به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,229
بازدید ماه: 121,605
بازدید کل: 23,783,531
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
12 - ترور ناجوانمردانه «حاج جواد» دستیار فرمانده یگان رضوان ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
ترور ناجوانمردانه «حاج جواد» دستیار فرمانده یگان رضوان 
  ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
النجباء شهادت فرمانده شاخص مقاومت لبنان را به نصرالله تسلیت گفت - ایسنا |  خبر فارسی
 رژیم صهیونیستی در یک اقدام بزدلانه و ناجوانمردانه یکی از فرماندهان ارشد میدانی حزب‌الله را در جنوب لبنان ترور کرد.
نیروهای جبهه مقاومت طی 3 ماه گذشته از زمین هوا و دریا عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کرده‌اند. در این میان حزب‌الله نقش ویژه‌ای در این زمینه داشته ‌است. جمعه گذشته سید حسن نصرالله طی سخنانی اعلام کرد که طی این مدت این گروه تا شعاع بیش از 100 کیلومتری با دشمن صهیونیست در جنوب لبنان وارد جنگ شده است. نصرالله گفت: مقاومت اسلامی در مدت 3 ماه بیش از 670 عملیات انجام داده است و 48 نقطه مرزی را چندین بار هدف حمله قرار داده است. مقاومت اسلامی همچنین 494 حمله انجام داده است که در خلال آن 50 نقطه مرزی بیش از یک‌بار هدف قرار گرفتند. 
به گفته دبیرکل حزب‌الله در این حملات،  مقاومت بسیاری از تجهیزات فنی و مخابراتی را در مرزها هدف حمله قرار داده و آنها را به‌طور کامل منهدم کرده است. صبح روز شنبه هفته جاری نیز یگان موشکی حزب‌الله در واکنش به ترور «صالح العاروری» معاون رئیس‌ دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در حومه جنوبی بیروت پایگاه استراتژیک کنترل هوائی «مرون» را با 62 موشک درهم کوبید. پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوائی در شمال اسرائیل است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.
رژیم صهیونیستی که در داخل غزه به شدت از نیروهای حماس شکست خورده و مجبور به عقب‌نشینی از نوار غزه شده است و در منطقه نیز نیروهای مقاومت از حزب‌الله گرفته تا انصارالله عرصه را بر آنها تنگ کرده‌اند در یک اقدام منفعلانه به ترور فرماندهان جبهه مقاومت روی آورده است. صهیونیست‌ها در جدیدترین اقدام منفعلانه خود و در واکنش به حمله روز شنبه حزب‌الله به پایگاه مرون دیروز یکی از فرماندهان ارشد میدانی حزب‌الله را ترور کردند. الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که در حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «خربه سلم» در جنوب لبنان، یک فرمانده میدانی مهم مقاومت اسلامی حزب‌الله را هدف قرار داده است. در همین رابطه، محافل صهیونیستی از ترور شخصیتی بارز در لبنان خبر دادند. 
منابع عبری زبان اعلام کردند که در این حمله شخصیتی بارز و سرشناس در لبنان ترور شده است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از برخی منابع امنیتی مدعی شد که فرد مورد نظر در این حمله یکی از فرماندهان ارشد یگان رضوان حزب‌الله بوده است.
ساعاتی بعد از این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت فرمانده میدانی خود را تأیید کرد. در بیانیه حزب‌الله آمده است: «مقاومت اسلامی با سربلندی و افتخار در سوگ شهادت فرمانده مجاهد وسام حسن طویل «الحاج جواد» از شهرک «خربه سلم» در جنوب لبنان که در راه قدس به شهادت رسید، نشسته است.» گفتنی است از شروع عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون بیش از صد تن از نیروهای حزب‌الله در راه آزاد‌سازی قدس شهید شده‌اند. 
یگان رضوان کابوس رژیم اسرائیل
گذشته از قدرت بالای موشکی و پهپادی حزب‌الله که بلای جان صهیونیست‌ها شده و آنها از هرگونه تحرک نظامی علیه لبنان بازداشته، نیروهای ویژه حزب‌الله که در یگانی به نام «رضوان» جمع شده‌اند، یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های رژیم اشغالگر در هر جنگی هستند. فرمانده شهید حزب‌الله نیز که دیروز به شهادت رسید گفته می‌شود که معاون فرمانده این یگان بوده است.
به گزارش تسنیم نگاهی به مطالعات و ارزیابی‌های محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و همچنین اظهارات سران سیاسی و نظامی این رژیم درباره سناریوهای تقابل نظامی با مقاومت لبنان، مشخص می‌کند که بعد از جنگ 33 روزه در کنار قدرت موشکی و پهپادی حزب‌الله، یگان ویژه این حزب متشکل از رزمندگان زبده و متخصص، از اصلی‌ترین چالش‌ها و منبع نگرانی‌های صهیونیست‌ها در هر جنگ احتمالی آینده به شمار می‌رود.
 بر اساس این گزارش یگان ویژه نیروی زمینی حزب‌الله به نام «رضوان» که برگرفته از لقب «عماد مغنیه» فرمانده شهید شاخه نظامی حزب‌الله (ملقب به حاج رضوان) است، همواره چالش بزرگی برای صهیونیست‌ها بوده و تحلیل‌های متعددی از آن ارائه می‌دهند. محافل و کارشناسان اسرائیلی معتقدند که در جنگ احتمالی آینده، یگان رضوان حزب‌الله مسئول نفوذ به منطقه راهبردی «الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی و آزاد‌سازی آن خواهد بود. پیش از این سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله اعلام کرده بود که یگان رضوان شامل تعداد زیادی رزمنده است که مجهز به سلاح‌های پیشرفته بوده و تخصص بالایی در نبردهای هجومی دارند.
صهیونیست‌ها توجه زیادی به یگان رضوان حزب‌الله داشته و همواره در تلاش برای کسب اطلاعات درباره آن بوده‌اند. طبق اطلاعاتی که محافل و مراکز صهیونیستی از یگان رضوان به دست آورده و منتشر کرده‌اند، تعداد نیروهای این یگان حدود 2500 نفر تخمین زده می‌شود که همه آنها در دوره‌های تخصصی در زمینه تک‌تیراندازی، استفاده از سلاح‌های ضد‌تانک و تردد در مناطق کوهستانی و انجام ماموریت‌های نظامی آموزش دیده‌اند.
 گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیروهای یگان رضوان در نبردهای سوریه حضور داشته و کنار نیروهای سوریه با تروریست‌ها می‌جنگیدند و آموزش‌های نظامی تخصصی دریافت کرده‌اند. این یگان نقش برجسته‌ای در آزاد‌سازی اراضی سوریه از شر تکفیری‌ها داشت. علاوه ‌بر آن یگان رضوان متشکل از مهندسانی است که گذشته از تخصص نظامی، در زمینه سایبری و اطلاعاتی نیز مهارت دارند.
بر اساس این گزارش، اطلاعات موجود درباره گردان‌های رضوان که شاید خطرناک‌ترین یگان حزب‌الله باشند، تاکنون کم است اما اطلاعات موجود نشان می‌دهد این یک پیشرفت نظامی مهم می‌باشد؛ زیرا یگان رضوان متشکل از نیروهای نخبه و زبده حزب‌الله است که در بالاترین سطوح و توسط متخصصان حزب‌الله که در نبردهای میدانی سوریه و لبنان و عراق مشارکت داشتند، آموزش دیده‌اند. به گفته منابع آگاه، یگان رضوان مجهز به جدیدترین تجهیزات الکترونیکی و متخصصان سایبری بوده و نیروهای آن تمایل و شوق بالایی برای شهادت دارند. به دلیل انجام ماموریت‌های مخفیانه، برخی این نیروها را به یگان ویژه اسرائیل موسوم به «ایگوز» تشبیه کرده و برخی نیز آنها را شبیه نیروهای ویژه روسیه موسوم به «اسپتسناز» می‌دانند.
رأی‌الیوم نیز پیش از این در گزارشی با اشاره به وحشت صهیونیست‌ها از یگان رضوان نوشته بود: نیروهای رضوان حزب‌الله لبنان یکی از یگان‌های زبده‌ای هستند که سخت در دل صهیونیست‌ها وحشت و رعب می‌اندازند.«یوسی یهوشواع» تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» که به منابع امنیتی عالی رتبه در تل‌آویو دسترسی دارد، اعتراف کرده است «تا زمانی که یگان رضوان در مرز لبنان وجود دارد، ساکنان شمال (شهرک‌نشینان صهیونیست) که تخلیه شده‌اند و شمار آنها بیش از 200 هزار نفر است، امیدی به بازگشت به خانه‌های خود ندارند.»

Image result for ‫گل لاله‬‎