به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 2,942
بازدید هفته: 10,036
بازدید ماه: 76,109
بازدید کل: 23,737,919
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 7 May 2024
الثلاثاء ، ۲۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۴۵ - آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران: داعش عنصر دست‌ساز آمریکا و اسرائیل است ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران:
داعش عنصر دست‌ساز آمریکا و اسرائیل است 
  ۱۴۰۲/۱۰/۱۵

آیت الله سید احمد خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران - خبرگزاری حوزه

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی کرمان تاکید کرد: می‌خواهم از این تریبون به خانواده‌های شهدای کرمان تبریک بگویم، این نعمت و نور را فقط خانواده‌های شهدا لمس می‌کنند و رایگان به کسی نمی‌دهند. این شهیدان تابلوی افتخار ابدی ملت ایران هستند. ننگ ابدی و جایگاه جهنم برای قاتلان این شهدا است.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: واژه ترور و تروریسم را شما مردم مکرر از آغاز پیروزی انقلاب شنیده‌اید. ۱۷ هزار شهید ترور که توسط داعشی‌های وطنی یعنی منافقین انجام شد تا ۷۲ تن که در حزب جمهوری اسلامی شهید شدند و نیز شهادت شهید رجایی و شهید باهنر و شهدای فراوان دیگر که تقدیم انقلاب شدند.
وی گفت: درست است داعش بیانیه داده و این ترور را بر عهده گرفته است اما موضوع اینجاست که داعش کیست؟ داعش عنصر دست‌ساز آمریکا است. در مناظرات تلویزیونی ریاست جمهوری در آمریکا شاهد بودیم که ترامپ به کلینتون گفت که شما داعش را ساختید و او پاسخی نداشت.
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: وقتی در سوریه داعشی‌ها مجروح می‌شدند آنها را به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی می‌بردند، پس داعش هم آمریکاست و هم اسرائیل. داعش تابلو آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
وی‌ با بیان اینکه خون مظلوم از جوشش نخواهد افتاد، اظهار داشت: امروز از زبان مسئولین می‌گویم که انتقام خون این مظلومین به خصوص این خون مظلومه‌ای که بعد از نماز جمعه تشییع خواهد شد گرفته می‌شود. این خانم بسیجی و حزب‌اللهی گروهی را به زیارت قبر حاج قاسم برده بود.
امام جمعه موقت تهران گفت: در این‌جا باید بگویم حضور بلافاصله مسئولان در حادثه کرمان جداً جای تشکر و تقدیر دارد. رئیس‌جمهور، معاون اول، وزیر بهداشت، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، مسئول بنیاد شهید، وزیر کشور همه رفته‌اند. مسئولینی که در غم مردم شریک هستند و همه به یاد به عیادت جانبازان رفته‌اند.
وی گفت: برخی این حادثه را دستمایه تخریب مسئولان امنیتی ساخته‌اند. به جای آنکه از مسئولان امنیتی تشکر کنند که در طول ماه‌های گذشته به کرات توطئه‌های زیادی را خنثی کردند که بسیاری از آنها همانند حادثه کرمان بوده است و به جای اینکه از این عزیزان جان بر کف تشکر کنند، آنها را می‌کوبند و این کار درستی نیست.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع انتخابات گفت: انتخابات افتخار و عزت ملی است. انتخابات پشتوانه امنیت کشور و پشتوانه امنیت ملی است. انتخابات نماد آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خودشان است. انتخابات نباشد یا دیکتاتوری است و یا هرج و مرج است.
امام جمعه موقت تهران گفت: مطلب دیگری که می‌خواهم عرض کنم مبارزه با فساد است که در تاروپود این نظام است. کسانی با کینه و عداوت و دشمنی با نظام می‌گویند فساد در نظام نهادینه شده است که به آنها می‌گویم خیر این‌گونه نیست. فساد نهادینه نشده است، چون با آن برخورد می‌شود و همه مسئولان و رؤسای سه قوه در خط مقدم مبارزه با فساد هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه: انتقام سختی از آمریکا و اسرائیل خواهیم گرفت
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه طی سخنانی تاکید کرد: شاید بتوانید جسم حاج قاسم‌ها، پیکر فرزندان حاج قاسم و یارانش را ناجوانمردانه از ما بگیرید اما مکتب حاج قاسم و مکتب شهادت می‌ماند.
وی تصریح کرد: بدانید امروز بغض و کینه نسبت به شما و تصمیم مردم برای انتقام از شما در همه عالم بسیار قوی‌تر از همیشه شده است،
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: شهید ناکام نیست بلکه کامیاب است، البته فقدان و مصیبت نبود آن‌ها برای ما سنگین است ولی شهادت برای آن‌ها کامیابی است. نوجوانان و فرزندان این کشور را بشناسید، این‌ها شاگردان آن نوجوانی هستند که شهادت را احلی من العسل عنوان کرد. ما را از شهادت می‌ترسانید؟
حجت‌الاسلام حاجی صادقی تأکید کرد: این ذلت برای شما بس است که نمی‌توانید با رزمندگان مکتب حاج قاسم و تربیت شدگان این مکتب مبارزه کنید و به جنگ با زن و بچه‌ها می‌آیید؟ این هنر و قدرت است یا این اوج ضعف؟
وی مطرح کرد: بیش از ۹۰ روز است که در غزه نتوانستید رزمندگان حماس که فلسطینی ناب و الگو گرفته از مکتب حاج قاسم هستند و شاگردان مقاومت هستند، شکست دهید؛ ناجوانمردانه تمام توپ،‌تانک و نیروهایتان را بسیج کردید تا زنان و بچه‌ها‌ را به شهادت برسانید. ضعف از این بیشتر!؟
نماینده ولی فقیه در سپاه خطاب به اسرائیل تأکید کرد: ‌ای اسرائیل جنایتکار آن ارتشی که ادعای شکست ناپذیری‌اش را داشتی،‌ کجاست؟ آن عزت و ادعاهایت کجاست؟‌ای استکبار شکست خود را شاهد باش. جلوه دیگری از آن را ما در سالروز شهادت حاج قاسم مشاهده می‌کنیم. شما از پس رزمندگان میدان مبارزه با استکبار برنیامدید، بلکه تعدادی زن و بچه و مردم مظلوم و بی‌سلاح را به شهادت رساندید.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی گفت: گرچه داعش اعلام کرد این عملیات کار او بوده اما با صراحت می‌گوییم و باور داریم داعش را شما(آمریکا و اسرائیل) به وجود آورده‌اید و خودتان اعتراف کردید.
وی تاکید کرد: اگر مجاهدت‌های حاج قاسم و شاگردان او نبود، امروز دنیای غرب نیز گرفتار این بود که داعش با او چه می‌کند. اما در این مرحله باورمان این است که اسرائیل و آمریکا نه فقط غیر مستقیم بلکه مستقیماً در این جنایت دست داشته‌اند و ما انتقام سخت را بیش از همه از کارگردانان آن‌ها یعنی آمریکا و اسرائیل خواهیم گرفت.
نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: این را هم بدانید؛ ما رهبری فرزانه و حکیم داریم، انقلاب اسلامی فریب بازی‌های شما را نمی‌خورد و می‌داند که نوکر شما، اسرائیل جنایتکار گرفتار بن‌بست و اضطرار شده و دنبال راه فرار است تا خود را از دست امت فلسطین نجات دهد.
تشییع پیکر شهیده فائزه رحیمی پس از نماز جمعه تهران
گفتنی است، پیکر شهیده فائزه رحیمی، دانشجو معلم رشته امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسید، پس از نماز جمعه تهران تشییع شد. نماز بر پیکر این شهیده به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی اقامه شد.

