به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 7,085
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 42,693
بازدید ماه: 63,663
بازدید کل: 23,725,478
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۳۲ - استقبال باشکوه و حماسی مردم زنجان از رئیسی و افتتاح و عملی‌کردن تعهدات دور اول سفر ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
در دوازدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی صورت گرفت
 استقبال باشکوه و حماسی مردم زنجان از رئیسی
و افتتاح و عملی‌کردن تعهدات دور اول سفر
۱۴۰۲/۱۰/۱۶

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، با بیان اینکه مردم زنجان عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را از آن خودشان کرده‌اند و با این عنوان شناخته می‌شوند، تصریح کرد: بیش از 3 هزار و 500 شهید، علما، مفاخر و حکمای زنجان از جمله شیخ اشراق و حکیم هیدجی، نه فقط برای این استان بلکه مایه فخر جهان اسلام هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این سفر میزان اجرای مصوبات سفر اول دولت به استان زنجان را مورد بررسی قرار خواهیم داد، افزود: بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده به همت استاندار و مدیران استان کارها به‌خوبی پیش رفته و بعضی از مصوبات نیز در دست اقدام و اجراست.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: طرح‌های مسکن استان در زمینه زمین و مسکن پیشرفت خوبی داشته و در این سفر بخشی از آنها به مردم واگذار خواهد شد. همچنین مسئله بیکاری که یکی از نگرانی‌های جدی مردم زنجان بود، بر اساس آمارها و با راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید کاهشی شده است.
رئیسی با اشاره به اینکه در دومین سفر دولت مردمی همچنین مسائل و نیازهای جدید استان که از طریق مسئولان و مدیران محترم و فرهیختگان و اقشار مختلف به دولت منعکس شده مورد توجه قرار می‌گیرد تا با تلاش جهادی مسئولان تامین شود، گفت: لازم می‌دانم بابت تاخیر یک روزه‌ای که به دلیل ضرورت حضور بنده در استان کرمان و عرض ادب و احترام به مردم و خانواده شهدای این استان و نیز پیگیری برخی مسائل ضروری امنیتی در کرمان پیش آمد نیز از مردم زنجان عذرخواهی کنم.
بازدید و صدور دستور تکمیل پروژه معطل‌مانده ورزشگاه زنجان توسط رئیس‌جمهور
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، از پروژه معطل مانده ورزشگاه 15 هزار نفری این استان بازدید کرد.
ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان با 60 هزار و 606 متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که کلنگ آن در سال 84 به زمین زده شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود.
ابتدا قرار بود این پروژه در مدت چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد، اما روند اجرای آن از آنچه تصور می‌رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت 18 سال شهروندان زنجانی به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال همچنان در انتظار افتتاح این پروژه بزرگ ورزشی هستند.
بهره‌برداری از 7 هزار و 183 واحد مسکونی از جمله 1200 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، از 7 هزار و 183 واحد مسکونی از جمله 1200 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده در اراضی دولتی بهره‌برداری کرد.
واحدهای افتتاح شده دیگر نیز  شامل 1213 واحد مسکونی خود مالک طرح نهضت ملی مسکن، 770 واحد مسکونی نوسازی شده بافت فرسوده در طرح بازآفرینی شهری و 4 هزار مسکن روستایی در استان زنجان است.
همچنین به طور همزمان با حضور رئیس‌جمهور به 700 متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن، زمین واگذار شد.
راه‌اندازی بیش از 60 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و سرمایه‌گذاری بیش از 13 هزار میلیارد تومان 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان که با حضور آحاد مردم زنجان و دسته‌های عزاداری برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم باغیرت و بزرگوار زنجان به خاطر اجتماع عظیم آنان در خیابان‌های این شهر تصریح کرد: این اجتماع امروز شما معنای خاصی داشت؛ اول تبریک و تسلیت به خانواده‌های شهدای کرمانی، دوم اعلام بیزاری و نفرت از رژیم صهیونیستی و سوم اعلام حمایت از فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه بود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند اقتصاد ما رشد نکند، آمارها نشان می‌دهد که طی 6 ماهه اول امسال، بیش از 5 درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم، تصریح کرد: در استان زنجان بیش از 60 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل راه‌اندازی شده و بیش از 13 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. هدف دشمن حذف سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور بود، اما امروز تنها در استان زنجان بیش از 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام گرفته و تولید و صادرات این استان نیز رو به افزایش است.
رئیسی با اشاره به مسئله اشتغال در استان زنجان، تاکید کرد: نرخ بیکاری در استان زنجان 5 درصد کاهش پیدا کرده و روند ایجاد اشتغال نیز رو به افزایش است، اما پیگیری و توجه به این مسئله همچنان در اولویت دولت قرار دارد.
به گفته رئیسی، دشمن نمی‌خواهد ما در کشور تولید و رشد اقتصادی داشته باشیم، اما ملت ایران اراده کرده است که در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مردم زنجان در حوزه مسکن است، خاطرنشان کرد: کار در حوزه مسکن با سرعت ادامه دارد و در این راستا بیش از 7 هزار مسکن در سراسر استان زنجان آماده تحویل و بیش از 10 هزار قطعه زمین نیز برای تحویل به متقاضیان آماده شده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید سال گذشته خود از یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر زنجان، گفت: من در سفر سال گذشته خود دیدم که مردم یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر زنجان در شرایط خاصی زندگی می‌کنند و همان‌جا از آقای استاندار خواستم که مسئله مسکن مردم این منطقه پیگیری شود و خوشبختانه امروز دیدم که همان خانواده‌ها صاحبخانه شده و خانه‌ها به آنها واگذار شده است.
