به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 722
بازدید دیروز: 2,942
بازدید هفته: 10,740
بازدید ماه: 76,813
بازدید کل: 23,738,623
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 7 May 2024
الثلاثاء ، ۲۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۴۶ -امام جمعه اردبیل: آمریکا دروغ می‌گوید که تجارت جهانی به خطر افتاده؛ فقط تجارت صهیونیست‌ها مختل شده است ۱۴۰۲/۱۰/۲۲

آیت الله سید حسن عاملی،امام جمعه اردبیل:

آمریکا دروغ می‌گوید که تجارت جهانی به خطر افتاده؛

فقط تجارت صهیونیست‌ها مختل شده است

  ۱۴۰۲/۱۰/۲۲

امام جمعه اردبیل:آمریکا دروغ می‌گوید که تجارت جهانی به خطر افتاده؛ فقط تجارت صهیونیست‌ها مختل شده است

آیت الله سید حسن عاملی گفت: آمریکا عقل خود را در اثر تعصب از دست داده است راه بسیار آسان را رها می‌کند دنبال ماجراجویی می‌رود راه حل مشکل دریانوردی در دریای سرخ خیلی آسان است توقف جنگ در غزه آمریکا آن را رها کرده دنبال تحالف و جنگ منطقه ای رفته است هر روز هم دروغ می‌گوید که تجارت جهانی از طریق دریا در خطر است در حالی که فقط تجارت دریایی اسرائیل در خطر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به برگزار دادگاه بین‌المللی به جهت شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: محکمه بین‌المللی در لاهه هلند از دیروز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی را شروع کرد آفریقای جنوبی شکایت کرده که رژیم صهیونیستی مرتکب جرم بزرگ نسل‌کشی در غزه شده است؛ هر دو کشور در کنوانسیون ممنوعیت نسل کشی عضو هستند به همین جهت، شکایت آفریقای جنوبی کاملاً قانونی است و اسرائیل باید پاسخ‌گو باشد.

امروز شاهد هولوکاست حقیقی در غزه هستیم

وی افزود: آن زمان که رژیم غاصب این کنوانسیون را امضاء کرد نیتش این بود که نسل‌کشی هیتلر را محکوم و برجسته کند که به ادعای اسرائیل ۶ میلیون یهودی را کشته است؛ در حالی که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و به تعبیر بعضی از محققین کشتار ۶ میلیون یهودی که از آن به هولوکاست تعبیر می‌شود فقط در فیلم‌های سینمایی دیده می‌شود. امروز هولوکاست حقیقی در غزه است هولوکاست را اروپا در سربرنیستا درست کرد و ۸هزار مسلمان را کشت.

آیت الله عاملی گفت: دیروز وزیر دادگستری در دفاع از فلسطینی‌ها و اثبات نسل کشی شاهکار کرد و آبرویی برای اسرائیل، آمریکا و اروپا نگذاشت.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تمام اعضاء قانوناً می‌توانند در تامین دلیل شرکت کنند اما حتی یک کشور اسلامی از ترس آمریکا نتوانست در تامین دلیل نسل کشی مشارکت کند "فیالها من مصیبه فیالها من رذیله" آنها از آمریکا می‌ترسند ولی از خدا نمی‌ترسند.

وی تشریح کرد: محکمه بین المللی اولین ضربه را به رژیم صهیونیستی زد و گفت محکمه علنی خواهد بود تا افکار عمومی دنیا آن را دنبال کنند و هر چه آمریکا و اروپا در این خصوص اصرار کردند اعتناء نکرد.

وی تصریح کرد: ماده ۴۱ اساسنامه محکمه بین‌المللی می‌گوید کشور شرکت کننده می‌تواند از دادگاه طلب کند که تا تمام شدن محاکمه، آتش بس فوری برقرار شود تا تلفات کمتر شود و دولت آفریقای جنوبی اعمال همین ماده را از دادگاه خواسته است. اسرائیل در برابر این ماده حرفی زده که اهانت به عقل تمام عقلاست؛ گفته "درست است که محکمه بین‌المللی طبق این ماده می‌تواند جنگ را متوقف کند ولی آنچه در اسرائیل می‌گذرد جنگ نیست درگیری است!!!" جای بسی خوشحالی است که نتانیاهو و وزیر دفاع از سر عصبانیت در اعتراض به آفریقای جنوبی حرف‌هایی به زبان آوردند که افتضاح بزرگی برای این رژیم غاصب است.

