمله چند عضو قسام نیز به شهادت رسیده‌اند. صهیونیست‌ها پیش از این اعلام کرده بودند، رهبران حماس را ترور خواهند کرد. این ترور با واکنش‌های گسترده و قاطعی از سوی محورهای مقاومت مواجه شده است.
جهاد اسلامی: بی‌پاسخ نخواهد ماند
به گزارش «فارس» جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت «صالح العاروری» را تسلیت گفت و تأکید کرد: «ترور العاروری، در راستای تلاش دشمن برای گسترش دامنه درگیری و کشاندن منطقه به سمت جنگ است تا از شکست میدانی در غزه، فرار کند...» جهاد اسلامی سپس تهدید کرد که این جنایت، بدون پاسخ نخواهد ماند و «مقاومت تا بیرون راندن اسرائیل ادامه خواهد داشت.» حماس نیز با اعلام این که «تمامی مذاکرات برای تبادل اسرا با اسرائیل را تعلیق کردیم» اعلام کرد، این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند. «عزت الرشق»، عضو دفتر سیاسی حماس نیز این ترور را «ترور بزدلانه فرماندهان و افراد شاخص ملت فلسطین» خواند و اضافه کرد چنین ترورهایی اراده آنان را نخواهد شکست و مانع از تداوم مقاومت آنان نخواهد شد. الرشق در ادامه تاکید کرد: «این دست ترورها بار دیگر شکست دشمن زبون و پست ما در تحقق اهداف خصمانه خود در نوار غزه را به اثبات می‌رساند.»
دولت لبنان اما با اعلام این که از صهیونیست‌ها به خاطر نقض حاکمیت لبنان شکایت خواهد کرد گفت، این شکایت را نزد شورای امنیت سازمان ملل خواهد برد. «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور لبنان هم حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت و شهادت صالح العاروری نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد.
یمن: به عیاشی‌های اسرائیل پایان دهید
وزارت خارجه یمن در صنعا هم با صدور بیانیه‌ای به شهادت «صالح العاروری»، واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: «ترور العاروری تشدید خطرناک تنش از سوی رژیم صهیونیستی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت لبنان است...» وزارت امور خارجه یمن در بیانیه خود از جامعه جهانی خواست «به عیاشی صهیونیست‌ها که به تمام قوانین بین‌المللی توهین می‌کنند» پایان دهند. وزارت خارجه یمن افزود: «ما در یمن همبستگی دولت و مردم را با مردم فلسطین در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام می‌کنیم. چنین جنایاتی در چارچوب تلاش رژیم صهیونیستی برای جست‌وجوی پیروزی پس از یک شکست وحشتناک در غزه صورت می‌گیرد و این جنایات تنها باعث افزایش قدرت و استواری مقاومت خواهد شد.»
انصارالله یمن: با حمایت آمریکا صورت گرفت
به گزارش مهر جنبش انصارالله هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنایت صهیونیست‌ها در بیروت نشان‌دهنده سطح ورشکستگی، انحطاط و جنایتی است که نهاد جنایتکار صهیونیست به آن مواجه است... جنایت اخیر تل‌آویو در غزه نشان‌دهنده نقض تمام قوانین و آداب و رسوم بین‌المللی است و شواهد خونین بیشتری از میزان وحشیگری صهیونیست‌ها ارائه می‌دهد...دشمن اسرائیلی بدون حمایت آمریکا جرأت ارتکاب این جنایت را نداشت و به همین مناسبت شهادت سردار صالح العاروری و یارانش را به جنبش مقاومت اسلامی حماس، ملت فلسطین تسلیت می‌گوییم.»
حزب‌الله لبنان: انتقام حتمی است
جنبش قدرتمند حزب‌الله لبنان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایت ترور صالح العاروری هرگز بی‌پاسخ نمی‌ماند و مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و به این جنایت پاسخ خواهد داد. حزب‌الله افزود ترور شهید العاروری و دیگر همراهانش در قلب ضاحیه جنوبی بیروت تجاوزی خطرناک علیه لبنان است. این جنبش ضمن تسلیت شهادت العاروری به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی و جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت، تاکید کرد که این جنایت وحشیانه موجب ایمان هرچه بیشتر مجاهدان در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، ایران و عراق به قضیه عادلانه خود و پایبندی به ادامه راه جهاد و مقاومت تا پیروزی و آزادسازی خواهد شد... دشمن غاصب و عاجز صهیونیستی سیاست ترور تمامی افرادی را در پیش گرفته که در عملیات طوفان الاقصی مشارکت داشتند و به دفاع از ملت فلسطین برخواسته‌اند... ترور العاروری موجب تحولی خطرناک در جنگ بین محور مقاومت و دشمن صهیونیستی خواهد شد.
