به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,772
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 15,419
بازدید ماه: 36,389
بازدید کل: 23,698,210
افراد آنلاین: 107
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۷- حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان انتقام دشمن از مردم ایران/ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان انتقام دشمن از مردم ایران
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

Magiran | روزنامه کیهان (1402/10/14): حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان  انتقام دشمن از مردم ایران

در ساعات پس از ظهر روز چهارشنبه 13 دی ماه خبر انفجاری در مسیر منتهی به گلستان شهدای کرمان و مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به سرعت منتشر شد. خبرها حاکی از این است که در ساعت 14.50 دقیقه انفجاری در زیر گذر گنبد جبیله که پیش از گیت‌های بازرسی و در 1 کیلومتری گلستان شهدا کرمان و در کنار موکب‌های پذیرایی و سرویس‌های بهداشتی قرار داشت به وقوع پیوست. بلافاصله پس از این انفجار نیروهای امدادی و هلال احمر به سرعت اقدام به امدادرسانی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی داشتند دقایقی پس از انفجار نخست، انفجار دومی در ساعت 15.17 دقیقه در درگاه قلی‌بیگ در فاصله بیش از 1.5 کیلومتری گلزار شهدا کرمان و این بار هم قبل از گیت‌های بازرسی به وقوع پیوست. ازدحام جمعیت در مسیرهای منتهی به مزار مطهر شهید سلیمانی متاسفانه موجب شهادت و مصدومیت شمار قابل توجهی از زائران مزار سردار شهید و عاشقان قهرمان ملی شهید حاج قاسم سلیمانی شد. در همین راستا احمد وحیدی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور عنوان داشت: عمده شهدا و مصدومین در انفجار دوم دچار حادثه شده‌اند. آخرین آمار‌های منتشر شده حاکی از ۱۰۳ شهید و ۲۱۱ مجروح است. در این میان 3 امدادگر شهید و مجروح شده و شماری نیروهای حافظ امنیت در فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز به شهادت رسیده و مجروح شدند. بلافاصله پس از وقوع دو عملیات کوردلانه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان نیروهای امدادی و امنیتی به سرعت در محل‌های وقوع حادثه حضور پیدا کرده و سریعا اقدامات امدادی و امنیتی خود را آغاز کردند. در همین راستا بیمارستان‌ها و مراکز امدادی شهر کرمان در حالت آماده‌باش قرار گرفته و مجروحین سریعا به این مراکز اعزام شدند. ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز یک فروند هواپیمای C-130 را برای امدادرسانی و انتقال مجروحین به دیگر استان‌ها و تهران به کرمان اعزام کرد.
 بأی ذنبٍ قُتِلَت 
وقوع این حادثه دردناک و ظالمانه در این روز‌ها که مقاومت اسلامی در عملیات طوفان‌الاقصی دشمن صهیونیستی را مقهور شجاعت و هوشمندی خود کرده است و سایر هسته‌ها و گروه‌های مقاومت در منطقه در سوریه و لبنان و عراق و یمن مردانه در مقابل استکبار جهانی و حامیان جنایت‌های صهیونیست‌ها ایستاده و آنان را سردرگم و عاجز کرده‌اند، خود نشانگر این است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران هنگامی که در مقابل قدرت و هوشمندی و منطقه عدالت خواهانه عاجز و درمانده شده‌اند، ناجوانمردانه و ظالمانه انتقام خود را از ملت ایران و از کودک و زن و مردی گرفتند که برای ادای احترام به مقام یک قهرمان ملی و فرمانده‌ای که یاور مظلومان و قربانیان تروریسم در سرتاسر دنیا و در منطقه غرب آسیا بود گردهم آمده بودند.  بدون شک دست انتقام ملت ایران، آمران این حادثه ننگین تروریستی و عاملان آنان را به شدیدترین شکل و به دردآورترین روش مجازات خواهد کرد.
 انتقام دشمن از مردم ایران