مفهوم عدالت نیز توسط رژیم غاصب تحریف شده است

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: نتانیاهو در محکوم کردن حرکت بسیار ارزشمند آفریقای جنوبی جمله‌ای گفت که کاملاً خودش را محکوم و خراب کرد او گفت "ما در غزه نسل کشی نمی‌کنیم حماس در اسرائیل نسل کشی می‌کند" اگر اسم کشته شدن ۱۲۰۰ اسرائیلی نسل کشی است پس اسم شهادت ۲۳ هزار نفر به طریق اولی نسل کشی خواهد بود‌. دادگاه بین المللی باید این اعتراف و اقرار را در تصمیم خود لحاظ کند. نتانیاهو در اهانت به آفریقای جنوبی گفت "نفاق آفریقای جنوبی به عرش رسیده و با دروغ عدالت را وارونه کرده است" ما تحریف در مفاهیم سیاسی را کاملاً دیده بودیم اما حالا معلوم شد مفهوم عدالت نیز توسط این رژیم خبیث تحریف شده است.

وی عنوان کرد: وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با بی‌شرمی و با وقاحت تمام می‌گوید "جنگ اسرائیل در غزه اخلاقی‌ترین جنگ تاریخ و ارتش اسرائیل اخلاقی‌ترین ارتش دنیاست" یعنی مفهوم اخلاق نیز مثل مفاهیم سیاسی در دنیای معاصر تحریف شده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد:  محکمه بین‌المللی در برابر یک امتحان بسیار بزرگ قرار گرفته است تمام آبروی تاریخی  این محکمه در معرض امتحان قرار گرفته است؛ آمریکا اروپا با تمام توان ادعا می‌کنند که نسل کشی صورت نگرفته است به همین جهت اگر دادگاه بین‌المللی حکم به نسل کشی کند فقط رژیم صهیونیستی خراب نمی‌شود بلکه ستون خیمه آمریکا و اروپا به لرزه در می‌آید.

مسئول خون شهدای فلسطینی اروپا و آمریکاست

آیت الله عاملی گفت: مسئول اصلی خون ۲۲ هزار فلسطینی اروپا و آمریکاست آن‌ها در عرض یک روز می‌توانند ماشین جنگی اسرائیل را متوقف کنند اما به دروغ می‌گویند اسرائیل به حرف ما گوش نمی‌دهد. صدام به حرف شما گوش نداد و فوراً دخالت نظامی کردید و ۲ میلیون مسلمان کشته شد و صدام را برکنار کردید. قذافی به حرف شما گوش نداد دخالت نظامی کردید هزاران هزار مسلمان کشته شد و لیبی را به ویرانه تبدیل کردید. بشار اسد به حرف شما گوش نداد لشکرکشی عظیمی کردید اما سردار سلیمانی و نیروهای مقاومت شما را ناکام گذاشتند پس قادر به توقف کشتار زنان، اطفال و پیرمردها در غزه هستید، اما عمداً تماشا می‌کنید تا رژیم جنایتکار صهیونیستی را نجات دهید این توافق پشت پرده رو سیاهی بزرگی برای دولت‌های اروپایی و آمریکاست.

وی با ارائه تحلیلی در تبیین چرایی و علت سعی اروپا و آمریکا برای نفوذ در دادگاه بین المللی لاهه خاطر نشان کرد: تلاش آمریکا اروپا برای نفوذ در حکم محکمه بین المللی برای این است که طبق ماده ۳ کنوانسیون ممنوعیت نسل کشی محکمه بین المللی باید حمایت کنندگان کشور مجرم نیز محاکمه و محکوم شوند.

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حمله اخیر آمریکا و ائتلاف همراهش به یمن اظهار داشت: حمله به یمن با اجازه شورای امنیت با یک دروغ بزرگ شروع شد، آمریکا و اروپا به دروغ گفتند دریانوردی بین المللی با حمله حوثی‌ها در باب المندب به خطر افتاده در حالی که فقط دریانوردی رژیم صهیونیستی به خطر افتاده و حوثی‌ها با هیچ کشتی تجاری غیر اسرائیلی کار ندارند. یک نفر در شورای امنیت ملی جرات نکرد واقعیت را مطرح کند و همه دروغ گو شدند. خداوند اقبال لاهوری شاعر بزرگ پاکستان را رحمت کند که هنگام تشکیل سازمان ملل در حق این سازمان سرود:

بر فتد تا روش رزم درین بزم کهن

دردمندان جهان طرح نو انداخته‌اند

من ازین بیش ندانم که کفن دزدی چند

بهر تقسیم قبور انجمنی ساخته‌اند

دنیای امروز با دروغ و تسویل و مکر و حیله و حق ویژه و با معیار دوگانه اداره می‌شود.