رئیسی با تاکید بر اینکه برنامه ما در دولت عبور کردن از کنار چاله‌ها و مشکلات نیست، بلکه برنامه ما حل مسائل است، گفت: یکی از اولویت‌های دولت در استان زنجان، حل مسئله آب است.
وی در ادامه به پروژه ورزشگاه زنجان اشاره کرد و گفت: 18 سال است که ساخت ورزشگاه زنجان آغاز شده است و جوانان انتظار داشتند که مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، اما من تاسف خوردم که درصدی از کار این پروه باقی مانده و موجب تاخیر در بهره‌برداری آن شده است. قرار شده کار اتمام ساخت این ورزشگاه به استان واگذار شود تا بتوانیم در شهریور‌ماه سال آینده از آن بهره‌برداری کنیم.
به هیچ عنوان نماز نباید جای خود را به فعل دیگری بدهد
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در جریان سفر به استان زنجان، در سی‌امین اجلاس سراسری نماز که در این استان برگزار می‌شود، با قدرانی از تلاش‌های مؤثر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برای اقامه این فریضه الهی تصریح کرد: تلاش برای ترویج و اقامه نماز باید همواره ادامه داشته باشد چرا که نماز ستون دین است.
وی نماز را موثرترین عنصر در زمینه خودسازی و جامعه‌سازی دینی توصیف کرد و افزود: نماز در حیات طیبه بسیار تاثیرگذار بوده و اساسا شکل‌گیری حیات طیبه بدون نماز ممکن نیست و دست یافتن به جامعه سالم بدون نماز ممکن نیست.
رئیس‌جمهور نماز را محور سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت: اولین توصیه به صاحبان مکنت و قدرت نماز است؛ اگر نماز بود باقی خوبی‌ها در پرتو آن شکل می‌گیرد و از زشتی‌ها اجتناب می‌شود چرا که در روایت داریم که نماز انسان را از زشتی‌ها باز می‌دارد.
رئیسی همچنین نماز را مستحکم‌ترین استوانه برای یک انسان سالک در حوزه مبارزه با نفس و مقابله با شیاطین، اشرار و طواغیت دانست و گفت: نماز امیدآفرین‌ترین فریضه در بین تمام فرایض و احکام الهی است.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه بنده به این اعتبار اینجا حضور یافته‌ام که درباره وظایف خودم به عنوان یک مسئول اجرائی نسبت به نماز سخن بگویم، گفت: یک فرد مسئول و دارای مکنت و قدرت اول باید به ارتقای کیفیت و تقویت روح نماز خود توجه کند و روح او با روح نمازش انس بگیرد و در گام بعدی برای ترویج نماز از جایگاه و موقعیت خود بهره بگیرد.
وی با تاکید بر ضرورت ترویج نماز اظهار داشت: تلاش برای اجتماعی کردن نماز حائز اهمیت است. اهل هنر، اهل قلم و بیان تلاش کنند که نماز را ترویج کنند. اهل رسانه نیز تلاش کنند که ترویج نماز و تبیین و معرفت نسبت به نماز با بیان‌های مختلف و در سطوح مختلف مخاطبان صورت بگیرد، به گونه‌ای که از کودک و نوجوان و جوان تا فرهیختگان و نخبگان، همه با نماز ارتباط داشته باشند.
رئیس‌جمهور با اشاره به الگوسازی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نماز اول وقت خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نماز نباید جای خود را به فعل دیگری بدهد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به تحولات غزه اظهار داشت: از جمله تصاویر و جلوه‌هایی که از فلسطین می‌بینیم، نماز خواندن افرادی است که مصیبت دیده بودند و روی خرابه‌ها نماز می‌خواندند؛ مهم‌ترین عنصر مقاومت فلسطینیان همان توجه به نماز و برپایی آن است.
رئیس‌جمهور با طرح این سؤال که چه چیز بچه‌های فلسطین را مقاوم نگه داشته است جز توجه به قرآن و نماز، گفت: نیروبخش‌ترین عنصر برای انسان سالک، نماز است؛ بزرگ‌ترین امید فلسطینیان نماز و قرآن است که آنها را مقابل دشمن سرپا و مقاوم نگه داشته است. امروز بزرگ‌ترین پشتوانه غزه بزرگ و فلسطین مقتدر در این دنیا نماز و توجه به خداست و با این اقدام دشمن را مستاصل کرده است. قریب 100 روز از جنگ می‌گذرد، اما شرافت ایمان، فلسطینیان را در برابر شرارت استوار نگاه داشته است.
رئیس‌جمهور با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پیروز این میدان فلسطین و بازنده واقعی رژیم جعلی صهیونیستی است، تصریح کرد: همه اینها به برکت ایمان و قرآن و نماز است که توانسته انسان‌های مقاومی را به‌بار آورد. در دفاع مقدس هم همین‌گونه بود و رزمندگان با قدرت نماز و قرآن به مبارزه با دشمن بعثی می‌رفتند.
بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای مدرن و شیشه‌ای استان زنجان
با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، دومین گلخانه هوشمند و مدرن کشور در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.
این شهرک گلخانه‌ای شیشه‌ای با نام مجتمع گلخانه‌ای وحدت در زمینی به مساحت 60 هکتار در اراضی محدوده شهر هیدج و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا به صورت سازه مدرن شیشه‌ای و با سیستم کشت هیدروپونیک یا آب کشت (کشت بدون خاک) در مدت زمان کمتر از دو سال و با تسهیلات 400 میلیارد تومانی دولت تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
با راه‌اندازی این شهرک گلخانه‌ای 400 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده و 12 هزار تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات کشاورزی استان افزوده می‌شود که حدود 85 درصد از محصولات تولیدی این مجموعه نظیر فلفل دلمه‌ای، بادمجان و گوجه فرنگی نیز به کشورهای اروپایی صادر خواهد شد.