این حادثه تروریستی نشان داد که دشمنان مستأصل، از زائران حاج قاسم نیز وحشت داشته و این‌گونه با رذالت از مردم ایران انتقام می‌گیرند. رسانه آمریکایی «نشنال اینترست»- ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱- در تحلیلی نوشت:«تصمیم به ترور ژنرال سلیمانی از آن دسته تصمیم‌هایی در عرصه سیاست خارجی آمریکا است که هیچ توجهی به تبعات و پیامدهای آن نشده بود. رهبران آمریکا باید از این تفکرِ ساده‌لوحانه که می‌گوید اگر فردی در نقطه مقابل منافع آن است، باید او را از بین بُرد، دست بردارند. ترور ژنرال سلیمانی نه ‌تنها به منافع آمریکا کمکی نکرد، بلکه عملاً به تهدیدی مستقیم علیه منافع ملی این کشور تبدیل شد و تبعات ناگواری را برای آن ایجاد کرد.»  این رسانه آمریکایی در بخش دیگری از این گزارش اذعان کرد «باید پذیرفت که ترور ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس، بیش از آنکه به تقویت منافع آمریکا در منطقه و جهان ختم شود، عملا آمریکا را در موقعیت به مراتب خطرناک‌تری در مقایسه با زمانِ حیات این دو فرمانده وارد کرده است.» تقریبا یک‌سال پیش از آن، «کریس مورفی» سناتور آمریکایی در تحلیلی مشابه اعتراف کرد که «سؤالی که باید امروز از خود بپرسیم این است که آیا قاسم سلیمانی به‌عنوان یک فرد زنده برای آمریکا خطر بیشتری داشت یا اینکه به عنوان شخصی که حذف فیزیکی او صورت گرفته است؟!». همان‌طور که دشمنان قسم خورده اعتراف کرده‌اند، «شهید سلیمانی، به مراتب برای آنان خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.» یکی از مصادیق آن، وضعیت جبهه مقاومت پس از شهادت حاج قاسم است. دشمن به خیال خام خود تصور می‌کرد که یکی از نتایج اصلی و حتمی پس از ترور سردار سلیمانی، تضعیف و افول و حتی از هم پاشیدن جبهه مقاومت است. این پیش‌بینی احمقانه هیچ‌گاه رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفت. و اما خون‌های زائران حاج قاسم نیز کار خود را خواهد کرد و ان‌شاءالله به فضل الهی روز به روز به نابودی رژیم جعلی صهیونیستی نزدیک‌تر خواهیم شد. 
پیام رئیس‌جمهور در پی جنایت تروریستی کرمان: ایران‌ستیزان تروریست جنایت غیرانسانی دیگری را  رقم زدند
دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با صدور پیامی، با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران‌ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تاکید کرد.  
در پیام رئیس‌جمهور آمده است:  بار دیگر جنایتکاران ایران‌ستیز و عمال ترور و سیاهی، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) سلاله پاک پیامبر رحمت، در مراسم گرامی‏داشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار فاتح مبارزه با تروریسم، در اقدامی مذبوحانه و غیرانسانی، جنایت تأسف ‏باری را رقم زدند و موجب شهید و مجروح شدن عده‌ای از شرکت‏‌کنندگان در این مراسم از جمله تعدادی از زنان و کودکان بی‏گناه شدند.
وی عنوان داشت: ضمن تأکید بر پیگیری و شناسایی طراحان و آمران سیاه‏‌دل این حرکت غیرانسانی، از تمامي مسئولان استانی می‏‌خواهم هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسيب‏‌ديدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به‏عمل آورند.
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد:  بي‏ شك عاملان و آمران اين اقدام بزدلانه به زودی به دست نيروهاي تواناي امنيتي و انتظامی شناسايي و به سزای عمل شنیع خود خواهند رسيد. دشمنان ملت باید بدانند که این‏گونه اقدامات هرگز نمی‏‌تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‏‌های اسلامی به ‏وجود آورد و آنها مصمم‌تر از گذشته تا خشکاندن ریشه‌های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران اسلامی حضور خواهند داشت.
تسلیت رئیس‌مجلس برای حادثه تروریستی کرمان
همچنین محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی در پیامی وقوع حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: این فاجعه مصیبت‌بار و غیر‌انسانی که در نهایت رذالت، بی‌شرمی و عداوت دشمنان علیه ملت رشید ایران روی‌ داد و مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را مظلومانه در خون کشانید ثابت کرد که این جاهلان و کوردلان تا چه اندازه از حضور پرشور مردم در دفاع از آرمان‌های نظام و میثاق با شهدا ترس و نگرانی دارند.
 وحیدی: جنایتکاران منتظر پاسخ کوبنده و قاطع باشند