توقف جنگ در غزه راه‌حل مشکل دریای سرخ است

آیت الله عاملی افزود: آمریکا عقل خود را در اثر تعصب از دست داده است راه بسیار آسان را رها می‌کند دنبال ماجراجویی می‌رود راه حل مشکل دریانوردی در دریای سرخ خیلی آسان است "توقف جنگ در غزه " آمریکا آن را رها کرده دنبال تحالف و جنگ منطقه ای رفته است هر روز هم دروغ می‌گوید که تجارت جهانی از طریق دریا در خطر است در حالی که فقط تجارت دریایی اسرائیل در خطر است.

وی ادامه داد: وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید "ما نمی‌گذاریم تروریست‌های یمن امنیت رفت و آمد دریایی دریای سرخ را به هم بریزد امنیت دریا برای ما بسیار مهم است" کسی باید از این نادان بپرسد چطور می‌شود امنیت در دریا برای کشتی‌های صهیونیست برای شما مهم می‌شود ولی امنیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و جان ۲۳ هزار نفر که نصف آن کودک است برای شما مهم نمی‌شود؟ البته  آن‌ها راست می‌گویند که امنیت ما یعنی امنیت اسرائیل و امنیت ما ! مرکل زمانی که نخست وزیر بود رسماً اعلام کرد هر کس روی کره زمین نفس می‌کشد باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این وزیر نادان به یک کشتی صهیونیستی حساس است ولی به جان ۲۳ هزار نفر انسان بی‌گناه که نصف آن‌ها کودکان هستند حساس نیست. چطور می‌شود که دنیا به نقطه‌ای می‌رسد که ارزش یک کشتی صهیونیستی یا ارزش اجناس یک کشتی اسرائیلی بالاتر از جان ۲۳ هزار نفر می‌شود؟ کسانی که وضع دنیا را به اینجا رسانده اند اگر آنها را میلیون‌ها بار نفرین کنیم باز کم است.

وی گفت: به این وزیر نادان باید گفت اگر انصاف داری بگو که امنیت دریا به خطر نیفتاده امنیت کشتی‌های اسرائیل به خطر افتاده و این را بدان که کسی از مظلومین غزه دفاع می‌کند تروریست نیست تروریست شما هستید که با سلاح شما و حمایت شما هر روز و هر شب رژیم صهیونیستی نسل کشی می‌کند.

 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد،خطیب جمعه تهران:
حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی پیام‌آور وحدت ملی است
  ۱۴۰۲/۱۰/۲۲