 

آیت‌الله اعرافی:
هر اقدامی برای افزایش مشارکت عبادت است

آیت الله اعرافی: آیت الله آصف محسنی در مبارزات سیاسی مردم افغانستان نقش  راهبردی ایفا کرد - تسنیم

آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار اعضای ستاد انتخابات شورای ائتلاف تهران با تشکر از فعالیت‌هایی که منجر به پرشور شدن انتخابات می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم نیروهای انقلابی در انتخابات پیش رو کمک به افزایش مشارکت در انتخابات و ایجاد امید آفرینی در جامعه برای انتخابات یازدهم اسفندماه است.
وی در ادامه گفت: در ماه‌های آینده ابتدا راهپیمایی ۲۲ بهمن و بعد هم دو انتخابات بسیار استراتژیک را در پیش داریم و باید بتوانیم در همه این بزنگاه‌ها نقش راهبردی ایفا کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نهضتی که امام خمینی(ره) از سال‌ها قبل از انقلاب آغاز کرده خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ شصتمین سال آغاز نهضت امام خمینی است(ره) و لازم است مجددا به هزاران پیشرفتی که پس از انقلاب اسلامی داشته‌ایم توجه کنیم اما در عین حال یکی از وظایفی که بعضاً در آن کوتاهی‌هایی صورت گرفته این است که به نسل جدید نتوانسته‌ایم شیرینی و اصالت گفتمان انقلاب اسلامی را بچشانیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از وظایف تشکل‌های سیاسی پیاده کردن و ارائه دادن این مسائل و گفتمان‌ها و حرکت‌ها بین جوانان و دانشجویان است و باید این کار به صورت خیلی قوی صورت بپذیرد.
آیت‌الله اعرافی بیان داشت: همه این پیشرفت‌ها و راهبرد مقاومتی که امروز در کل منطقه و جهان پدیدار گشته و خود را وامدار انقلاب اسلامی می‌داند وظایف ما را در ایران سنگین کرده و نسل امروز از ما سؤال‌هایی دارد که خیلی از  آن‌ها درست است.
وی افزود: ما در حال حاضر باید ابتدا مشارکت را بالا برده و بعد کارآمدی را افزایش بدهیم، مجلس هرچه قوی‌تر و با رای بیشتر باشد تاثیرگذارتر است و البته خبرگان هم مهم است و جایگاه خاص خودش را دارد.
به گزارش فارس، آیت‌الله اعرافی در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های شورای ائتلاف و اعضای آن برای پر شور شدن انتخابات گفت: ان‌شاءالله مشارکت باید به بالای ۵۰ درصد برسد و هر اقدامی برای افزایش مشارکت صورت بگیرد یک عبادت است.