وزیر کشور در تماس تلفنی با شبکه خبر از اوضاع عادی در شهر کرمان عادی خبر داد و عنوان داشت: طبیعتا همه چیز در کنترل است و مردم نگرانی نداشته باشند.
وی افزود: این توطئه جدید و کاری که امروز اتفاق افتاد، پاسخ کوبنده دستگاه‌های امنیتی و نظامی و انتظامی را به دنبال خواهد داشت.
وحیدی از خنثی شدن برخی توطئه‌ها در کشور خبر داد و بیان کرد: در مراسم‌های مختلف در نظر داشتند این عمل را انجام بدهند که توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.
وی گفت: این عمل بزدلانه و جنایت کوری که انجام شد، علیه کسانی بود که عشق‌شان و راهشان گرامی داشتن اسطوره مقاومت و سردار دلها بود.
وحیدی گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما هوشیار هستند و سیلی محکم به کسانی که این جنایت مرتکب شدند خواهند زد.
 اعلام عزای عمومی در سراسر ایران در روز پنج‌شنبه 14 دی ماه
هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران در پی حادثه تروریستی کرمان، پنج‌شنبه 14 دی ماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.
 دستور رئیس قوه قضائیه برای انفجار تروریستی در کرمان: آمران و عاملان مجازات خواهند شد
غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در پیامی در رابطه با انفجار تروریستی در کرمان تاکید کرد که بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوه‌بار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد.
در پیام محسنی اژه‌ای آمده است: حادثه‌ اندوه‌بار و تلخ شهادت جمعی از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران اسلامی را آشکار ساخت.
رئیس دستگاه قضا عنوان داشت: تروریست‌های کوردل که اذنابِ مستکبران هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور در توطئه‌های مختلف، تمام همت خود را معطوف به انتقام گرفتن از مردمان متدیّن ایران اسلامی کرده‌اند؛ این سیاه‌دلان قسی‌القلب و اربابان آدم‌کش آن‌ها که از حاج قاسم و شهیدان و مجاهدان محور مقاومت کینه و حقد عمیق دارند و حتی از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم واهمه دارند باید بدانند ملت ما هیچ‌گاه به‌واسطه این دست تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا و حاج قاسم عزیز، دست نخواهد کشید. وی همچنین خاطرنشان کرد: بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوه‌بار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد؛ بر همین اساس دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمامی سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه قضائی کشور بسپارند؛ مسئولان قضائی مربوطه چه در استان کرمان و چه در سایر مناطق که ردی از تروریست‌های دخیل در این ماجرا وجود دارد نیز موظفند نهایت مساعی خود را برای دستگیری این جانیان به‌کار بندند؛ قدرمتیقّن دستگاه قضائی به موجب وظیفه ذاتی و قانونی خود، برخوردی عبرت‌آموز با تمامی عاملان و دست‌اندرکاران این جنایت شقاوت‌آمیز خواهد داشت. 
 پیام تسلیت مخبر در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، در پیامی شهادت جمعی از هموطنان را تسلیت گفت
وی در این پیام عنوان داشت: خون پاک انسان‌هایی بی‌سلاح و آزاده و شهروندانی بیگناه توسط ایادی رژیم صهیونیستی و حامیانش بر زمین ریخت و گرچه فیض عظیم شهادت را نصیب آنها ساخت، اما همه ما را در غم و اندوه فرو برد.
مخبر همچنین عنوان داشت: این مصیبت بزرگ را به خانواده‌های محترم شهدا، ملت عظیم‌الشان ایران و همه آزادگان جهان تسلیت می‌گویم و ضمن آرزوی صبر و آرامش برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان، اطمینان می‌دهیم به یاری خداوند متعال گروه‌های تروریستی و حامیان کوردل آنها در داخل و خارج از کشور مکافات این جنایت پرداخت می‌کنند.
 اعزام هیئتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به کرمان
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هیئتی را بررسی میدانی این اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهد کرد. بررسی ابعاد این اقدام تروریستی در دستورکار اولین جلسه کمیسیون خواهد بود.
گفتنی است حادثه تروریستی کرمان واکنش‌های بین‌المللی زیادی را در پی داشت. این عملیات کوردلانه و ظالمانه از سوی گروه‌ها و هسته‌های مقاومت در منطقه، مقامات ارشد و رؤسای کشورهای منطقه و جهان‌، فعالین سیاسی برجسته در منطقه و مقامات سازمان‌های بین‌المللی محکوم و به ملت و دولت ایران تسلیت گفته شد.
 جهاد اسلامی فلسطین حادثه تروریستی در کرمان را به‌شدت محکوم کرد
جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: انفجار بزدلانه در شهر کرمان ایران و هدف قرار دادن گروهی از شهروندان ایرانی در اطراف آرامگاه فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی رحمه‌الله را محکوم می‌کنیم.
جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: چنین تجاوز شرورانه‌ای در حق مردم بی‌گناه انسجام ملل امت اسلامی و تمسک آن‌ها به مقاومت را که شهید سلیمانی همواره یکی از سمبل‌های آن باقی خواهد ماند، بیشتر خواهد کرد.
انصارالله یمن انفجارهای تروریستی کرمان را محکوم کرد
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای، انفجارهای امروز در جوار بارگاه شهید قاسم سلیمانی را محکوم کرد و آن را «جنایتکارانه» خواند.
جنبش مجاهدین فلسطین: رد پای دشمن صهیونیستی در حادثه تروریستی کرمان دیده می‌شود
جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای انفجار تروریستی در اطراف آرامگاه شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه را محکوم کرد و آن را اقدامی شرورانه خواند.
این جنبش در ادامه به مردم، رهبری و دولت ایران تسلیت گفت و با آن‌ها ابراز همدردی کرد.
در پایان این بیانیه تأکيد شده است که رد پای دشمن صهیونیستی که مورد حمایت سردمدار شرارت آمریکا است، در این جنایت دیده می‌شود.
 ابراز تاسف اردوغان از حادثه تروریستی کرمان
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان در پیامی ابراز داشت: «از حملات شنیع تروریستی در استان کرمان در ایران بسیار متأسفم».
در این پیام آمده است: «خداوند کسانی که در این حملات جان خود را از دست دادند رحمت کند و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندم. به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم».
پوتین، انفجار تروریستی در کرمان را به رهبر انقلاب تسلیت گفت
خبرگزاری اسپوتنیک نیز در خبری اعلام کرد پوتین، انفجار تروریستی در کرمان را به رهبرانقلاب تسلیت گفت. 
رئیس‌جمهور روسیه در این پیام عنوان داشت:کشتار غیرنظامیانی که از آرامگاه بازدید می‌کردند بسیار تکان‌دهنده است. ما تروریسم را در تمام اشکال آن محکوم می‌کنیم. تسلیت عمیق خود را به بازماندگان این حادثه ابراز می‌کنم.
«سید عمار حکیم» اقدام تروریستی در شهر کرمان ایران را به‌ شدت محکوم و تقبیح کرد «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی اقدام تروریستی در شهر کرمان ایران را که ده‌ها قربانی غیرنظامی در پی داشته محکوم کرد.
وی از خداوند متعال برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان طلب شفا و سلامت کرد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه این حادثه را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت. 
حکیم بار دیگر از جامعه جهانی به‌خصوص کشورهای آسیب‌دیده از آفت تروریسم خواست که برای خشک کردن منابع تأمین مالی تروریسم و کاستن از پیامدهای منفی آن بر ثبات و امنیت ملت‌ها، دست‌ به دست هم دهند و همکاری کنند.
لزوم شدت عمل و فوریت در انتقام از آمرین و عاملین حادثه تروریستی کرمان
وقوع حادثه تروریستی غمبار و خونین در کرمان موجی از خشم انقلابی را در میان ملت ایران و مطالبه‌ای سراسری را در نزد افکار عمومی برانگیخته است. افکار عمومی علاوه‌بر مطالبه پیگیری‌های لازم و اقدامات پیشگیرانه برای عدم تکرار چنین حوادثی از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌، به جد از مسئولین ذی ربط این تقاضا را دارند که به فوریت و آمرین و عاملین این عملیات تروریستی شناسایی شده و با شدت عمل هرچه بیشتر انتقام خون پاک ده‌ها شهید و مجروح این حادثه تروریستی از دشمنان ملت ایران گرفته شود.

 

 

 

 

 

اعلام اسامی ۸۹ شهید حادثه تروریستی کرمان

۱۴۰۲/۱۰/۱۵

 

 

 

اعلام اسامی ۸۹ شهید حادثه تروریستی کرمان

 

 

ایسنا/کرمان از سوی پزشکی قانونی استان کرمان اسامی ۸۹ شهید حادثه کرمان اعلام شد.

به گزارش ایسنا، اسامی شهدای این جنایت تروریستی به شرح زیر اعلام شده است:

۱ میلاد شادکام، جنسیت مرد ، سن ۱۰ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۲ علیرضا صادقی، جنسیت مرد، سن ۲۰ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۳ فاطمه زهرا سلطانی، جنسیت زن، سن ۱۶ سال، ملیت ایرانی شهرستان کرمان

۴ مریم نیک اندیش، جنسیت زن، سن ۵۳ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۵ نعمت الله آچک زهی، جنسیت مرد، سن ۱۴ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۶ نصرت جعفری ده فارسی، جنسیت زن، سن ۵۱ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۷ سمیه سلطانی نژاد، جنسیت زن، سن ۳۱ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۸ رضا اکبرزاده، جنسیت مرد، سن ۳۶ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۹ ریحانه سلطانی، جنسیت زن، سن ۱ سال، ملیت ایرانی شهرستان کرمان

۱۰ حسین علی بیگی نژاد، جنسیت مرد، سن ۵۳ سال، ملیت ایرانی، شهرستان سیرجان

۱۱ مهدی سلطانی، جنسیت مرد، سن ۸ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۱۲ حسن محمد آبادی، جنسیت مرد ، سن ۱۶ سال ، ملیت ایرانی، شهرستان نرماشیر

۱۳ حسین محمدابادی، جنسیت مرد، سن ۱۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان نرماشیر

۱۴ محمد پورشیخعلی اندوهجردی، جنسیت مرد، سن ۳۴ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۱۵ مهدی علوی پور، جنسیت مرد، سن ۴۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۱۶ محمدقاسم احمدی، جنسیت مرد، سن ۲۰ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۱۷ نرگس کارگر محمدابادی، جنسیت زن ، سن ۸ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۱۸ سیدعابدمنصوری نژاد، جنسیت مرد، سن ۴۳ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۱۹ محمدطاها قدیری فرد، جنسیت مرد، سن ۱۱ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۲۰ محمدعابدینی الله آبادی، جنسیت مرد، سن ۵۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان رفسنجان

۲۱ فائزه رحیمی، جنسیت زن، سن ۲۰ سال، ملیت ایرانی، شهرستان تهران

۲۲ علیرضا سعادت ماهانی، جنسیت مرد ، سن ۲۲ سال ، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۲۳ امیرحسین ده دهی ، جنسیت مرد ، سن ۱۴ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۲۴ زهرا برهان نژاد زرندی ، جنسیت زن ، سن ۴۶ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان زرند

۲۵ زهرا کارگران، جنسیت زن، سن ۳۰ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۲۶ عصمت ایلاقی، جنسیت زن ، سن ۶۴ سال ، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۲۷ فاطمه سهرنگی، جنسیت زن، سن ۵۶ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۲۸ مهدیه ندوی عرب زرندی، جنسیت زن، سن ۴۲ سال، ملیت ایرانی، شهرستان زرند

۲۹ اسماعیل عرب گورچوئی، جنسیت مرد، سن ۳۶ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان بخش چترود

۳۰ رضا نورزهی، جنسیت مرد، سن ۳۰ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۳۱ فاطمه نظری، جنسیت زن، سن ۱۷ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۳۲ محمدامین صفر زاده، جنسیت مرد، سن ۱۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۳۳ نازنین فاطمه عزیزی، جنسیت زن ، سن ۴ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۳۴ زینب یعقوبی کهنوج، جنسیت زن، سن ۱۰ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۳۵ محمد امین سلطانی نژاد، جنسیت مرد، سن ۸ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۳۶ سمانه رجایی نژاد، جنسیت زن، سن ۳۷ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۳۷ عادل رضایی، جنسیت مرد، سن ۴۰ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۳۸ زهرا شادکام ، جنسیت زن، سن ۲۱ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۳۹ نصرت عرب نژاد خانوکی ، جنسیت زن ، سن ۵۷ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۴۰ طاهره درستکار، جنسیت زن، سن ۴۲ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۴۱ زهرا فیضی، جنسیت زن ، سن ۱۸ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۴۲ فاطمه میرزائی کوهبنانی ، جنسیت زن ، سن ۴۷ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان زرند

۴۳ صالح سلیمانی ، جنسیت مرد ، سن ۴۴ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۴۴ زینب شفیع زاده قنات شیب ده ، جنسیت زن ، سن ۲۵ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۴۵ معصومه اچک زهی، جنسیت زن، سن ۸ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۴۶ رضا ایرانمنش، جنسیت مرد، سن ۵۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۴۷ سبحان علیزاده باب تنگی، جنسیت مرد، سن ۸ سال، ملیت ایرانی، شهرستان زرند

۴۸ معصومه بدرآبادی ، جنسیت زن، سن ۴۲ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۴۹ عارفه سلمانی پور کرمانی، جنسیت زن، سن ۱۷ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۵۰ رضا مداح، جنسیت مرد، سن ۳۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان بافت بخش بزنجان

۵۱ فاطمه سلطانی نژاد ، جنسیت زن ، سن ۳۰ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۵۲ فاطمه پرندکام ، جنسیت زن ، سن ۴۷ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۵۳ سعیده شادکام ، جنسیت زن ، سن ۳۳ سال، ملیت ایرانی، شهرستان راین

۵۴ زهرا تیکدری نژاد ، جنسیت زن ، سن ۶۳ سال، ملیت ایرانی، شهرستان زرند بخش چترود

۵۵ محمدعلی مرادی کمال آبادی ، جنسیت مرد، سن ۱۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان زرند بخش یزدان شهر

۵۶ مریم تاجیک ، جنسیت زن، سن ۳۰ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۵۷ سارا حمزه نژادپلنگ آبادی، جنسیت زن، سن ۴۶ سال، ملیت ایرانی ، شهرستان بافت

۵۸ محمد تاجیک، جنسیت مرد، سن ۲۸ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۵۹ فاطمه کاربخش، جنسیت زن، سن ۳۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان زرند

۶۰ نظیفه غفوری، جنسیت زن، سن ۴۵ سال ، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۶۱ زهرا هوشمند پناه، جنسیت زن، سن ۱۷ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۶۲ مریم قوچانی غروی ، جنسیت زن ، سن ۶۵ سال ، ملیت ایرانی ، استان خراسان رضوی مشهد

۶۳ علی روی دل ، جنسیت مرد ، سن ۵۲ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۶۴ لیلا غلامعلی زاده کمالی ، جنسیت زن ، سن ۳۸ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان رفسنجان

۶۵ امیر سلطانی نژاد فرسنگی ، جنسیت مرد ، سن ۴۲ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۶۶ امیرحسین افضلی ، جنسیت مرد ، سن ۶ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۶۷ نجمه کدخدا همت آبادی ، جنسیت زن ، سن ۴۲ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۶۸ مکرمه حسینی ، جنسیت زن ، سن ۲۲ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان بخش جوپار

۶۹ مریم سلطانی نژاد ، جنسیت زن ، سن ۹ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان سیرجان

۷۰ محمد متین احمدی ، جنسیت مرد ، سن ۱۰ سال ، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۷۱ زینب رحمت آبادی ، جنسیت زن ، سن ۱۱ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۷۲ المیرا حیدری نژاد، جنسیت زن، سن ۱۶ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۷۳ صدیقه زنگی آبادی، جنسیت زن، سن ۵۲ سال، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۷۴ نغمه گلزاری ، جنسیت زن، سن ۳۹ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۷۵ ایران زنگی آبادی زاده ، جنسیت زن ، سن ۵۸ سال ، ملیت ایرانی ، شهرستان کرمان

۷۶ آیدا قاسمی، جنسیت زن، سن ۱۱ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۷۷ فاطمه عرب ندوئی زرندی، جنسیت زن، سن ۲۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان زرند

۷۸ ماشاالله مهدی زاده، جنسیت مرد، سن ۳۲ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۷۹ علیرضا محمدی‌پور، جنسیت مرد، سن ۲۳ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۸۰ نظیفه آچکزهی، جنسیت زن، سن ۲۰ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۸۱ اکرم کمالی ، جنسیت زن، سن ۳۵ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۸۲ اشرف لاری دهنوی، جنسیت زن، سن ۵۳ سال، ملیت ایرانی، شهرستان بم

۸۳ فاطمه رجب زاده، جنسیت زن، سن ۶۸ سال، ملیت ایرانی، شهرستان زرند

۸۴ یاسین تشت زر، جنسیت مرد، سن ۱۶ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۸۵ جواد امیر اسماعیلی، جنسیت مرد، سن ۳۹ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۸۶ فاطمه سعید، جنسیت زن، سن ۱۴ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

۸۷ رازگل علیزهی ، جنسیت زن ، سن ۳۸ سال ، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۸۸ امیرعلی بامری ، جنسیت مرد، سن ۱۱ سال، ملیت افغانستانی، شهرستان کرمان

۸۹ فائزه نظری، جنسیت زن، سن ۱۴ سال، ملیت ایرانی، شهرستان کرمان

Image result for ‫گل لاله‬‎