به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 7,619
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 43,227
بازدید ماه: 64,197
بازدید کل: 23,726,011
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۳۱ - رئیسی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای جنایت تروریستی کرمان: ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
رئیسی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای جنایت تروریستی کرمان:
انتقام حداقل بهائی است که دشمن بابت ارتکاب
جنایت تروریستی کرمان متحمل خواهد شد
  ۱۴۰۲/۱۰/۱۵

رئیس جمهور: انتقام بهای جنایت تروریستی کرمان استدولت در ماجرای حادثه تروریستی کرمان چه کرد؟/ از دستگیری برخی عاملان تا  بازگشت آرامش - ایرنا

دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در جریان سفر به استان کرمان در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای جنایت تروریستی در این استان تصریح کرد: مردم و خصوصا شهدایی که روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز شهید سلیمانی حضور یافتند، با اراده خود برای تجلیل از یک قهرمان در این مسیر گام نهاده بودند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن می‌خواست نام، یاد و راه حاج قاسم نباشد، اما این شهدا آمده بودند تا نام و یاد و راه حاج قاسم جاودانه شود، افزود: هم شهدا و هم شما خانواده بزرگوار شهدا که عزیزان خود را در این جنایت از دست دادید، از امتحان بزرگی سربلند بیرون آمدید و اجر بزرگی خواهید داشت.
خون این شهیدان از جامعه بشری جهل‌زدایی کرده و می‌کند
دکتر رئیسی حراست و صیانت از نام، یاد و راه شهیدان را وظیفه‌ای بزرگ و سنگین دانست و اظهار داشت: خون شهیدان جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان در امتداد خون شهدای کربلا و همه شهدای مسیر حق است و خدا وعده کرده که خود خونخواه خون شهدای راه حق است. همان‌گونه که خون شهدای کربلا از جامعه آن روز و همه تاریخ تا امروز جهل‌زدایی کرد، خون شهیدان شما نیز از جامعه بشری جهل‌زدایی خواهد کرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسئولان نیز در رابطه با صیانت از خون شهدا وظیفه‌ای سنگین‌تر و حساس‌تر برعهده ‌دارند، گفت: انتقام حداقل بهائی است که دشمن بابت ارتکاب این جنایت متحمل خواهد شد.
دکتر رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز جلوه حق بیشتر از هر زمان دیگر آشکار شده و حقانیت جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و ایثار ایثارگران بیش از همیشه اثبات شده است، خاطرنشان کرد: امروز همه از هر عقیده و مذهب و دینی نسبت به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران، آگاهی یافته و دریافته‌اند که صهیونیست‌ها به انسانیت و حقوق انسان‌ها هیچ توجهی ندارد و همه وجودشان خودخواهی است.
آمریکا دنبال تشکیل اسرائیل دیگری در منطقه با ظاهر اسلامی بود که حاج قاسم نقشه آنها را برهم زد
دکتر رئیسی همچنین پیش از ظهر جمعه در آیین وداع و تشییع شهدای جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان، با بیان اینکه مردم بصیر، انقلابی و حاضر در صحنه کرمان همواره در عرصه آزمون‌های مختلف عملکرد درخشانی داشته‌اند، تصریح کرد: سردار قاسم سلیمانی نه تنها برای کرمانی‌ها، بلکه برای ایران اسلامی و امت اسلامی مایه افتخار است.
اسرائیل فعلی با ظاهر و به نام یهود شکل گرفت اما اسرائیل دیگر قرار بود با نام خلافت اسلامی داعش شکل بگیرد
رئیس‌جمهور با طرح این سؤال که دلیل حقد و کینه دشمنان نسبت به حاج قاسم سلیمانی چیست و چرا دشمنان نسبت به نام، راه و حتی زائران او تا این حد کینه دارند؟ افزود: دشمن می‌خواست بعد از ایجاد رژیم غاصب و جعلی اسرائیل و 75 سال ظلم به مردم فلسطین، جنایت دیگری را در منطقه آغاز کند؛ آنها پس از اینکه با سوءاستفاده از نام یهود رژیم غاصب اسرائیل را در منطقه ‌ایجاد کردند، به دنبال این بودند که به نام اسلام جریان دست‌پرورده داعش را تحت عنوان خلافت اسلامی در عراق و سوریه روی کار بیاورند، اما حاج قاسم کار بزرگی کرد و برنامه دشمن را برهم زد.
دکتر رئیسی اظهار داشت: حاج قاسم ابتدا جریان مقاومت را در منطقه پی‌ریزی کرد به نحوی که عرصه بر رژیم صهیونیستی تنگ آمد و آنها احساس کردند که نیروهایی مقتدر و مصمم اطراف آنها را گرفته‌اند و دیگر نمی‌توانند به جنایات‌شان ادامه دهند و مجبور به توقف جنایات و عقب‌نشینی شد. در نتیجه همین روند بود که جهانیان برای اولین بار در اخبار شنیدند که اسرائیل از جنوب لبنان عقب‌نشینی کرده و پس از آن خبرهای شکست و عقب‌نشینی‌های این رژیم در نبردهای مختلف مکررا به گوش رسید. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در صدمین روز از مقاومت فلسطینیان مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه قرار داریم، گفت: هر تحلیلگری اگر بخواهد درست تحلیل کند باید ببیند که رژیم صهیونیستی تا بن دندان مسلح با پشتیبانی قدرت‌های غربی پس از 100 روز در برابر نیروی مقاومتی که به شکل مصطلح نه نیروی هوائی دارد و نه نیروی دریایی و فقط یک نیروی زمینی محدود و البته نیروی ایمان قوی دارد، مستاصل شده است.
دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه اگر همین امروز بخواهیم محاسبه کنیم، فلسطین پیروز و رژیم صهیونیستی شکست خورده میدان است، خاطرنشان کرد: بزرگان مقاومت شهید قاسم سلیمانی را شهیدالقدس نامیدند چرا که آنچه امروز از مقاومت و پیروزی‌های او می‌بینیم حاصل مجاهدت‌ها و حمایت‌های حاج قاسم است؛ مجاهدت‌های همه فلسطینیان و لبنانی‌ها، حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله قابل تقدیر است، اما نقش حاج قاسم در حمایت از مقاومت نیز بی‌بدیل بوده است.
دلیل کینه از نام، راه و حتی زائران حاج قاسم این بود که او زیر میز دشمنان زد
رئیس‌جمهور اضافه کرد: حاج قاسم با تمام توان و نیرو و با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای منطقه شبانه‌روز تلاش کرد جریان شیطانی و دست‌ساخته آمریکایی‌ها یعنی داعش در عراق و سوریه و دیگر نقاط منطقه پا نگیرد، به عبارت دیگر نقشه آمریکا برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در منطقه به دست شهید سلیمانی نابود شد، حاج قاسم زیر میز آنها زد و نگذاشت نقشه آمریکایی‌ها محقق شود و کینه‌ای که امروز از نام و راه و زائران حاج قاسم دارند، به این دلیل است. لذا باید با اطمینان گفت که امنیت امروز منطقه و به خصوص غرب آسیا مرهون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی علاوه‌بر تسخیر بسیاری از عرصه‌ها به اراده خدای متعال دل‌های مردم را نیز به تسخیر محبت خود درآورد، افزود: حاج قاسم سلیمانی وصیت کرده بود که برای او گنبد و بارگاه نسازند و بر سنگ مزارش هم عنوان سرباز را حک کنند، او نمی‌خواست نامش چنین آوازه‌ای داشته باشد اما خدا اراده کرد نام او را در جهان بلندآوازه کند.
دکتر رئیسی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در ادامه مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و در ادامه مکتب عاشورای حسینی است، خطاب به خانواده‌های شهدای جنایت تروریستی کرمان، گفت: بدانید خون فرزندان، همسران و عزیزان شما مانند خون شهدای غزه موجب جهل‌زدایی از جامعه بشری خواهد شد، این شهادت‌ها سرمایه‌ای عظیم برای کشور است که مسئولیت و آزمون مسئولان کشور در خدمتگزاری به شما مردم را سنگین‌تر کرده است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز بیداری مردم جهان و توجه افکار عمومی و دل‌های ملت‌های آزاده به مردم غزه از برکات خون شهدای مردم مظلوم این منطقه است.
دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه دشمنان به خوبی می‌دانند ایران امروز ایرانی مقتدر است و ملت آن به عنوان مهم‌ترین مؤلفه قدرت در جهان همیشه در صحنه حضور دارد، تصریح کرد: دشمن قدرت جمهوری اسلامی را دیده و بارها آن را تجربه کرده و تمام دنیا نیز قدرت جمهوری اسلامی ایران را باور کرده‌اند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور و پشتیبانی شما از نظام مقدس جمهوری اسلامی خواب راحت را از دشمنان گرفته و آنان را به استیصال دچار کرده است، تأکید کرد: یقین بدانید امروز ابتکار عمل به دست نیروهای مقتدر ما است، زمان و مکان برای انتقام از دشمن را نیروهای ما تعیین خواهند کرد، پیروزی حق و نابودی باطل وعده الهی است و پایان طوفان‌الاقصی نیز پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.
جلسه دکتر رئیسی با مسئولان امنیتی درخصوص حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
خبر دیگر اینکه، رئیس‌جمهور در جریان سفر خود به کرمان، نشستی با مسئولان امنیتی استان برگزار کرد.
در این جلسه آخرین گزارش‌ها درباره شناسایی و تعقیب عاملان جنایت و بازداشت تعدادی از عوامل مرتبط به دکتر رئیسی ارائه شد.
عیادت دکتر رئیسی از مجروحان جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان
دکتر رئیسی همچنین پیش از ظهر جمعه با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) این شهر، از تعدادی از مجروحان این جنایت تروریستی عیادت کرد.
دستور رئیس‌جمهور برای به کارگیری همه امکانات لازم برای درمان مجروحان
رئیس‌جمهور در جریان این عیادت در گفت‌وگو با مسئولان درمانی استان و پزشکان بیمارستان، از جزئیات روند رسیدگی به مجروحان مطلع شد و دستورات لازم برای به‌کارگیری همه توان و امکانات درمانی لازم را صادر و شفای عاجل آنان را از خداوند متعال مسئلت کرد.
پیام تسلیت سران کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی به دکتر رئیسی
در پی حمله تروریستی به زائرین گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان شد، سران کشورهای جهان و همچنین سازمان‌های بین‌المللی در پیام‌هایی جداگانه به دکتر سید ابراهیم رئیسی، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، این اقدام جنایتکارانه و تروریستی را محکوم کردند.
رؤسای‌جمهور روسیه، چین، سوریه، ترکیه، تاجیکستان، نیکاراگوئه، بلاروس، کوبا، عراق، نخست‌وزیران عراق، ارمنستان، مالزی، رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی، هیئت دولت‌های مکزیک و برزیل، دبیرکل سازمان ملل و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از جمله کشورها و سازمان‌های بین‌المللی هستند که با ارسال پیام‌های تسلیت و همدردی با دولت و ملت ایران، این جنایت تروریستی را محکوم کردند.
در پی جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان همچنین شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر، «سردار بردی محمد اف» رئیس‌جمهور ترکمنستان، «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با دکتر رئیسی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خود با دولت و ملت ایران را اعلام داشتند.