‌ عراقی‌ها: در کنار فلسطین می‌مانیم
گردان‌های حزب‌الله عراق هم در واکنش به ترور العاروری اعلام کردند که «دشمن اسرائیلی با حمایت آمریکا جنایت ترور فرمانده صالح العاروری را پس از ناتوانی و شکست در مقابله با مقاومت فلسطین در غزه مرتکب شده است.» جنبش نُجَباء عراق نیز در بیانیه‌ای گفت: «ما درود خود را همراه با مواضع قاطع در قبال مسئله فلسطین و به طور کلی با مردان حماس نثار می‌کنیم و بر ادامه حمایت خود بر رزمندگان مقاومت فلسطین تاکید می‌کنیم و در کنار مردم و آرمان فلسطین خواهیم ماند... ما حمایت کامل خود را از تمام آرمان‌های مردم فلسطین که برای آزادی، استقلال و اخراج اشغالگران مبارزه می‌کنند، اعلام می‌کنیم.» شیخ «همام الحمودی»، رئیس‌مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در واکنش به این ترور اعلام کرد: «ترور شیخ العاروری اقدامی مذبوحانه توسط رژیم صهیونیستی است و این ترور از آن جهت انجام شد که این رژیم نتوانست به اهداف اعلام شده خود در برابر فلسطینی‌ها دست یابد.» در واکنش به ترور «صالح العاروری» در بیروت، حزب اسلامی عراق نیز شهادت صالح العاروری و گروه همراه وی را به جنبش حماس تسلیت گفت و بر ادامه مبارزه با اشغالگران در منطقه تاکید کرد.
حماس: پاسخ متناسب می‌دهیم
«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس هم این طور موضع گرفت که: «واشنگتن پوششی برای تجاوز (رژیم) اسرائیل به نوار غزه فراهم کرد و ترور العاروری بخشی از آن است... جنایت ترور العاروری با واکنش مناسب مردم فلسطین و مقاومت مواجه خواهد شد و همه احتمالات پس از ترور العاروری وجود دارد.» حماس سه‌شنبه شب اعلام کرد، صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، سمیر فندی و عزام الاقرع از فرماندهان قسام و محمود زکی شاهین، محمد الریس، محمد بشاشه و احمد حمود از اعضای حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت شهید شدند.
مصر: دیگر میانجی‌گری نخواهیم کرد
خبرنگار «العربی الجدید» هم اعلام کرد در ادامه واکنش‌ها به این ترور ناجوانمردانه، مصر میانجی‌گری خود در جنگ غزه را (در زمینه آتش‌بس و مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی) به حالت تعلیق درآورد و هیئت امنیتی صهیونیست نیز قاهره را ترک کرد. از آن سو فرانسه هم از نتانیاهو خواست از تشدید تنش خودداری کند.
مهر در این باره نوشته در واکنش به ترور «صالح العاروری»، کاخ ریاست جمهوری فرانسه به این واقعه واکنش نشان داد و اعلام کرد که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از نتانیاهو در تل‌آویو خواسته است از هرگونه رفتار تشدیدکننده تنش به‌ویژه در لبنان اجتناب کند.
واشنگتن پست به نقل از یک مقام نظامی آمریکا: کار اسرائیل بود
«واشنگتن پست» نیز دیروز به نقل از یک مقام دفاعی این کشور نوشت: «اسرائیل مسئول حمله به صالح العاروی بوده است.» این رسانه به نقش آمریکا در این ترور اشاره‌ای نکرد اما خبر رسید سفر وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو از ترس واکنش‌ها به این ترور، لغو شد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل به دوشنبه آینده موکول شده است. 
در این گزارش گفته شده که وزیر خارجه آمریکا پس از برنامه‌ریزی برای سفر خود به تل‌آویو در روز پنجشنبه، این سفر را لغو کرده است. از آن سو پایگاه خبری عبری زبان «والا» هم مدعی شد تل‌آویو آمریکا را در جریان ترور «العاروری» قرار نداده بود! احتمالا این خبر با هدف تبرئه آمریکا از این جنایت بزدلانه تنظیم شده است. به گزارش مهرپایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است، گزارش داد که تل‌آویو این عملیات را با بی‌اطلاعی آمریکا و در سکوت کامل انجام داده است(!)
یدیعوت آحارونوت: حزب‌الله انتقام خواهد گرفت
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز ترور العاروری را «یک بازی ماجراجویانه از سوی اسرائیل» دانست که «حزب‌الله دیر یا زود به آن پاسخ خواهد داد.» احتمالا اشاره این روزنامه مشهور اسرائیلی به هشدار اخیر سید حسن نصرالله است که خطاب به صهیونیست‌ها گفته بود، اگر در لبنان تروری صورت بگیرد، بدون توجه به ملیت فرد ترور شده، پاسخ قاطعی به صهیونیست‌ها خواهد داد.
چند جمله درباره شهید العاروری
رسانه‌های صهیونیستی بارها به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که العاروری همان کسی است که اساساً برای پرتاب موشک از جنوب لبنان در ماه رمضان چراغ سبز نشان داد. العاروری از شخصیت‌های مشهور گردان‌های قسام بود که پس از چندین سال تجربه زندانی از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ در تبادل مشهور شالیت همراه با بسیاری از دیگر رهبران فلسطینی، مانند یحیی سنوار از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. 
آنچه اهمیت و جایگاه العاروری را بیش از دیگر شخصیت‌های فلسطینی برای صهیونیست‌ها افزایش می‌دهد، سابقه وی در اقدامات نظامی او در کنار رابطه حسنه او با ایران، حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی است. العاروری مسئول نظامی حماس در کرانه باختری بود.