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد؛ خطیب جمعه این هفته تهران

امام جمعه موقت تهران حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی را پیام‌آور وحدت ملی دانست و گفت: این حضور زمینه‌ساز جابه‌جایی قدرت و گردش نخبگانی و افزایش سطح امنیت، قدرت ملی و افزایش سرمایه اجتماعی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران به پیام حضور مردم پای صندوق‌های رأی اشاره و تأکید کرد: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مهم‌ترین ابزار تجلی اراده ملت، پیام‌آور وحدت ملی، زمینه‌ساز جابه‌جایی قدرت و گردش نخبگانی و افزایش سطح امنیت، قدرت ملی و افزایش سرمایه اجتماعی است.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران به تحولات غزه نیز اشاره کرد و گفت: موضوع غزه مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است.
مقاومت حیرت‌انگیز غزه تمام دنیای استکبار، به‌ویژه آمریکا را در بن‌بست عمیق قرار داده است
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌‌فرد ادامه داد: رژیم اسرائیل به نمایندگی از دنیای مدرن، در قامت یک نظام سر تا پا تروریستی، همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی را به تاراج گذاشته است تا آنها را به زانو درآورد، اما مقاومت حیرت‌انگیز غزه، تمام دنیای استکبار، به‌ویژه آمریکا را در بن‌بست عمیق قرار داده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صد روز است زمان و زمانه به زیان رژیم صهیونیستی است، افزود: سخنگوی شورای امنیت آمریکا زبان به اعتراف گشود و بعد از حدود ۹۰ روز مقاومت سلحشوران غزه، گفت که مقاومت غزه نابود شدنی نیست؛ این یعنی اعلام رسمی شکست آمریکا و بن‌بست استراتژیکی غرب تبهکار.
وی اظهار داشت: این قدرت‌های زیاده‌خواه از این رویدادهای سخت و شکننده درس نمی‌آموزند؛ آنچه که در عراق، افغانستان و لبنان گذشت و آنچه که امروز در یمن می‌گذرد برای دنیای استکبار می‌توانست درس‌آموز باشد. باید سلحشوران یمن به آنها درسی دیگر بیاموزند؛ یمن مقاوم، یمنی که در یک دهه گذشته نشان داد می‌تواند از همه تهدیدها برای رسیدن به سطح بالایی از قدرت بهره بگیرد و تهدیدها را به فرصت کلیدی تبدیل کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، یادآور شد: مردان، زنان، کودکان و جوانانی که بعد از یک دهه محاصره کامل و بمباران زمینی و هوائی در این سطح فاخر از قدرت در برابر استکبار جهانی پای حمایت از مردم مظلوم و سلحشور غزه ایستاده‌اند و بدون تردید همان‌طور که حزب‌الله مقاوم اشاره کرد گفتند تجاوز هرگز باعث نخواهد شد که ملت یمن از حمایت‌های خود و از آرمان فلسطین دست بردارد.
امروز دستان محور مقاومت در هم تنیده است
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز دستان محور مقاومت در هم تنیده است و صف یکپارچه‌ای برای ایستادگی در برابر همه زیاده‌خواهان دنیای استکبار شکل گرفته است.
وی به سیزدهمین سال تأسیس صندوق توسعه ملی و نقش محوری که این صندوق در رشد بالا و پایدار تولید ناخالص داخلی و ثبات اقتصادی کشور، مهار تورم و رشد تولید می‌تواند داشته باشد اشاره کرد و گفت: در طول ۱۲ سال از عمر صندوق توسعه ملی، حدود
۱۵۰ میلیارد دلار منابع وارد صندوق شده که از این منابع حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای حل مشکلات دولت‌ها در طول بیش از یک دهه گذشته در اختیار آنها قرار گرفته است، از این ۱۰۰ میلیارد دلار، ۱۱ میلیارد دلار را دولت دهم و ۶۴ میلیارد دلار را دولت‌های یازدهم و دوازدهم برداشت کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور و مدیرعامل صندوق توسعه ملی در این دولت، شفاف‌سازی منابع بوده است که این شفاف‌سازی بدون تردید راه را برای استفاده شایسته از منابع در جهت رشد تولید هموار خواهد کرد.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در طول یک دهه گذشته، حدود ۳۶ میلیارد دلار تسهیلات ارزی به حوزه‌های بالادستی نفت، گاز، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، حمل‌ونقل و صنایع غذایی پرداخت شده که در نتیجه با این تسهیلات، ۳۶۴ طرح مهم اقتصادی تأمین مالی شده است که کلیت امر کار ارزشمندی است.
وی گفت: آنچه در این حوزه بسیار مهم است، این است که از این ۳۶ میلیارد دلاری که برای ۳۶۴ طرح اختصاص داده شده، در طول یک دهه گذشته بسیاری از این طرح‌ها باید اقساط و بدهی خودشان را به صندوق توسعه ملی پرداخت می‌کردند که اقدامی نشده است؛ آنچه در این دو سال گذشته رخ داده که شایسته است مردم در جریان باشند، این است که مدیریت صندوق توسعه ملی با حمایت جدی دولت، حدود ۵ میلیارد دلار از بدهی‌های معوق را به صندوق واریز کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌ فرد، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی از همه ظرفیتش برای بازگشت تسهیلات پرداخت شده از سوی صندوق توسعه ملی استفاده کند و از صندوق توسعه ملی درخواست داریم که اسامی شرکت‌ها و نهادهایی که تسهیلاتی را که از صندوق دریافت کردند، اما بدهی خود را در تاریخ مقرر واریز نکردند، منتشر کند که این مطالبه مردم است.
حجت‌الاسلام تقوی: حماس کمر آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های نمازجمعه فرهنگ‌سازی در حوزه فرهنگ عمومی است؛ برای فرهنگ‌سازی شیوه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد تا یک مقوله ارزشی، انسانی و اخلاقی و معنوی را در رفتار انسان‌ها وارد و آن را به فرهنگ تبدیل کنیم.
وی افزود: بیان مناسبت‌های تاریخی و رویدادهای معنوی و فرهنگی، تبیین و تذکر این مناسبت‌ها، تشریح ریشه‌ها و اهداف آنها نوعی فرهنگ‌سازی است و تعظیم شعائر الهی نیز در راستای فرهنگ‌سازی انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران عنوان کرد: بزرگداشت عالمان فرزانه و حکیمان و عارفان فرهیخته و برگزاری یادواره‌های شهدا هم با اهداف فرهنگ‌سازی انجام می‌شود و هدف در فرهنگ‌سازی، تربیت و سامان‌ بخشیدن به رفتارها و گفتارها چه در حوزه فردی و چه در حوزه جمعی و جامعه است.
حجت‌الاسلام تقوی، خاطرنشان کرد: اگر بچه‌های حماس آماده نبودند نمی‌توانستند حدود ۱۰۰ روز در برابر یک لشکر تا دندان مسلح که می‌گویند چهارمین ارتش قدرتمند جهان است بایستد، همین بچه‌های مؤمن کمر آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکستند.